Miehisyys/Alfauros

Miehisyys/Alfauros

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 04.06.2011 klo 20:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä J88 kirjoittanut 04.06.2011 klo 20:31

Olen tälle palstalle ennenkin kirjoitellut erilaisista asioista liittyen naisasioihin, miehisyyteen, jne.

Eli olen edelleen 22-vuotias ja tilanne on paljon pahempi kuin se aikoinaan oli. Kirjoitin silloin siitä, ettei minulla ollut naisystävää, koska en ole naisten mieleen. Edelleenkään ei ole samasta syystä. Minulta puuttuu fiksuutta, älykkyyttä, ulkonäköä, jne. Ja kun niitä ei ole, niin ei löydy kuin samankaltaisia naisia, joista en ole millään muotoa kiinnostunut.

Nuo seikat eivät ole vain omia päätelmiäni, vaan ihan yleisellä tasolla tullut ihmisten suusta, mielipiteistä, suhtautumisista, jne. Koulussa, ammattikoulussa, töissä, armeijassa, kaveri ja tuttavapiirissä, jne. Eli ei mitään omia kuvitelmia. Olen noita asioita itsekkin jo pitkään miettinyt ja viimeisen vuoden aikana on selkiytynyt monia asioita. Päättelemiskykyni, hahmotuskykyni, jne. ovat aika heikkoja ja siitä johtuukin esim. se, etten kykene huolehtimaan itsestäni tai tavaroistani kunnolla.

Sitten tulee eräs itselleni todella kova ja ahdistava asia, joka on inttikaverini. Hän on pitkä, naisten mielestä todella komea ja fiksu, varakas, aikuinen ja miehinen mies, tyylikäs, jne. Kaikkea sitä mitä naiset arvostavat miehessä. Ja senpä takia tällä miehellä niitä naisia riittää vaikka muille jakaisi. Hän on siis todellinen alfauros. Hänellä on ihmissuhteita äärimmäisen paljon, hän on ikäisekseen todella kypsä aikuinen (senpä takia myös vanhemmatkin naiset ovat kiinnostuneita tästä miehestä), hän osaa tehdä ja korjata kaikenlaista, jne. En oikeastaan koskaan ole nähnyt tuollaista henkilöä.

Itseäni masentaa, ahdistaa ja tuo todella kovaa kateutta ja katkeruutta se, että hän saa olla tuollainen ja itselläni on vaikka minkälaisia puutteita. Totta kai hänelläkin on omat vikansa, mutta olemme kuitenkin täysin erilaisia. Olen jo pitkään kadehtinut hänen elämäänsä ja olen siitä katkera, koska olen itse joutunut kestämään kaikenlaista paskaa.

Naiset eivät ole kiinnostuneita, koska fiksuudessa ja ulkonäössä on puutteita. Olen todella lapsenkasvoinen. Sanotaan että ulkonäöllä ei pärjää, jos ei ole pään sisällä myös jotain. Mutta entäs sitten jos mies on sekä todella komea että todella fiksu? Päälle varakkuus, pituus, miehisyys, jne. Itselläni on äärettömän vähän miehisiä ominaisuuksia tähän mieheen verrattuna ja se näkyy ihan kaikessa. Myös siinä ulkonäössä.

Harvat naiset pitävät mistään pikkupojan ulkonäön omaavasta miehestä, jolla on vielä huono hahmotuskyky päättelykyky, joutuu jatkuviin vaikeuksiin tyhmyytensä takia, eli ei omaa sitä fiksuuttakaan, ei ole miehinen, jne.

Kun tuota miestä katsoo, niin ei todellakaan ole epäselvää, miksi niitä kauniita ja fiksuja naisia riittää vaikka kuinka paljon. Naiset vain kuolaavat tämän miehen perään. 30-vuotiaatkin ovat tämän miehen seurassa kuin sulaa vahaa. Eli ei katso ikää.

Onhan se selvää, että kun tuollainen mies tulee naisten näköpiiriin, niin kiinnostus alkaa heti. Olen nähnyt tuon omin silmin. Silloin kaltaiseni paska ei ole mitään tämän miehen rinnalla.

Omalla kohdallani saattaisin saada naisen, joka on kaltaiseni. Ei omaa ulkonäköä, ei ole fiksu, on sellainen syrjitty hylkiömäinen nainen, jota ei miehet liiemmin huoli. Tämä mies taas saa niitä laatunaisia vaikka kuinka ja paljon. Tämä mies saa niitä naisia, joita itsekkin haluaisin.

Itse olen todella katkera ja kateellinen siitä, että itse olen joutunut tällaiseen heikkoon asemaan ja toiset pääsee tekemään suurinpiirtein mitä vain.

