Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.06.2019 klo 21:27

Jardin Prive kirjoitti:
Hei, Saloka! Mikä on vointisi nyt? Onko terv.keskuksen lääkärin määräämä kuuri auttanut? Yhtään? Mulla on ikää vajaat 50 vuotta. Luultavasti en ole vielä vaihdevuosissa. En tiedä. Mulla on hormonikierukka ja se pitää vuodot poissa lähes kokonaan. En ole kiertoa seurannut vuosiin. Pikkuhousunsuoja riittäisi muuten, mutta mulla on joskus vähän virtsankarkailua, ja siihen pitää sitten olla side. Lantionpohjan lihakset on mun mielestä ihan hyvässä kunnossa, mutta joskus harvoin lirahtaa. Ja siihen sitten varautuu koko ajan. Mutta tuo, mitä sulla nyt on, kuulostaa "invalidisoivammalta" kuin tämä minun satunnainen vaivani. Toivottavasti fyysinen vointisi tasoittuu!

Haluaisin satuttaa itseäni.

Pilkoin iltaruoaksi vihanneksia ja söin dipin kanssa. Sain ainakin monta "kourallista" hyvää ja ravinteikasta maan anninta...

Hyvää juhannusta!

 

Vähentyny on, mut ei loppunut. Vissiin vähentyny siksi että makaan vaan.

Ei o oikee huvittanu kirjoitella, saati lukee viestejä puhelimesta. Sen verta mitä faces käyn, on siel ihania kuvia kun toiset ruokailee ja seurustelee. Mun juhannusruokani oli 4-5 paistettua munaa. Sillä ei paljoo juhlita. Huomisesta ruuasta en tiä yhtään mitään. En ole ottanu mitään sulamaan. Voi olla että laitan puuron tulemaan, sit joskus ku jaksan. Tai sit syön pelkkää makaronia tai nuudelia. Mulla ei o ees ruokahalua. Syön vaa ku on pakko ja ku jokainen siitä toitottaa. Se et ku mulla ei ole proteiinii johtuu va siitä et se on pakkases tai kaupas, ja kauppaan en voi mennä vaikka ois rahaa. Ja turha äitiä on rassata, ku ei se kumminkaa osaa ostaa oikeaa, saati tyttö. Joten kodin vankina teen sitä mitä löydän ja mitä saan kurkusta alas.

Olen aika maassa. En tiä johtuuko noista lääkkeistä, terveydestä vai mistä. En va yksinkertaisesti jaksa. Juu, olen syöny tänäänki 3 kertaa. Mutta kun en jaksa leipääkään purra pieneksi suussa.

Pelottaa alku viikko. Isän hoito olis ma. Samana päivänä mun pitäis soittaa tk:hon.. pitäis viikolla tavata th ja hoitaja. Hoitajan peruun suosiolla. Sit on pe taas isän hoito. Jos tä vuoto jatkuu ja jatkuu, tiedän että se pahenee kun pillerit loppuu. Sitten oon taas kodin vanki ja vaipat jaloissa ja joka puolella verta.

Oon yrittäny googlettaa mistä tämä johtuis. Siihen on löytyny monta eri syytä. Mitkä osuis. Mutta kun ei pääse lääkärille, ni ei pääse. Vähemmästäkin alkaa kasvaimia pelkää ku äiti ja sisko niitä vihjaili. Öisin näkee painajaisii, et tuol alakerran sisällä on partateriä. Hyi!

Alan kai olee niin huonos hapessa, et kuvittelen jo jotain omiani.

Tänään on varpaat ja myöhemmin jalkapohjat ollu ku tulessa. Koko ajan nytkin. Tuntuu ku ois just polttavalla hiekalla kävelly. Aamulla ja eilen jalkapohjii kihelmöi, mut ei enää. Ei ne kuumat oo. Koko ajan pelkään tulppaa. Nyt illalla on alkanu lantion seudulta sattumaan. Ota tästäkin selvää mikä on somaattista ja mikä ei.

Oon mä sitäkin miettiny että kun mulla nostettiin toukokuussa abilify 30mg:hen, ni nä vuotojutut alko sillon. Oon yrittäny kattoo siitä lääkkeestä tietoo, mut en ole löytäny et olis oireina vuoto. Pitää varmaan alkaa enemmän tutkii asiaa.

Mut nyt raahaan itteni pakastimeen ettii sitä lihaa sieltä. Huomenna on sit sen murhe mitä siitä teen...

