Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2023 klo 14:05

sain VIHDOIN nukuttuu yöllä mielestäni hyvin. Saa nähä miten ensi yö sitten menee.

Ketuttaa kun on ukonilma. TOssa tunti sitten jytisi niin kovin että lattia tärisi. Nyt ei o puoleen tuntiin kuullu kun pari kertaa ja sekin pientä. Ulkona on todella harmaata.

Äiti osti uuden vp mittarin. Emme oikee usko eilisiä lukemia, jotka jatkuu tänäänki, onneks noussu hiukan.

Pitäis jaksaa mennä juomista hakee ja jotain syötävääki. Oon noita karkkeja tässä syönyt ja juonu jaffaa. Haluais mennä va maate takas ja olla siinä. Ehkä hiukan nukkuakki.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 27.06.2023 klo 17:00

Nyt meni yö huonosti. Heräilin vähän väliä ja kokonaan jo viideltä.

Päätä vähän särkee. Se voi johtua siitä, että olen yrittänyt tänään tehdä töitä, vaikken saanut nukuttua viime yönä kunnolla yhtään pätkää. Huonon yön jälkeen on usein päivällä päänsärkyä.

Toivottavasti ensi yöstä tulisi taas parempi. Nukuinkin jo aika hyvin monta yötä peräkkäin.

Pitäisi taas keksiä jotain ruokaa. Yksi eines on vielä jääkaapissa. Se on helppo lämmittää mikrossa. Jossain vaiheessa pitää ostaa lisää ruokaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.06.2023 klo 16:08

Nukuin paremmin, ja lähdin liikkeelle. Kävin syömässä ja vaatekaupassa alennusmyyntejä penkomassa. En kuitenkaan löytänyt mitään. Yritin etsiä shortseja, mutta niitä ei näyttänyt olevan alennusmyynnissä eikä normaalihintaisissa. Aika pian alkoi väsyttää ja tulin sitten kotiin. Kävelin viimeisen pätkän bussin sijaan, ja oli kyllä kuuma.

Voisin penkoa vielä vaatekaappia ja yrittää katsoa, löytyisikö sieltä shortsit tai lyhyet caprihousut tai vastaavat. Kun vaan jaksaisi aloittaa. Aamulla vähän jo kaivelin kaappia, mutten löytänyt kuin yhdet tosi lyhyet shortsit enkä niissä viitsinyt lähteä kauppoihin.

Huomiselle ei ole mitään pakollista ohjelmaa. En tiedä vielä, mitä tekisin.

Tänä iltana täytyy pestä hiukset. En millään jaksaisi. Se on vähän samalla tavalla urakka kuin lakananvaihto. Kun on uupunut olo, ei millään jaksa mitään ylimääräistä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.06.2023 klo 16:34

Nukuin taas huonosti viime yön ilman mitään selvää syytä. Heräilin pitkin yötä. Mistähän se aina johtuu. Edellinen yö meni tosi hyvin.

Tänään ehkä väsyttää huonosti nukuttu yö. Olen yrittänyt lukea sanomalehteä ja kirjaa. Vähän aikaa jaksoinkin, mutta sitten tuli vaan niin uupunut olo, että menin huovan alle ja lojuin siinä. En saa aloitettua mitään tekemistä, ja jos väkisin aloitan, se ei ala sujua.

Kukatkin pitäisi taas kastella. Se tuntuu suurelta urakalta.

Saloka, miten sinulla menee?

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.06.2023 klo 19:48

Kastelin kukat. Sekään ei alkanut sujua, mutta väkisin tein loppuun ja kastelin kaikki. Sitten kastelin vielä pihalla muutaman kasvin. Siellä on hirveän kuivaa.

Söin jäätelön. Huomasin, että siinä on kahvia ja pakkauksessa mainittiin kofeiinin määrä. Toivottavasti sitä oli niin vähän, ettei se vaikuttaisi ensi yön uneen. En kaupassa huomannut, että siinä on kofeiinia. Se kyllä maistui hyvältä.