Turha on myöskään sanoa, että esim. ulkonäköä voisi niin paljoa parantaa. Ei voi. Kasvonpiirteet ovat ne mitkä ovat, ja ne miehiset ominaisuudet ovat synnynnäisiä. Joku on joskus ehdottanut jotain tyylikkäitä vaatteita, mutta eihän se niin mene. Ne vaatteet vain täydentävät sitä kokonaisuutta, ja kun tämäkin mies laittaa niitä tyylikkäitä vaatteita päälle, niin hän näyttää naisten silmissä entistäkin komeammalta, kun omaa ulkonäköä ja karismaa jo muutenkin.

Vaikka kuinka yrittäisin parantaa eri juttuja, niin en koskaan pääse sille alfaurosasteelle. Ikinä minusta ei tule niin fiksua, komeaa, pitkää, naisten haluttua miestä, kuin hänestä.

Olen asunut äitini kanssa kahdestaan 12-vuotiaaksi asti ilman oikeastaan mitään muuta ihmissuhdetta. Kuin kaksi vanhaa mummoa. Se kehitys on jäänyt omalla kohdallani niin paljon jälkeen muista. Ikinä en tule pääsemään sille tasolle kuin haluan, koska se edellyttää synnynnäisiä ominaisuuksia, joita itselläni ei ole.

Miksi minulla ei ole samoja mahdollisuuksia kuin hänellä? Miksi en voisi olla hänen kaltaisensa? Hän on minua vuoden nuorempi ja vie oman ikäisiäänkin 100-0 lähes kaikessa. Kokemusta on naisistakin enemmän kuin oli omalla inttijoukkueella yhteensä. Haluan samanlaiseksi itse, haluan samat mahdollisuudet. Haluan pois tästä omasta huonoudestani kokonaan.

Käyttäjä J88 kirjoittanut 11.08.2011 klo 21:36

On toki totta, että varmasti jokainen mies on aina jonkin naisen mieleen, en sitä kiistäkkään. Mutta tarkoitankin sitä, että kaikki miehet eivät voi olla yhtä lailla useiden naisten mieleen, kuin toiset.

Esim. jostakin tietystä miehestä voi olla vaikka sata naista kiinnostunut, ja jostakin toisesta vain yksi. Eli toiset miehet vetoavat naisiin enemmän kuin toiset. Sitä epäsuhtaahan ei voi mitenkään selitellä, kuin että toiset miehet ovat naisten mieleen enemmän kuin toiset.

Toisilla käy flaksi koko ajan, toisilla kestää vaikka 10 vuotta, että joku olisi kiinnostunut. Siinä on aikamoinen epäsuhta. Joistakin miehistä kiinnostutaan melkein heti, kun hänet huomataan, toisilla ei auta, vaikka kuinka tutustuttaisiin siihen sisäkuoreenkin.

Samahan se on naistenkin kohdalla. Toiset viehättävät miehiä enemmän kuin toiset. Toiset kääntävät miehen pään ja huomion heti, toiset eivät sitä tee ikinä, muuten kuin ehkä pilkalliseen sävyyn. Ei kaikista naisistakaan olla samalla lailla kiinnostuneita.

Maailmassahan ei kukaan koskaan olisi sinkku, jos tässä jutussa ei olisi mitään epäsuhtaa. Olen kauan aikaa tiennyt sen, että toisista miehistä, kuten naisistakin, ollaan kiinnostuneita enemmän kuin toisista.

Aivot kyllä kehittyvät koko ajan, totta, mutta on asioita, joita ei kehittämällä paranneta. Geenit ovat sellaisia asioita, jotka nimenomaan vaikuttavat kaikkeen. Ei ehkä päällimmäisenä, mutta vaikuttavat kuitenkin. Geenien avulla syntyy huippu-urheilijoita, vaikka treeniä tarvitaan loputon määrä. Mutta se treeni yhdistettynä geeneihin on se paras vaihtoehto. Tämä siis esimerkkinä.

Jos ulkonäöllä ei olisi koskaan mitään merkitystä, niin eihän siitä koskaan puhuttaisi missään. Sillä ei ole niin suurta merkitystä kuin sillä, mitä sisällä on, mutta se merkitsee kyllä, myöntää sen tai ei. Ja kyllä komeat miehet kiinnostavat aina naisia, puheyhteydessä sitten saattaa tulla se viimeinen vaihe. Jos osoittautuu töykeäksi, tyhmäksi, öykkäriksi, jne. niin ei ehkä olekkaan enää niin kiinnostava mies.

