Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä kirjoittanut 15.02.2021 klo 10:16

Oot kyllä hyvä noitten lankojen kanssa 👍👌

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2021 klo 14:41

Kiitos Keskustelua.

Tänään on ollut taas vaikea päivä, mut silti hammasta purren olen pyykit saanu pestyy ja pari maskia keitettyy jakäytyy suihkussa. Tosin paljon taukoja välillä, jopa sängyllä maate. Vielä pitäisi pyykit saada  kuivumaan vielä.

Huomenna pitäisi jaksaa aamusta siivota taas. Saa nähä mitä me täällä keksitään. Pientä fiksausta olisi sielä täällä. Makkarin verhon vaihto, olohuoneen lampun vaihto mm.

Mut joo, jos menis noiden taskujen kimppuun, että tyttö saa joskus ees villatakkinsa itelleen. Sekin pitää pestä ennen luovutusta. Saa äiti senkin tehä sitten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.02.2021 klo 22:56

Jouduin illalla ottaa särkylääkkeen, ni ku yöllä 2 aikoihin. Vasen olkapää vihottelee.

Äskön luin 10.5 sivua kirjaa. Ei mun pitäny, mut haluan ton kirjan lukee. Toinen kirja jo oottaa laatikossa.

Kirjoitin pikaisesti 4 kirjettäkin. Ne oottelee et joku veis laatikkoon.

Pitää laittaa kello soimaa aamusta....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2021 klo 16:37

Tänään on ollut pitkä raskas päivä. Voimat loppuivat kun kävin vaan 1.5km kävelyllä. Sen jälkeen päivä on ollut raskas. Ennen sitä kävelyä olin jo väsyny. En tiä miten tästä selviin enää. En jaksa tehdä mitään, muuta ku maata. Ehkä sekin on jonkinlaista elämää.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.02.2021 klo 21:51

Pitkällään on hyvä tai parempi olla. Mut heti ku istuu ym lähtee liikkeelle, tuntuu et polttoaine loppuu.

Luin äskö taas iltasadun. 50 sivua enää kirjassa, enkä tahtois lopettaa. Jää niin jännittävään kohtaan aina.

Huominen ruokakin on sovittu, itteni kans. Keittoa. Mietin vielä, keitänkö riisit ekana lihaliemes ja sit lisään jauhelihan ja kukka-parsakaali ja porkkanat ainakin. Mä en tiä mitä virneksii mul pakkases on. Toivottavasti keitto onnistuu.

Joku päivä ku eksyy kauppaan, vois ostaa soijakermaa. Tehä pakkasesta soseista sosekeittoo. Tai sit vois tehä lettuja. Pitääki kattoo aikaa niihin lettuihin. Joku päivä, vaik huomen, vois juua mansikka-soijamaitoo, jos maitoo on kaapis. Sais noita mansikoita pakkasesta pois. Sama ne hedelmät. Niistä vois alkaa useammin tekee sorbettii, ku se oli ni hyvää. Pinaatilla tai ilman. Pitäis noi pakastimet saada tyhjemmäksi. Kun toisessa pakastimesta ei saa hyllyjä auki ja ne ruuat menee roskiin sit. Mut en viitti mansikoita pistää.

Alkaa lääke vaikuttaa ja silmät painua kii...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.02.2021 klo 17:54

Ei se tämäkään päivä kovin hyvin mene. Ruokaa tehdes kädet ja jalat tärräs ja en tuntenut polvesta alaspäin jalkoja. Olen melkein kolme tuntia maannu välillä. Välillä syönyt ja koittanut tehä käsitöitä. Silti on niin vaikeaa.

Äiti toi pullaa mulle pakkaseen, puolvalmiste. Sit toi kermaakin.En jaksa enää tänään alkaa laskiaispullia itelleni tehä, kun yhen äiti jo toi syötäväksi. Yritän huomenna laittaa aamulla pullat uuniin ja sit annan kunnolla jäähtyä ja sit täytäb be ja syön.

Kun on väsynyt, ei jaksa enää välittää ruokavaliosta, eli onko laktoosia vai ei. Kauraan en o vielä koskenut.

Aivot on iah sumussa. Katon eteenpäin tajumatta mitä katon. Pysähyn ja mietin et mitä jos sittenkin aloittais taas jatkamaan.

Katotaan, jos saan itteni kondikseen klo 21 aikoihin,ni sit tulee iltasatu tutulle. Jäätiin jännään kohtaan, paljastuuko Katja ja tapetaanko hänet. Ootan innolla jo kirjan loppua, olen sitä niin kauan jo lukenut. Uudi kirja on jo yöpöydänlaatikossa oottamassa. Jännään millainen se on, kun en ole siltä kirjailijalta lukenut yhtään kirjaa vielä. Mut rikos kiinnostaa ja ne ratkaisut.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.02.2021 klo 21:18

Onko im sittenki se puuttuva pala, se ratkaisu kaikkeen? 🤔 ei mua kumminka kukaan jää kaipaamaan ja jos jää, ni unohtavat aika äkkiä.

