Kävin vanhemmilla kun äiti soitti ja pyysi. Samalla otin vastaan isän telkkarin. Mennessä, äiti pesi isää ja autoin siinä häntä mm. Hakemalla pyyhkeen, antamalla rollon, kuivaamalla isää, rasvaamalla hänen jalat ja laittamalla omat tekemäni sukat hänen jalkaan. Lopuksi avustin isää ja turvasin häntä olohuoneeseen.
Äiti antoi suippopaprikaa, kesäkurpitsaa ja kukkakaalin. Ajatuksena pilkkoa ne vuokaan huomenna ja laittaa mausteet ja kerma ja uuniin. Jos muistan, pakkasesta parsakaalia mukaan. Siinä on muutaman päivän ruoka sit taas.
Kotimatkalla kävin kaupassa ja ahdistuin siellä. Yhdet koululaiset alko kyseenalaistaa kovaan ääneen mun ostoksia. Jopa kolmantena jonossa ollu äiti kuuli. Lasten äiti oli lasten vieressä va hiljaa. Kaupasta ku tulimme, äiti antoi yleisesti kovaa palautetta ilmoille tilanteesta. Äiti ja lapset ottivat jalat alle ja vaikka oli mun kans sama matka, ni menivät tarpeeksi kaukana musta.
Kotona lässähdin sängylle ja äitin kanssa puhelimessa kerrattiin tilannetta. Parin tunnin päästä nukahdin tunniksi.
Yritin päivällä ommella, mut kone oli mun kans erii mieltä. En tiä mikä sitäkin vaivas. Yhden vetoketjun puolikkaan sain ommeltuu, jippii.
Huomenna ehkä äiti tulee auttamaan kukkasis. Samalla varmaan joudun hoitaa tiskit ja roskat. Sanoin äitil kyl et, tyttö sano et kyl hänki voi auttaa. Mulla on va voimia niin vähän että en ehkä yksin pärjää. Pitää muutenki muihin kukkiin multaa laittaa.
Mut sateinen kuuman kostea päivä on ollu. Huomenna vois kokeilla siskon antamaa tuninkaa, et meneekö ees päälle. Jos käy niin ettei äiti tuu, vois kokeilla ompelua. Sadetta on ainakin luvattu.
Olen metsästäny viikon kuivaherneitä. Nyt nettiä selatessa huomasin et KAIKISSA kaupoissa on loppu. Ilmeisesti jo laskiaisesta asti. No siinä mun hernekeitto ajatus sit murskaantu.
Pesupulveria unohin taas ostaa. Pitäiskö kysyy äitiltä, uskaltaako se käydä ostaa, jos tulee vkl:na tänne. Pääsis sit ensi viikolla ehkä tuvalle. Mut voi olla et meen ma vanhemmille taas kaupungin jälkeen. Sitäkään en osaa sanoo. Riippuu kuinka kipeetä näytteen otto tekee ja miten matka menee. Ei vanhemmat kummiska kauan kotona o, ku lähtevät mökkeilemään taas viikoks.
Hirveen pimeetä täällä. En haluis laittaa valoja vielä.