Mutta jos osoittautuu fiksuksi mieheksi, jne. niin kyllä suosio on aina taattu. Miksi muuten naiset olisivat kiinnostuneita sekä komeista että samalla fiksuista miehistä, joilla se kertomasi persoonallisuus on kunnossa? Geenit ovat suuressa osassa siinä, minkälainen ulkonäkö on. Tietysti sitä voi muuttaa, mutta se synnynnäinen miehinen ulkonäkö, ääni, kasvojenpiirteet, jne. syntyvät nimenomaan geeneistä.

Ja naiset ovat kiinnostuneita nimenomaan miehisistä miehistä, sekä ulkonäöllisesti että ihan sisällöllisesti. Niin kuin miehet ovat kiinnostuneita naisellisista naisista, niin naiset ovat kiinnostuneita miehisistä miehistä. Näinhän se menee.

Kyllä eniten kiinnostusta herättää mies, jolla on sekä ulkonkuori että se sisäinen puoli kunnossa. Ja se mainitsemasi persoonallisuus. Tämä on ihan naisilta kuultua juttua. Miehekäs mies, jolla on niitä positiivisia ominaisuuksia.

Elinoita naisten arvostamia piirteitä miehessä ovat komeus, fiksuus, varakkuus, pituus, miehekkyys, sosiaalinen asema, jne. Sitä on ihan turha kiistää, että naiset eivät noista ominaisuuksista pitäisi. Kun ovat kerran niin todenneet. Ja ovat monesti sanoneet, että laatumiehistä on ihan oikeasti pulaa, laatumiehiä ei riitä kuin aniharvalle naiselle. Laatumiehiä on naisten mukaan erittäin vähän, yksi mies ei voi revetä joka paikkaan.

Niin jos kerran kaikki miehet olisivat niitä todellisia laatumiehiä, niin miksi sitten niistä olisi muka pulaa?

Sen mitä olen miesten maailmaa aika paljon seurannut, niin oikeassahan he ovat. Eipä niitä paljoakaan löydy, muutama saattaa olla oikeasti ylitse muiden.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 12.08.2011 klo 09:20

Kirjoitustesi sisältö on se. että toiset yksilöt ovat enemmän toista sukupuolta kiinnostavia kuin toiset. Entä sitten? Ihmiset nyt eivät kertakaikkiaan ole toistensa klooneja, se on tosiasia. Ihminen lisääntyy suvullisesti, siitä tulee erilasia yksilöitä. Toisilla yksilöillä on paremmat edellytykset johonkin kuin toisilla. Suuri oivalluksesi, jota julistat, on: ihmisyksilöt ovat erilaisia ja erilaiset yksilöt pärjäävät erilailla pariutumismarkkinoilla. Sehän kuuluu suvullisen lisääntymisen perusasioihin. Halulatko ehkä muuttua tohvelieläimeksi tai bakteeriksi ja lisääntyä jakautumalla? Voit jatkaa itsestäänselvyytesi toteamista täällä yhä uudelleen ja uudelleen, jos haluat, mutta mitään hyötyä ei siitä ole. Yhtä hyvin voit hokea vanhaa hokemaa: "Hauki on kala, hauki on kala..."

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 12.08.2011 klo 21:01

J88,
minulle viesteistäsi välittyy tyytymättömyys elämäntilanteeseesi.
Sinulla on joutavaa aikaa pohtia näkökulmia, jotka ei rakenna sinua mitenkään.
Miten monta vuotta olet mahtanut jo pyöriä tämänsuuntaisissa ajatuksissa?
Mistä tyytymättömyytesi nousee?
Kirjoituksissasi on valitusten sävy.
Otsikkosi pohtii omaa sukupuoltasi.
Koet alimittaisuutta?ko?
Vai muuten vaan pyörit noissa kehäpäätelmissäsi loputtomiin?
Mihin oletat lopulta päätyväsi?
Joku välittää sinusta perehtyen viesteihisi ja vastaa.
Annat sen vastauksen mennä välittämättä sen sisällöstä mitään?
Sellaisen vaikutelman kirjoituksistasi saa.
Olet omia ajatuksiasi täynnä.
Tyhjennät tänne niitä, ja tilanne pysyyy samanlaisena.
Miksi?
Etkö oikeasti kykene etenemään?
Mikä sinua viehättää tässä omien ajatustesi vyyhden pyörittämisessä?
Mikä sinun ongelmasi omasta mielestäsi on?
Vai onko tämä tavallaan oma 'blogisi',
et välitä kun sinulle vastataan ja ajatuksiasi kommentoidaan,
yhdenkään meidän sinulle vastanneista viesteistä ei vaikuta olevan sinulle mitään merkitystä?
sinulle on vaan tärkeää olla tämän kautta olemassa enemmän?