Käyttäjä kirjoittanut 22.06.2019 klo 10:34

Hei saloka

Miksi et pääse lääkäriin? Se saattaa olla vakavaakin, minulla oli vuosia sitten tulehdus jonka oireet olivat liian suuri verinen vuoto. Jouduin tarkkailuun sairaalaan. Mene ihmeessä lääkäriin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.06.2019 klo 20:22

Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka

Miksi et pääse lääkäriin? Se saattaa olla vakavaakin, minulla oli vuosia sitten tulehdus jonka oireet olivat liian suuri verinen vuoto. Jouduin tarkkailuun sairaalaan. Mene ihmeessä lääkäriin.

 

Täällä ei sellai pääse lääkäriin. Olen toukokuun alusta asti yrittäny, mut ei. Lääkäri määrää va pillereitä sen mukaan mitä mä hoitajalle sanon. En ole missään tekemisissä ollu lääkärin kanssa tämän vuodon kanssa.

 

Onneks vuoto ilmeisesti loppui, mut pahoin pelkään et se alkaa taas ti tai ke.

Olen tänään ulkoillu. Oli pakko päästä täältä pois, viikon makoilun jälkeen. Kävin vanhemmilla ja kaupassa. Vein myös roskat. Tein liian hyvää ruokaa ja söin sen kaiken. Tuli paha olla. Onneks huomiseksi on varhaispottuja ja makkaraa. Teen pyttipannua.

Huomen pitää hoitaa kukat ja käydä ite pesulla. Tiskit yrittää hoitaa. Pyykit oottaa lisää pyykkii ennen ku voi pestä. Sain äitiltä pitkän tuningañ  se oli kaunis ja juuri sopiva. Annoin äitille 20e synttärilahjaksi. Sillä oli eilen synttärit. Sanoin et ostaa sillä itelleen vaikka alushousuja.

Mulla on ollu kauan jo toinen korva lukossa ja en kuule sillä oikee. Oon laittanu removax oilia siihen, mut ei se auta. Pitää varmaan hoitajalle mennä korvahuuhteluun.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.06.2019 klo 12:45

Tänään on näköjään tälläne päivä. Ei paljoo olla ylhäällä.

Suihkussa kävin ja istuin lattialla kun pesin itteni. Jalat ei vaa jaksanu kantaa.

Potut sain keitettyy. Samalla tyhjensin astiakoneen ja täytin sitä.

Nyt ootan va että alan ruokaa tekee. Siihen tarviikin lisätä enemmän suolaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.06.2019 klo 20:35

Huomenna uusi yritys hakea uusi luuri.

Mun keittiö haisee ja pitää sitä alkaa huomenna siivoo. Roskikset oon vieny. Vissiin haju tulee lavuaarista. Siihen täytyy äitiltä kysyy kikka kolmosta.

Tänää on ollu heikko päivä. Mä nii toivon ettei huomenna olis. Oon kulkenu melkein seiniä pitkin.

Vielä pitää oottaa 1.5  h että saa lääkkeet ottaa ja pääsee nukkumaan. Huomenna ku viel jaksaisin kello kädes ķytätä, ni sit pääsen aikaisemmin nukkuu.

Korvakin aukesi aamusuihkun jälkeen, eikä o menny lukkoon.

Mietin vielä, uskallanko ti lähtee th kanssa yhteen paikkaan. Sinne ois matkaa, mut se ois kaunis paikka. Eniten pelkään että alan vuotaa matkalla ku seula. Menkoista on tullu mulle yks pelonaihe taas. Mut mä en va jaksa uskoa et ne on pois nyt enemmän ku 2 pvä...

Olen kyylänny lääkkeitäni ja niiden tuoteselostuksia ja haittavaikutuksia. Missään ei lue vuotohäiriötä, joten siitä ei kiikasta. Ehkä mä oon va luonnonoikku.

Parin  kolmen viikon päästä tarvis olla ok. Ilman hormooneita tai mitään muutakaan lääkkeitä. Saa nähä miten onnistuu.

Mut nyt meen juha vuorisen matkaan kattoo millainen on painajainen piparkakkutalossa. Olen alkanu tota lukee iltaisin, kun ei puhelimella voi olla. En mä kyl paljoo muista mitä luen, mut tuleepahan luettuu jotain.

Hyvää yötä

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.06.2019 klo 10:20

koneet on päällä ja mä oon ihan loppu. Kroppa on ihan loppu. Ei uskalla liikkuu eikä mennä mihinkään. Saa nähä millainen ilta tulee olee. Mut oon tyytyväinen et oon saanu koneet päälle. Sit oon viel enemmän tyytyväinen, kun saan pyykit kuivuu.

