Purjevene kirjoitti:
Soroppi, minullakin on sellaista nyt, että ihan pieni stressi jostain pienestä asiasta saa myöskin minut välittömästi ylivireystilaan.
Onko sulla käytössä, Purjevene, millaisia keinoja kehon/mielen rentouttamiseen kun huomaat olevasi ylivireystilassa? Kiinnostaisi kuulla. Mä olen yritänyt lisätä päiviin mindfullness- tai meditaatiohetkiä, tai ohjelmatonta lepoaikaa (kun annan itselleni luvan tehdä mitä huvittaa, ilman sen suurempia tavoitteita tai ohjelmaa), mutta niinä hetkinä kun olen ahdistunut, en välttämättä kärsi olla paikoillani niin pitkään että tekemisen/kehon hitaus ehtisi rauhoittaa mieltä.
Tuosta samanhenkisestä seurasta - ymmärrän kaipuun syvän yhteyden ja merkityksellisen vuorovaikutuksen kokemiseen, mutta jos ihmissuhteita lähestyy siitä näkökulmasta että ei ole yhtään kiinnostunut arkipäiväisestä kaveruudesta, eikö siinä samalla sulje itseltään pois aika monta vaihtoehtoa? Tarkoitan, että voihan hyvin käydä niinkin, että suhde alkaa sellaisena kahvi-/lounasseurusteluna, mutta luottamus lisääntyy ja suhde syvenee vasta ajan myötä, joskus pitkänkin ajan päästä.
Minua alkaa ottaa päähän se, ettei korona-aikana ole edes mahdollista lähteä tutustumaan uusiin ihmisiin. Se oli/on ollut minulle vaikeaa aina, ja nyt kun pelkään että kynnys siihen on koronaeristyksen myötä kasvanut niin korkeaksi, etten saa itseäni liikkeelle sitten kun sen aika on.