Muutama sana itsetuhoisuudesta. Se on vienyt minut mennessään. Viiltely. Kamalan häpeällistä, koska aikuisten viiltely on tabu. Eihän kolmekymppiset perheenäidit tee sitä. No ihan varmasti tekee. Kukaan ei vaan puhu siitä.
Aloitin viiltelyn vasta muutama vuosi sitten. Ensin naarmuja sitten vähän selkeämpiä viiltoja. Ei ikinä syviä haavoja, vaikka noista vaatimattomammistakin jäi arvet. Suurin osa jo haalenneet, mutta arvet erottuvat. En häpeä niitä. Pystyn mennä rannalle tai uimahalliin lasten kanssa.
Nyt haavat ovat syvempiä kuin ennen. Kun viillän, tunnen olevani elossa taas. Ja ahdistuskin siinä sivutuotteena helpottaa. Olen jäänyt koukkuun myös siihen tunteeseen, kun viiltää syvemmälle kuin edellisellä kerralla. Mitä rumempi haava, sitä enemmän saan siitäkin kiksejä. Viiltely liittyy ainoastaan masennukseen. Kun voin hyvin, koko asia ei käy ikinä mielessäkään.
Tilasin netti apteekista haavanhoitotarpeita ja sidetarpeita. Häpeän vuoksi. Kenenkään ei tarvitse nähdä, mitä olen ostanut. Olen onnistunut peittämään jäljet hyvin tähän asti. Joskus lapset kysyvät, että mikä tuohon on sattunut. Silloin valehtelen. Vaikka lapseni ovat selvillä sairaudestani, itsetuhoisuudesta en ole pystynyt puhumaan. En edes miehelle. Ajattelen, että lapseni ovat liian nuoria käsittelemään tätä asiaa. Toisaalta sehän on aivan yksinkertainen asia. Sairauteni oire. En halua kuitenkaan omalla esimerkillä kannustaa lapsiani samanlaiseen käytökseen.
Itsetuhoisuus on nyt jokapäiväistä. Viilto päivässä. Tämänkin päivän tuskaisuus meni ohi Opamoxilla ja itsensä satuttamisella. Tämänkin takia haluan saada itselleni apua pian. Luulen, että tässä tulee vielä osastokeikka. Yritän kuitenkin selvitä 15.päivän lääkärin vastaanottoon.