erakoksiko,
hyvin sanottu... Ihminen pettyy jostain tekemästään ratkaisusta seuranneeseen tilanteeseen, ja alkaa siksi katua tekemäänsä ratkaisua. Mutta mennyttä ei voi muuttaa. Vain tulevaan voi vaikuttaa. Pitäisi oppia hyväksymään mennyt ja oppia siitä jotain.
-----------------------------------------
propeli,
minun isäni on aina käyttänyt alkoholia tunteidensa käsittelyyn, minkä vuoksi minä ja sisarukseni (kaksi isoveljeä) olemme kaikki absolutisteja. Ehkä se on meiltä jonkinlainen vastaisku isäni holtitonta juomiskäyttäytymistä vastaan, jonkinlainen konkreettinen mielipiteenilmaisu. Olen kyllä kokeillut joskus vähän alkoholia, mutten ole koskaan ollut humalassa - siis en ole koskaan kokenut olleeni oikeasti alkoholin vaikutuksen alaisena sillä lailla, että juominen olisi vaikuttanut käyttäytymiseeni tai olotilaani millään tavalla.
Joskus ehkä olisi kyllä kiva kokeilla ihan huvikseen, että miltä tuntuu olla kännissä 😀
-----------------------------------------
Kävin tänään muuten verikokeissa - pelkään, että minulla on sokeritauti. Ruokavalio on ollut niin sokeri- ja rasvapainotteinen lähiaikoina... Koska en ole jalan rasitusvamman (tai mikä lie se on, en edes itse ole varma diagnoosista) vuoksi päässyt liikkumaan, en ole jaksanut välittää ruokavaliostakaan.
Se niin kutsuttu herkkulakkokin loppui siihen, kun tajusin, etten pääse liikkumaan tämän jalan takia. Olin ajatellut aloittaa mullistavan elämänmuutoksen, johon olisi kuulunut sekä liikunta- että syömistapojen muuttaminen, ja koska olen kaikki-tai-ei-mitään -ihminen, en ole jaksanut muuttaa ruokatottumuksiakaan parempaan suuntaan kun en liikuntatottumustenkaan suhteen pääse niin tekemään.
Toivoisin tosiaan, että jalka paranisi (ensin kipu oli vasemmassa jalassa, nyt oikeassa)... En odota mitään muuta niin paljon kuin sitä hetkeä, kun pääsen taas - hyvin pitkän tauon jälkeen - kunnon hikilenkille. Sitä elämäni mullistavaa tapahtumaa minun on kuitenkin todennäköisesti odotettava vielä pitkään.
Kävin verikokeissa myös testatakseni, onko hormonitoiminnassani jotain vikaa. Kuukautiseni eivät ole tulleet lähes kolmeen kuukauteen, ja se on minun kohdallani erittäin epätavallista. Luulen sen johtuvan joko psyykelääkkeistä tai siitä, että olin marraskuussa osastolle mennessäni niin laiha, että kuukautiseni saattoivat loppua sen vuoksi. Toivottavasti kyse ei ole jälkimmäisestä, sillä siinä tapauksessa kuukautiskiertoni on voinut loppua pysyvästi.
Öö... no nyt kun kirjoitin viimeisen lauseen, niin se tuntuu kovin epätodennäköiseltä - että kuukautiset olisivat loppuneet pysyvästi sen takia, että olin vähän aikaa hirvittävän laiha? Vaikeaa uskoa, en minä niin kauan laiha ollut.
Ai niin, terapeuttini ehdotti minulle kuntoutuskotia. Siellä asutaan yhdessä muiden kuntoutettavien nuorten kanssa arkipäivät, viikonloput jokainen viettää omassa kodissa. Kuulostaa mielestäni ihan hyvältä.