Painonhallinta

Painonhallinta

Käyttäjä Jardin Prive aloittanut aikaan 13.07.2015 klo 10:06 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 13.07.2015 klo 10:06

Hei.

Ajattelin aloittaa ketjun, johon kaikki voivat vapaasti kirjoittaa. Ajatukseni on, että voimme keskustella painonhallinnasta, laihdutuksesta ja siitä, mikä on tavoitteemme. Toivon, ettei tähän ketjuun tulisi kovin laihdutus-vastaisia viestejä. Niin, että positiivinen asenne painonhallintaan ja laihduttamiseen säilyisi.

Itse aloitin tämän laihdutus-prosessin kesän alkupuolella. Käytän ensisijaisesti Nutrilettia. Välillä olin hetken normiruoalla. Kiloja on jokunen tippunut, mutta nyt junnaa paikoillaan. Ehkä siksikin ajattelin aloittaa tämän ketjun, että voisin saada motivaatiota tähän omaan painon pudottamiseeni. Vaikka mieli on maassa, on mulla kuitenkin motivaatiota laihduttamiseen. Ja näin se on helppoa. Ja hei, tämä ei ole mikään Nutrilett mainos! Olen ollut aikanaan Painonvartijoissa, ja menisin uudelleen, jos se olisi vielä Suomessa.

Minkälaisia kokemuksia teillä on? Oletko laihduttanut joskus tai laihdutatko nyt? Miten olet onnistunut? Mitä muuta aiheen tiimoilta on mielessäsi? Kirjoitellaan…🙂

Käyttäjä saloka kirjoittanut 27.08.2015 klo 17:32

2 päivää ei maha toiminu, ja voi autuus ku nyt tavaraa tulee 😋. Mikä voisi olla sen ihanampaa, kun tunne että on tyhjä tai tyhjempi mitä eilinen olotila.

Pelottaa aloittaa ensi viikolla uusi lääke. En tiä muuta ku nimen.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 27.08.2015 klo 22:00

Hei, M3iju!☺️❤️☺️

Minkälaisia laihdutuspillereitä olet ajatellut. Mä en oikeastaan tiedä kuin sen, joka estää rasvaa imeytymästä ruoasta elimistöön. Nimeä sille en nyt muista. Onhan niitä muitakin, mutta mulla ei ole niistä kokemusta. Mä syön tällä hetkellä rasvaa niin vähän, ettei tuo "rasvansieppari" mua auttaisi. Oikeastaan se rasva, minkä syön, mun on pakko syödä, että elimistö toimii. Tällä hetkellä otan omega-rasvahapot pellavansiemen öljystä aamuisin.

Mulla on nyt Nutrilettia jäljellä puoleksitoista viikoksi. En niitä tosin enää käytä. Ehkä jossain vaiheessa sitten taas tai otan ateriana silloin tällöin. Kyllähän Nutrilettkin maksaa, mutta niin maksaa ruokakin.

Mä oon tiedostanut saman, että mun masennuslääkkeet vähentävät energiankulutusta. Saavat toisaalta syömään enemmän ja toisaalta lisäävät painoa vielä ylimääräisesti.

Mua alkaa väsyttää. Pitänee kohta mennä nukkumaan. Hyvää huomista päivää!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.08.2015 klo 09:01

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Oon ihan samaa mieltä tuosta vatsan toiminnasta! Mä oon saanut tilanteen nyt suunnilleen hallintaan Movicolilla ja Laktuloosilla.

Minkälainen sun tilanne on ensi viikolla? Anteeksi, en muista oletko työelämässä. Pystytkö rauhassa tunnuttelemaan, miltä uusi lääke tuntuu?

Mulla on mennyt samat lääkkeet sen verran pitkään, etten enää osaa sanoa, onko jostain sivuvaikutuksia. Kun multa lopetettiin Leponex, huomasi selvästi, että päiväväsymys helpotti. Konkreettisesti en tarvinnut enää kahvia niin paljon. Ja itse asiassa tarvitsin yölläkin vähemmän unta. Ja kun Ketipinoria vähän päivän mittaan järjetettiin uusiksi, sekin auttoi väsymykseen. Nyt olen tähän aika tyytyväinen. Mulla tosin lääkkeiden vaikutus masennukseen ei ole kovin hyvä, mutta perus-ahdistus pysyy matalana, ja se helpottaa mun oloani todella paljon!