Jotenkin näen sinussa älykkään ihmisen.

Itsen hyväksyminen on vaikeaa, jos sitä kokemusta ei ole saanut osakseen, tarkoitan hyväksymisen.
Tämä tapasi pohtia tätä sinulle merkityksellisen keskeistä tapaa tulkita ihmistä ulkonaisesti ja sisältäpäinkin, tuo mieleen ihmisen joka hakee itseään ulkonaisin silmin?
Mitä ajattelet ihmisyydestä?
Ihmiselämän arvosta?

Keksitkö itse mitään konstia avartaa kaventuneelta vaikuttavaa maailmankatsomustasi?

Sinulla on paljon havaintoja ympäristöstä, pariutumisista, parin löytämisistä.
Ulkonaisista ja sisäisistä seikoista, joilla on kullakin oma vaikutuksensa millainen käy kenellekin.
Mitä merkitystä sillä on sinulle, että kiinnität huomiosi itsesi ulkopuolella oleviin asioihin tai seikkoihin?

Eikö sinua enemmän rakentaisi sellainen pohdinta, joka nousisi sinun omaan itseesi liittyvistä kysymyksistä?
Mikä oli alkuperäinen kimmokkeesi alkaa tällainen ketju?
Etsitikö omaa miehuuttasi?
Edustaako sinulle alfauroksena oleminen jotain sellaista johon tahtoisit yltää mutta johon et uskokaan yltäväsi?

Elät kuin itseäsi toteuttavaa ennustetta?
Etkö oikeasti haluakaan löytää mitään tietä ulos noista kehäpäätelmistäsi?
Olet kuin jumissa itsesi kanssa, itsessäsi? ja sekö sinulle riittää?

Jokainen meistä täällä sinulle vastanneista on halunnut olla sinulle peili.
Omalla tavallaan halunnut sinulle hyvää, tuonut omaa näkökulmaa pohdintoihisi.
Annatko sen kaiken hyvän vaan valua kuin vesi hanhen selästä?

Sinullakin on samanvertaine ihmisarvo kuin meillä jokaisella.
Tule enemmän siksi, joksi olet luotu, joka olet.
Miten voit tulla enemmän sinuksi itsesi kanssa?
Miten, jos torjut kaiken mitä vastaamme?

Katso itseäsi.
Aina ei näe itseään, sivulta tai etäämpää käy selvästi ilmi seikkoja, joihin ei oma katse yllä.
Lue vastauksiamme.
Kehäpäätelmistäsi huolimatta olet hemmetin hyvä tyyppi - jahka vaan oikeasti kohtaat itsesi.

Käyttäjä J88 kirjoittanut 12.08.2011 klo 23:18

Eli juttu on kuten olen kertonutkin, eli toiset ihmiset vetävät toisia ihmisiä puoleensa enemmän kuin toiset. Ja se juuri onkin se oma ongelma.

Eli en tule saamaan naisseuraa niin paljon kuin itse haluaisin, koska tämä ei ole mitään tasa-arvojuttua, kuten eräs nimimerkki täällä kertoikin. Voin siis tehdä mitä tahansa ja yrittää parantaa vaikka mitä juttuja, mutta itsestäni ei koskaan tule sellaista miestä. Koska kaikki eivät voi olla yhtä suosittuja kuin toiset.

En halua lisääntyä kenenkään kanssa, vaikka toki sekin asiaan aina kuuluu. Tietynlaiset miellyttävät naisia suvunjatkamismerkityksessä kuin toiset, mutta itse en voi kuulua siihen ryhmään, koska ei ole samoja edellytyksiä. Siinähän se idea onkin.

Täällä ovat kaikki aina väittäneet, että itselläni olisi muka samat mahdollisuudet, kuin joillain suosituimmilla miehillä. Mikä ei tietenkään pidä millään lailla paikkaansa, koska ei ole niitä edellytyksiä. Parantaa voi aina, mutta edellytyksiä ei ole samanlaiseen tekemiseen.

