Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.03.2024 klo 15:18

käytiin koko poppoo kaupoilla. Kaaos pääsi omaan kauppaan ja sai sieltä aika paljon kaikkea. OStin yhen aktiivi / pulmapelin sille ja kokeilen jos yrittäis sitä opettaa pelamaan sitä. SAis hiukan jotain muutakin ku olemista. Ostin myös nyt vihdoin lelulaatikon hänelle. Nettijohtoa ei löytynyt, mut kuulokkeihin taisi löytyy johto, joten pääsen vihdoin latamaan niitä ja käyttämään. En mä sellai paljookaan mitään ostanut. Ai ni, löysin 2 litran vesipullon ja ostin sen. AJatus olisi koittaa herättyäni täyttää se ja koittaa jua vettä pitkin päivää ja se pullo tyhjäksi. Saa nähä miten sit loppujen lopuksi käy.

Odottelen jos tyttö soittais jossain vaiheessa. Pyysin häntä. Sanoisin hänelle va, että kaupassa voi jossain vaiheessa käydä sit taas. EN tällä hetkellä jaksa oikee mitään järkevää ruokaa tehä. Löysin pakkasesta vielä leipää ja otin sulamaan sitä. Teen leipää ja syön. Mehun kanssa on tällä hetkellä hiukan hankalaa, eilisen kokemuksen jälkeen. Pidän ehkä hiukan aikaa taukoa jua sitä, vaikka mulla on kaapissa muutama litra mehua. Koitan jua vettä ja teetä sit, kunnes tyttö tuo kaupasta sit jotain muuta juomista. Huomenna vois kattoo jos löytäis tänään pakkasesta oikeaa jauhelihaa, ni huomenna vois tehä taas lihapullia pariksi päivää. Pitää va mennä laittaa astiakone päälle. Vois oikeastaan nyt mennä se liha kattoo ja sit se kone laittaa päälle.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2024 klo 11:34

mulla alkaa ihan just menee loputki hermot. Olen tässä 2 h soitellut ja metsästänyt 27.11 tehtyä lähetettäni. TK näkee että sellainen on tehty ja lähetetty, mut sairaala mihin se on lähetetty, ei näe. Kukaan ei ota sellai vastuuta tehä asialle mitään. käskevät va kyselee toinen toisiltaan asiaa. EN tiä täs mitä alan tekee enää.

Kuulin myös sen että mua tässä hoitanut tk lääkäriki on lähtenyt. Hänhän ei viime kuukausina oikee näyttänyt ns. välittävän hoitaa mua. Käyttäyty aika omituisesti. Mä jos silloin sanoin että se on luovuttanut mun suhteen ja jne. Nyt mulla ei sit ole yhtään lääkärikää missään, ketä auttais. Menen ensi viikolla vissiin verikokeihin, eikä ole tietoo ketä ne kattoo ja keneltä saan vastaukset ja mitä jatkojuttuja, jos edes niitä on ku ei ole lääkäriä. Ja mistä edes tiedän mitä tämä mun edellinen hoitava lääkäri on kirjoittanut musta, onko edes kirjoittanut mitään. Eli ollaan taas lähtökuopassa. Mä en jaksa enää tätä. Haluaako ne tosiaan että mä kuolen ennemmin ku saisin apua? ALan kohta olee näissä soitoissa joka puolelle niin epätoivonen että alkaa suusta lähtee ihan mitä va. EN jaksa kohta enää välittää mitä heille sanon. En vaan tiä keneltä enää kysyä apua tässä, että auttais selvittää sitä lähetettä. Kuulemma tk:sta saisin sen lähetteen hakee ja mennä viemään ite sen jonnekki jatkopaikkaan. Siis HÄH???? EI hemmetti!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 06.03.2024 klo 17:06

HUomenna jatkuu lähetteen metsästys tk:n osalta ja samalla kysyin että voisiko joku lääkäri alkaa ottaa kantaa mun ongelmista pikku hiljaa. TÄmä sairaanhoitaja sano että hän puhuu huomenna lääkärin kanssa ja ilmoittaa mulle sitten.