Voimia sinulle viikonloppuun. Ja rohkeutta uuden lääkkeen aloittamiseen!😍

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.08.2015 klo 10:33

Paino ei laske. Se on nyt jämähtänyt tähän. Motivaatio laskee koko ajan. En tiedä, mitä tehdä!😯🗯️

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 28.08.2015 klo 10:43

Uudessa Hyvä terveys lehdessä, joka tuli minulle tilaajana eilen, niin oletan olevan myös kaupoissa jo myynnissä. Teresa Välimäki kannessa ja no on varmaan 10/15. Siinä on paljon asiaa dieteistä, liikunnastaja makoisia ruokaohjeita. Aika kallis lehti, mutta suosittelen tätä numeroa. En tiedä onko heillä nettisivustoa, voisihan kirjastossakin lehtisalissa katsoa kuuluuko lehti valikoimiin. Ihan vinkkinä kiinnostuneille.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 28.08.2015 klo 14:46

laitoinkin sulle jo viestiä.

Tänään on täysvehnäspaghettiii ja makkaraa. Oikee hyvää laihisruokaa. Illalla taidan sy sit leipää vielä. En jaksa mitään tehä. Kuhan makaan ja juon teetä aina silloin tällöin ku jaksan nousta. Päätä sattuu.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.08.2015 klo 15:18

Kiitos vinkistä, Dahliakukka!🙂 Ostan joko tänään tai tilipäivän jälkeen...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 28.08.2015 klo 20:24

Hei, Saloka!☺️❤️☺️

Mukava kuulla, miten voit, vaikket voikkaan hyvin. Kirjoittele lisää!

Mä otin ahdistukseen pari ylimääräistä tablettia. Ne alkoi väsyttää...

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.08.2015 klo 06:42

Hei, Dahliakukka!☺️❤️☺️

Ostin lehden, se oli tarjouksessa. Vähän vasta selaillut. Kiitos vinkistä!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 29.08.2015 klo 07:33

Tuntuu helpottavalta, kun paino suuntaa taas alaspäin. Söin eilen aika tarkkaan pisteden mukaan, hitusen yli. Pitäisi vain osata ola tiukempi. Tämän päivän olen ompelemassa. Josko illalla pääsisi kävelylle?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.08.2015 klo 06:58

Ja nyt sitten mentiin ylös. Josko sitä tosiaan pitäisi vaihtaa painonmittaus kerta viikkoiseksi?!

Söin eilen pisteet yli. Eipä siis kehumista siinäkään. Nolottaa. Inhoan itseäni, kun en onnistu lahduttamaan. Toisen ohdalla en todellakaan ajattelisi näin...

Häpeän itseäni lihavana.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 30.08.2015 klo 09:46

MÄ oon lihonnut ja mietin jos sanoisin lääkärille tai hoitajalle että lopetan ton yhen lääkkeen mikä todennäköisesti kerää nestettä kroppaan. En halua enää lihota niin paljoo, mitä keväällä painoin. TÄhän lihomiseen ei auta mikään. Olen sit syömättä tai syön. Koska ne keksii sellaisen lääkkeen mikä ei lihota?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 30.08.2015 klo 19:59

Tuntuu nyt, etten mä jaksa välittää mistään. Menköön paino niin metsään kuin vain voi. Hällä väliä. Tyttö oli mulla viikonlopun ja mä en ollut kotona kurssin takia. Olo niin paska. En jaksa välittää. En enää...😭

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.08.2015 klo 08:54

Niinpä, Saloka, niinpä!☺️❤️☺️

Kyllä on hankalaa rakestaa sellainen pilleri psyykelääkkeeksi, joka ei lihottaisin. Keksisivät juuri toisenlaisen lääkkeen, joka vähentäisi painoa! Kun lihominenkin käy monen mielenterveyden päälle! Nyt ei ole lainkaan hyvä tilanne!

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 31.08.2015 klo 19:03

En saa lähdettyä kävelylle tänäänkään. Tunnen itseni kelvottomaksi. Pisteet ylitetty reippaasti. Paino ei tipu. Tyttö on kotonan. Mä en vain nyt jaksa. Haukun itseäni lähes jatkuvasti. Paha ola. Otan kai taas lääkkeitä.

Ttuntuu, etten mä selviä enää!☹️