Miehisyys/Alfauros

Miehisyys/Alfauros

Käyttäjä J88 aloittanut aikaan 04.06.2011 klo 20:31 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä J88 kirjoittanut 04.06.2011 klo 20:31

Olen tälle palstalle ennenkin kirjoitellut erilaisista asioista liittyen naisasioihin, miehisyyteen, jne.

Eli olen edelleen 22-vuotias ja tilanne on paljon pahempi kuin se aikoinaan oli. Kirjoitin silloin siitä, ettei minulla ollut naisystävää, koska en ole naisten mieleen. Edelleenkään ei ole samasta syystä. Minulta puuttuu fiksuutta, älykkyyttä, ulkonäköä, jne. Ja kun niitä ei ole, niin ei löydy kuin samankaltaisia naisia, joista en ole millään muotoa kiinnostunut.

Nuo seikat eivät ole vain omia päätelmiäni, vaan ihan yleisellä tasolla tullut ihmisten suusta, mielipiteistä, suhtautumisista, jne. Koulussa, ammattikoulussa, töissä, armeijassa, kaveri ja tuttavapiirissä, jne. Eli ei mitään omia kuvitelmia. Olen noita asioita itsekkin jo pitkään miettinyt ja viimeisen vuoden aikana on selkiytynyt monia asioita. Päättelemiskykyni, hahmotuskykyni, jne. ovat aika heikkoja ja siitä johtuukin esim. se, etten kykene huolehtimaan itsestäni tai tavaroistani kunnolla.

Sitten tulee eräs itselleni todella kova ja ahdistava asia, joka on inttikaverini. Hän on pitkä, naisten mielestä todella komea ja fiksu, varakas, aikuinen ja miehinen mies, tyylikäs, jne. Kaikkea sitä mitä naiset arvostavat miehessä. Ja senpä takia tällä miehellä niitä naisia riittää vaikka muille jakaisi. Hän on siis todellinen alfauros. Hänellä on ihmissuhteita äärimmäisen paljon, hän on ikäisekseen todella kypsä aikuinen (senpä takia myös vanhemmatkin naiset ovat kiinnostuneita tästä miehestä), hän osaa tehdä ja korjata kaikenlaista, jne. En oikeastaan koskaan ole nähnyt tuollaista henkilöä.

Itseäni masentaa, ahdistaa ja tuo todella kovaa kateutta ja katkeruutta se, että hän saa olla tuollainen ja itselläni on vaikka minkälaisia puutteita. Totta kai hänelläkin on omat vikansa, mutta olemme kuitenkin täysin erilaisia. Olen jo pitkään kadehtinut hänen elämäänsä ja olen siitä katkera, koska olen itse joutunut kestämään kaikenlaista paskaa.

Naiset eivät ole kiinnostuneita, koska fiksuudessa ja ulkonäössä on puutteita. Olen todella lapsenkasvoinen. Sanotaan että ulkonäöllä ei pärjää, jos ei ole pään sisällä myös jotain. Mutta entäs sitten jos mies on sekä todella komea että todella fiksu? Päälle varakkuus, pituus, miehisyys, jne. Itselläni on äärettömän vähän miehisiä ominaisuuksia tähän mieheen verrattuna ja se näkyy ihan kaikessa. Myös siinä ulkonäössä.

Harvat naiset pitävät mistään pikkupojan ulkonäön omaavasta miehestä, jolla on vielä huono hahmotuskyky päättelykyky, joutuu jatkuviin vaikeuksiin tyhmyytensä takia, eli ei omaa sitä fiksuuttakaan, ei ole miehinen, jne.

Kun tuota miestä katsoo, niin ei todellakaan ole epäselvää, miksi niitä kauniita ja fiksuja naisia riittää vaikka kuinka paljon. Naiset vain kuolaavat tämän miehen perään. 30-vuotiaatkin ovat tämän miehen seurassa kuin sulaa vahaa. Eli ei katso ikää.

Onhan se selvää, että kun tuollainen mies tulee naisten näköpiiriin, niin kiinnostus alkaa heti. Olen nähnyt tuon omin silmin. Silloin kaltaiseni paska ei ole mitään tämän miehen rinnalla.

Omalla kohdallani saattaisin saada naisen, joka on kaltaiseni. Ei omaa ulkonäköä, ei ole fiksu, on sellainen syrjitty hylkiömäinen nainen, jota ei miehet liiemmin huoli. Tämä mies taas saa niitä laatunaisia vaikka kuinka ja paljon. Tämä mies saa niitä naisia, joita itsekkin haluaisin.

Itse olen todella katkera ja kateellinen siitä, että itse olen joutunut tällaiseen heikkoon asemaan ja toiset pääsee tekemään suurinpiirtein mitä vain.