Kivaa kun olen eilen alkanut aivastelee ja tänään vähän välii aivastelen. Kyl toi nenäkin hiukan sellai vuotaa, mut ei pahasti. Saa nähä olenko eilen saanut joskun pöpön kaupasta. Olis taas niin mun tuuriani. Se tietäisi sitten vaan sitä että en voi sitten mennä 15. pvä labraan. Jäädään seuraamaan mihin tämäkin kehittyy... On va kivaa alkaa aivastelee kun koittaa puhelimessa puhua.

Tein tossa taas lihapullia. TOsin moti meni kaikkeen ja kiukku päällä, että yritin tehä äkkiä va pullat ja kun olivat valmiit ni söin jokusen niistä. Hiukan myöhemmin teen leipää vielä. En jaksanu alkaa porkkanateatteri nyt harrastaa ja makaroni ei oikee nappaa tällä hetkellä ni ku ei mikään muukaan. Muutenki pullia tehes. Olin pari tuntii ennen kiukutellut tutulle puhelimes että pitäisi niitä tehä ja joudun oottaa tk soittoa. Tuttu kysy et miksen voi tehä. sanoin et en tosiaan ku tiedän että kun käteni on taikinassa ni alkaa puhelin soida, enkä pysty vastaamaan. No tk soitti, hoidin asian. Istuskelin hetken ja menin tekemään taikinaa. Kun olin pyörittelemässä pullia ni arvaa kenen puhelin alko pirisee. Enhän mä siihen voinu vastata. Kun sain kädet puhtaaksi, soitin äitille, joka oli soittanut. Äiti ihmetteli miksi en vastannut. Sanoin sille sit ton edellisen jutun, äiti ei voinu ku nauraa asialle.

Odotamme su. Isän hoitaja tulee tarkistaa isän. Aamulla ainakin oli taas pytty ollu muu ku valkoinen. Äiti käynyt eilen ja tänään apteekista ostamassa kaikkea mahollista. Ilmeisesti toistaiseksi hoitona kulkee peräpukamat, mut voi olla et su ne muuttuu, jos yritetään kattoo ja selvittää onko syy ne tai jokin muu. Ihmeen paljon sitä verta tulee pukamista, sanon minä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.03.2024 klo 15:13

katon tässä miten tyttö reagoi mun viestiin. Laitoin sille tossa että en tunne että kaikki on ok tällä hetkellä, että halusin hänelle kertoo sen. Et en uskalla kenellekään muulle sitä sanoo. Nyt tyttö viesteilee mulle. Saa nähä koska tulee ryminällä ovesta tai soittaa. Viimeks viestiin laitoin ettei hänellä o pelkoo että tekisin itelleni mitään. Et ei tä sitä ole.

Mulla on vaan kovin kummallinen olo tällä hetkellä. Jotenki tuntuu ettei aivokapasiteetti toimi kunnolla ja on ns. humalainen olo. Join tos vettä hiukan että sain suutaki kostutettuu, mut nyt on siitä todella huono olla. EI oikee uskalla liikkua tästä mihinkään, tosin ei paljoo ole voimia mihinkään liikkua. Vessareissutki pitkitän siihen pisteeseen ku on ihan pakko sinnekki mennä.

Odotan että toi soseet tuolla pöydällä sulaa ja pääsen tekee keittoa niistä. EN voi kattilassa sulattaa, kun en jaksa seistä hellan ääressä ja odottaa sulamista ja pelkoa että palaa pohjaan.

AIka pelottavaa tällä hetkellä olla, mut onneks olen yksin eikä kenenkään tarvii pelätä ja katella. Äiti ja tuttu ei ees tiä asiasta. ENkä tiä olisko tytöllekään kannattanut sanoo. Nyt sekin pelkää ja miettii jne.

Odottelen edelleen tk:n soittoa. Lupasi torstaina että selvittää mun asioita ja soittaa tänään. EI ole kuulunut. YLLÄTYS kun musta on kyse. Perjantaina pitäis päästä labraan. SIt ens viikolla ehkä saan ne tulokset. EN kauhiasti jaksa edes odottaa niitä vastauksia, kun tiedän että ne on päin mäntyy. Saa nähä mitä lääkäri sitten tekee asian suhteen.

EIlen oli osastolta isää kattomas ihminen. Luulin että silloin selvitetään mistä isän verenvuoto johtuis, mut ei ne ollu vissiin aiheesta edes puhunu. Kivaa. Annetaan senki sit kuolla verenhukkaan tai johonki.

