Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.06.2019 klo 12:18

Alan väsyy jo liikaa. Olenhan mä tuntenu itteäni huonovointiseksi, heikoksi ym. Tänään sit se päätti, vuoto alkaa taas. Nyt oon paniikis, onko tä normia vai taas jotain omaa. Viikon sain olla ilman.

Ehtisin käymään kaupas ostamassa 2 litraa mansikoita pakkaseen. Äskön kiukkusena pakkasin ne.

Nyt ollaanki sit kodinvankeja....

Käyttäjä kirjoittanut 29.06.2019 klo 16:18

Ei saloka. Ei se ole normaalia. Ota yhteyttä terveyden hoitoon ja selitä kuinka usein sinulla on vuotoja, ja kuinka paljon. Pleace.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 29.06.2019 klo 22:25

Pikemiten kirjoitti:
Ei saloka. Ei se ole normaalia. Ota yhteyttä terveyden hoitoon ja selitä kuinka usein sinulla on vuotoja, ja kuinka paljon. Pleace.

- maanantaina soitan aamusta. Pelkään va, et ne antaa reseptin taas jollekkin lääkkeelle tai jos pääsen lääkärille asti, ni et se löytää jotain mitä en haluaisi kuulla. Mut onneks vielä ei tuu paljoo.

-innostuin tekee käsitöitä. Tein yhdet sukat valmiiksi asti. Olen kk niitä tehnyt jo. Äiti kun näki kuvat, oli et ne on ihan isän näköiset sukat. Ehkä isä saa ne talvella. Nyt ne on turhan paksut.

-tein ruuaksi uuniperunapaloja ja kaupan lihapyöryköitä. Harmitti va, ku pyörykät oli todella suolasia. Laitoin firmalle kyselyn, miksi näin. Huomenna samaa ruokaa. Sit maanantaina teenki kasvis-jauhelihakeittoo.

-pitäis varmaan iltalääkkeet ottaa. Että pääsen kattomaan painajaista taas. Aamulla heräsin siihen että jotain lasta koulukiusattiin. Sen reppuun laitettiin koirankakkaa ja muutenki reppu tahrittiin sillä. Paikkana oli mun alakoulun ympäristö.

- sain mä yhden erän tiskejä tiskattuu koneella. Hyllyllinen pakastepulloja 😂. Huomenna yritän jaksaa laittaa taas koneen päälle. Saisin tiskattuu kaikki astiat ennen kun lähen.

-joudun ehkä maanantaina leipomaan sämpylöitä.

- kela ei ollu huomioinu kaikkia reseptilääkkeitä, ylläri. Laitoin viestii ja kysymyksen, miksi ei. Toivon saavani maanantaina infoa asiasta.

- nyt on pakko nousta. Sattuu niin paljo.....  moikka

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.06.2019 klo 21:27

- kukat sai taas vettä. Osa ois tarvinu enemmänki, mut en jaksanu laittaa.

-ruuasta tuli suht hyvää. Huomen keittoa sit.

-villasukkien teko edistyy, jos sormet antaa myöden.

-sain loput tiskit tiskattuu, tosin mulla on tiskiä lisää. Aina.

-jännittää soittaa aamulla terppaan. Mitä ne sanoo tai tekee.

-toivottavasti vuoto ei ylly tästä, voisin sit päästä mökkeilemään.

- alkaa pikku hiljaa lääkkeet vaikuttaa....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2019 klo 11:09

-lääkärissä käyty. Kiirreellinen lähete labraan ja gynelle. Lääkekuuri taas päälle 10 pvä

-olen kuulemma kalpee.

- kävelin tk:sta kotiin, apteekin ja vanhempien kautta.

-otin vähän mansikoita sulaa ja teen smoothien ku ne vähän sulaa ekana.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2019 klo 15:55

-smoothiesta tuli hyvää. Join 5dl heti kerralla. Huomenna ehkä teen uuden satsin.

-saan kyydin labraan huomenna. Mut haetaan 7.15. Pitää muistaa otta toi yksi testi aamulla.

-korvanikin vihdoin aukesi. Ihana kuulla molemmilla korvilla.

-ruoka oli ihan ok, mut huomenna tarvii laittaa suolaa annokseen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 01.07.2019 klo 20:03

-jaoin nyt vasta lääkkeet.

-täällä ukkosti hetken. En pelänny, mut pää oli kipee.

-mietin, millä saan itteni ylös klo 6. No nukutaan päikkärit sit.

- lääkkeen teho näkyy, vuoto hidastuu. Jes! Mut ootan kauhulla ensi yötä. Olen tosin varautunu siihen jo.

-pitäisikö alkaa lukee tota kirjaa. Joudun 2 h viel oottaa ennen kun pääsen nukkumaan.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 01.07.2019 klo 20:32

Hyvä, kun kävit tk:ssa! Toivottavasti syy löytyy nopeasti... Olisivatpa ottaneet sinut vakavasti jo aiemmin....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.07.2019 klo 06:51

-Odottavan aika on pitkä. Olisin jo valmis lähtemään, mut kyyti tulee puolen tunnin päästä vasta. En viittiny mennä takas nukkuu, ku otin lääkkeen 6lta. En tieny kauan yhden näytteen otossa menee aikaa. Parempi oottaa ku olla tuli hännän alla.

-Ku tuun labrasta, tulee tukihenkilö tänne. Tä kämppä on hirveessä kunnossa ja hävettää päästää joku tänne. Mulla va ei ole ollu aikaa ja jaksamista siivota täällä.

-Loppu päivä onki sit vapaata. Varmaan se kuluu sohvalla telkkaa kattoes ja käsitöitä tehden.

-Huomenna pitäis pakatakin lähtöö varten. Ei yhtää innosta lähtee, mut ei tyttö lähe, ni mun täytyy.

