Tuo on kyllä totta, että korona ei ole mikään leikin asia. Mietin tässä jo kotiin linnoittautumista. Mutta kun toisaalta, ei se ole elämää että nyhjää vain kodin nurkissa. Kyllä elämässä täytyy käydä ulkona ja tavata muita. Mutta sehän tässä juuri monimutkaista onkin, että juuri tuo muitten tapaaminen on riski, vaikka toisaalta se on mielenterveyden kannalta elintärkeää.
Eihän tässä tunnu olevan edessä kuin huonoja valintoja. Ja päättäjät ovat toki täysin rahan ahneita. On totta että koko maailma pyörii vain rahan perässä. Jos me vain pystyisimme luopumaan siitä ja elämään sovussa niin vaikeudet ehkä voitettaisiin. Mutta kun tuntuu että tämä maailman meno vain hurjistuu päivä päivältä. Kaikki matkustelevat minne vain haluavat ja luonto kärsii.
Ihmettelen joskus sitä että mitä me enää sitten teemme rahalla, kun koko maailma on lopussa. Kun ilmastonmuutos kiihtyy koko ajan ja on näitä pandemioita tulee. Jotenkin tulee välillä mieleen, että jos ihminen onkin langennut olento. Jos Raamattu ei olekaan ihan väärässä. Kyllä tässä nyt kohta jonkinlaista Jumalaa tarvitaan, jos ylipäätään pyritään selviytymään tästä kaikesta.
Onhan maailmalla aina riehunut hurjat voimat, mutta luulin että maailmansodista ja mustasta surmasta olisi jotain opittu. Mutta kun ihminen on niin ahne olento, ja en kiellä, kyllä minäkin tunnistan itsestäni sen ahneuden välillä. Välillä sitä vain kaupassakin ajattelee että menköön maailma hautaansa, minä otan muovipussin, enkä biohajoavaa joten en itsekään ole välittänyt tarpeeksi ympäristö asioista.
Mutta kun toisaalta tämä elämä on niin hemmetin kova pesti, sillä ihminen taistelee koko ajan kuolemaa vastaan. Sen takia ihmiset mässäilevät ja matkustelevat, etteivät he joutuisi kotona ahdistumaan ja odottamaan kuolemaa.
Minua kyllä paljon mietityttää se, että minkä takia me niin pelkäämme kuolemaa? Kyllä minäkin sitä kammoksun, mutta sitten kun on aivan lopussa niin eikö sitä vain voisi luovuttaa. Olen ihmetellyt omalla kohdallanikin, että minkä takia annan itseni kärsiä näin paljon?
Toisaalta sen takia kammoksun tätä korona-virusta, että se vie niin paljon ihmisiä. Sillä toiset ihmiset ovat niin tärkeitä, ihan senkin takia että he kantaisivat muistoja minusta kun olen haudassa. Tiedän että tämä on itsekäs ajatus, ja onhan toiset ihmiset kaikella muullakin tavalla tärkeitä, mutta tuo nyt on ainakin yksi syy. Koska jos koko ihmiskunta tuhoutuisi, niin mitä jää enää kenestäkään jäljelle.
Kuolema on kyllä todellinen ongelma. Ja kärsimys myös. Ja varsinkin se pelottaa, että joutuisi karanteeniin ja riutumaan kotona kovissa tuskissa. Saa kyllä nähdä mihin tämä maailma on menossa, eihän sitä kukaan haluaisi maalailla piruja seinille, mutta nyt on todella vakava paikka. Täytyy vain toivoa että selviää hengissä vanhaksi asti, vaikka näitä ongelmia on kyllä niin paljon ettei sormet riitä laskemaan...
-
Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 8 kuukautta sitten. Syy: korjailu