Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2021 klo 13:04

meni vähän isän jarrujen laitto ketuiks, kun viivan sijaan tuli yksaika iso läntti. Oli liimatuubi hiukan kuivunut ja sit ku se aukes, nii... No onneks se on jalkapohjassa.

Mietin, soittaisko huomenna tk:hon korvien putsaukseen. On niin tukkeessa taas molemmat.

Äiti on tulossa. Saa nähä kuinka paljokuuntelee mua jakunka paljon ei.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.05.2021 klo 17:17

Eihän se äiti mitään välitä. Imuroi ja muutenki siivosi täällä. Vein vihdoin ison säkillisen roskia pois.

Nyt taas kun söi, alkaa olo huononee. Olo oli ihan hyvä ku ei syö,mut sitku syöniin on huono olo ja väsyttää. No pitää taistella tämän läpi.

En tiiä miten huomenna sit tekee. Jos paketti tulee,nii on tarkoitus se hakee tukarin jälkeen,mut nyt kun täällä on siivottu,niin ei tarvii siivota. On tekemisen puutetta.Jos se pakettitulee niin että tukarin kans oon,ni sit voin hänen kans hakee sen samalla kun haen lisää makaronia ja ketsuppia kaupasta. Kohta tarvii jauhelihaakin ostaa.

Mut kaipa mä tässäyritän tämän olon kanssa taistella...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.05.2021 klo 05:29

Tsemppiä olon kanssa olemiseen! Ja yritä syödä,  kehosi tarvitsee sitä pysyäkseen hengissä. Itsemyötätunnolla ja lempeydellä, sitä kuunnellen mikä ruoka nyt parhaiten menisi.

Millaista kuuntelemista olisit äidiltäsi toivonut?

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.05.2021 klo 18:40

Soroppi, mun äiti on sellainen että mä en saa sairastaa ikinä. Mun pitää  olla hänen edessä ku pelle, eli hymy kasvoilla ja jaksaa tehä mitä täytyy. En saa sanoo EI:tä. TAi voinhan mä sanoo, mut hän ei kuuntele sitä sanaa. HÄn luulee hallitsevansa kaikkea, jopa mua. Ehkä hän hallitseekin. En ole äitille paljoo sairashistoriaani sanonut, koskase olisi täysin turhaa.

 

KÄytiin tukarin kanssa 2:ssa kaupassa.TOinen oli rojukauppaja toinen ruokakauppa. Tukarikysy, tarviiko käynnit sittenkin pitää joka viikkoisena, koska väli viikot on aina hankalia ollu mulla. Saa nähä kesäkuussa mitä sossu päättää.

Tressiä puukkaa. Isän lääkärikäynti pelottaa ja ahdistaa ja sittenkun joudun lauantaina isän perään kattomaan Mut minkä sille tekee,kun on musta lammas valkoisten lampaiden seassa.

Paketti ei tullu vieläkään. Saa nähä joutuuko huomenna meneealku illasta hakemaan se, jostain.

Nyt mulla on leipääkin, taas pitkästä aikaa. Olin vissiin viikon ilman, kunen jaksanu alkaa leipookaan.Ruuaksi tein taas makaronia ja jauhelihaa, josta tuli todella hyvää. Kohta saa mennä iltapalaa hakemaan ja samalla ottaa iltalääkkeet.

Oon iloinen että pääsen kohta sänkyyn,muutamien tuntien päästä. Olen niin loppu.Joutusin jo päivällä ottaa särkylääkkeen, kun  päätä särki.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.05.2021 klo 20:23

TÄnään ollu hulina päivä. Ovi paukkunu 4 tunnin sisällä 7 kertaa. Ihmisiä tullu ja mennyt.

Ekana 12 jälkeen lähin äitin kanssa tokmannille, josta ostin itelleni2 housutja sukkia. Sieltä pika käynticittarissa ja postissa ja sit joutusin menee vanhemmille. Äitin uusi puhelin tuli. En mä osannut sit sitäkään laittaa kuntoon,joten piti tyttö soittaa apuun. KOskatyttö ei saa mennä isovanhemmille, nii hän tuli mun luo. Kun tyttö lähti, tuli sisko tuomaan mulle kukkapurkkeja. Kun oltiin siskon kanssa juteltu ummet ja lammet hän lähti ja hetken päästä äitituli hakee puhelimensaja lähti.

Klo 18 aikoihin sain ekan kerran ruokaa. Olen klo 16 jälkeenjuonut 1.5 litraa kofeiinitonta pepsi maxia. Nyt on taas olo että kaikki haluaa tulla pois,niin ku eilen illallakin.

HUomenna ois tarkoitus nukkua pitkään ja sitten pestä koneellinen pyykkiä ja maskit. Suihkussa pitäisi kans jossain vaiheessa käydä ja huomenna tarvis taas ruokaa tehä.Olin suunnitellut lasangee, mut unohin ostaa levyjjä ja kauppaan en jaksa nytlähtee taas.

askelia on jo melkein 4000, joka on mulle TODELLA suuri saavutus.

Mut nyt jatkan iltaaja rauhottumistani, muuten koko iltamenee päin mäntyy....

PS. jos joku keksii keinon, millä sais korvien kutinan loppuu, olisin todella iloinen. Olen koko tämän vuoden kärsinyt ja nyt se tuntuu vaan pahenevan. Siis se kutiaa tuolta sisältä. Mitään sinne ei saa laittaa ja korvien putsaus ei auttanut ainakaan tammikuussa siihen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.05.2021 klo 14:20

En mä sit tänään saanut kun astiakoneen päälle. Pääni särkee niin pahasti että täytyyottaa rauhallisesti. Otin jo lääkkeen siihen.

