Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.10.2019 klo 13:06

Nyt sain mittoja ja pääsin jatkaa isän sukkia. Annan ne isänpäivälahjaksi.

Onneks peruin fysion. Maha ei ole vieläkään kunnossa. Huomenna pitäis jaksaa aamulla kenkäkauppaan ym kauppaan ja heti sen jälkeen isän luokse. Onneks tyttö on täälläpäin ja tulee auttamaan.

Kastelin keittiön kukatkin. En jaksanu sunnuntaina kastella niitä.

Olo on heikko väsyny. Pakko va jaksaa.

En tiä vieläkään kuka isää la hoitaa. Voisin laittaa siskolle viestiä. Saan kumminki huudot ja syyttelyt sitten. Otan riskin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.10.2019 klo 17:22

sovittiin siskon kanssa, että hän hoitaa isää lauantaina. Saa nähä miten mä pystyn olemaan silloin, kun joku "vieras" menee sinne. "vieras" sellai, että sisko ei ole isää sellai hoitanut. Ehkä mä pysyn nahoissani kotona.

Mun piti lopettaa sukan kutominen, meni vasen ranne jumiin. Tulin sit tietokoneelle. Laittelin tossa kuvia blogiin. Onneksi olen niitä ig:hen laittanut ja sieltä oli hyvä kopsata.

Mut nyt mun pitää ettii koneelta kuvat ja poistella niitä...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2019 klo 09:20

Onko siel taas joku sota maailmalla? Mitä tos taustalla kuuluu. Mihin tä maailma menee?

Plääh... raskas päivä tiedossa ja unet jäi vähiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2019 klo 11:25

Yks reissu hoidettu. Käytiin tokmannilla ja sain nyt talvikengät itelleni. Ostin myös 2t heijastinkäsineet itelleni ja pipon. Pyykkikoppakin lähti mukaan. Ostin kokeeks kalaöljykapseleita, jos sais hiukset kasvamaan taas.

Nyt istun isän luonna. Oottelen et kello käy. Äiti tuli näköjään kotiin...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.10.2019 klo 17:00

Oltiin kuuntelemassa riitta väisäsen tarinoita. Hyvin isä jakso, vaikka kipuja oli. Emme jääneet enään arvontaan.

Kotona puhuimme vähän isän olosta. Tyttö, minä ja isä. Isä sano et välillä tuntuu et sydän lyö rinnasta ulos ja sattuu. Isällä on sydänfilmissä ollu ei normaali rytmi. Äiti laittaa lääkärille viestii, mitä tehä.

Mä oon henkisesti ni loppu että aloin oksentelee taas. Ekana ahmisin. Nyt en tiä uskallanko lämmittää maksalaatikkoa ees, vaikka on ruoka-aika. Makaan filtin alla, ku on kylmä. En jaksanu ees kutoo.

Äiti haluis mut huomen taas isoon kauppaan ja mä en taho.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 10.10.2019 klo 22:09

Hei, Saloka! Tuntuu yllättävältä, että siskosi menee huolehtimaan isästänne lauantaina. Ja samalla se kuulostaa tosi hienolta... Miltä sinusta tuntuu nyt?

Mä en osaa keskittyä nyt mihinkään. Pyydän anteeksi, etten osaa kirjoittaa enempää. Hyvää viikonloppua sinulle!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2019 klo 13:06

Jardin Prive kirjoitti:
Hei, Saloka! Tuntuu yllättävältä, että siskosi menee huolehtimaan isästänne lauantaina. Ja samalla se kuulostaa tosi hienolta... Miltä sinusta tuntuu nyt?

Mä en osaa keskittyä nyt mihinkään. Pyydän anteeksi, etten osaa kirjoittaa enempää. Hyvää viikonloppua sinulle!

Mä en tiä miltä tuntuu. Jotenki ahdistavalta. Osaako sisko.

Tulin 3h kauppareissulta. Oli se taas ristiin ja rastiin menoa.