Edelleen on samanlainen olo kuin aamulla. Ahdistaa eikä mikään varsinaisesti kiinnosta. Kirjoitin paperille asioita, jotka täytyy muistaa hoitaa. Jonain päivänä pitää hoitaa ne. Niihin liittyy päätöksiä, joita en pysty tekemään. Jokainen pienikin päätös on vaikea.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2023 klo 11:10

Ei o oikee taas jaksanut mitään. Olen maanut sohvalla ja kuluttanut aikaa ja toivoen että aika kuluu. Voimia ei oikee o ollu kamalan paljoo.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 01.07.2023 klo 16:37

Miten tulla toimeen ku yksin lähet täält viettämää hetkiä, öitä, ihmisten kanssa? Googlettamalla(ko) se selvinnee.. minun pitäisi pakata. En saa aikaiseks. Ei ole organisointia kuka mitäki ottaa. Tulee tuplat mukaan ja niitä raahaat sit pois. Puhelimessa hermostuu se henkilö niin nopeasti. Aistinnee minun hermostumisen? Anteeks kun en ite osaa pitää hermojani kurissa.. Saa nähdä onko meillä ruokaa ollenkaan sen enempää sitten.. Sit siel on myös lapsi/esiteini. No sille on pakattu omat jutut. Ärsyttää olla tällanen "kädetön" Toivon, että huomenna on parempi päivä. Aika hyvin asiat mennyt kuitenkin. Sattuu jalkoihin joka pv, en ole enää venytellyt. Joskin aamujumpan olen vetänyt. Siinäkin tulee se että eikö lemmikin pissatus ole minulle ihan hyvä aamuverryttely, tartteeko siihen erikseen netistä ohjattu aamujumppa? Joskus pähkäilen teenkö aamujumpan vai jätänkö tekemättä ja ulkona pistäytyminen on se

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.07.2023 klo 19:32

Tänään on ollut tosi huono päivä. Olen makaillut melkein koko päivän. En saa tehtyä mitään. Masentunut olo on. Tuli jo huoli, miten selviän taas tytön kanssa kohta. Mitä jos masennus vielä tästä pahenee. En meinaa jaksaa laittaa ruokaa. Nyt vielä olen yksin eikä haittaa, vaikken tee mitään koko päivänä.

Tytölle pitää ensi viikolla järjestää ruokaa. Vaikka yhdessäkin sitä voi yrittää tehdä, se on silti uuvuttavaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.07.2023 klo 18:23

Tänään päivä alkoi yhtä huonosti kuin eilinenkin. Lopulta otin vähän lääkettä ja pääsin sen verran jaloilleni, että sain tehtyä osan tekemistä odottavista hoidettavista asioista. Suurimman osan sain eteenpäin.

Kävin vielä syömässä ja ostamassa sen jälkeen puuttuvia ruokatarvikkeita. Nyt on ruokaa siihen asti, kunnes tyttö tulee. Ostin myös mansikoita itselleni, vaikka koin niiden olevan vähän turhaa ylellisyyttä. Kalliitakin olivat. Ja hyviä. Söin jo puolet.

Olo ei ole paljon parempi kuin eilen, mutta olen kyennyt tekemään enemmän.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2023 klo 13:44

sain vihdoin haettuu sen foolihapon. Pitäis alkaa sitä ottaa, mut kynnys on aika iso.

Käytiin tukarin kanssa eläinkaupassa (emme tiä onko uusi), jossain huonekalukaupassa, apteekissa ja ruokakaupassa. AIka köyhät oli eväät, eli ei yhtikäs mitään. Kaaos sai muutaman luun.

Nyt pitäis miettii, mitä sitä söis...

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 04.07.2023 klo 19:50

Olin tänään aika tehoton, mutta tein jonkinlaisen osa-aikaisen työpäivän. Joskus entisinä aikoina olisin ollut paljon aikaansaavampi. Ei varmaan pitäisi verrata siihen. Silloin olin paljon terveempi. Voisin olla tyytyväinen, että ylipäätään jaksoin tämänkin verran mitä tänään tein.

