Kiitos JP, että kirjoitit minulle.
Voin ihan hyvin perjantain sähkön jälkeen. En ole juuri ajatellut sitä, että pelkoni ja harhaluuloni seuraisivat minua uuteen kotiin. Olen saanut sähköä kerran viikossa, mutta tästä eteenpäin se jatkuu kahden viikon välein. Jossain vaiheessa se varmaan jatkuu sitten kuukauden välein.
Ja mitä tulee sähköön hoitomuotona, niin minulle sitä kaiketi annetaan, koska masennukseni on lääkeresistanttia. Mikään lääke ei oikein tunnu estävän masennusjaksoja. Eikä kyllä oikeastaan maniajaksojakaan. Toisaalta sähköllä myös hoidetaan juuri kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja skitsofreniaa. Jos sinulle joskus tarjoutuu mahdollisuus sähköhoitoon, niin kannustan kokeilemaan. Haittavaikutukset voivat tietty rajoittaa sähkön antoa niin kuin mikä tahansa hoitomuoto. Olen kuitenkin hyötynyt sähköstä siitä huolimatta, että siihen on liittynyt ärsyttäviä haittoja, joista ikävimmät lienee kognitiiviset haitat.
Jaoin blogini äidilleni, ja eilen vihdoin sain palautetta siitä. Yllätyksekseni sain sellaista palautetta, josta minulle tuli hyvä mieli. Äitini oli tietysti järkyttynyt lukemastaan, koska olen aina pitänyt kaiken tuskan sisälläni. Hän pyysi myös lupaa jakaa blogini isäni luettavaksi, ja annoinkin siihen luvan.
Tässä vielä, jos joku muukin haluaa esimerkiksi vertaistukea kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön liittyen:
https://kaksisuuntaistamenoa.wordpress.com/
Sain ystävältäni ison palan kurpitsaa hänen kasvimaaltaan, joten tänään on varmaan ainakin leipomishommia tiedossa. Muistaakseni viime vuonnakin leivoin kurpitsapiirakan. Pakkaushommat varmaan jatkuu myös. Lapset ovat malttamattomia. Vaikka tavaraa on paljon, olemme saaneet jo aika paljon pakattua tämän viikonlopun aikana. Olen siltikin hiukan huolissani, että kolme viikkoa riittää kaikkeen. No, sen on riitettävä, koska enempää ei ole.