Sakira kirjoitti 13.7.2017 17:5
En mä ainakaan ajattele että avunpyytäminen tai tiimityö olis suojatyötä. Tarkoitin sillä ihan erilaisia juttuja. Mun työssä pitää pärjätä aivan yksin työpaikalla niin ettei todellakaan voi pyytää apua kaverilta. Puhelimen päähän voi jonkun saada mutta fyysisesti ei ole ketään muuta paikalla. Ja se on ainakin se mistä en kykene selviytyväni. Ja sitten mulla on keskittymisen ja muistamisen vaikeuksia varmaan sekä masennuksen että valvomisen takia. Unohdan ihan tavallisia juttuja niin mitä siitä seuraisi työssä kun pitää olla yksin eikä oo ketään muuta paikalla vaikka muistuttamassa. Ja yksin voi joutua olemaan yli parikin tuntia sekä vuoron alussa että toisaalta vuoron lopussa. Se on ihan kivaa silloin kun on kunnossa. Työkokeilussa oon omassa työssäni ollut niin ettei tarvinnut jäädä yksin ja sen koin, siis koin, suojatyöksi.
Yksin minäkin olen nyt kun muut ovat kesälomalla. Pärjään ihan hyvin, kun seurailen vain yhtä kohdetta joka vielä sattuu olemaan mielenkiintoinen. Minulla ei kyllä ole keskittymisvaikeuksia vaan keskityn liikaa yhteen asiaan. Siksi kai mut on palkattukin tähän työhön.
Minulla ehkä vaan on heikkä itsetunto kirjoituksessa ja siksi haluan, että joku tarkistaa aina tehtäväni kirjoitusasun ennen julkaisua. Toisaalta meillä on sihteeti jolle voisin antaa kaikki juttuni ihan luontevasti eikä se olisi sitten viimeistelyä. Vaan tehtävän jakoa.
Olen myös ollut enollani suojatyössä, kun yleensä opettelin olemaan töissä. Se nyt vaan oli ihan erilaista avunpyyntämistä mitä tässä työssä tarvitsen.
Haitttaako teitä ehkä, kun tulin tähän ketjuun kertomaan kuinka työssä voi tarvita toisen apua ja silti kokea olevansa oikea työntekijä eikä suojatyöläinen?
Jo fyysisten sairauksiani vuoksi tulen jokaikisessä työssä tarvitsemaan jonkunlaista apua ja vielä, jos pääni enempi sekoaa, sen enempi tulen tarvitsemaan apua. Aion silti olla oikea työntekijä eläkeikään asti. Hyi hitto miten pitkä aika siihen vielä on.