Mietin tässä, ottaisko särkylääkkeen, vai en. Onko mulla todellista särkyä tai ei. Tosin yöllä on kamalaa herätä ja ettii purkki ja ottaa vettä pullosta jne. Ehkä mä otan ehkävästi.

Mun pitäis olla lukemassa, mut tuttu jaarittelee puhelimes. Voi olla ettei kirjaa lueta.

Otin jotain täydennyslitkua iltapalaksi leivän kans. Ei se ainakaan viel ole paljoo voimii tuonu.

Saa nähä millainen päivä huomen on. Onko yhtä jyrän alle jääny fiilis. Ei tee mieli ees puikkoihin tarttua. Se tietää sitä et oon tosiaan aika hiton väsy sit.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.02.2021 klo 12:51

Ollaan tutun kanssa ihmetelty uutisten kyselyitä ja niiden otsikoita. ja sisältöä. Mikä on oikein ja mikä on väärin.

Sain 5 pullaa lämmitettyy. puolivalmiita. Tuola ne pellillä vieläkin on. OOtan että saan voimia jalkoihin ja käsiin, että saan ne tehtyy laskiaispulliksi. Saiain herkuteltuu illalla niillä.

Selkäkin vihottelee taas. Inkkariasennossa ei pysty olee ollenkaan. Mietin että pitäisikö sitä vaan koittaa istuu siinä. En pysty saamaan alakropaan vaatteita, kun en saa aamusin taivutettuu jalkoja niin hyvin että saisin jalan lahkeeseen tai sukan varteen. AAina saa onnella kokeilla. Kun ei vaan enää taivu sellai ku ennen ton selän turmaa. Mikä kumma siinä siis on. Harkitsin tänään aamulla panagodinki ottoa, mut en sit viittinyt kun ei sellai särkyä ole. Jumpata pitäisi ja laihuttaa, tiedän.

Ensi vikolla pitää käydä apteekissa hakemassa lääkkeitä. Pitää sunnuntaina listata mitä kaikkia tarvii hommata. Mietin maanantaita suoraan. Samalla vois ruoka-aineksia ostella.

Tyttökin soitti. Oli iloinen yllätys. Yritin kertoa omakantani hänen ongelmiinsa apua mm. tekisivät kavereiden kanssa ennemmin kimppalahjoja, kun että jokainen ostaa jonkun lahjan.Ei heillä opiskelijoilla ym. nuorilla sitä rahaaniin paljoo ole.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 18.02.2021 klo 21:13

Iltapala aikaa, laitoin äitille ja tutulle kysymyksen. Mitä tehä kun on niin uupunut että ei jaksa mennä tekee iltapalaa, saati syä sitä. Äiti tietenki yleisti sen, et niin hänki ja jne. Tutulta tuli, et se onkin sit suurempi ongelma. Mut kyl mä sit lopulta menin jokusen 10minuuttisten jälkeen keittiöön ja hammasta purren voitelin leivät ja tein pitkästä aikaa mehua. Söinki ja join, vaikka en nauttinu siitä.

Millanen huominen päivä on. Maanantaina pitäis ainakin apteekkiin mennä. Saada itteni ihan puhki.

Nyt vois kattoo, joko olis iltasadun aika....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 19.02.2021 klo 22:11

Jotenki on virtaa, eikä osaa alkaa nukkuu. Ehkä syy siihen on, et lähfin siskon ja äitin kans kaupoille klo 17 jälkeen ja tulin vasta joskus klo 19.30-20 aikoihin kotiin. Saa nähdä huomenna kuinka paljon tä verotti mua.

Muuten päivä on menny melkein sohvalla. Kun ei ole jaksanu. Miettisin kauan lähenkö vai en.

Iltapalaksi söin 2 pussia suklaata. Huomenna odotettavissa ripaskaa ja mahakipuja. En tiä miksi ostin tai ees  söin ne, kun tiesin et niis on maitoo. Olis sitä voinu leipää tehä, mut tollasen suklaan jälkeen ei maistunu ees pepsi max.  Onneks päivällä söin ruuan, joten olen muutakin ku suklaata syöny. Huomenna ja sunnuntaina on kasvispäivä. Pakasten aarteita ajattelin käyttää. Sit vois mahaa hellii mansikka jogurttimaidolla. Aineksia on nyt siihen. Mun tosiaan pitää alkaa ruveta kattoo mitä suuhuni pistän.

Käsityöt junnaa. Pitää huomenna uudestaan kohdistaa ne taskut ja koittaa virkata kiinni. Vaikeeta se on. Sit haluisin tehä lapaset, mul on lankaaki jo katottu. Jämälankaa. Malli va puuttuu...