Vois kokeilla jos jaksais taas hetken kutoo noita lapasten varsia. EI oikee viel jaksa enempää tehä. EI jaksa kiinnittää huomioo ja laskeskella koko ajan silmukoita ja seurailla, siksi noita varsia on helpompi tehä tällä hetkellä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.03.2024 klo 22:02

huomen aamulla ois taas labra. en oikee suuria ihmeellisyyksiä odota vastauksista. en oikeastaan odota niitä ollenkaan.

poikkis kävi kaupassa ja toi mulle ruokaa ym. luulin et tyttö menee mukaan, mut poikkis meni yksin. voi häntä ku soitti mulle sieltä ja kyseli kauppalapusta et mitä tarkoittaa sitä ja tätä jne. onneks ees jotain toi.

saa nähä koska tyttö tulee varastoo tonkii. ehotin sille taas.

ei kai tässä ihmeempiä muuta.

Käyttäjä Miksimaija kirjoittanut 19.03.2024 klo 13:04

Hei Saloka 🙂♥️

Toivottavasti voit ok?

Oletko saanut labratuloksia? Tai onko niitä selvitetty sinulle, jos ne on tulleet?

Entä se marraskuinen lähete...pyöriikö yhä jossakin nettiavaruudessa vai joko tiedät missä tehdään jatkotutkimuksia? Mystistä, että se ei löydy/löytynyt, mutta että kuitenkin "tk:sta saisit sen lähetteen hakee ja mennä viemään ite sen jonnekki jatkopaikkaan"😳

– Mitenkähän potilasasiahenkilö pystyisi edistämään hoitosi laatua – nythän se on täysin laadutonta...

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.03.2024 klo 11:21

Miksimaija kirjoitti:
Hei Saloka 🙂♥️

Toivottavasti voit ok?

Oletko saanut labratuloksia? Tai onko niitä selvitetty sinulle, jos ne on tulleet?

Entä se marraskuinen lähete...pyöriikö yhä jossakin nettiavaruudessa vai joko tiedät missä tehdään jatkotutkimuksia? Mystistä, että se ei löydy/löytynyt, mutta että kuitenkin "tk:sta saisit sen lähetteen hakee ja mennä viemään ite sen jonnekki jatkopaikkaan"😳

– Mitenkähän potilasasiahenkilö pystyisi edistämään hoitosi laatua – nythän se on täysin laadutonta...

 

Miksimaija kirjoitti:
Hei Saloka 🙂♥️

Toivottavasti voit ok?

Oletko saanut labratuloksia? Tai onko niitä selvitetty sinulle, jos ne on tulleet?

Entä se marraskuinen lähete...pyöriikö yhä jossakin nettiavaruudessa vai joko tiedät missä tehdään jatkotutkimuksia? Mystistä, että se ei löydy/löytynyt, mutta että kuitenkin "tk:sta saisit sen lähetteen hakee ja mennä viemään ite sen jonnekki jatkopaikkaan"😳

– Mitenkähän potilasasiahenkilö pystyisi edistämään hoitosi laatua – nythän se on täysin laadutonta...

 

Lähete oli sen aikanen lääkäri laittanut sellaiseen paikkaan ns mappi ö:hön, eli ei sellaista paikkaa ole olemassa. No nyt sit yks lääkäri joutu tekemään lähetteen uudelleen. Kirjoitti siihen että olisi kivaa jos otetaan huomioon että eka lähete laitettu jo marraskuussa. Mut ei siihen oo tullu ainakaan vielä mitään vastausta.

Labrassa olin pe ja en ole vieläkään saanut tuloksia. Yhen purnukan ottivat. AInakin viimeks sanottiin että tulee samana päivänä. Ma laitoin tk:hon kyselyn että kauanko vastauksissa kestää, mut ei siihenkä ole vastattu. Omakannasta huomasin yhen ihmeellisen päivämäärän. Mut tietääkseni labrassa ei tehä testejä ym ilman lähetettä. Jään siis odottamaan...

Olin lauantaina kaupoilla ja en sit muutamaan päivään pystynyt kävelee. Olen yrittänyt syä ja keksiä mitä teen itelleni ruuaksi. Olen koittanut väkertää noita sukkia, mut huomaan että aika ala-arvoisia tulee. Nyt yritän tehä isän hoitajalle sukkia. Mietin et onko siinä liikaa silmukoita, vaikka netin mukaan tolla langalle sopivia. Näyttää niin isolta va.