Eli pointti onkin siinä, että ne paremmat miehet voivat valita parhaat päältä, kun taas toisenlaiset joutuvat tyytymään siihen mitä saavat. Ja itse en kuulu niihin parempiin miehiin.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 14.08.2011 klo 23:54

Nyt on ihan pakko vastata heti.
Höpö höpö.
Minusta sinussa on juuri sellaisia ominaisuuksia mitä tarkkailet muissa, heti kun jotenkin vapaudut tuosta tarkkailusta ja alat elää elämääsi.
Olet kiinnittänyt tiettyihin juttuihin huomiota, mutta siinä katsoessasi näkökulmasi on jotenkin sokeutunut?
Oletko kuullut sanontaa 'kauneus on katsojan silmässä'?
Sinulla on vaan niin tiukka vaatimustaso itses suhteen ettet näe itsessä niitä ominaisuuksia joita toisissa ihailet.
On ihmisiä joissa sama efekti käänteisenä.
Tai yleisemmin, yleensä ihminen ei tunnista sitä(tai ei rohkene nähdä) niitä huonoja ominaisuuksia, jotka itsessä on, vaan heijastaa ne toisiin.
Valittaa niistä, osoittaa sormella, eikä tajua että itse on juuri se jossa ne/se huono tapa tehdä/toimia on.
Väitän, että sinusta löytyvät ne ominaisuudet joita toisissa ihailet.
Se tietty tiukka kriteeristö joka sinuun on sisäänrakentunut on vaan muodostunut kuin esteeksi, ettet voi toteuttaa sitä mitä tahtoisit toteutuvan.
Kuinka sitä kriteeristöä voisi jollain lailla höllentää?
Höllentää niin, että vapautuisit nauttimaan elämän kummallisuuksista ja siitä miten mukavaa elämäsi onkaan kun olet juuri sellainen kuin olet.
Sinulla on paljon aihetta nähdä itsestäsi sellaista jota et ole vielä nähnyt.
Olet katsonut itseäsi jotenkin kuin toisten kautta.
Unohda toiset ja miltä näyttävät ja miten toimivat.
Tuo tarkkailijan silmä joka sinussa on hioutunut piinkovaksi itsesi suhteen,
anna sille lomaa.
Laita se lomalle vaikka nyt kesä on eletty ja arkea aloitettu.
Keho on viisas.
Silmä on osa kehoa.
Tärkeä sellaisenaan.
Mutta onko sille pakko antaa kaikki valta määrittää elämääsi mitä teet milloinkin ja miten?

Käyttäjä Desper kirjoittanut 15.08.2011 klo 07:48

J88 kirjoitti 12.8.2011 23:18

Eli juttu on kuten olen kertonutkin, eli toiset ihmiset vetävät toisia ihmisiä puoleensa enemmän kuin toiset. Ja se juuri onkin se oma ongelma.

Eli en tule saamaan naisseuraa niin paljon kuin itse haluaisin, koska tämä ei ole mitään tasa-arvojuttua, kuten eräs nimimerkki täällä kertoikin. Voin siis tehdä mitä tahansa ja yrittää parantaa vaikka mitä juttuja, mutta itsestäni ei koskaan tule sellaista miestä. Koska kaikki eivät voi olla yhtä suosittuja kuin toiset.

En halua lisääntyä kenenkään kanssa, vaikka toki sekin asiaan aina kuuluu. Tietynlaiset miellyttävät naisia suvunjatkamismerkityksessä kuin toiset, mutta itse en voi kuulua siihen ryhmään, koska ei ole samoja edellytyksiä. Siinähän se idea onkin.

Täällä ovat kaikki aina väittäneet, että itselläni olisi muka samat mahdollisuudet, kuin joillain suosituimmilla miehillä. Mikä ei tietenkään pidä millään lailla paikkaansa, koska ei ole niitä edellytyksiä. Parantaa voi aina, mutta edellytyksiä ei ole samanlaiseen tekemiseen.

Eli pointti onkin siinä, että ne paremmat miehet voivat valita parhaat päältä, kun taas toisenlaiset joutuvat tyytymään siihen mitä saavat. Ja itse en kuulu niihin parempiin miehiin.

Minäkään en vedä kaikkia ihmisiä puoleeni, ikävä juttu. Kuinka paljon haluaisit naisseuraa? Minulle riittäisi yksikin kumppani. En ikävä kyllä ole suosituimmuudessakaan kärkipäässä, tai ainakin luulen niin, asiaa ei ole tutkittu. Kyllä harmittaa. Ei ole totta, että kaikki olisivat väittäneet sinulla olevan samat mahdollisuudet kuin joillain suosituimmilla miehillä, en minä ainakaan. Jos joku on suositumpi, vähemmän suositut ovat vähemmän suositumpia. Alfauroksiakin on laumassa vain yksi, googlaapa! Sinun pitää nyt vain tyytyä siihen, että paremmat valitsevat "parhaat" "päältä".
Tämä ketju on luultavasti pelleilyä. Joku ehkä kokeilee, kuinka kauan vastaajat jaksavat jankuttaa, ja saa siitä tyydytystä.