Otin äskö kalaöljykapselin. Mul on niitä 300kpl. Ajattelin kokeilla mitä ne tekee kropalle.

Jos lämmittäis kupillisen teetä ja pistäis astiakoneen päälle. Sit voikin jatkaa isän sukkien tekoo...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 11.10.2019 klo 19:10

Ää, ajatus kolmen tunnin kauppareissusta kuulostaa musta kamalalta, ihan ihokarvat nousee pystyyn - oletko tyytyväinen nyt on se on takana?

Mä aloin syömään D-vitamiinia pari viikkoa sitten, kun päivät lyhenee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.10.2019 klo 21:07

soroppi kirjoitti:
Ää, ajatus kolmen tunnin kauppareissusta kuulostaa musta kamalalta, ihan ihokarvat nousee pystyyn - oletko tyytyväinen nyt on se on takana?

Mä aloin syömään D-vitamiinia pari viikkoa sitten, kun päivät lyhenee.

Oli se vähän puuduttavaa juosta äitin perässä hyllyjen välissä. Kotimatkalla linja-auto oli ihan täys, mikä on mun painajainen ja sit ku ne kaikki melkein tais olla eläkeläisiä. Muutama oli muita. Toinen painajainen.

Mä oon d:tä syöny kalkin mukana läpi vuoden. Katoin et vissiin tos kalaöljyssäkin on. Ainakin siin on a:ta

Jotenki en voi rentoutuu. Vaikka otin iltalääkkeet. Ajatukseni on isässä koko ajan. Tiedän että hän pärjää, kun hä ei avaa ovee eikä mee ulos. Sisällä hän pärjää. Tarvii va lääkkeissä ja ruuassa apua, muuten hän va on ja kattoo telkkaa ja voi torkahtaa. Vaik sisko käviski huomen siel, mun on pakko soittaa isälle. En pysty olemaan muuten.

Isän sukkia sain jonku verta tehtyy. Ruokaa tein, broilerkastiketta ja riisi-vihannes sekoitusta, koska riisit loppui ja ei olis riittäny 3lle päivää. Pitääpä muistaa kaupasta ostaa lisää riisii.

Huomenna olis 9ltä herätys. Pyykkiä tarvis päivän mittaan koneellinen pestä. Siinä kai huominen päivä menee.

Käyttäjä kirjoittanut 11.10.2019 klo 21:43

Hei saloka.

Minulla alkoi viikon syysloma. Minulle on suositeltu D-vitamiinia, ja kalaöljykapseleita, mutta en ole vielä niitä tarvinnut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 12.10.2019 klo 11:21

Pikemiten nyt kirjoitti:
Hei saloka.

Minulla alkoi viikon syysloma. Minulle on suositeltu D-vitamiinia, ja kalaöljykapseleita, mutta en ole vielä niitä tarvinnut.

Täälläkin tytöllä alko syysloma. Saa hä hiukan hengähtää.

Kohta 3s mukillinen, iso semmoinen, teetä juotu. Käytän vissiin liikaa sokeria, kun paino nousee. Pitäis keksii joku muu keino saada teen kitkeryyden pois. Makuteessä en käytä sokeria. Pitäis varmaan siirtyy siihen aina ku on muutama mukillisen normiteetä juonu.

Olen kutoillu noita isän sukkia. Toinen sukka on kärkikavennuksia vaille valmis, toista tarvii vielä jonkun verta neuloo ennen ku kavennukset tulee. Sit alkaa se päättely, joka raastaa hermot, omat ja varastetut.

Heräsin ite 7n jälkeen, mut makoilin kellon soittoon eli 9ään. Voin kattoo, jos otan pikku päikkärit vielä.

Isällä kuulemma menny yö hyvin. Mun oli pakko soittaa ja kysyy. Soitan toisen kerran vielä, myöhemmin.

Silmät tuuppaa menee kiinni, vaikka ei nukuta.