-mitähän sitä söis reissulla. Ehkä se on perinteinen maksalaatikko. Kotoota otan hapankorppuja,ehkä. Juotavaa tarvii ostaa myös. Täytyy äitiltä kysyy, ostanko plantattavaa vai valmista.

- mut kello lähenee jo 7. Pitää alkaa hiuksia kattoo ja muutenki et kaikki on mukana.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.07.2019 klo 17:06

-mulla ei o ku anemia. Rautaa siihen. Munuaisarvot pieles, mut ei niihin reagoitu.

-aamu meni hyvin ja nopeesti veri tuli.

-tukih. Kans juteltiin va. En oikee jaksanu muuta.

- yritin nukkuu päikkäreitä, onnistumatta.  Jotenki tarvii va jaksaa 22 asti, sit vasta pääsee nukkuu.

-ystävä/kaveri kirjoitti, etten saa antaa periksi. Entä ku en jaksa. Kokoaikainen paine päällä. En vaa jaksa enää terveyttä, josta en ole täällä ihan rehellinen ollu. Eli en ole kaikkee sanonut. Miksi kirjoittaisin, ketä se ees kiinnostaa. Oon muutenki miettiny., ketä oikee kiinnostaa nä mun jutut.

-jos vielä positiivistä tarvii kaivaa, vuoto on melkein loppunu, lääkkeillä taas. Pelottaa se 9 pvä päästä ku ne lääkkeet loppuu. Olenko taas kodin vanki. Meinaa viimeks tämän lääkkeen jälkeen alko sellainen putous et sai tyttö hakee lisää siteitä. Sitä en taho enää.

-en o pakannu vielä. En tiä koska tulemme, enkä tiä mitä pakkaisin.

Käyttäjä kirjoittanut 02.07.2019 klo 18:48

Hyvä saloka

Käy vielä Gyn. ei se labra riitä. Tiedä mitä ne voivat siellä löytää, niin ei ole ainakaan turhia huolia siitä vuodosta. Ja osta vaikka multi tabs´sia siihen anemiaan, se varmaan vähän auttaa, ja muista syödä edes jotain niiden lääkkeiden kanssa, ettei vatsakalvot mene.

Hyvät jatkot. Pikemiten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 02.07.2019 klo 22:55

Pikemiten kirjoitti:
Hyvä saloka

Käy vielä Gyn. ei se labra riitä. Tiedä mitä ne voivat siellä löytää, niin ei ole ainakaan turhia huolia siitä vuodosta. Ja osta vaikka multi tabs´sia siihen anemiaan, se varmaan vähän auttaa, ja muista syödä edes jotain niiden lääkkeiden kanssa, ettei vatsakalvot mene.

Hyvät jatkot. Pikemiten.

-mulla menee lähete gynel ja menen sinne. Olen syöny ja juonu aika paljon. Meen to apteekkiin kattomaan rautatarjonnan ja aloitan su syömään sitä.

-ihme kipuja mahassa, joka puolel ja selässä. Hmm... mitähän ne mahtaa olla.

-huomen tarvii pakata 2 yön tavarat. En vieläkään tiä mitä otan mukaan. Ehkä se huomenna selkiytyy.

-huomenna aamulla saa nukkuu, kun ekana ottaa 6lta lääkkeet. Toivottavasti nnukahan. Olen tänäänki ollu valveilla 6sta asti. Nyt tosin lääkkeet alkaa vaikuttaa ja väsyttää.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 04.07.2019 klo 06:46

Hei, Saloka! Valitsin farmaseutin kanssa rautavalmistetta. Valitsin viimeksi sen, mikä oli silloin halvin ja mainosti itseään vatsaystävälliseksi. Farmaseutti ei olisi ilmeisesti valinnut sitä...  Valmiste sai mun vatsani sekaisin. Aiempi lääke oli aika ongelmaton. Ja se, mitä söin synnytyksen jälkeen, laittoi vatsan kovaksi. Eli on ihan melkein tuuria, mikä sopii kullekin ja milloinkin...

Tänään mun pitää mennä ryhmään. En halua.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2019 klo 07:28

Kiitos jp, arpapeliä mä vähän epäilinki sen olevan. Onneks ensi viikko on lomaa, joten ei ole menoja. Voi rauhassa olla.

-alle tunti ja sit pitäis olla lähdössä linja- autoasemalle. Ei mua jännitä, ennemmin väsyttää.

-yöhön kuului monta unta, joka katkes aina herätyskellon ääneen.

-tein lääkelistanki varmuudeks. Eilen pelotti ni et etten tuu mökiltä pois la. Sain rauhaa kun kirjoitin listan. Nyt se kulkee puhelimen taskussa koko ajan.

-vuoto ei ole vieläkään loppunut.

-mulla on taas hiukset kasvanu ihan mshottomasti.

-epäillään ettei isä tykkää tästä intervallista. Mihin seuraavaksi, onki hyvä kysymys.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 04.07.2019 klo 16:19

-rauta haettu

-kakluuni tai mikä lie, oli vähän valkia.

-äiti maalaa eteistä, välillä käyn auttamassa tavaroiden kanssa.

-matka meni hyvin. Laskin et 3lla linja-autolla mentiin, eikä ahdistanu ollenkaan.

-hengenahdistus sen ku lisääntyy. Toivon sen johtuvan va raudan puutteesta. Tossa valmisteessa on vitamiinejakin, joten saan niihinki täydennystä.

-äiti otti melke pultit, kun ostin liian vähän ruokaa. Oli siinä 2 pientä suklaalevyä

-näin setäni vaimon. En tunnistanu.

-kurkku tuli kipeeksi ku join soijakaakaota. Toivottavasti ei merkkaa mitään.