Turha on myöskään sanoa, että esim. ulkonäköä voisi niin paljoa parantaa. Ei voi. Kasvonpiirteet ovat ne mitkä ovat, ja ne miehiset ominaisuudet ovat synnynnäisiä. Joku on joskus ehdottanut jotain tyylikkäitä vaatteita, mutta eihän se niin mene. Ne vaatteet vain täydentävät sitä kokonaisuutta, ja kun tämäkin mies laittaa niitä tyylikkäitä vaatteita päälle, niin hän näyttää naisten silmissä entistäkin komeammalta, kun omaa ulkonäköä ja karismaa jo muutenkin.

Vaikka kuinka yrittäisin parantaa eri juttuja, niin en koskaan pääse sille alfaurosasteelle. Ikinä minusta ei tule niin fiksua, komeaa, pitkää, naisten haluttua miestä, kuin hänestä.

Olen asunut äitini kanssa kahdestaan 12-vuotiaaksi asti ilman oikeastaan mitään muuta ihmissuhdetta. Kuin kaksi vanhaa mummoa. Se kehitys on jäänyt omalla kohdallani niin paljon jälkeen muista. Ikinä en tule pääsemään sille tasolle kuin haluan, koska se edellyttää synnynnäisiä ominaisuuksia, joita itselläni ei ole.

Miksi minulla ei ole samoja mahdollisuuksia kuin hänellä? Miksi en voisi olla hänen kaltaisensa? Hän on minua vuoden nuorempi ja vie oman ikäisiäänkin 100-0 lähes kaikessa. Kokemusta on naisistakin enemmän kuin oli omalla inttijoukkueella yhteensä. Haluan samanlaiseksi itse, haluan samat mahdollisuudet. Haluan pois tästä omasta huonoudestani kokonaan.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 10.06.2011 klo 23:45

Thomas Quasthoff, niin.. googlen mukaan hänelläkään ei ollut aivan parhaimmat eväät menestyä ja silti hänestä tuli erittäin kuuluisa ja haluttu laulaja.

Moderaattori oli näemmä muokannut viestiäni, tosin en täysin huomannut missä kohden joten tuskin aivan kamaluuksia latelin 😎 Mutta niin.. Tämä ketju nyt vain sattuu olemaan täysin samalainen kuin viimeksi: Toiset yrittävät neuvoa ja antaa vinkkejä ja sinä teilaat jokaisen. Emme pääse siis puusta pitkälle. Mitä siis haet takaa tällä viestittelyllä kun sinulle ei mikään kelpaa? Mikä olisi mielestäsi mieluisin lopputulos?

Ja jos olet tyhmän leiman saanut niin vaihda paikkakuntaa? Ja jos haet pelkkiä irtosuhteita, niin mikset luo niitä noiden "pissisten yms." kanssa? Olettaen siis, että heillekin se irtosuhde olisi ok. Jos et sellaista halua parisuhteeseen niin saisit ainakin naiskontaktia.

Ja saliasiassa sinulla oli vain liian korkeat tavoitteet. Silloinhan sitä lannistuu jos aivan älyttömiä kertaheitolla pitäisi saavuttaa. Pikkuhiljaa etenemällä ja sinnikkäällä yrittämisellä pääsee haluamaansa lopputulokseen. Eikä satasen nosto penkistä ole mitenkään tavoittelemisen arvoinen asia, hyvin riittää vähempikin. + Siinä tarvitaan myös tekniikkaakin, että saa nostettua isoja painoja. Laittaisit ennemminkin tavoitteeksi sellaisen, kuten minkä verran lihaksia haluat itsellesi/miten hyvän kunnon tms.

Täysin turha tässä on enempiä jaaritella. Sanot kissaa koiraksi sen sata ja kymmenentuhatta kertaa vaikka kuka jaksaisi inttää muuta ja vaikka totuus (tässä tapauksessa se, että itsetunto ja se miten itsemme kannamme, määrittelee hyvin paljon millaisena toinen sinut näkee. Miksi toinen rakastaisi ja kiinnostuisi sinusta kun et itsekään rakasta itseäsi?) olisi aivan muuta. Kissa ei ole koira -puhuakseni taas kuvainnollisesti- vaikka jankkaisit taas sen 20 sivun verran. Viimeksi kukaan ei enää jaksanut vastata sinulle, koska kaikki huomasivat, ettei se hyödytä mitään. Siksipä suosittelisin terapiaa, ammatti-ihminen ehkä saattaisi saada sinut eteenkinpäin asioissa.

Käyttäjä Aamu82 kirjoittanut 11.06.2011 klo 00:27

Vähän kieltämättä alkaa tuntua provolta kyllä tämä keskustelu 😀 Luetko ketjun aloittaja näitä vastauksia ajatuksen kanssa, vai onko pyrkimyksenäsi saada joku sanomaan, että aivan oikeassa olet, olet tyhmä ja geenejäsi saat syyttää, paska mäihä? Tämän jälkeen tietty olisi helppo sanoa, että "mitäs minä sanoin, olen tyhmä ja huono". Koitapa lukea ajatuksen kanssa, mitä ihmiset ovat sinulle vastanneet ja lopeta samojen asioiden jankkaaminen...ei millään pahalla.