Söin just ja sekin meinasi jäädä syömäti. Kesken kaiken tuli vaan olo et nyt riittää. Söin silti kaiken. Koska tiiän että seuraava on iltapala, jollen keksiä syö välissä.

Pääsin sängystä ylösvasta 13 aikoihin. Tytön kanssa puheltiin joskus 2 aikaa yöllä. HIukan oli rikkonainen yö.

Mut täytyy kattoo, kauanko jaksan tässä istuu, kun tietsikan ja taivaan valo ärsyttää silmii todella paljon. Pitäis varmaan mennä laittaa parvekkeen ovi auki, jos sais raitista ilmaa vähän. Ehkä teenki sen.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 19.05.2021 klo 19:12

Tukarisi kuulostaa fiksulta. Ja niin kyllä sinäkin, kun mitoitat tekemisiin liittyvät tavoitteet voinnin mukaan.

Mikä kutinaan auttaisi on kyllä tuhannen taalan kysymys. Raavin usein ihoni käsivarsista huomaamattani verilihalle - allergialääkkeistä on siihen ehkä jonkin verran apua, mutta vaikea sanoa auttaisiko se korvien kanssa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.05.2021 klo 12:53

Soroppi, mulla on ihana tukari. TOsta allergia lääkkeestä en tiiä. Kun kutinaa oli jo talvella. Ehkä mun tarvii va kestää.

 

Ei se tämäkään päivä niin kehuttava ole. Voimat alkaa hiipua,mitä enemmän päivä menee eteenpäin. Onneks pääsärkyä ei vielä ole.

Huomenna on suuri päivä meillä. Ahdistaa ja tressaa. Kumpa tulisi jotain vastauksia meijän kysymyksiin.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.05.2021 klo 15:48

Isä joutuu koko vartalo kuviin, pääkuviin ja suukuviin. Labraan taas. Sit kun isällä on ollu koko aikainen ab-kuuri, keuhkokuumeiden estoon, nyt sekin lopetettiin. Näköjään kaikki lopetettaan ja annetaan luonto tehdä tehtävänsä.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 21.05.2021 klo 18:30

Voimia saloka.

Korvien kutinaan voisi toimia allergialääkkeen kokeilu.. nyt on paljon siitepölyä ja korvat voi oireilla kutinana siinä missä esim. silmätkin. Allergialääkkeet ei oo käsikauppatavaranakaan kovin kalliita, niin suosittelen kokeilee vaikka viikon ajan ottaen päivittäin. Jos sekään ei auta niin sit ois varmaan syytä käydä tohtorissa kysymässä mikä mättää. Mun yhdellä ystävällä on joku sellainen korvanputsausjuttu (ehkä apteekista), mihin tulee vettä sisään ja sillä huuhdellaan korvaa sisältä. En osaa siihen liittyen ohjeistaa enempää mut netistä vois kans löytyy tietoo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.05.2021 klo 13:30

Zirkoni, nyt taas ei korvat o nii paljoo kutinu. Epäilen et on jotain mun mielen sisäisiä juttuja.

 

Kävin isällä. Ei hän paljoo syöny. Jätin äitin tekemän leivän ja sit sil oli juotavaa ja sipsii. Sain kissan rauhotettuu. Rupeen 15 aikoihin soittelee sinne.

Talkooporukka on asiat hyvin, kai. Tönö purkautuu.

Päätin kaupassa et teen pikkusen tauon jälkeen kinkkukiusausta. En muista koska olisin viimeks tehny. Toivottavasti on sopivan hyvää.

Mun tuoli on hajonnu. Pohja hajalla. Saa nähä kuinka kauan kestää mun alla.

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.05.2021 klo 19:37

Talkoot ohi ja vaja purettu. Isä hoidettu ja kuulemma yöunilla jo. Kissa nukkunu samassa asennossa mun lähdön jälkeen siihen asti ku äiti meni kotiin.

Tyttö jäi mökille vielä huomiseen. Kun kerta kaupungis ei o mitään. Nyt ovat menossa näköalatornille.

Ruuasta jota tein, tuli liian hyvää. Pitää useammin tehdä.

Alan väsyy, mut vielä ei nukkumaan viitti men. Huomen saa kumminki nukkuu. Kuhan maskit pesee.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 23.05.2021 klo 19:04

Tänään ei o jaksanut mitään. Pelottaa, kun koko ajan haistaa nenässä palaneen (ruuan?) tuoksun. EI saa rauhaa ollenkaan.

HUomenna ajattelin kokeilla tehä juustosarvia, jos löydän sopivan ohjeen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.05.2021 klo 00:28

En uskalla nukahtaa, taistelen sitä vastaan. Oon ottanu jo kaikki lääkkeet, mut ei auta. Pelkään. Olen koko illan kun sängyl ollu, ni haistanu sen hajun. Ei ketään ruokaa yöllä tee. Mun täytyy miettii, tarviiko äitin tulla tänne haistelee. Et haiseeko täällä tai onko se mun pääni joka haistaa. Äitil olis huomenna pesutupa.

En jaksa pelon vallassa mennä nukkuu. Mut mun on pakko kokeilla nukahtaa. Jos kuolen, ni ehkä se on kaikille helpotus....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.05.2021 klo 13:08

Ulkoa kun tulin, ni ei täällä haissu mikään, pelkkä kuuma ilma,kun räppänät ei o auki. ELi onko se haju ollu harhaa koko ajan? Alanko tosiaan sekomaan täällä?

En tiiä jaksanko enää tänään leipoo, ku ruokakin on aika työlästä tehä. Mut täytyy katella nyt, kun hiki laskee.

KÄvin tokmannilla heti aamusta. Kannoin 20 litraa multaa kotiin.