”Martta” masennus ja huumori

"Martta" masennus ja huumori

Käyttäjä zimba2 aloittanut aikaan 03.05.2012 klo 12:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä zimba2 kirjoittanut 03.05.2012 klo 12:25

Hei. Minä olen löytänyt huumorista hyvän lyöntiaseen ”Martta” masennusta (tästä lähin vaan Martta) vastaan. Tiedän, silloin kun ei jaksa nousta sängystä ylös, on siinä huumori aika kaukana. Itse olen kehittänyt ajatuksia kuukausien kuluessa siihen että kun pääsen edes istumaan niin voin jo ilkkua Martalle, etpäs pystynytkään pitämään minua vaakatasossa. (hmm, tulipa mieleeni ”tuhmia” ajatuksia) Ihan pienistä palasista liikkeelle. Minulle huumori on parasta kun voin nauraa itselleni ja rökittää Marttaa. yhdistettynä tarinoiden kirjoittamiseen mikä minulla on vielä hyvin hakusessa niin a vot, hyvä tulee. Martta tuossa kuiskuttelee että lopeta ja ajattele synkkiä ajatuksia, niinpä nyt on tirsojen paikka siitä Martta vähiten tällä hrtkellä pitää. Palaillaan ja hyvää kevättä kaikille. tv: Zimba2

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 02.03.2015 klo 23:35

Juu, kirjotettaan kirjotettaan, jos vaan kerkiin. Olen tässä taas muutaman päivän ollu yksin kotona ja puheripuli on valtava. Saa siinä hoitajat ja lääkärit ym. asiaan kuuluvat taas ihmetellä että mikä "kuikeli" tänne nyt on tullu.
Päivän kaksi kun siellä paasaan ja sitten voiski ottaa parin päivän tirsat niin eiköhän nuo hoksi ettei tämä nyt ihan täysillä käy, ainaskaan aina😎.

Jaksamisia ja nyt😴😴😴.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 11.03.2015 klo 19:09

Ei tämä ainaskaan haitaksi ole, tämä avohoito jakso. Jos jo huomenna pääsee kotiin niin saa rauhassa miettiä mitä täällä tapahtuu😎. Maanantaina taasen takaisin.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 13.03.2015 klo 17:00

Oli tällanen neljän päivän viikko ja kotiin, maanantaina uudestaan. Ei kyllä mitään valittamista. Saa jutella ja kohdellaan ihan ihmisenä eikä pakoteta mihinkään. Jos jokin asia ei passaa niin siitä voi neuvotella. Jos jotain pitää kaivaa huonoa niin maksaahan se vähän omasta pussistakin että tiukkaa tulee olemaan ennen kuin kelan raha ym. rupeaa pyörimään. Kaiken kaikkiaan todella😎.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 18.03.2015 klo 13:50

Kyllähän täällä varmaan saa päänsä sekaisin jos liikaa miettii. Rennosti ja on oma itsensä niin eiköhän tämä tästä.
🙂😴

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 18.03.2015 klo 18:56

Zimba,

Hienoa, että olet ollut tyytyväinen siihen hoitoon. Kuulostat niin pirteälle🙂👍 Muista kuitenkin välillä myös 😴😴 niin jaksaa sitten taas😀

😉

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 21.03.2015 klo 09:27

Jepulis jee. Kyllähän tässä aika pirteessä kunnossa on. Ei muutako odottamaan seuraavaa masennus jaksoa😋 mutta sitä ennen aion ottaa tästä hetkestä kaiken irti😎.