Koiruuski oli tossa hoidossa. Se meni ihan ok:sti.

Käyttäjä Tytta91 kirjoittanut 20.03.2024 klo 15:11

Kannattaa ladata puhelimeen fimlab-sovellus, sieltä näkee kaikki arvot.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.03.2024 klo 17:11

sin sen verran tk:sta tietoo että hb on vähän laskenut. Saan kuulemma ma vastaukset.

Olen tässä läheisten mielenterveyttä koetellut. Olen soitellut ja mulle on soiteltu. Tyttö ei halunnu sulkee puhelua koska pölötin niin paljon. Hän kai ajatteli et kun en oo vissiin paljookaa puhellut tässä jokusen päivää, ni nyt kun puhun ni hän kuuntelee. Tiedän että tänään on joku "ruuvi" vinossa mun päässä. Pää käy ihan miten sattuu. Kauhian meno koko ajan päällä. Laitoin tos kasvikset sulamaan ja toivon että muistan kattoa kelloa että voin mennä paistaa niitä. Mut jos ennusteet käy toteen ni joskus klo 21-22 aikoihin muistan että olis sit pitänyt ruokaa tänään tehä ja jopa syödäkin tänään jotain. Mulla ei sellai ole tällä hetkellä ajantajuu näköjään. Koko ajan päässä on ajatus että kello on jotain 12 paikkeilla, vaikka se on yli 17. Joudun kattelee vähän välii kelloa koko ajan. Muistinki kanssa on hiukan ongelmia, sillä tuntuu että en muista kenelle oon puhunu mitä ja koska. Vielä tiän kenen kanssa olen puhunu, onneks oon puhunu vaan niille kenelle yleensä. Mietin tässä et pitäiskö tytölle kertoo, se varmaan huolestu hiukan siinä puhelustakin. EN mä mitenkään sellai vaarassa oo, jos vaan ymmärrän että en mee määrättyihin paikkoihin täällä kotona ja olen varovainen kun pilkon noita kasviksia myöhemmin ja muistan sulkee hellan ja kattoo etten polta ruokaa tai itteäni. Mut jotenki tuntuu että tällä hetkellä voi jotain tapahtuu mulle. Ei sellai oman käden kautta, va sen takii että mun pää ei tunnu toimivan. EN osaa sellai sanoo miten, mut eiks kaikki lähe tuolta päästä mitä ihminen tekee ja jne. Mut se et miten kertoisin sen lääkärille niin että hän ymmärtäisi, on todella vaikeaa.

Mut joo. Koitan jatkaa ton langan puolittamista ja toivoa etten taas tänän tee noita nilkkasukkia tämän illan aikana alusta loppuu.

TOivon myös että pääsisin nukkumaan tänään suht ajoissa. TUli tossa melkein vuorokausi valvottuu ja sen jälkeen sain joksikin tunniksi vaivalla nukuttuu kunnes nousin sängystä ja katotaan koska ukahan seuraavaksi taas.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.03.2024 klo 08:12

Hiukan olen saanut olla rauhassa. Tänään saan keräillä ehkä sellai voimia että kun tytön pitäisi huomenna tulla vissiin pyykkiä pesee, ni jaksan hiukan peuhata koirulin kanssa. EN sit tiä käykö tyttö varaston kimpussakin huomenna.

Olen tuskaillut täällä kun en löydä netistä asioita mitä tarviin. Olen joutunut pyytää tuttuakin ettimään. Onneks nyt olen sit saanut.

Äitin tilaamat sukista toiset on valmiina ja toiset aloitettu jo. Niissäkin on ollut suuria ongelmia ja toivon ettei se näy. Virheitä on paljon myös. Pitää vaan varautua että noi toiset mitkä on valmiina, ni ne eivät ikinä lähde mihinkään. Ja hyväksyn sen todella paljon. TIedän myös sitten minkä vuoksi ja se on ihan oikeutettu. Suuria virheitä tullut. Mut täytyy kattoo mitä äiti sit sanoo ja tekee.

