Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.08.2022 klo 20:27

Hirveän kuuma päivä oli. Hoidin tänään monta asiaa ja jouduin kävelemään ulkona kuumassa. Olin kotiin tultua niin hiessä, että piti pestä oikein perusteellisesti saippualla joka paikasta. Hiuksetkin pesin, vaikken oikein olisi jaksanut. Nyt on ainakin puhdas olo. Ja voimat ihan lopussa. Onneksi on jo ilta ja voi kohta mennä nukkumaan.

Huomenna täytyy alkaa miettiä ruokaa. Ehkä voisin yrittää niitä lihapullia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.08.2022 klo 10:36

Kävin ruokakaupassa ja kävelin sen jälkeen pienen lenkin. Liian kuumaa oli, vaikka yritin mennä tarpeeksi aikaisin.

Tänään pitäisi päättää mitä syön päivällä, ja pitäisi käydä vielä ostamassa ruokaa mitä teen illaksi. En osaa päättää mitään. Aivot ovat ikään kuin jumissa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.08.2022 klo 16:36

Aamupäivällä oli vähän hauskaa, kun kesken varaston siivon meni sähköt koko talosta. Siellä sit puhelimen taskulampun valossa siivottiin äitin kanssa. Kun saatiin se hoidettuu oli jo sähköt tullu takas.

Kotona äiti pisti siivoo ja viemään roskat. Ei riittäny se, et laitoin tiskit pois tiskikoneesta ja likaset sinne.

Äiti sit kysäs et lähenkö tonne vähän kauemmas kauppaan. Pakko oli, ku huomiseks ei ole ruokaa. Sieltä ku tultiin, oli taas sähköt poilkki ja joutusin kävelee 5. Kerrokseen 2 painavan kassin kans.

Hetken sain levätä, kunnes isä soitti. Jos lähtisin sinne, ku uusi telkka ei mee päälle. Ei muuta ku tavarat kasaan ja menoks. Äitin ikkunan alla äiti soitti ja kerto et telkka toimiikin. Menin kumminki sinne. Laitoin isän puhelimeen pikanäppäimet valmiiksi.

Tytön poikkis tuli hakee mut ja mentiin varastoon hakee tytölle muovilaatikoita...

Nyt ollaan tässä. Jalat tohjona ja särkee. En o syöny mitään ja juonukki aika vähän. Pitäis yli 12h olla hereillä viellä, jollen nyt ota päikkäreitä sit....

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 19.08.2022 klo 18:41

Väsyttää kauheasti. Melkein nukahdin sohvalle. Yritin lukea, mutta ajatus ei enää pysynyt edes kirjassa.

Ahdistus on taas lisääntynyt. Kunpa sen voisi vaan laittaa sivuun ja olla rauhassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2022 klo 04:10

Vielä hereillä. Jo 10.20 asti.

Mietin, onko mulla joku kasvosokeus. 🤔

Digibox ei oikee tykänny sähkökatkoista. Mut minkä mä sille voin.

Päivällä hain sanaa takaluukkua ja sitä tavaratilaa. Ehdotin peräkärryä, mut ei menny äitiltä läpi.  Sanat katoavat mun päästäni. Kaikki katoaa pikku hiljaa. Olenko muistisairas jo tän ikäisenä? N. 20 vuotta ennen ku isä sairastui.

Kurkkua kiristää. Yskittää. Onko korona tai jokin "oma" tauti.

Suomi teki maalin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.08.2022 klo 08:08

Heräsin väsyneenä. Laitoin pyykkiä koneeseen. Tyttö nukkuu vielä. Annan hänen nyt nukkua, kun ei tarvitse kouluun lähteä. Alkaa olla nälkä. Ehkä syön itse aamiaista jo aikaisemmin.

Saloka, tosi paljon olet eilen jaksanut!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2022 klo 09:30

Ei siitä nukkumisest tullu mitään. Tunnin kai olen nukkunu. Saa nähä miten päivä rullaa eteenpäin. Makkarakeittoa pitäis ainakin tehä jossain vaihees.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2022 klo 09:30

Ei siitä nukkumisest tullu mitään. Tunnin kai olen nukkunu. Saa nähä miten päivä rullaa eteenpäin. Makkarakeittoa pitäis ainakin tehä jossain vaihees.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.08.2022 klo 16:49

Luin viimeisen kirjani loppuun. Kirjastokin on jo mennyt kiinni. Ruuanlaittoon meni kaikki voimat. Syömisen jälkeen en olisi millään jaksanut korjata jälkiä, mutta sain sen tehtyä. Sitten kyselin tytöltä englannin sanoja.

En tiedä, mitä yrittäisin nyt tehdä. Juuri nyt ei ole ihan pakko tehdä mitään mutta mikään ei kiinnostakaan. En keksi mitään, mitä yhdessäkään voitaisiin tehdä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2022 klo 17:10

Sain tunnin tai vähän alle päikkärit vedettyy joten kuten.

Jaksoin pilkkoo makkarat ja laitoin kasvispussit kattilaan. TUttu kyl sano ettei toi ole makkarakeittoa, kun siinä ei ole perunaa. Sanoin et miksi se aina tarvii.

Kurkku ärtyi limevedestä, joka tuli vähän vahvaa. Joutusin laittaa sokeria siihen että sain sen juotuu. Nyt on koko 1,5 litraa juotu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 20.08.2022 klo 19:29

Saloka, makkarakeitto kasviksilla ilman perunaa kuulostaa minusta hyvältä.

Käytiin sittenkin kirjastossa. Se olikin vielä auki. Nyt on taas kirjoja, joita voin lukea.

Lämmitin lihapullia iltaruuaksi. Kohta voi jo tehdä iltatoimet ja mennä nukkumaan. En ole saanut tänään oikeastaan mitään muuta aikaiseksi kuin ruuan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.08.2022 klo 22:38

väsy alkaa painaa, mut uni ei. Pitäis jaksaa 6 asti valvoo ja sitten pääsee nukkumaan. Onneks aamulla ei ole herätystä, joten voin nukkua, jos nyt pystyn

Pitäis toi yks kukka kastella vielä. Vaikka eilen sitä kastelinki. Pitäis saada se multa märäksi ja näin lehtiin eloa.

Ei oikee aivot toimi. Varmaan valvomisen takia.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 21.08.2022 klo 09:59

Pesen lakanoita. Tuntuu ankealta. Päivä ei oikein lähde käyntiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.08.2022 klo 14:22

n. 7 h sain unta. Tyttö soitti välillä ja unenpöpperössä välillä nukahin puhelun aikana. Sit äiti ja isä soitti ja nousin jo. Olo on edelleen väsynyt.

Kohta pitäis mennä ruokaa lämmittää. Olen vaan ni väsy, etten jaksa alkaa ottaa aikaiseksi asiasta.

 

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 22.08.2022 klo 11:06

Aamutoimet tehty ja kävin ruokakaupassa. En saanut marjoja. Siellä oli tosi vanhoja ja huonoja enää jäljellä. Aamulla ei varmaan uutta kuormaa vielä ollut tullut.

Kohta pitäisi keksiä jotain syötävää. Tyttö syö koulussa. Ei tee oikein mieli mitään.

Tästäkin päivästä tulee varmaan sellainen, etten tee oikeastaan mitään.