Tiedän kyllä kokemuksesta, että itsensä saa jankutettua uskomaan siihen, että on huonompi kuin muut, ei osaa jotain, jne. Ja siihen olotilaan on niin helppo myös jäädä, ainahan muutos on vaikeaa. Mutta mitä sillä voittaa? Sinulla ainakin tuntuu olevan kunnon noidankehä käynnissä; haluat olla joku muu, ja huomaat, että et pysty olemaan juuri samanlainen, koska olet lyhyempi, lapsenkasvoinen, jne,jne...

Heitän siis kysymyksen ilmaan: miksi kirjoitat tänne? Haluatko apua ja mielipiteitä tilanteeseesi vai yritätkö vain saada vahvistusta omalle näkemyksellesi?

Käyttäjä Wilzu-77 kirjoittanut 11.06.2011 klo 01:31

Minäkuvasi on selvästi sellainen, josta et halua tai/ja voi luopua. En myöskään tarkoita, että Sinun tai kenenkään muunkaan pitäisi tyytyä johonkin sellaiseen, jota ei itse halua. Tämä koskee siis myös sitä, ettei tarvitse tyytyä johonkin henkilöön tai suhteeseen, jos tietää ettei se toimi.

Yritin kuitenkin takoa sen verran Sinuunkin järkeä, että voisit hieman joustaa vaatimustasostasi. Esimerkiksi sellainen nainen, josta voisit tykätä, sattuisikin olemaan juuri nyt persaukinen opiskelija, ja sen takia hylkäisit tämän. Seuraavan kerran tavatessanne vuosien päästä, saattaa kyseinen henkilö olla vaikka markkinointijohtaja ja malli. Vähän kärjistetty esimerkki, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Eli sosiaaliset tai jotkut pienet asiat eivät saisi olla esteenä johonkin ihmiseen tutustuttaessa.

Tämänhetkisellä asenteellasi (olen ruma, tyhmä jne...) tuskin saat omasta mielestäsi tyydyttävää kumppania. Sinulle kun ei mikään tunnu kelpaavan. Saati, että tekisit asialle jotakin ja koittaisit parantaa ulosantiasi ja itseluottamustasi, tai menisit edes keskustelemaan jonkun mieleisesi naisen kanssa ilman olettamusta, että pakit tulee varmasti, kun olet niin sitä ja tätä.

Puhuit jostain tyhmistä teoista tai valinnoistasi ja huonosta harkintakyvystäsi, mutta et kuitenkaan antanut sellaisista teoista tai tilanteista mitään esimerkkiä. Olisi kiva kuulla, että mitä sellainen käytös tai teot kohdallasi saattaisivat olla?

Onhan asia toki niinkin, että ei sitä vaan voi jokaisen ihmisen kanssa synkata seksuaalisesti. Jos toinen ei fyysisesti tai henkisesti viehätä, niin ei sitä voi eikä kannatakaan väkisin yrittää saada toimimaan. Meillä kaikilla on joitakin kriteereitä, joita mahdollisessa kumppanissamme haluaisimme nähdä, mutta joskus ne näkymättömät ja henkiset asiat kuitenkin kiihottavat meitä eniten, ei pelkkä ulkonäkö. Näin itse näen asian, sinkkumiehenä. Otan siis mielellään "hakemuksia" vastaan sinkkunaisilta. 😀 Kunhan muutaman hymyn sais ja mukavan katseen, niihinkin tyydyn paremman puutteessa. 😉

Mitä tulee neuvoksi Sinulle, niin unohda terapeutit ja mene ammattilaisen tykö! Maksullisella Suomalaisella naisella on tarkat kriteerit keitä he ottavat asiakkaikseen ja laskuttavat sen mukaan. Eli heillä on näköä, älliä ja rahaa - heiltä saat varmasti haluamasi kokemuksen, etkä varmuudella jää ilman treffien päätteeksi, saatat saada jopa vinkkejä. En ole itse maksullista naista käyttänyt koskaan, mutta hei, Sinulle se voisi sopiakin. 😎 Huom! En missään nimessä oikeasti ehdota ketään tekemään mitään laitonta tai siveetöntä (pieni disclaimer piti laittaa). 😉

Käyttäjä J88 kirjoittanut 12.06.2011 klo 19:52

Noissa irtosuhteissa on ainakin itselläni sama homma, etten ihan ketä tahansa nyt halua. Nuo pissiksetkin, niin ihan niin alas en kyllä vajoa, samaten nuo maksulliset naiset. Jos ei ilmaiseksi saa, niin silloin on kyllä itsessä vikaa.

Tällä tarkoitan sitä, että kun esim. armeijakaverini saa noita naisia ja paljon, niin siellä joukossa vain ei ole ketään, ketä en kelpuuttaisi vaikkapa yhden yön juttuihin. Maksullisia ei tarvitse tämän miehen käyttää, koska saa ihan ilman rahaakin.