Pitäis myöhemmin kokeilla tehä mehukeittoa pitkästä aikaa. Mulla on noita pakaste marjoja pakkasessa. EI niitä oikee mihinkään sellai tuu käytettyy, ni ajattelin jos tekee esim. litran mehukeiton ite ja koittaa tehä siitä sellaista että pystyisi juomaan sitä. NI sit vois sitä hörppiä pitkin päivää sellai ku joisi teetä tai mehua, mut toi keitto on hieman paksumpaa. AInakin ku viimeks tein ni se oli ihan hyvää. Saisin samalla pakkaseen hiukan tilaa kun saan marjapussin pois. Ja jos jaksaisin useammin alkaa tekee noita keittoja niin saisin enemmän tilaa tohon marjahyllylle.

Lihapulliakin piti tossa yks päivä tehä, mut en jaksanut va laitoin lihat pakkaseen. Olen sieltä ajatellut että tekisin, mut vielä en o sellai jaksellut. TÄnään täytyy muutenki katella mitä ruokaa tekee, kun ei ole mitään lihaa sulaamassa. TOsin mulla on vissiin porkkanapihvejä pakkasessa, jos oikein muistan sen paketin. En kyl tiä montako pihviä siellä on, mut jos se paketti on sitä niin luulis siel olevan ainakin 2 pihviä. Niiden kanssa voi lämmittää vaikka hiukan ranuja. Se siis riittää varmaan ruuaksi tänään. Tarvii tässä päivän aikana katella, et mahanko huomenna tehä niitä lihapullia, vaikka tyttö ja koiruli tulee vai mitä sitä keksis sit huomiselle ruualle. En yhtään sellai tiä.

Unet on ollut vähissä tässä jokusen yön taas. Pitää päivisin vaan jaksaa eteenpäin kaikesta huolimatta.

EIlen laitoin muutaman elokuvan telkkarista tulemaan. Oli ihan jännä seurailla niitä sivusilmällä. Onneks tänään tulee urheilua, ni voi sitä laittaa tuolta telkkarista tulee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.03.2024 klo 10:48

Äitin tilaamat sukat on tossa ollu jo monta päivää valmiina ja olen aloittanut toisia sukkia tekee jo. EN tosin tiä millaiset noi tilatut sukat sitten on.

Päivät menee päin mäntyy. Olen paininut ajatuksia vastaan. Miettinyt mitä ei saa tehä. Olen alku viikosta saanut ison tekstin lääkäriltä, jota en ole ikinä nähnyt ja jolle en ole ikinä puhunut. Hän on kirjoittanut mun tk teksteihin asioita, mitä toiset lääkärit on päättänyt ja mitä hän vissiin myös on päättänyt. Mm. sen että mulla ei vissiin kamalasti ole oikeuksia enää. Kukaan ei halua vissiin auttaa mua enää. Ketään ei katso että kuuluisin heille, ei edes psyka. Mulle ei tarvii tehä tutkimuksia kun en tarvitse dg koska en käy töissä enkä koulussa. Olen kuulemma kykenevä käyttää julkisia. No ne ehotti yhtä testiä, josta lääkäri on marraskuussa jo miettinyt mutta kyseli multa asioita ja sano että hänen mielestä mulla ei sitä ole joten se testi on turha. NO nyt sitten varasin ajan lääkärille (taas uudelle, kun sanoin että ihan sama kenelle annat, ku ei siellä kukaan ole mua nähnyt ja tämäki mikä nyt on hoitanut, ni en ole ikinä nähnyt ja hän tekee päätöksiä pelkästään tekstien perusteella, jos niitä on edes. Ni on ihan sama ketä siellä seuraavaksi on, osaahan sekin mun tietoja lukee ihan samalla tavalla ja tehä päätöksiä niiden suhteen). Samalla kerrotaan labratulokset. SItten vissiin puhutaan heidän olettamuksesta, että mihin suuntaan se on mennyt. Vieläkö se vaivaa tai ei. Eli mulla oli viime vuonna hiukan ongelmia yhen jutun kanssa ja sain siihen lääkityksen tai kuurin. Lääkärit sitten on olettanut että se ongelma jatkuu viellä kun veriarvot huonot. He eivät viitsi edes kysellä asiasta mitään. Ni ja sain sen lääkäriajan 2kk päähän. Eli ollaan tässä sitten siihen asti jotenkin hengissä, ehkä. Sanoin kyl viimiseks hoitajalle puhelimeen että toivottavasti olen hengissä silloin 2kk päästä, että sais jotain ehkä asioita johonki suuntaan. EN tiä kuuliko hän sitä ees.