Vaihdoin talvikenkiini heijastinnauhat vanhasta talvikengistä. Nyt nekin on valmiina talveen. Takki mulla on jo, kun äiti viimé vuonna anto. Pipon ja hanskat ostin. Kaulahuivin olen tehny jo kauan sitten. Pitäis uusi tehä joskus. Ehkä ensi vuodeksi sitten. Mulla ei ole oikein kunnollisii housuja. On noita juoksuhousuja, mut tarkeneeko niillä pakkasilla? Yhet collarit löytyy. Noi muut collarit taitaa olla liian pienet kun oon lihonnut.

Mut kaipa juon ton teen ja sit seuraavaksi otan jotain makuteetä...

• Muokattu kirjoittajan toimesta 5 vuotta, 1 kuukausi sitten. Syy: Korjaus
Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.10.2019 klo 12:02

Hiukan väsyttää, alle 5h unet. Taijan men sohvalle lepämään ja kattoo telkkaa.

Sokeritee kiintiö täynnä. Nyt sit maku teetä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2019 klo 12:25

Aamulla heräsin taas räjäytykseen. Ilman varoitusta. On kyl tosi kivaa.

Parin tunnin päästä isää avustaa. Saa nähdä miten menee. Kauhiasti ainakin on tavaraa kuskattava kotiin.

Ulkona kuulemma sataa. Jankkaan aina tutun kans siitä ettei mulla ole eikä tuu olemaan sateenvarjoo. Hän ei sitä va saa kaaliin. Mulla on melkein vedenpitävä takki. Enkä mä pysty isää kärrätes varjoo pitää enkä kamalan kassilauman kans.

Isä menee vissiin ke uudelleen sydänfilmiin. Aika nopeesti laittoivat, tosin jos toisella on kipuja ja tuntemuksia ja edellinen oli näyttänyt "saksan polkkaa" ni en yhtään ihmettele.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.10.2019 klo 18:46

Isän hengitys vinkuu ja olen huolestunu. Soitin äitille siitä ja äiti sano et tietää asiasta. Onkohan sielt keuhkokuume taas tulossa...

Paino on pudonnu ja oon iloinen siitä. Vielä pitäis paljon pudottaa...

Meinasin sydärin saada äskö. Ovikello soi. Sen ei pitäis tähän aikaa soida. Kävin kattoo, unicef ihminen. En avannu. Mä en muutenkaan avaa ovee, jollen tiä kuka siel on.

Saa nähä heräänkö huomenna taas räjähdyksiin. Tosin mulla on 9ltä kello soittamassa. Menemme kai lenkille tukarin kans huomenna. Sen jälkeen mun täytyy pyykkiä pestä ja tehä ruokaa. Teen vissiin omanlaista lasangea.

Huomen aamulla tarvii hiuka siivoilla täällä vielä, ku en enää jaksa. Onneks vein sen haisevan roskiksen pois.

Olo on pelokkaan ahdistunu. Samalla masennusoireita puukkaa ja tuntoharhoja. Onneks tänään ei ole kun kerran joku kävellyt käsissä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.10.2019 klo 13:14

Tukari pisti yli 3km lenkin kävelee. Mentiin täällä ristiin rastiin.

Vaikka oon järkyttävän väsyny, sain pesukoneen pyörii ja ruuan uuniin.  Nyt voi ottaa hetken ja jua teekupposen. Sit varmaan alkaa pesukonekin olla pyöriny ja voi laittaa pyykit kuivuu.

Ollaan suunniteltu huomista tytön kans. Jos hän tulis tännepäin.

Mun pitäis päättää tänään äitille, lähenkö hänen kans ens viikolla mökille.  Jotenki en taho mennä sinne. En tiä mikä siin on.

Kumpa jaksais iltaan. Ja huomisen. To mun ei tarvii isää hakee, ku äitin pitäis olla kotona. Mä en va tiä, kuinka kauan jaksan enää. Tuntuu että seinä on aika lähellä. En halua ees hoitaa itteäni. Mitä välii sillä on.