Tuossa on juuri se, että kun kerran tuokin mies siihen pystyy, niin en itsekkään tyydy yhtään vähempään. Ei tuonkaan miehen tarvitse tyytyä mihinkään naisiin, joista ei ole kiinnostunut tai mennä maksullisiin, vaan kauniita ja fiksuja naisia riittää vaikka muille jakaa. Niin en itsekkään halua tyytyä vähempään.

Eli ei ole kyse siitä, että mikään ei riittäisi, jos vain oikeanlaiset naiset olisivat aidosti kiinnostunut, niin varmasti riittäisi itselleni enemmän kuin hyvin. Eikä pelkkä ulkonäkö ole se, mitä haen, kuten aiemmin totesinkin. Vaan se sisäinen että ulkoinen kauneus. Ilman jompaa kumpaa itselläni vain ei ole fiiliksiä. Ne kumpikin yhteensä tekevät siitä naisesta mielenkiintoisen, lukuunottamatta sitten vaikka kaverisuhteita.

Tuossa satasen penkki tuloksessa on se, että joillekkin riittää vähempikin, itse haluan reilusti enemmän tuloksia. Huomattavan paljon kovempia tuloksia. En vai näe mitään reenaamisen arvoista missään pienemmissä tuloksissa.

Alfauros ei tarkoita sitä, että olisi täydellinen vaan juurikin esim. armeijakaveriani. Saa valita parhaat naiset päältä, koska niin moni on kiinnostunut, monet haluavat olla hänen kanssaan tekemisissä, omaa johtajankykyjä, jne. Siinä on muutamia alfauroksen piirteitä, itselläni ei ole ainuttakaan.

On sitten kyse ollut koulusta, opiskeluelämästä, armeijasta, työelämästä, jne. niin joka paikassa olen joutunut vaikeuksiin puutteideni takia. Kirjoittelinkin niitä silloin tänne aika paljon. Mutta esim. huonon päättelykyvyn, hahmotuskyvyn, jne. vaikeuksia on joka paikassa. Se tulee kyllä ihmisille selväksi aika äkkiä, että olen monessa asiassa oikeasti jäljessä.

Se, mitä ehkä täältä haen, niin on sitten tyyliin sääliä. Kun ei voi sellaiseksikaan mieheksi muuttua, niin sitten ainakin pääsen valittamaan asioista. Ehkä sitä vain haluaa tuoda sitä omaa huonoutta esiin. Tavallaan ainakin itselleni viestitän, että mitä haluaisin olla ja miksi.

Käyttäjä Wilzu-77 kirjoittanut 13.06.2011 klo 02:38

Okei, hyvä on. Säälin Sinua. En kuitenkaan tekosyistä, joita olet jatkuvasti anellen armoa tänne kirjoittanut. Säälin, koska et edes halua tehdä parannuksia elämääsi. Säälin, ettet viitsi edes kokeilla lukuisia neuvoja, joita Sinulle on hyvässä hengessä tarjottu. Säälin ihmisiä, jotka joutuvat jatkuvan itsesäälisi takia sivustakärsijiksi. Säälin tapaasi yleensäkin yleistää naisia. Säälin, kuinka rikkomaton Sinun ihailusi armeijakaverisia kohtaan on. Säälin sitä, kuinka monta hyvää ihmissuhdetta kaadat näkemyksiesi takia. Sääli on sairasta, joten kuulun vissiin siihen joukkoon.

Todellinen sääli on se, että elämän edetessä tulet kohtaamaan vielä hankalampia asioita, etkä välttämättä osaa reagoida niihin asiallisesti asenteesi takia.

Tyhmää olisi, jos esim. tekisit kuten yksi tuntemani henkilö, joka otti OMAAN asuntoonsa naisen ja tämän lapsen asumaan, ja luovutti asunnon oikeudet hänelle, jonka jälkeen akka lemppasi pihalle. Siitä huolimatta hän vie ruokaa ja rahaa kyseiselle naiselle, jääden itse persaukiseksi - se on tyhmää! Enkä sääli häntä, koska sääli on sairasta, ainakin jos on noin tyhmä.

Sääli on vielä kaiken lisäksi se, että erehdyt luulemaan myötätuntoa ja hyvää tahtoa sääliksi. Siis sitä mitä ihmiset ovat tässä ketjussa yrittäneet Sinulle antaa, ja vielä ihn tosissaan. Oikeastaan, enää ei edes säälitä, jos jatkat tätä samaa litanjaa ja rataa. Puhu papille, terapeutille, psykologille, psykiatrille - kelle tahansa ammattilaiselle ja koeta meneekö linjasi läpi heille.