Nyt mietin laittaisko tk:hon viestiä ja kyselis asioita. Olen niin kurkkua myöten täynnä nyt. EIlen mulle yritti joku verojuttu vissiin soittaa. EN tiä oliko oikeesta paikasta soitto. Mulla ei ole mitään tekemistä verojuttujen kanssa eikä tällä firmalla pitäis olla mun numeroo eikä mun numeroo saa ees mistään. SOitin tos siskolle ja kysyin siltä et voinko laittaa sinne sähköpostii ja kysellä miksi ovat koittaneet tavoittaa. SIsko sano et voin laittaa. Laitoin ja nyt ootan mitä vastaavat. Onko ollu huijari liikkeellä tai mitä hettua he muka musta tahtoo.

Mut joo, alan miettiin sitä tk juttua...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.04.2024 klo 17:03

Hiukan on tässä mennyt ns. hermot eri asioiden kanssa. AIka paljon koetellaan jokaisessa asiassa, mut onneks tuttu ja tyttö yrittävät autella ja vaikka kuunnella asioita. Olen kyl kysynyt tytöltä heti ekana että jaksaako hän edes kuunnella. Olen sitten tänäänki saanut puhuu hänelle asioita mitkä vituttaa ja asioita mitkä musta tuntuu väärältä ja jne. Puhuttiin kauan tytön kanssa. SItten eksyin koiran tarvike liikkeen sivuille, tai semmoiseen. SIellä sitten lähti mopo käsistä ja löysin aika paljon asioita, mut en oo mitään tilannut. Onhan mulla syitä miksi niissä pyörin. Olen tässä muutaman päivän katellut valjaita kun meni täysin hermot noihin koirulin valjaihin. Mut se nettisivut on tosi vaarallisia. Ootteko huomannut? SIellä eksyin sit kattelee viilennys huiveja. SIt kiinnostus heräsi kun näin että koirille olis joku gps-juttu olemassa. Kattelin hintoja ja millaisia ne on. Onneks hinta on vielä hiukan liian korkee, sillä ajatuksella et kestääkö se koirulin touhua. TÄnään sit tuli vahingossa eteen yks aktivointilelu. Olen mä jo aikaisemmin tytölle sanonut et sellaisia voisi hommata tänne koirulille. Mut tä lelun minkä löysin olis siisti. Koirulin pitää tökätä kuonolla sitä laitetta eteenpäin tai taaksepäin liikkeelle ja päältä ponnahtaa makupala. Se ei sisällä pattereita ollenkaan. Kerroin tytölle tästä ja laitoin linkin. HÄnki ihastu ja kun se hintakaan ei ollu sellai paha, verrattuna siihen että ne muut aktiivilelut on kalliimpia. Saa nähä koska se sit hommataan mun toimesta.

Äiti kävi täällä. Vakaasti harkitsen antamaan äitille porttikiellon tänne. Menee niin hermot sen touhuihin jo. Mitään muuta ei osaa ku pahaa tehä ja koko ajan saa sanoa kaikesta ja pelätä mitä häviää yms. Pahinta on, ettei se tunnusta mitään ja sysää syyt toisten niskoille. Hän tekee asioita täällä, ku omistais tämän asunnon. mulla ei ole silloin mitään sanavaltaa mihinkään tavaraan ja jos sanon nii hän nauraa mulle jopa. Viime kerrat on mennykki niin että olen ärissy sille aika useasti täällä erinlaisista asioista.

Äiti vei sukkia taas ja toi muutama kerän lankaa. Tosin hän ei antanut näille langoille tarkoitusta va että tuhoo ne johonki, en tiä. Siis hän oli vahingossa ostanut kuulemma puuvilla/akryyli lankaa. Huomannut kotona vasta asian. Ilmeisesti yrittänyt koittaa jotain tehä toisesta kerästä, mut ei o oikee luonnistunut. Sanoin et voisin koittaa tehä sukat niistä, mut teen vähän vähemmällä silmukalla, kun puuvilla löystyy käytöstä eikä palaudu kovin hyvin. Saa nähä miten menee sit. Äiti vei myös mun valmiita sukkia. Ne tilaamat sukat. Niistä sanoin että ne toiset on ehkä liian isot. Niiden kanssa oli aika paljon hakemista kun tauon jälkeen aloin tekee. Olin naama kiinni ohjeessa ja yritin muistella silmukkamäärät ja kerrokset ja tavat oikein. niissä on virheitä. Äiti sano siihen että ne voi sitten vaikka sen saajan mies ottaa sitten käyttöön. Äiti myös näytti ihastuvan yksiin sukkiin jossa oli varret. Olen ennenki huomannut että kun olen tehnyt valepalmikko sukkia tai lapasia, ni äiti tykkää siitä kuviosta. NÄissä sukissa oli varsi valepalmikkoa. Hä käänteli niitä ja sano et ne on kauniit ja vähän katteli sellai, että voi olla et ne lähtee sinne pakettiin. EN sano mitään. EN kiellä enkä käske. Olen va iloinen että jollekki kelpaa.