Iltasatukin jäi taas jännään kohtaan. 40 sivua vissiin lukematta enää. Löytääkö ne sen pommin.... haluaisin lukee sen loppuun, mut yö tulee.....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 20.02.2021 klo 18:46

Oppisin uuden silmukkaryhmän neulomisen ja näin osaan tehä hienoa pintaneuletta. Aloitin tekee 3lla värillä lapasia musta-harmaa-valkoinen.

Sisko haki mun läppärin ja kattoo sen.

Ulkona sataa vettä aika hyvin. Ja on märkää. Kuinka paljo lunta mahtaa aamulla enää olla.

Hiukan voimia tullu. Ei o tarvinu mennä maate. Oon juonu 3litraa juotavaa, 1.5 litraa pepsi maxia ja 1.5 litraa vettä. Söin vegeruuan ja iltapalsna oli kasa leipää. Eiliset karkit ei tehny oikeastaan mitään erkoista. Ei kipuja, ei ripaskaa paljoo.

Iltasatu olis tarkoitus lukee tänään. Molemmat haluaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 21.02.2021 klo 09:35

4h jo hereillä. Mikä kumma mulla on? Tuttu jo kysy sitä. Masennuksesta ei tietoakaan, mut väsymyksestä päällisen puolin näkyy ja on tunnekkin. Silti riittää energiaa. Mietin va mihin sitä laittaidin, ku niin monta asiaa haluaisin tehä yhtaikaa.

Siskon lsmppukin löysi paikkansa lipaston kulmasta.

Lapaset edistyy. On vaa liian isot mun käteen. Liikaa silmukoita.toinen lapanen on peukun kohilla. Nyt aloitettava toinen lapanrn samaan kohtaan.

Koht tarvii miettii ehkä aamupalaa, pitkästä aikas. Onhan siit melkein 16h viime syömisestä.

Mut joo, kai mä jstkan tätä olon nauttimista...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 22.02.2021 klo 17:43

HYvä olo jatkuu...

Sain sentään apteekissa ja kaupassa käymään. kävin tunnissa, tai 40 minuutissa. Ostin täksi päiväksi maksalaatikkoa, joka maistui pelkälle riisille. Huomiseksi ajattelin ehtii huomenna tekee perunamuusia ja makkarakastiketta.

Aloitin tossukoita tekee, ihan uudella ohjeella. Kuvion nimi on tulppaani. HIukan on hakemista kerroksien kanssa, mut kaipa se siitä pikku hiljaa menee.

KÄdet ja jalat tärrää ihan kiitettävään tahtiin.

Ens viikolla loppuu vitamiini ja siirryn foolihappoon pelkästään. JOs sitten loppuis tämä tärrääminen.

Isä on ollut aamulla lääkärissä. Menee alku kuusta mahan ultraan ja keuhkokuviin. kuulemma kasa verikokeita kans.  Isä oli nukahtanut kesken vastaanoton tai sit se oli menny tajuttomaksi hetkeksi.

Mulla on niin yliaktiivinen tila päällä. Koko ajan pitäisi jotain tehä ja jättää edellinen tekemättä ja siirtyy seuraavaan. Ideoita ei oo vielä niin kamalasti päässä, mut kai sekin vaihe vielä tulee jossain vaiheessa. SIt pää sanoo joku hetki naps ja oon masennuksen syövereissä. Rahaa en ole käyttänyt kun tänään apteekkiin ja kauppaan, enkä ehkä käytäkään ku kierrän kaupat kaukaa ja myös nettikaupat. RUokaa ei tee mieli syä, kun on muuta muka tekemistä. Huomenna on pakko jossain vaiheessa suihkussa käydä, tänään en ole ehtinyt kun organisoin päivän vähän väärin. Jos huomenna saisin organisointuu päivän paremmin.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 22.02.2021 klo 19:01

Ne sun ajoittaiset masennuskaudet kuulostaa kyllä sen verran synkiltä et sinä jos joku ansaitsisit kyllä nauttia hyvästä olosta niin pitkään kuin sitä riittää. Toivoisin kovin, ettei sun tarvitsisi pelätä romahdusta jaksavamman kauden jälkeen 🙂 Ehkä riittävästä levosta ja palautumisesta huolehtimalla (myös silloin kun virtaa riittää) se alamäki jäisi loivemmaksi?

Käyttäjä kirjoittanut 22.02.2021 klo 19:28

Kuulostaa hyvältä 👍 itellenikin puhkes tänään hypomaniaa kun ekan kerran tänä vuonna tapasin vertaisten kanssa, sitten tytär joutu kärsimään mun pölötyksestä kun häntäkään en ole vuoden vaihteen jölkeen nähnyt. Virkistävä viikonalku. Olo niin naatti kuin olla taitaa. Makkarakeiton tein, muhii tuossa, pitäis jaksaa nousta syömään.