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 15.08.2011 klo 14:28

"Elinoita naisten arvostamia piirteitä miehessä ovat komeus, fiksuus, varakkuus, pituus, miehekkyys, sosiaalinen asema, jne. Sitä on ihan turha kiistää, että naiset eivät noista ominaisuuksista pitäisi. Kun ovat kerran niin todenneet. Ja ovat monesti sanoneet, että laatumiehistä on ihan oikeasti pulaa, laatumiehiä ei riitä kuin aniharvalle naiselle. Laatumiehiä on naisten mukaan erittäin vähän, yksi mies ei voi revetä joka paikkaan."

Moi,

Tätä asiaa on tullut joskus mietittyä. Henkilökohtaisesti en ole tavannut kyseistä miestä ja jos noista ominaisuuksista muutama on löytynyt, niin eipä nuo ns. hienot piirteet ole iskenyt. Tuollaisia miehiä ei taida olla olemassakkaan. Ja jos joku nainen tuollaisen löytää, niin kyllä ihmettelen. Yleensä nuo alfaurokset ovat luonteeltaan itseriittoisia paskiaisia, en sellaista edes haluaisi.

Oletan että tämä on avoin foorumi, jossa jokainen voi esittää mielipiteitään. Tämä vaan vinkiksi niille jotka sinua arvostelevat. Enkä nyt tarkoita mitään pahaa kenellekkään.

Käyttäjä J88 kirjoittanut 19.08.2011 klo 23:48

Siis tottahan on, että niitä todellisia laatumiehiä riittää vain aniharvalle naiselle. Siis kun puhutaan niistä kunnon laatumiehistä, joissa yhdistyy noita ominaisuuksia todella paljon ja vahvasti. Kyllä vain se niin on, että tuo mies on tuollainen kuin kerroin, ehkä on vaikea uskoa, koska tuollaisia ei juuri ikinä näe tai tapaa missään. Senpä takia tuollaisia riittääkin todella aniharvalle naiselle.

Ja koska tuollaisia miehiä on todella harvassa, niin se suosio naisten keskuudessa on erittäin suurta. Senpä takia juuri kukaan nainen ei voikkaan vastustaa kyseistä miestä. Omalla kohdallani taas vain kävellään ohi.

Ei se tarkoita sitä, etteikö muiden jutuilla tai viesteillä olisi mitään arvoa, ne vain eivät auta mihinkään. En edelleenkään ole niin miehinen tai niin puoleensavetävä mies kuin haluaisin. Enkä siihen ikinä tule pääsemäänkään, se on mahdotonta näillä geeneillä. Toiset ovat miehisemmän näköisiä kuin toiset, toisilla on miehisempi ulkonäkö, ääni, jne. kuin toisilla. Mutta minä en kuulu siihen ryhmään. Toiset näyttävät naismaisemmilta kuin toiset, minä kuulun siihen ryhmään.

Joku täällä sanoi, että tilanne voi muuttua silloin kun jotain sanoo. Totta, mutta kuinka paljon se minua tällä hetkellä kiinnostaa yhtään? Ei se ole mikään autuaaksi tekevä asia ja vaikka se parantaakin tilannetta, niin se ei ikinä paranna niin paljoa kuin haluan. Se mitä sanoo yhdistettynä siihen komeaan ulkonäköön viehättää aina paljon. Esimerkiksi tuonkin miehen kanssa, puhuu paljon fiksuja ja aikuismaisia juttuja, joihin harva kykenee, mutta viehättää myöskin ulkonäöllään, miehuudellaan, jne. muita ihmisiä. Siihen eivät vain kykene läheskään kaikki.

Joten minua ei kiinnosta se, mitä puhun muille ihmisille. Se ei todellakaan riitä tässä asiassa. Eikä minulla mitään järkevää tai aikuismaista juttua tulekkaan, joten ihan turha.

Sitä ulkonäköä vain katsotaan todella paljon. Se vaikuttaa niin paljon siinä ensivaikutelmassa. Ja vielä jos osaa sitten keskustella ja jutella järkeviä, niin totta kai ihmiset kiinnostuvat.

Lapsenkasvoinen pikkupojan näköinen mies harvoin on mitenkään vakuuttavan oloinen mies. Vaikka kuinka puhuisi mitä, niin aina se ulkonäkö, miehisyys, jne. jää puuttumaan. Ja vaikka sitä ei kukaan täällä myöntäisikään, niin se vain menee.

Tarkoitan siis kokonaiskuvaa. Ihan sitä kaikkea. Jutut voi olla fiksuja, mutta henkilö itsessään ei. Puhumalla voi saada ihmisten mielenkiinnon heräämään, mutta naisia ei välttämättä paljoakaan ole, kun sitten taas siitä todellisesta laatumiehestä käydään kovaa kilpailua.

