Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Käyttäjä Eieiei aloittanut aikaan 14.11.2021 klo 18:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 14.11.2021 klo 18:33

En tiedä miten aloittaa tämä monologiketju. Olkoon se henkilökohtainen masennuspäiväkirjani, jos vaikka joku kirjoittaisi ystävällisen neuvon tai lohdutuksen sanan. En tiedä, jaksanko kirjoittaa tätä ketjua mutta katsotaan. Elämässäni on niin paljon vastoinkäymisiä, etten jaksa kirjoittaa niistä. Sittenkään ne eivät ole mitään verrattuna niihin ihmiskohtaloihin, joita olen lukenut joistakin ketjuista ja mitä olen nähnyt elämäni varrella. Minä alan pikkuhiljaa luovuttamaan, en jaksa elää enkä ajatella. Dissosiaatio… kaikki limittyy ja katoaa. Enää edes ei tule niitä fiiliksiä joissa kaikki loksahti paikoilleen ja masennus syntyi äärimmäisestä tietoisuuden kokemisesta. Yksinäisyys, täysi yksinäisyys, hylätyksi tuleminen, sivullisuus, toiseus, merkityksettömyys. Edes lääkärit ei välitä. Näitä minun sanojani vastaavia viestejä lienee Tukinetin keskustelut täynnä. Minulla vaan ei ole voimia kirjoittaa, en jaksa sanoa… Jaksoin kirjoittaa edes näin paljon. 

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 15.03.2023 klo 21:55

Minä elän vielä. Antakaa anteeksi, käänsin teille selkäni. Olen niin masentunut ja surullinen. Yritän lukea ja seurata teidän kirjoituksianne ja jaksamistanne. Pitää vaan tehdä jotain, vaikka vaan ihan arkista pikkuista.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 16.03.2023 klo 09:05

Hyvä, että elät, Eieiei. Masennus on raskasta. Voimia sinulle 💚

Käyttäjä Pikemiten kirjoittanut 17.03.2023 klo 07:21

Hei Eieiei. Odotin monta viikkoa kärsivällisesti kommettiasi, vaikka en ole kovin kärsivällistä laatua. Masentunut, mutta elossa. Kaipasin sinua Eieiei, tuntui aina siltä että jotain vain puuttui kun en kuullut mitään sinusta. On hyvä että olet vielä täällä ja elossa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.03.2023 klo 17:58

Se että elät ja hengität on voitto jo itsessään. Kaikkea hyvää, Eieiei!

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 19.03.2023 klo 16:43

Kiitos teille välittämisestä. On hankala hengittää mutta menen kylmälle kovalle lattialle niin rauhoitun ehkä.

Käyttäjä Pikemiten kirjoittanut 23.03.2023 klo 17:59

Hei Eieiei. Onko sinulla ahdistuskohtauksia, jotka vaikeuttavat hengittämistä?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 23.03.2023 klo 20:57

itkuni on yksinäisyyteni suudelma
huokaus yksinäisyyteni halaus
väsyneenä nukahtaminen
yksinäisyyteni syli
uusi aamu
yksinäisyyteni tervehdys
ihmisiä matkin
yksinäisyyteni iloksi

Käyttäjä saloka kirjoittanut 26.03.2023 klo 12:50

Voimia suuresti. En ole jaksanu muualla olla. Nyt tuntuis että voimia olisi, vaikka on kipee olo. Pelkään et ku jos nyt jaksan, ni huomen se kostautuu. Yritän säästellä voimiani, ku en niitä vaikeuksien takia saa paljoo päivässä. Onneks olen pystyny äitille, tytölle ja tutulle puhuu mun yhdestä suuresta ongelmasta, mikä rajoittaa tosi paljo elämääni. Olen ite yrittäny ettii ratkaisua, olen läheisiltä yrittänyt kysyy apua ja ratkaisua, mutta ei kukaan oikee keksi sitä. Mut tällä mennään.

Mut nyt isä huutaa sängys apua. Hä heräs päiväunilta ja autan hänet pyörätuoliin ja olohuoneeseen.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 27.03.2023 klo 03:56

Niin tyhjää. Ei merkityksiä. Ei sisältöä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 27.03.2023 klo 16:57

Eieiei kirjoitti:
Niin tyhjää. Ei merkityksiä. Ei sisältöä.

Mikä olisi sellaista sisältöä jota haluaisit / kaipaisit?