En toivo Sinulle mitään pahaa, päinvastoin, mutta jos et keksi enää mitään uutta kerrottavaa tilanteestasi, niin silloin Sinulla on itsetutkiskelun paikka, eikä meiltä muilta yksinkertaisesti löydy kohta enää mitään sanottavaa, koska olet ampunut kaikki avunannot alas. Mieti asiaa hyvä mies, ja kirjoita sitten, että miten vastaat esittämiimme kysymyksiin. Eli lakkaa jauhamasta samaa ja keksi jotain konkreettista. Kaikkea hyvää! 🙂

Käyttäjä murtunut mieli2 kirjoittanut 13.06.2011 klo 10:02

en nyt tiedä onko tähän viestiketjuun mitään järkeä vastata mutta kokeilen "onneani".

Minusta tuntuu ettet ihan kunnolla ajatuksen kanssa lue muiden vastauksia/ajatuksia/neuvoja, sillä olet jo päättänyt itse että kaikki on pilalla! mun mielestä on turha velloa niissä asioissa joille ei yksinkertaisesti voi mitään (geenit ym). on mentävä eteenpäin niillä mitä on kullekin suotu.

Sain sellaisen kuvan kirjoituksistasi että ylenkatsot ujoja, ns. "hylkiö" naisia.. surullista. Sinä itse muodostat HEISTÄ tuollaisen käsityksen, ja samalla pidät itseäsi muiden hylkimänä ja jotenkin vastenmielisenä. eikö se ole aika ristiriitaista?! miten sinä voit tietää tuosta ihmisestä mitään, kun sen mitä silmilläsi näet ja teet oletuksia? tuo ko. nainen voi olla hyvinkin kiinnostava ja fiksu, muita ajatteleva. mutta sinä teet hänestä jo ennakkooletuksen. mutta muut eivät saa sinusta tehdä, niinkö?

suosittelisin että lopetat vellomisen piirteissä mistä et itsessäsi tykkää,keskity sen sijaan hyviin piirteisiin mitä sinulla varmasti on!! kehitä niitä, hanki omanarvontuntoa,arvosta itseäsi!! kuinka muut voi arvostaa sinua,jos et itsekään tee niin?? luettelet kaikkea mitä haluaisit olla mutta et tee asioille mitään.. kadehtimalla muita saat taatusti itsetuntoasi entistä alemmaksi. oletko ajatellut että monella menee paljon huonommin kuin sinulla??

Ota nyt hyvä ihminen neuvot vastaan, kuinka paljon niitä on tässäkin ketjussa Sinulle annettu! TOIMI, tee asioilla jotakin äläkä vaan märehdi ja mieti huonoja puoliasi. sinä itse olet mielessäsi määritellyt jo toisten puolesta mikä on ns ihailtavaa, vetoavaa jne. Et kuitenkaan pääse noiden ihmisten mieliin mitenkään!

Käyttäjä J88 kirjoittanut 13.06.2011 klo 15:14

Tarkoitan sitä, että kun nyt itse olen tietynlainen mieshenkilö, niin en halua kumppanikseni samanlaista naishenkilöä. Esim. jos itse olen saanut tyhmän ihmisen maineen, niin en halua kumppanikseni samanlaista naista. Tai jos itse pidän kyseistä naista yksinkertaisena, ei tajua asioita, jne, niin sellainen ei itseäni kiinnosta. Itse ainakin kykenen näkemään, ketä pidän fiksuna ja ketä en.

Tuollaisella hylkiönaisella tarkoitan sellaista naista, joka ei oikeastaan miehille kelpaa. Jotkut naiset vain jäävät ilman miestä, koska eivät ole miesten mieleen. Samoin on sitten miehiä, jotka vain eivät löydä kumppania tai sitä on vaikea löytää. Ei ole sellaisia ominaisuuksia. Tiedän itsekin sellaisia naisia täältä omalta paikkakunnalta, jotka ovat ns. hylkiöitä. Ei ole oikein kavereita, kun järkeä ei juurikaan ole, eikä ulkonäköäkään. Sitten vain jäävät ilman.

Voihan joku tuollainen ollakin fiksu jossain asiassa, mutta yleisesti ottaen en ole itse sellaisista kiinnostunut. Ja miksi pitäisikään? Ehkä sen takia, että muitakaan ei ole.

Kyllä ainakin itselleni myös sillä ulkonäöllä on väliä. Se ei tarkoita, että olisi ulkonäkökeskeinen, vaan sitä, että myös se ulkonäkö merkitsee.

Hyvä esimerkki naisesta, joka kolahtaa itselleni lähes täysin, on paikkakunnan yläasteella toimiva opettaja. Todella kauniit ja seksikkäät kasvot, ulkoinen olemus muutenkin todella hyvä, hiukset aina hyvin, hyvä keskustelemaan asioista, hyvä huumorintaju, omaa auktoriteettia, koulutusta ja työelämää takana, jne. Eipä oikeastaan koskaan ole vastaavaa tullut vastaan.