Tässähän tuntee väliin että on ihan "normaali" ihminen, mitä se sitten kenenki mielestä tarkoittaa.🙂
🙂👍🙂👍 ja vähän😴😴.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 27.03.2015 klo 11:31

Kolme viikkoa takana avohoidossa. Yllättävän raskasta vaikka ei siellä paljon mitään tarvitse tehdä. Puhuminen on se pääjuttu, onneksi pidän siitä😎.
Kotona taasen vetämässä vähän henkeä.🙂.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 27.03.2015 klo 13:17

Hienoa, että olet noin reippaalla mielellä sen hoidon suhteen🙂👍

Kiva muutenkin kuulla sinusta. Minä olen ollut vähän köpsis ja aika lailla 😴😴

Jospa se taas muuttuisi pikku hiljaa 😀😀

Kaikkea 😎🙂👍🙂🌻 sinulle!

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 01.04.2015 klo 23:02

Hyvää "päästäistä" itse kullekkin säädylle🙂👍🙂👍.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 06.04.2015 klo 14:47

Harvoin kiukuttelen niin kiukuttelen nyt. Oikein harvinaisen pitkä, tylsä ja yksinäinen pääsiäinen.🙄. Meen takasi koisimaan. Jos sitä huomenna jaksas lähtee taasen sinne hoitoon.

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 20.04.2015 klo 15:24

En tiiä onko kevät väsymystä vai mitä? Mikään ei huvita. Joka tapauksessa hengissä, nippa nappa.😋

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 24.06.2015 klo 16:02

Hengissä😎😎😎

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 17.09.2015 klo 21:09

Muutama kuukausi taasen vierähtänyt kun viimeksi täällä vierailin. Eipä ole tehnyt mieli kirjoitella. Keväällä olin avohoito osastolla kuukauden päivät työkyky arviota varten. Hyvä paikka. Tulihan sieltä sellaiset paperit että jopa minä näin rauhallinen mies meinasin tipahtaa penkiltä kun sen luin. Sellainen olo että en voi olla noin sairas ja surkea mitä niissä luki. vähän kun ajatteli niin pitävät kyllä täysin paikkansa🙂.
Siellä vaan revittiin kyllä kaikki vanhat haavat auki jotka isolla vaivalla olin saanut jo umpeen mutta ne ei taas olisi voinut kirjoittaa totuudenmukaisia papereita jos en olisi avautunut. Tässä vaan tuli sellainen ongelma että kun olen tällälailla "hitaasti syttyvä" kaveri niin ne aukirevityt asiat rupesi vasta parin kuukauden päästä kummitteleen. Esim alkoholi on maistunnu ja mitä siitä sitten seuraa niin ei hyvä😋
No joka tapauksessa itsestä tuntuu että pahin olisi takana. Ilman riittävää ohjausta en voi työskennellä missään. Minusta erikoista niin kuin niissä papereissakin sanotaan että osaa puhua ja on sana valmis mutta sitten kun pitäisi jotain käsillä ruveta tekemään niin se sitten ei onnistu.😋. Monta kertaa törmänny asiaan et joku sanoo ettei huomaa minussa mitään erikoista koska osaan valikoida ainakin useimmiten sanat oikein. Tässä ei vaan oikein tiedä että pitäskö ruveta tuppisuuksi. Tiedän vaan että silloin se paine vasta kasvaakin ja taitaisivat minun tavarat saada "siivet"selkään ja ikkunat säpäleiksi.
Palataan asiaan Myöhemmin😎😎😎

Ps. edelleen nukuttaa😴😴😴

Käyttäjä zimba4 kirjoittanut 02.10.2015 klo 17:26

Eipä ainakaan huonompaan suuntaan ole menty. Hyvää syksyn jatkoa. 😴

Käyttäjä Milla5 kirjoittanut 09.10.2015 klo 11:05

Hei, ihan mahtava idea sulla! Toi toimii aivan varmasti, sillä mikä olisi parempaa synkän mielen nostattajaa, kuin huumori? Toivottovasti kaikilla tähän keskusteluun kirjoittaneilla menee hyvin. Mulla on luja usko teihin, pääsette kyllä ylös masennuksesta huolimatta! Hyvää syksyn jatkoa kaikille!🙂