Nyt olen kotona ollut tekemättä mitään ja yrittänyt lukea sanomalehteä, mutta sekin tuntuu olevan liikaa. Tämän päivän rasitus tuntuu vielä huomennakin. Yleensä toipuminen kestää seuraavan päivän. Tosin viime aikoina olen voinut huonosti myös riippumatta työstä. On ollut enemmän huonoja päiviä jostain syystä.

Huomenna pitää mennä ruokakauppaan ja miettiä, mitä ruokaa tekisin seuraavaksi. Juuri nyt tuntuu, etten millään jaksa. Se kuitenkin luultavasti onnistuu, jos nyt päätän jo, että lähden heti aamupäivällä, kun olen saanut aamutoimet tehtyä. Mietin jo valmiiksi, että tuolloin lähden ja yritän ostaa suurimman osan. Silloin on jotain toivoa saada tehtyä jokin asia. Alan väkisin suorittaa sitä ja toivon, että se alkaisi sujua, kunhan pääsen liikkeelle.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 07.07.2023 klo 11:22

Laitoin eilen ruokaa, tavallista jauhelihakastiketta ja perunaa. Tyttö söi hyvällä ruokahalulla. Ei kovin kummoista ruokaa tarvitse olla. Välillä on vaan vaikea jaksaa käydä kaupassa ja laittaa yksinkertaistakaan ruokaa.

Tänä aamuna on ollut hieman jaksavaisempi olo. Ehkä sekin vaikuttaa, että sain nukuttua tarpeeksi, vaikka heräilinkin yöllä. Laitoin jo pyykkiä koneeseen. Jos jaksan, yritän tänään järjestää kaapista yhden hyllyn.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.07.2023 klo 12:40

saloka kirjoitti:
sain vihdoin haettuu sen foolihapon. Pitäis alkaa sitä ottaa, mut kynnys on aika iso.

👍 Mikä kynnystä aiheuttaa? Hyväähän se varmaan vaan tekisi, jos sun ruokavaliossa ei muuten sitä tarpeeksi ole, tai ruoassa oleva foolihappo ei jostain syystä imeydy. Näyttää olevan välttämätöntä monen entsyymin toiminnalle.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 10 kuukautta sitten. Syy: Vahinkolähetys
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 10 kuukautta sitten. Syy: Järjestely
Käyttäjä soroppi kirjoittanut 07.07.2023 klo 12:52

Purjevene kirjoitti:
Laitoin eilen ruokaa, tavallista jauhelihakastiketta ja perunaa. Tyttö söi hyvällä ruokahalulla. Ei kovin kummoista ruokaa tarvitse olla. Välillä on vaan vaikea jaksaa käydä kaupassa ja laittaa yksinkertaistakaan ruokaa.

Tänä aamuna on ollut hieman jaksavaisempi olo. Ehkä sekin vaikuttaa, että sain nukuttua tarpeeksi, vaikka heräilinkin yöllä. Laitoin jo pyykkiä koneeseen. Jos jaksan, yritän tänään järjestää kaapista yhden hyllyn.

Kiva kuulla 🙂

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 08.07.2023 klo 11:57

Hylly tuli järjestettyä ja sieltä löytyi pois heitettäviäkin vaatteita vuosikymmenen takaa. Ne ovat nyt odottamassa kierrätykseen viemistä.

Tänään pitäisi taas keksiä jotain ruokaa. Ehkä käydään syömässä jossain jotakin halpaa lounaaksi kelpaavaa. Tai sitten lämmitän vielä entistä. Siitä riittää ehkä yhdeksi ateriaksi.

Olo on aika heikko. Haluaisin silti pystyä tänäänkin jotain pientä siivoamaan. Ruuan jälkeen voisi yrittää, jos se alkaisi sujua.