Eli eipä hirveästi mitään parannusta toisi, vaikka jotain järkevää sanottavaa edes olisi. Parannusta ehkä toisi, mutta se vain ei riitä sinne laatumies-osastoon asti.

Käyttäjä avunhuutoja kirjoittanut 26.08.2011 klo 03:17

Tapasi katsella ihmisiä ja elämää on hyvin suppea, ahdistava ja yksinkertaisesti kamala. Anteeksi nyt vain. Mutta luuletko tosiaan, että läheisten saaminen olisi ulkonäöstä kiinni? Olin nuorempana vähän samanlainen; kunnioitin ihmisiä ainoastaan ulkonäön ja "statuksen" perusteella. Sitten tutustuin ihmiseen, jota en olisi silloisen ajatusmaailmani vuoksi pitänyt kovin ihmeellisenä tai kunnioitettavana. Mutta nykyään arvostan tätä ihmistä yli kaiken. Hän on yksi ihanimmista ja lämminhenkisimmistä ihmisistä jonka tunnen, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka monta ystävää hänellä on, miten hienoja vaatteita hän pitää tai miten täydelliset kasvot hänellä on. (Sitäpaitsi hänen ihanan luonteensa vuoksi hän alkanut näyttää silmiini myös ulkoisesti kauniilta.)

On kamalaa miten ajattelet, että jotkut naiset eivät vain koskaan tule saamaan miestä jne. Tiedän monia "huonompia" naisia, joilla on oma kulta, onnellinen parisuhde ja hyvä elämä. Jos maailma oikeasti toimisi kuten ajattelet, kaikkien rumien ja "hylkiöiden" kannattaisi samantien tappaa itsensä. Onneksi asia ei kuitenkaan ole näin. Ei mikään ihme kun olet niin masentunut ja epätoivoinen tilanteestasi. Niin kauan kuin ajattelet noin, tulet myös elämään tuollaisessa omassa toivottomassa maailmassasi.

Ja en voi muuta sanoa, kuin että on suorastaan pöyristyttävää miten tiedät itsekin olevasi ei-haluttu, mutta kuvittelet kuitenkin että sinulla olisi varaa vaatia itsellesi ns. täydellistä naista. Sinulla on vielä paljon opittavaa, vaistoan sen teksteistäsi. Itsekin vaadin ennen täydellistä kumppania enkä pystynyt antaa mahdollisuutta kenellekään jolta puuttui yksikään niistä unelmakumppanin piirteistä. Mutta kun lopulta lakkasin olemasta niin lapsellisen ehdoton ja pinnallinen, löysin itselleni täydellisen ihmisen. Eikä se ollut tyytymistä vähempään - hän on elämäni rakkaus.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 26.08.2011 klo 09:20

Olisiko sinulla testosteronin puutetta? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01010 Mene lääkäriin, asia voi hoitua!

Käyttäjä J88 kirjoittanut 26.08.2011 klo 23:06

Asia voi ehkä parantua tiettyyn pisteeseen asti, mutta ei ainakaan omalla kohdallani hoitua kokonaan. Noilla testosteronihoidoilla voidaan parantaa tilannetta jonkin verran, mutta se ei korvaa niitä puutteita, mitä tulee esim. murrosiässä. Jos testosteronitasot ovat olleet heikot alusta alkaen, niin nuo hoidot eivät enää korvaa sitä.

Jos on ollut alusta asti kovat testotasot, niin asia on aina ihan eri. Eli noilla hoidoilla ei paranneta tuota koko juttua kokonaan, vaan ehkä parannetaan sitä sen hetkistä tilannetta. Murrosiässähän mies on muuttunut jo paljon testosteronista riippuen, jota noilla hoidoilla ei voi enää parantaa.

Miehinen ulkonäkö ei muutu enää läheskään niin paljoa kuin tarkoitan tai pitäisi. Se koko miehinen ulkonäkö tulisi muuttua, jota ei noilla testosteronihoidoilla voi enää saada. Se on jo ajan myötä tapahtunut se kehitys, sitä ei voi enää muuttaa.

Tässäkin on siis se, että näitä juttuja voi aina parantaa, mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Ja vain tiettyyn pisteeseen asti.

Vaikka olenkin ei-haluttu, niin silti minulla on oikeus vaatia kumppaniltani paljon. Koska myös ne halutut miehetkin voivat vaatia, niin myös minäkin vaadin. Jos en sitten saa sellaista naista kuin haluan, niin sitten en saa ja elän yksin. Mielestäni on jotenkin tylsää ajatella, että kun en itse ole haluttava, niin voin vaatia fiksua ja kaunista naista. Joku haluttu mies on kiinnostunut fiksuista ja kauneista naisista ja saa sellaisen. Myös minä haluan vaatia, vaikken itse olekkaan lähelläkään vastaavaa.

