Vastaan nyt teille ihan jokaiselle erikseen jotain, koska haluan näyttää, että arvostan todella huomiotanne. On paljon mielenkiintoisempaa keskustella myös muiden kanssa kuin pelkästään kertoa omia ajatuksiaan.
Vanki kirjoitti 6.2.2013 21:4
Hei Iisamari
Hämmästelin kuinka samanlainen tilanne meillä on atm. Miekin oon karannu kämpästäni äidin luokse kun yksin olo on käyny sietämättömäksi. Haluaisin niin kovasti saada hoitoa, ihan minkälaista vaan, mutta on tosi vaikeaa päässä nuorisopolille. Lääkärin lähetteen vaatis ja kun opiskelut on päättyny nii lääkärille pääsy on heti huomattavasti vaikeampaa.
Päivä kerrallaan, voimia sinulle!
Ps: parempi suklaa on kuin esim alkoholi. Ite ratkesin ryyppäämään kurjuuteen pitkästä aikaa ja nyt olo on paljon huonompi ☹️.
Minkä ikäinen oletkaan? Itse olen tosiaan kaksikymppinen ja minun on aina ollut melko helppo päästä hoitoon. Kaksi kertaa minut on nyt hoitoon ohjattu. Ehkä sitten minulla on ollut vain hyvää tuuria? Ensimmäisellä kerralla menin avohoitoon, toisella (viime marraskuussa) päädyin sairaalaan yhteispäivystyksen kautta.
(Mitä muuten tarkoittaa lyhenne atm? 😀 Mietin sitä jo aiemmin, mutten tullut kysyneeksi. Ilmeisesti jotain tyyliin "ajankohtaisella hetkellä"?)
erakoksiko kirjoitti 7.2.2013 6:22
Oi IisaMari, tuossa vaiheessa kun et ole liian tuhti,
kannattaa tosi mielellä ajatella suklaata enemmän nautinnon kannalta.
Se menettää makunsa jos sitä syö kuin leipää.
Ja miten vaikeaa on saada kutistettua kiloja...
Herkkupäivän voi halutessan harvemmin pitää, jos ei pysty ett pala päivässä riittää.
Mukavaa päivää!
Olen itse asiassa ajatellut nyt, että olisin herkkulakossa toistaiseksi. Ei siinä suklaan jatkuvassa mussuttamisessa mitään järkeä ollut. Voisin myös aloittaa liikunnan heti kun jalkani sen sallivat (toinen jalkani on tällä hetkellä jotenkin revähtänyt tai jotain).
feelingblue kirjoitti 11.2.2013 20:7
Hmm.. jos pakko-oireisiin liittyvät jutut eivät ole rationaalisia, niin miksi niitä vastaan pitäisi taistella ikään kuin rationaalisesti? Tai kielellisesti yrittää selittää niitä pois? Väitellä mielensä olemaan ahdistumatta?
Miulla se ei ainakaan toiminut. Sitten sitä jäi itsensä kanssa väittelemään moneksi tunniksi ja sillä aikaa se ahdistava tilanne meni ohi... enkä mennyt siihen.. ja seuraavalla kerralla oli taas liuta selityksiä syntymässä... Vaikka yleensä olenkin pyrkinyt pitämään jonkinlaista mielen ja ajattelun tietä parempana, olen myös huomannut, että joskus mieli huijaa ja sen kanssa on ihan turha jäädä vetämään köyttä, vaan jättää koko väittely omaan arvoonsa ja mennä hoitamaan se asia, mikä kulloinkin on kyseessä (tentti, tapaaminen, juhlat jne.).
Tsemppiä 🙂👍
Sinäkö jätit tyyliin tapaamisiin menemättä siksi, että ikään kuin selvittelit pakkoajatuksia mielessäsi?
Olen pari päivää yrittänyt olla tekemättä pakkotoimintoja, ja jollain tasolla se on onnistunut. En tiedä, onko tämä tervettä, mutta ei pakkotoimintojen toteuttaminenkaan ole. Puhun terapeuttini kanssa torstaina, jospa hän kertoisi mielipiteensä uudesta suhtautumistavastani.