En nyt tarkoita, että noita kaikkia olisi oltava, mutta kuitenkin sekä ulkonäkö, että sitten ne sisäiset jutut ovat enemmän kuin kohdillaan. Ainoa sitten vain, että mitä minulla olisi heittää? Eipä yhtään mitään. Eli tuokin nainen on kokonaan poissuljettu.

Ja se, että jotenkin arvostelen toisia naisia, niin eiköhän jokainen ihminen puhu jostain ihmisestä jotain toisille. Jokainenhan puhuu toisista ihmisistä. Ja itse jos arvostelen joitakin naisia samanlaisiksi kuin itse olen, niin tottahan se on. Ei siinä mitään ristiriitaista ole. En vain halua samanlaista kumppania kuin mitä itse olen, koska en edelleenkään tykkää niistä ominaisuuksista.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 13.06.2011 klo 18:40

No, itse en ainakaan jaksa sääliä sinua. Itse olet päättänyt ettei mikään kohdallasi toimi, sille en sitten mitään voi enkä siten halua sääliä sellaista ihmistä.

Ja kauanko tuota saliharrastusta jaksoit jatkaa ja oliko sinulla kunnon kuntoiluohjelma, jonka ammattilainen oli tehnyt (uskallan epäillä)? Tulokset kun eivät näy aivan hetkessä ja se vaatii työtä. Ja useinhan ne miehet joilla todella on vientiä, ovat niitä lyhyimpiä ja sanavalmiita. Sinustakin sellainen voisi tulla, muttet selvästikään halua 🙂 Sekin on surullista, että haluaisit olla tuo inttikaverisi. Täten elämäsi valuu täysin hukkaan kun keskityt olemaan jotain sellaista mitä et ole ja keskityt sitten siihen surkutteluun.

Joten hyvää jatkoa sinulle taas kerran. Viimeksi ketju soljui TÄYSIN samaan malliin eteenpäin, aina sinne 20 sivulle saakka kunnes ihmiset eivät enää jaksanneet tsempata kun lyttäät kaikki neuvot jne. Mutta mukavaa loppuelämää kaikesta huolimatta🙂🌻

Käyttäjä amanta kirjoittanut 13.06.2011 klo 20:52

Pientä pohdiskelua.

Kun lukee tätä viestiketjua, tuntee seuraavanlaisia tunteita.. Toivottomuus, alemmuuden tunne ts. arvottomuus, turhautuneisuus, viha, raivo, häpeä hmm.. no ainakin noita.. Ajattelen, että ne on tunteita jotka on oikeasti J88n tunteita. Luulen, että hänen tarkoitus on kirjoituksillaan purkaa ja ilmaista noita voimakkaita tunteita, siirtää niitä meille lukijoille.. Ja hän on muuten aika taitava siinä että kykenee siirtämään noita tunteita kirjoituksillaan lukijoille. Mutta hän on kyseisten tunteiden kanssa pulassa --> ne on ainakin johtanut hänet kamalaan pakkomielteeseen ja ties mihin muuhun. Tuollaiset tunteet minulle viestii myös masennuksesta. Hän tarvitsisi mm. noiden tunteiden selvittelyyn ammattiapua, ei vain itse ymmärrä sitä.

Itse ajattelen että hänelle on hyödytöntä vastata, muistan sen jo viime ketjusta.. Harmillista. Ehkä hänen kohdalla auttaa vain aika.. Siis siihen, että ymmärtää tarvitsevansa hoitoa. Mene ja tiedä.

Mutta huh, huh jos itse olisin tuollaisten tunteiden sekamelskassa ja vankina, sekaisin kai siinä menisin. Niin, siis jotenkin tulee sellainen mielikuva, että J88 on vanki, pakkomielteensä vanki. Vankina olo on varmasti hirvittävää, ymmärtääkseni... paitsi ehkä siinä joku osa voi olla turvallistakin, miksi muuten haluaisi vapaehtoisesti olla vankina?

Mutta joo

Saa kommentoida ja olla erimieltä. Teki mieli vain pohdiskella omia ajatuksia ääneen, kun jokseenkin mielenkiintoinen ketju 🙂 Tsemppiä kaikille ja J88:lle myös, jos lukee tämän.

🌻🙂🌻

Käyttäjä MarianneM kirjoittanut 14.06.2011 klo 18:38

Tilanne on siis se, että sinulta puuttuu ominaisuuksia, jotka ovat mielenkiintoisten naisten mieleen. "Fiksuutta" saisit lisää ja nostaisit asemaasi naisten silmissä, jos lähtisit opiskelemaan yliopistoon, kyllä sinä siihen pystyisit. Samalla tutustuisit naisiin, jotka ovat kuin tuo ihailemasi opettaja. Lapsenkasvoisuuteen voit tuoda särmää esim. hiustyylillä ja jonkinlaisella parralla.

