Stressaavia aikoja. Ahdistus aaltoilee jännästi henkilöstä toiseen - eilisellä happihyppelyllä minä olin kireänä ja puoliksi itku kurkussa sanomassa ettei tunnu että pystyisin selviämään asioista joita olisi vaan pakko saada tehtyä (näyttöjen sopiminen paikkakunnalle jonne meidän pitäisi parin kuukauden sisällä vain saada muutettua, koska nykyinen kämppä on.lähdössä alta). Tänään kumppani oli sitten se ahdistuneenpi osapuoli, ainakin työpäivän päättymiseen asti. Hän ei saa samanlaisia hyperventilaatio-kohtauksia kuin minä mutta ilmeisesti hengittäminen tuntuu välillä hänestäkin hankalalta.
Perjantaiksi ilmaantui ylimääräinen deadline jonka menin järjestämään vastoin parempaa tietoani. Olin aiemmin ajatellut, että tiettyyn ammattikonferenssiin osallistuminen olisi mukavaa ja urakehityksen kannalta järkevää, ja vaikka tällä viikolla on juuri sellainen ei-pysty-ei-jaksa-olo (ainakin kaikissa muissa kuin työasioissa) en osannut sanoa ei, kun käytännön asiat näyttivät järjestyvän. Toivottavasti siitä kuitenkin tulee lopulta mukavaa.
En haluaisi olla, jos kaikesta pitää stressata enkä osaa asettaa jaksamiseni kannalta järkeviä rajoja. Psyyken suojamekanismi varmaan sekin, etten stressaa yksittäisistä asioista läheskään niin paljon kuin muutama vuosi sitten minulla ehkä vielä oli tapana. Tekeillään on kuitenkin samaan aikaan sen verran isompi määrä asioita että kokonaisstressin suhteen ollaan varmaan samalla tasolla kuin edellisen työuupumukseni alkuvaiheissa. Toivottavasti selviän ilman sitä.
Saako jäädä sairaslomalle elämästä?