Miten jaksan elää? Se onkin ihan hyvä aihe miettiä. Minulla taitaa olla usko siihen, että jossain vaiheessa jokin ihme tapahtuu ja saan elämää ja muita ihmisiä kohtaan aurinkoisen näkymän. Toivon kovasti, että löydän elämästä sellaisen intohimon, että kaikki harmaus peittyy sen varjoon. Uskon elämä ja seurakunnassa käynti lisäävät minulle varmuuttaa siihen, että kannattaa elää, vaikka onkin tosi epävarma siitä, että osaanko elää oikein. Minulla on vahva helvettiin joutumisen pelko ja seurakunnassa käyminen vaimentaa sitä.
Toivottavasti sinulle koittaa vielä se päivä, että edellinen kipu on lähtenyt eikä uutta ole näkösällä. Sekin on mielenkiintoinen kysymys, että miksi toisen elämässä on paljon ikävää ja toisen ei. Uskon, että vaikka elämä olisikin tuskien taivalta, silti sillä on merkitystä. Jätämme jälkiä toinen toisemme mielenmaisemiin kaikenlaiselle viestinnällämme. Myös näillä nettikirjoituksilla. Jos et olisi kirjoitellut täällä, en olisi ryhtynyt miettimään näitä juttuja ja olisin sitä kokemusta vajaampi.