Jalat alkaa pohkeista tuntuu et kohta pettää.

Onneks illal on viiminen pilleri. Sit en tiä mitä sit tehään. Jos....

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.06.2019 klo 21:55

Sain haettuu uuden puhelimen. Saan sen lähipäivinä itelleni.

Oli se matka. Monta poissaolokohtausta ja jonottamista ja säätämistä.

Ajattelin, jos se puh tulee huomenna, ni käyn kaupassa ostamassa makaronilaatikon ainekset. Muuten teen sitä joku muu päivä.

Tänään on syömiset menny vähän harakoille. 2 banaania, 2 viipaletta leipää ja nuudelipussi. Mut ei mulla o ollu nälkäkään.

Ihanaa ettei tarvii aamulla herätä klo 6 enää.

Mut nyt lääkkeet ja nukkumaan...

Hyvää yötä

Käyttäjä saloka kirjoittanut 25.06.2019 klo 17:18

Ei tullu puhelin vielä.

Huomenna pitäis mennä johonkin saaristoon. Jännitän matkaa nyt jo. Olen toimintakyvytön.

Korva menny yöllä lukkoon ja on koko päivän ollu. Saa nähä koska aukee tai soitanko to terppaan putsaukseen. Kuuntelen ne huudot, ku sinne ei sais mennä.

Oon ollu heikko. Olen syöny banaanin ja 2 nuudelipakettia. Tiedän että on liian vähän. Ei vaa jaksa syä mitään. Jääkaapissa on valo. Illalla täytýy hapista syä vielä. Jos huomenna sinne kauppaan pääsisin.

Iskän kuntokin huolettaa. Se ei oikee syö enää.

Käyttäjä kirjoittanut 26.06.2019 klo 13:11

Hei saloka

Olitko saaristossa, ja oliko kivaa?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.06.2019 klo 15:12

Pikimiten, aika saaristossa olin. Kävin kukkia kattomassa.

 

Yritän tätä puhelinta laittaa kuntoon. Se va piippailee koko ajan enkä tiä miksi.

Tein makaronilootaa ja söinki jo. Nyt on huono olla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2019 klo 09:06

Puhelimen sain hiljaiseksi. Sillä oli va nii paljo asiaa.

Tos tunnin päästä lähen käppäilee ton ison mäen päälle ja siitä alas. Sama toisinpäin kun tulen kotiin.

Yö meni pipariksi ku äiti soitti klo 4 mulle. Onneks sit ei tarvinu lähtee sinne.

Tytöllä on täälläpäin hammaslääkäri huomen aamulla.

Pitäiskö kokeilla nukkuu viel, vai nousisko suosiolla.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.06.2019 klo 11:13

Kuulin sit et ensi viikolla pitäis mennä mökille. Minulta kysymättä.

Mulla on iso kassillinen tyhjiä pakastepulloja, jotka tarvis laittaa pesuun.

Ostin 2 litraa mansikoita pakkaseen. Saa nähä paljonko niistä menee sinne pakkaseen.

Rupee päätä sattuu. Pitäis hengähtää hetki ja sit ruveta hommiin.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2019 klo 08:49

Ootan et kello tulee tarpeeksi ja että lähden linja-autolla isoon kauppaan. En mieluiten, mutta ku on pakko mennä "henkivartiaksi", ei mul paljoo rahaakaan o.

Käyttäjä kirjoittanut 28.06.2019 klo 13:37

Hei saloka

Miten kauppareissu meni?

Mietin laittaisinko ruokaa vaiko menisinkö suihkuun ensin!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.06.2019 klo 17:53

Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka

Miten kauppareissu meni?

Mietin laittaisinko ruokaa vaiko menisinkö suihkuun ensin!

Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka

Miten kauppareissu meni?

Mietin laittaisinko ruokaa vaiko menisinkö suihkuun ensin!

Kauppareissu meni kai hyvin. Selvisin hengissä, vaikka monta kertaa henkee ahdisti.

Olen ollu väsyny tulon jälkeen. Jaksoin mansikat pussittaa ja laittaa pakkaseen. Muuten on kaikki jääny.

Tyttö kävi täällä nukkumassa päikkärit.

Ehkä huomenna jaksan siivota täällä. Olen kyl menny joka päivä jonnekkin.