En tarkoita että kaikkien rumien tai hylkiöiden tarvitsisi luovuttaa, mutta kun miettii, että kuinka paljon niilllä todellisilla alfauroksilla on ihmissuhteita tai naisia, niin siinä on huima ero.

Voihan se ruma ja hylkiö saada jonkun kumpppanin itselleen, mutta onko niitä halukkaita jonoksi asti? Onko se asia niin, että kun hän menee johonkin porukkaan, niin hän on heti halutuin yksilö?

Sellaisia ihmisiä vain on, että kun menevät johonkin, niin ihmisten kiinnostus herää heti. Voihan olla että joku saa jonkun ihmisuhteen, mutta todellinen alfauros saa vaikka 10. Siinäkin on huima ero.

Itse taas vain haluan olla se alfauros. Te puhutte aina jostain yhdestä kiinnostuneesta naisesta tai yhdestä mukavasta ihmisestä, minä puhun samaan aikaan kymmenistä. Koska on olemassa ihmisiä jotka ovat puoleensavetävämpiä kuin toiset.

Käyttäjä tunturisopuli kirjoittanut 27.08.2011 klo 17:18

Kyse ei siis koskaan ollutkaan saada se yksi fiksu ja kaunis ja upea nainen vaan sinä haluat kymmenen.
Fakta: omien puheidesi perusteella et ole alfauros, joten kun et sitä ole, et vaan ole.

Ihmisen ulkonäkö ja luonne kohtaavat niin, että lopulta ihmisen ulkoinen habitus on mitätön sen rinnalla mitä hän on sisältä. Tai toisinpäin: jos haluaa olla ruma sekä sisältä että ulkoa, niin be my guest.

Onneksi on niitä komeita alfauroksia, jotka ovat myös kauniita sisältä, jotka eivät halua kahtakymmentä naista vain siksi, että he saavat. Tärkeämpää on loppujen lopuksi saada rakkautta ja olla rakastettu, kuin olla vain muiden ihailema, eikä alfauroksena oleminen välttämättä takaa onnellisuutta.

Summa summarum: jos haluat olla sisäisesti tuollainen, ole sitten. Jos ja kun se yksi ihana nainen joskus kävelee vastaan, et edes huomaa häntä koska pitäisihän niitä kai sitten olla sata, jotta tuntisit itsesi mieheksi?

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 28.08.2011 klo 05:53

?
Kontakti puuttuu ja siksi kirjoittelet täällä?
Siksi puuttuu kokemus tosielämästä ja elämäsi on pelkkää pähkäilyä? ja toisten(ja itsesi) arvostelemista?
?
Asenne(vammasta) johtuen et ole kyennyt ensimmäiseenkään suhteeseen?
?
Tavoittelet tusinaa naista mutta et ymmärrä yhdenkään ihmisen(todellisen ihmis-) arvon päälle?
?
Muista, että millä sinä mittaat muita, sillä sinäkin tulet mitatuksi.
Muistatko millainen loppu on ahneella?
?
Narsistiksiko haluat tulla jos et jo ole?
?
Muista, ettet ole kuitenkaan täysin toivoton tapaus.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 28.08.2011 klo 09:35

Tämä taitaa olla tosiaan olla trolli. Helpottavaa ajatella, että nämä kuvatut kärsimykset eivät olekaan totta.

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 28.08.2011 klo 20:29

Hei,

Tärkeää ei ole se millainen maailma on, vaan millaisena sen näemme.

Sinä näet ja arvostat näin. Monen täällä keskustelijan on vaikea tajuta, miksi olet itsellesi tuollaisen henkisen ansan asettanut, kun vaihtoehtona vosi olla tyydyttävä ja tasapainoinen ihmissuhde.

Nähdäkseni kyse on itsetunnosta ja sen puutteesta. Olet luonut mieleesi jonkin kuvitteelisen mallin alfauroksista ja näet vain malliasi vahvistavat asiat. Se on OK. Omahan on elämäsi. Hyväksy kuitenkin se, että et tule koskaan saamaan haluaamasi naistyyppiä - vaatiahan ja haaveillahan toki voit - mutta itsellesi olisi hieman helpompaa, kun et tappelisi tuulimyllyjä vastaan. Kaikkea kun ei vaan elämässä saa.

Avain onneen on itsessäsi ja tavassasi hahmottaa todellisuus.