Tein tossa yhteen aikaa niitä lapasten varsia, kunnes äiti kielsi lapasia tekee. Nyt mulla on tollainen about 10 vartta valmiina pussissa. Kysyin äitiltä sitten että tekiskö niistä sit sukkia. Niistä ei tulis varrettomia eikä pitkiä varsia, mut tollanen n. 10-20 cm varret. Vois olla ihan ok vaikka näin kesäisin sit. Äiti sano et ei se ota eikä annakaan. Et voin hyvin tehä niistä sukkia sitten. TUlee ainakin hiukan erinlaisia sellai ja kaikkihan ei tykkää lyhyistä eikä pitkistä varsista, mut hiukan siltä väliltä. No jaa, saa nyt nähä mihin noi sitten menee jatkossa. Pitää saada pois va ne vie liikaa sellai tilaa, ehkä. Nyt tarvis va ettii lankoja niihin että saa varresta jatkettuu sukkia eteenpäin. Jämälankoja on aikast paljon, mut ei niitä viitti käyttää ku varsiin. On ilkeetä vaihtaa lankaa jossain jalkapohjassa ja sit joutuu päättelee langat ja niistä tulee ikävä paksuja kohtia jalkapohjaan ja hyvässä lykys jos ne vaikka sulla vaikka on joku kivi tai joku muu tehävä siellä jalkapohjan alla ja se menee langanvaihtumiskohtaan, ni se voi tehä reijän siihen ja niin alkaa rispaantuu yms. SIksi on paljo parempi tehä toi varresta jatko-osa yhestä langasta. JOku voi olla eriimieltä.

Puhui tossa tytön kanssa kun mun pitäis huomenna tehä ruokaa taas, et mitä sitä tekis. Miettisin jos kokeilis vaikka jauhelihakastiketta tehä ja siihen kokeilla vaikka makaronia. EN siis o vissiin yli vuoteen kastiketta tehnyt ja en ees tiä miltä saan sen maistumaan. TIedän miten ruskean kastikkeen teen ja millä ehkä maustan sen. Jotenki va kiehtoo kokeilla tota kastiketta, mut en tiä miten jaksan sitten yms. Mut kokeilemalla se vissiin selvii, ei muuten. Onneks nopeen kastikkeen saa myös suurustamalla lihaliemen perunajauholla. Ei se tosin hyvää ole, mut saa jotain aikaiseksi. Parempaa olis venhäjauholla tehä. Mut joo.

Pitäis vissiin mennä kohta lämmittää toi loppu ruoka. Paistoin hunajamarinoita kanansuikaleita tossa yks päivä. Löysin pakkasesta peruna-sipulisekoituksen. Laitoin ne kerroksin vuokaa. Laitoin kurkumaa ja suolaa mukaan ja 2 prk soijakermaa ja uuniin. TUli hienon keltaista ruokaa ja ihan ok makuista. Kyl mä 2 pvä olen pystynyt syömään sitä jo, saan nähä miten tänään käy.

pitäis muutenki pakkaset katella, mitä ovat syöneet ja mitä tarvii poistaa. Ja muutenki katella mitä siellä ees on. SIt tarvii kuiva aineet käydä läpi ja poistaa vanhat pois. Mut nä tarvii tehä joko yksin tai tytön kanssa, ei äitin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.04.2024 klo 11:39

EI o tk viellä viestiini vastannut.

TYttö kävi eilen varastossa. AIka nopeesti tuli sieltä pois. Kuulemma ei riittänyt motia alkaa tonkii ym sitä. TOi se mulle pari jätesäkkiä lankaa. Nyt mun pitäis va miettii, mihin noi noista säkeistä laitan. Onneks on noita laatikoita tyhjänä ja jne. Pitäis va jaksaa laittaa niihin.

