Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.07.2022 klo 10:00

Eilen purnasin äitille ja tutulle, miksi niitä hajujuttuja tulee. Mulla oli kaikki okei. Kattelin striimii ja telkkaa ja tein käsitöitä. Sit yhtäkkii se iski taas kasvoille ku märkä rätti. Sanoin äitille etten jaksa enää tätä.

Aamulla 8lta äiti soitti. Jos tulisin isää vahtii. Isän jalat on ollu heikot aamulla. No lähin tulee tänne et äiti saa hiuka hengähtää ja mennä siskon kans kaupunkiin.

Olen aika väsy, mut en voi nukahtaa. En ehkä sit kuule isää. Äitin lähties se jo kysy, mihin äiti meni ja koska mä olen tullu.

Surullista olla täällä. Ehkä siksi olen hiljaa olohuoneessa. Olen tos tehny isompaa joulukuusta. En tiä mitä siitäkin loppujen lopuksi tulee.

Haluisin va nukkuu takas....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.07.2022 klo 14:57

Ehtisin ennen sadetta kotiin. Nyt tuleekin ihan kivasti vettä.

Isä on hiukan huonossa hapessa. Äiti yrittää nesteyttää ja antaa nestepitoisia ruokia. Pissannut ei ollu 9-13 välillä kertaakaan.  Isä vaan nukkuu, jaksaa olla hereillä hetken. Ei jaksa oikee istua, kun tuettuna.  TÄ on taas tälläinen  päivä. Tää voi kestää pari päivää ja sit on ihan okei. Kuuma hän oli ja hikinen kun herätettiin, mut kuumetta en saanut.

Nyt mulla on ruokaa jääkapi pullollaan. Saa nähä mitä mä niistä keksin. Harmittaaa ku kaupassa ei ollu kuivaherneitä, ni en saa pakkaseen hernekeittoo tehtyy. En jaksa tänään tortilloja enää alkaaa tekee, joten ostin pari pilttiä ruuaksi. Illalla syön jotain uutta ruisleipää, jota sain äitiltä. Äiti oli kauppahallista ostanut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.07.2022 klo 17:46

Huolestuttaa isä.

Hän hikoilee ja on lämmin, kuumeinen, mut lämpö on alle 36. Olen yrittänyt ettii googlella asioita, mut Tulen vaan sekavammaksi. Pelkään ettei isä nouse tästä, mut silti pään sisällä joku huutaa että kyl se tosta nousee vielä. Sama oli silloin mamman kanssa. Uskoin aina että kyl se sairaalasta taas kotiin tulee, kunnes ei tullukkaan enää. Kyl isä syö, silloin ku äiti herättää sen syömään. Mitään se ei muista, siis sitä että äiti on ollu pois tai mä siellä. Hänellä pyyhkiytyy tämä päivä kokonaan pois.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 30.07.2022 klo 10:43

Voimia, saloka, isäsi kanssa jaksamiseen! 💚

Aamiainen on syöty. Olo on kohtalainen, ei ole synkkää masennusta juuri nyt. Jaksaminen on aika huonoa. Toivottavasti tämä päivä menisi tässä jotenkin. En tiedä, mitä yrittäisin ajan kuluksi tehdä. Kohta pitää alkaa laittaa ruokaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.07.2022 klo 12:14

Mun älykellon ranneke hajos ja jouduin miettii, ostaako uuden rannekkeen vai uuden kellon. Äitin kans sitten juttelin ja tultiin siihen tulokseen että uusi ranneke vaan. Menin sinne sivulle, mihin mut ohjattiin. Sit tuli mieleen että mun puhelimen kotelo on aika heikossa hapessa kanssa. Tilasin senkin uuden. 32 euroo posteineen molemmat. Ei mun mielestä kallis.

Jouduin herää kesken unen, kun en saanut unta katki millään. Joka kerta kun silmät suljin, uni vaan jatkui. Päätin sit nousta.

KOhta pitäis alkaa niitä tortilloita tehä. Ei kyl jaksais, mut pakko se on. Se jääkaapin infentaariokin pitäis tehä, mut....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.07.2022 klo 22:52

Olen pelleilly lankojen kans va ja tehny tyhmyyksiä. Tortillasta tuli pannukakku. Huomenna uudestaan kokeilu.

Isäkin on taas pystyssä. Sisko oli käyny siel pitkästä aikaa.