Voi sentään. 🙂

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 15.06.2011 klo 11:56

kuule, älä puhu höpöjä, jokaiselle on joku jossain.
olet nuori, odota rauhassa, sinunkin rakkaasi tulee jonain päivänä vastaan, tai sinä itse löydät hänet.

Käyttäjä J88 kirjoittanut 15.06.2011 klo 11:57

Tarkoitan hieman erilaista fiksuutta, kuin mitä yliopistoista saa. Eli esim. erilaisia käytännön juttuja, jne. Yliopistoista saa ehkä kaikenlaista tietoa, mutta eihän tuo armeijakaverikaan mitään yliopistoja ole käynyt ja siltikin häntä pidetään yleisesti todella fiksuna tyyppinä, koska omistaa luontaisia johtajankykyjä, ongelmanratkaisukykyjä, päättelykykyä, jne. Eli tuossa on paljon kyse synnynnäisyydestä ja siitä mitä on saanut äidinmaidosta.

Yliopistoista sun muista saa vähän erilaisia juttuja, enkä koe tarvitsevani niitä, vaan ihan muita juttuja.

Tuo parta ja hiustyylikin, niin eivät ne kuitenkaan niitä lapsenkasvoja korvaa. Se, että on miehiset kasvot ja siihen päälle se parta ja hiustyyli. Eli ensin ne kasvonpiirteet ja sen jälkeen nuo muut jutut. Aivan kuten esim. tuolla toisellakin kaverilla, kasvonpiirteet ovat erittäin miehekkäät, mutta omistaa myös sekä hiustyyliin että hieman partaakin.

Joku on joskus sanonut, että jollain tyylikkäillä vaatteilla voisi saada sitä ulkonäköä lisää. Totta, mutta niistä ei omasta mielestä ole mitään hyötyä, ennen kuin on see muukin ulkonäkö kunnossa. Komea ulkonäkö ja tyylikkäät vaatteet on omasta mielestä se paras vaihtoehto. Ruma ulkonäkö ja tyylikkäät vaatteet eivät ole sama asia. Senpä takia en edes jaksa panostaa mihinkään vaatteisiin tai tyyliin, koska se muu ulkonäkö ei ole kohdillaan. Itse en ainakaan jaksa tuhlata rahojani tuollaiseen, kun kuitenkaan se ei paranna tilannetta niin paljoa.

Eli kuten monesti olen sanonut, niin synnynnäisistä ominaisuuksista on edelleen kyse. Vaikka mitä tekisi, niin synnynnäisiä juttuja ja ominaisuuksia ei voi mitenkään enää muuttaa. Geenit ovat mitä ovat. Ikinä en tule pääsemään lähellekkään samalle tasolle esim. tuon armeijakaverin kanssa.

Ehkäpä on siis aika lopettaa tämäkin keskustelu.

Käyttäjä J88 kirjoittanut 15.06.2011 klo 21:20

Tuosta salihommasta sen verran, että reilu 2,5 vuotta tuli treenattua ja ihan ammattilaisten tekemiä ohjelmia olivat lähes kaikki. Silti tulokset jäivät täysin puolitiehen. Suurin syy tuohon on lapsuudessa. Aloitin liikunnan harrastamisen n. 15-vuotiaana, yläasteikäisenä. Ikinä aiemmin en mitään liikuntaa harrastanut, aina en ollut edes liikuntatunneilla ala-asteella. Senpä takia se liikunnallinen kehitys on jäänyt sekin puolitiehen. Lapsuudessahan sitä kehitystä tapahtuu. Kun lapsena liikkuu ja harrastaa urheilua runsaasti, niin kroppakin kehittyy sen mukaan.

Niitä tuloksia tulee aina sitä paremmin, mitä enemmän on harrastanut liikuntaa myös lapsena. Kun on harrastanut vaikka koko lapsuutensa ajan liikuntaa, niin tuollainen henkilö oppii erittäin nopeasti myös muita lajeja. Se on ihan ammattilaisten tutkima juttu. Itselläni taas kun mitään liikuntataustaa ei ole, niin tulosten saaminen on paljon vaikeampaa. Silloin se kehityskin jää jälkeen. En todellakaan väitä, etten mitään tuloksia saisi, mutta en niin paljoa ja siihen menee tavallista enemmän aikaa.

Itse en saanut edes 80 kiloa penkistä kunnolla ylös. Joku oikeasti urheilua ja liikuntaa harrastanut saattaa nostaa tuon ihan ilman mitään kuntosalitaustaa. Kroppa, lihaksistö, elimistö, jne. on kehittynyt jo sen verran lapsuuden ja nuoruuden aikana. Itse huhkin salilla 2,5 vuotta, että tuon saan ylös. Eli eipä kyllä huvita enää mitään kuntosalia harrastaa.