Olen käsitöitä tehnyt täällä. Onneks äiti ei muuta ku kannustaa mua jatkamaan, vaikka virheitä tulee ihan järkyttävästi tekeleistä. Kuulemma kyl ne jollekki menee.

Tiistaina olis tytön haastattelu, et pääseekö oppisopimus paikkaan. ALan on aika vieras meille, mut tiedetään siitä. Oli aika yllättävää kuulla tytöltä että hän on laittanut kyseiseen ammattiin hakemuksen. Mut ei sillä tytöllä paljoo ole sellai vaihtoehtoja mihin ammattiin hänet otetaan. Hänellä ku on aika paha mt ongelma, paha migreeni ja paha värisokeus. En tiä mitä viellä sillä on. Mut suht hyvin hän elämässä pärjää vielä. apua tarvii aika paljon.

Odottelen tukarin tuloa tässä. Saa nähä mitä tämäkin käynti menee. Ärsyttää ku ei voida mitään tehä tai mihinkään mennä, kun mun kunto ei kestä. Aamullaki heräsin järkyttävään jalka kipuun. Meinas usko mennä. Onneks se sitten helpotti jonkin ajan taistelun jälkeen. EHkä kysyn tukarilta, jos noita lankoja yritetään johonki hävittää ja hiukan kattoo mitä noissa säkeissä on ja lajitella niitä. SIinä kyl menee jonkin aikaa kyl.

Joudun varmaan taas selvittää asioita hänen kanssa. TUlee kiva kysely tulva varmaan päälle. Olen tässä uhitellu että lopetan hänen käynnit, ku mitä hän täällä tekee ku enhän mä mitään tarvii kotona ollessa. TUnnustan että sisälläni käyn ni kierroksilla ku voi olla va. Käyn senki takii ku en ymmärrä asioita, mut ei vissiin läheisetkään kovin tajua.

Mut nyt käsitöitä hetken ja musaa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.04.2024 klo 12:55

Odottelen koirulin hoitoon tulos. TYttö ei halua jättää sitä yksin kotiin ku joutuu lähtemään kauppoihin. Koirulilla on juoksut vissiin tulossa, kun käyttäytyy kummasti. No tulee sit tänne ja saa hellyyttä jne.

Isä menee tänään hoitoon taas. Saa nähä millainen ongelma tällä kertaa tulee. Sen näkee sitten viikon aikana.

TK ei ole vielä ainakaan vastannut mitään. Jännittää että mitä sitten vastaa, jos vastaa.

Hiukan on olo tälläinen erikoinen. Pää on ollu taas toista päivää hiukan kipeenä. Veto on hiukan poissa. ALoin taas rautaa ottaa, kun sain sitä. Vielä ainakaan ei ole maha reagoinu siihen. Edellisen jouduin lopettaa mahaongelmien vuoksi. Vois kysyy tytöltä, jos tahtoo kattoo kaupasta jotain mulle vielä, vaikka just kaupassa poikkis kävi. Voin ihan hyvin laittaa rahaa hänelle, jos hän jotain löytää.

SUkkia on tullu tehtyy ihan hyvin. Varmaan kohta pitää keksii jotain muuta ku sukkia tai lapasia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 13.04.2024 klo 09:43

Onkin mennyt pitkä aika, kun viimeksi olen kirjoittanut tänne. Olo on ehkä hiukan jaksavaisempi kuin aivan pahimpina aikoina, mutta silti jokainen aamu on uuvuttava. Enkä oikein saa mitään aikaan.

Tänään täytyy laittaa tytölle ruokaa ja yrittää tehdä vähän pihatöitä. En tiedä jaksanko. Ruoka pitää jaksaa laittaa ja kaupassakin pitää käydä. Tyttö haluaa leipoa, ja pitää ostaa sitä varten täydennystä ruokakaappiin.

Heräsin aamulla päänsärkyyn, mutta sen jälkeen sain vielä unta lisää. Viime yönä nukuin poikkeuksellisen paljon ja hyvin. Seuraavasta yöstä tulee sitten taas huonompi. Se menee aina niin. Nyt kuitenkin on hiukan levänneen tuntuinen olo pitkästä aikaa.