Mä oon ihan ventti. Menkkakivut ilman vuotoo. Joutusin ottaa särkylääkettä oikee. Saa nähä koska alkaa, jos alkaa.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 31.07.2022 klo 14:46

Lämmitin viimeiset jämät lihamakaroonilaatikosta ruuaksi. Sen jälkeen sain siivottua vaatekaapista yhden hyllyn. Tuli muovisäkillinen pois heitettäviä vaatteita. En ymmärrä, miksi olen säästänyt kaikki kuluneet ja rikkinäisetkin ja pesussa liian pieniksi kutistuneet, joita en ikinä käytä. Olin tyytyväinen itseeni, kun sain edes tuon tehtyä. Muuta en enää oikein jaksa.

Kävin kaupassa kävellen ja ostin lisää marjoja, maitoa ja kananmunia. Nyt pitäisi taas pärjätä pari päivää näillä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 31.07.2022 klo 20:37

Mä en jaksa enää tätä hajujuttua. Alan olla kyllästynyt ja peloas. Kaikki pitäis olla okei, mut sit ei siltikään ole. Mistä ihmeestä se tulee. Nytkin ahdistuin niin että rintojen välistä ahdistaa niin että kipeetä tekee. En saa henkee oikee vedettyy ja päässä alkaa tuntuu sekavalta. Yritän keskittyy hengittämiseen ja tietokoneeseen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.08.2022 klo 09:00

Tosi kurja tuo hajujuttu, saloka. Voimia!

Yö meni nyt ihan hyvin. Alan laitella aamiaista. Mikään ei kiinnosta edelleenkään, mutta ainakin aamiaisen pystyn nyt laittamaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 01.08.2022 klo 19:25

En jaksanut laittaa ruokaa. Käytiin syömässä. Hain kirjastosta lisää kirjoja. En oikein saa mitään tehtyä.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.08.2022 klo 08:06

Yritän kerätä voimia, että saisin aamiaista laitettua. Tänään pitäisi myös laittaa ruokaa. Muuta ei tarvitse jaksaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.08.2022 klo 12:20

Eilisen päivän melkein nukuin tai lepäsin. Tänään yritän hoitaa ton koneellisen pyykkiä kuivuu ja tiskit koneeseen. Sain siis koneellisen pyykkiä pyörii jo ja koht saan hakee ne kotiin kuivumaan. Jouduin kyl äitil soittaa ja kysyy apua vesihanoista. Saa nähä tuleeko äiti tänään. Ei oikee nappaa nähä ketään, kun oon ni hidas tekemään ja väsy painaa.

Huomenna pitäis jaksaa mennä tytön ja poikkiksen kans kauppaan. Mitähän siitäkin tulee. Onneks se on iltapäivällä, eikä illalla. Pääsee sit suoraan melkein sänkyyn.

Ruuaks tänään jossain vaiheessa tikkupottui ja joko makkaraa tai ryynäriä. En o viel päättäny.

Yritän va pysyy hereillä. En tiä miksi oon näin voimaton ja väsy. Olen lisänny syömisiäkin ja monipuolistanu sitä. Ei auta.

Mut kohta tarvii men pyykit hakee..,

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.08.2022 klo 16:36

Pesin kaksi koneellista pyykkiä ja ripustin kuivumaan. Ja vaihdoin yhdelle kukalle mullan. En taida jaksa enempää. Minullakin voimattomuus tulee varsinkin näin iltapäivällä. Aurinkoinen päivä pahentaa voimattomuutta. Pilvisenä päivänä tai sateella olen usein virkeämpi.

Pitäisi keksiä iltaruoka. Mitä laittaisin. Tytölle tarvitsee jotain laittaa.

Makkara onkin hyvä idea. Minulla ei ole makkaraa eikä nakkeja pakastimessa. Pitäisi hankkia sinne makkaraa tai edes nakkeja. Makkarasta saisi helposti ruokaa, jos ei muuta keksi.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 02.08.2022 klo 19:15

Alkaa voimat olla ihan lopussa. Pitäisi vielä jaksaa käydä suihkussa. Haluaisin jo nukkumaan.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.08.2022 klo 11:58

Suihkussa kävin. Nyt ootan 2-3h et tullaan hakee kaupoille. Olen vähän väsy vielä. En oo koko viikkoon ottanu yhtä masis lääkettä vissiin. Tuli jakaes jokin katkos. Mietin et jakaisko sen huomisesta lähtien taas. Mut en o 100 varma et se on se. Tosin ei se mitään oo tehnykään, ei suuntaa tai toiseen.

Tänään menee ruokailukin hiukan myöhäseks.

Huomenna tai viimeistään pe tarvii ärrältä hakee paketti.