Toinen hyvä esimerkki oli armeijassa meidän kouluttaja. Ainoana, siis ainoana pohjoismaalaisena henkilönä käynyt USA:n armeijan Navy Seal-koulutuksen. Kaikki sotilaat ovat poikkeuksellisen hyvässä fyysisessä kunnossa. Tuo kouluttaja oli yli 50-vuotias, mutta lihaksisto äärimmäisen hyvässä kunnossa, harvalla nuorellakaan noin hyvä on. Juoksunopeus niin hyvä, että nuoret hyvässä kunnossa olevat henkilöt jäävät jälkeen. Erittäin fiksu ja älykäs tyyppi, turhaan ei ole noissa erikoisjoukoissa ollut. Tuossakin kyse on siitä, että lapsesta asti on harrastanut liikuntaa ja nuoresta lähtien ollut kovassa kuntorääkissä. Lisänä on ne synnynnäiset ominaisuudet.

Kova treeni on se ydin, mutta tuloksia ei tule läheskään niin paljoa, kuin jo on myös lahjakas. Lahjakkuus yhdistettynä kovaan ja pitkäjänteiseen treeniin tuottaa sen parhaan lopputuloksen. Itse olen erittäin kaukana mistään lahjakkaasta tyypistä, joten en näe treeniäkään mieluisaksi. Päinvastoin lapsuuden aikana se kaikki tärkeä kehittyminen meni hukkaan. Sitä perustaa ei vain ole.

Hyvä kun joku puhuu, että itselläni olisi mahdollisuuksia vaikka mihin. Onneksi kuitenkin itse tajuan, että se on pelkkää paskapuhetta. Esim. tuo Navy Seal-koulutus on niin mahdoton juttu itselleni, että ei ole tosikaan. Siellä on se eliitti, poikkeuksellisen hyväkuntoiset, älykkäät, jne. tyypit, joihin en kuulu.

Eikä itselleni liikunta tuo enää mitään mielenkiintoa, kun tajuaa, että mahdollisuuksia ei ole enää sinne päätyyn asti. Ne mahdollisuudet ovat vain niin rajalliset tällä hetkellä, vaikka nuori olenkin. En itse ainakaan enää saa liikunnasta mitään hyvää fiilistä. Joku varmasti saisikin tässä vaiheessa, mutta ne ovat niitä henkilöitä ne. Itsellä ne tavoitteet olisivat ihan toisenlaisia. Joku sanoisi, että ottaisin sellaisia tavoitteita, mitkä pystyisin suorittamaan. Totta, mutta siinä vaiheessa kun tajuaa sen, ettei kovin paljoa parempaan pysty, niin eipä enää jaksa. Mielestäni ne asiat, joita tavoittelisin, ovat juuri niitä tavoittelemisen arvoisia juttuja.

Itse en ainakaan jaksa tavoitella mitään perusjuttuja, jotka kuka tahansa muukin voisi tehdä.

Käyttäjä J88 kirjoittanut 15.06.2011 klo 21:33

Ja tuosta, että löydän vielä jonkun, niin eipä sekään hirveästi kiinnosta. Jos ei ole kuin yksi nainen itselleni, niin on aivan sama vaikka ei olisi ketään. Kyllä parempaan pitäisi ihmisen pystyä. Juuri nimenomaan siitä pitäisi päästä eroon, että olisi vain se yksi jossain. Miksi jollain miehellä saattaa olla vaikka sata naista elämänsä aikana, ja jollain vain yksi? Juuri tuo on se homman nimi.

Ja miksi pitäisi olla monta naista, niin jos sen yhden sitten vaikka sattuu löytämään vaikka 50 vuotiaana, niin aika monta asiaa on mennyt jo ohi. Tai sitten ehkä vanhainkodissa löytää jonkun. Siinäkin on jo monta asiaa mennyt ohi.

Miksi jollain miehellä saattaa vaikka joka viikonloppu olla eri nainen kainalossa, kun jollain ei ole koskaan ketään? Miksi naiset kiinnostuvat jostain tietystä miehestä sata kertaa enemmän kuin jostain toisesta? Miksi jollain miehellä on varaa valita parhaat päältä ja toinen ei saa naisilta kontaktia juuri ikinä? Miksi joidenkin miesten täytyy tyytyä juuri siihen yhteen, kun toisella niitä naisia riittää? Miksi suuri osa naisista pitää jotain tiettyä miestä komeana ja fiksuna, mutta jotain toista miestä ei juuri lainkaan? Miksi joku mies saa runsaasti aloitteita, huomiota, yms. naisilta, mutta toisenlainen mies ei yhtään?

Siinä olisi aika monta hyvää kysymystä. Eli miksi minun täytyy olla se henkilö, joka ei niitä naisia saa ja toisenlainen mies taas saa melkein ihan kenet vain?

Käyttäjä MarianneM kirjoittanut 16.06.2011 klo 13:03

Jos haluat pitäytyä omassa yksinkertaisessa näkemyksessäsi, joka ei siis perustu ainakaan psykologiseen asiantuntemukseen, se on toki oma valintasi.

Good luck.