Mä en pysty tähän. Kollegojen kritiikki joka jättää kaiken vastuun asioiden korjaamisesta minulle, viikonlopun huoli ystävästä joka haluaa vahingoittaa itseään, eilinen pitkällinen ikkunanpesu-rupeama joka päättyi vasta pimeällä (tiesin että se ei ollut järkevää, mutta halusin saada sen pois päiväjärjestyksestä), ja myöhään illalla toisen läheisen käyttäytymismalli, joka oli sinänsä harmiton mutta aiheutti minussa niin voimakkaan stressireaktion että en nukkunut viime yönä muutamaa tuntia enempää.
En halua satuttaa itseäni, en halua satuttaa muita, ja tuntuu kamalalta seurata miten olen alkanut etäännyttää itseäni itsetuhoisesta ystävästä. En halua alkaa anelemaan ettei ystäväni vahingoittaisi itseään, koska en jaksa enää uskoa että hänen tilanteensa muuttuisi - ja jos minulta puuttuu luottamus siihen että hän voisi myöhemmin paremmin, eikö se olisi pelkkää itsekkyyttä, jos pyytäisin häntä elämään jotta minulla olisi parempi olo? Vain koska hän on minulle tärkeä. Luulen, että jos hän päätyy tekemään itselleen jotain, koen siitä loppuelämäni syyllisyyttä, ja pelkään että jos hän ei olisi tehnyt itselleen muuten mitään, minun alitajuinen suojamekanismini (etäännyttäminen) saattaa ajaa hänet tekemään jotain, jolloin saatan ihan oikeasti olla vastuussa siitä mitä tapahtuu.
Terapia loppui tänään. Oli ehkä hölmöä olla ottamatta asiaa esille.