Oli ihana yllätys huomata että moni olikin kirjottanut mulle,kiitos arka, Jardin Prive ja elämänilohukassa 🙂
Niistä opamoxeista mitä mulla oli 4 vuotta käytössä niin siinä vaiheessa kun itse ne halusin lopettaa kun tajusin että syön niitä enää vaan vierotusoireisiin tai siis ettei niitä tule,niin puhuin sillon terapiassa siitä että miksi ihmeessä mun annettiin jatkaa niitä niin kauan! Mutta siis kun ne alotettiin oli meidän koko perheen tilanne niin kaaottinen että siihen oli kyllä hyvä syy että söin niitä että kestin läjässä. Nuorin lapsemme sairastui ihan vauvana ja oli lähellä ettei menehtynyt.. oli paljon sairaalassa. Edelleen on siis sairas. Mutta ihana valoisa lapsi,niin rakas ja tärkeä. Kuin myös vanhempi lapsemme tottakai myös. Ilman niitä lääkkeitä tuskin olisin kestänyt henkisesti sitä aikaa.
Sillon alotettiin myös muut lääkket mulle.
Mutta siis ihan nuoresta asti oon sairastanut mielenterveys häiriöitä,ja syönyt lääkkeitä. Ongelmat on olleet masennus ja ahdistus ja paniikit. Paniikit oli vuosia pois,kunnes ne alko pari vuotta sitte ihan yks kaks uudelleen. Nyt ne on aika hyvin lääkityksellä pysyny kurissa. Mut masennus välillä edelleen nostaa päätään. Ei niin vahvasti onneksi kun muina vuosina.. mutta kyllä se lamaa..
ja kun sitä haluis jaksaa.. lasten vuoksi. Se on se vaikein kun tuntee niin suurta häpeää ja epäonnistumista kun ei vaan masennuksen kourissa jaksa vaikka kuinka haluais.
mietin paljon kun ennen tätä masennus jaksoa niin mun olo oli pitkään ihan oudon energinen ja vilkas ja olin jotenkin kun eri ihminen,puhuin paljon ja en pystyny oikein keskittyy mihinkään kunnolla ja olo tuntu ihan oudon onnelliselta ja semmoselle ku ois adhd ollu. Ja sitä kesti siis tosi pitkään. Mietin välillä et onkohan tää ihan normaalia.. mut sit vaan aattelin et no samapa se.. olo oli niin hyvä.
ja sit yks kaks pam,ne voimat katos ja tuli synkkyys ja väsymys. Miksi? Miksi yht äkkiä? Sitä en ymmärrä. Ajattelin ensi viikolla lääkärille puhua tästä.
tai tää alko taas niin et mulle tuli ensin kauheita epäluulosia ajatuksia ja ne kai uuvutti lopulta kokonaan. Ja yks ainoo tapahtuma oli se viimonen niitti ja sit en vaan enään jaksanu ja putosin.
nii lääkkeinä mulla on sertralin,lyrica,lamictal,triptyl,tenox ja tarvittavana opamox ja propral. Ennen oli vuosia imovan ja sit vaihettiin se tenoxiin. Syön joka ilta sitä. Oon nukkunu unilääkkeillä noin 17vuotta. Tai en siis ihan unilääkkeillä aina,vuosia oli seroquel unta antavana.
Ennen sertralia mulla oli voxra pari vuotta.
Mies käy päivä töissä,kyllä hää silleen auttaa kotona,tekee paljon,todella paljon. Mut henkisesti kaipaisin joskus enemmän tukea.. hän on aika huono puhumaan. Ja kai on neuvoton miten vois auttaa mua kun eihän pahaaoloa puheella pois saa.
Mulla itellää vaa elämän perusluottamus on niin huono ja myös riippuvainen persoonallisuushäiriö ni oon varmaan aika takertuva ja ootan enemmän kun kukaan koskaan mulle pystyy antamaan.. ei turvallisuuden tunnetta jos se puuttuu syvältä sisältä ni voi kukaan toinen mulle sitä rakentaa,kai. Joskus vaan on niin turvaton olo et toivois et olis vaan pieni lapsi ja äiti ottais syliin ja kaikki paha katois pois. Mut ku ei se nyt vaan mee niin.. aikuinen tässä vaan pitää olla ja selvitä.
oon lukenu teijän ketjuja ja tunnistan niin nuo samat tunteet mitä koette/ootte kokeneet. Mulla ei tällä hetkellä onneks oo niin paha masennus kausi,mut mulla on ollu,on ollu todella todella vaikeita ja ihme että niistä oon selvinny.
Jarsin Prive: kun mulla oli ihan kamalan vaikee kausi todella pitkään jokunen vuosi sitten,mäkin otin paljon lääkkeitä siihen pahaanoloon,en tiennyt muuta pakoa tai apua siihen. Monet yliannostukset,osa johti sairaalaan ja osa ei.. mut muistan edelleen kun eilisen päivän sen olon,sen tuskan,ahistuksen ja masennuksen. Mä en tiiä mikä mulla autto loppujen lopuks siihen.. kai aika ja lääkkeet. Niin ja sit olin osastolla pari kuukautta. Se kai mut pysäytti..
mä oon kans tosi eristäytyvä ihminen.. vietän paljon aikaa kotona ja en oo ikinä ollu kovin sosiaalinen. Ja mulla on myös estynyt persoonallisuushäiriö,tai luonne,kummin sen kukakin haluu sanoo.
Joskus oon paljon ihmisten ilmoilla ja nyt taas ollu todella vähän tän parisen kuukautta. En vaan jaksa ja halua ja uskalla. Ku mulla aina tulee niitä epäluulosia ajatuksiakin ni senkään takia en halua nähä ketään.
Mun pitäs mennä nyt takas nukkumaan et jaksan tän päivän.. käyn yleensä takas nukkumaan kun oon tytön laittanu aamulla kouluun. Mut oon yrittäny ajatella et tää on ohimenevää ja jossain vaiheessa en enää tarvii unta näin paljoa kun nyt oon tarvinnu.
Pitäs siivota täällä kotona,mut mä en oo vaan saanu aikaseks,en vaan jaksa. Kyl nyt vähä mut mitää isompaa en jaksa. Ulkoilla yritän päivittäin,mut aina sekään ei vaan onnistu.
Nii oon työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kirjottelen enemmän kun mielellään teidän kanssa jos vaan haluatte jakaa asioita mun kanssa,oli niin ihana huomata että vastasitte mulle ☺️❤️ aina pelkään ettei kukaan musta välitä tai että nauretaan vaan. Vertaistukea oon kaivannu todella pitkään,aina.