Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Käyttäjä Eieiei aloittanut aikaan 14.11.2021 klo 18:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 14.11.2021 klo 18:33

En tiedä miten aloittaa tämä monologiketju. Olkoon se henkilökohtainen masennuspäiväkirjani, jos vaikka joku kirjoittaisi ystävällisen neuvon tai lohdutuksen sanan. En tiedä, jaksanko kirjoittaa tätä ketjua mutta katsotaan. Elämässäni on niin paljon vastoinkäymisiä, etten jaksa kirjoittaa niistä. Sittenkään ne eivät ole mitään verrattuna niihin ihmiskohtaloihin, joita olen lukenut joistakin ketjuista ja mitä olen nähnyt elämäni varrella. Minä alan pikkuhiljaa luovuttamaan, en jaksa elää enkä ajatella. Dissosiaatio… kaikki limittyy ja katoaa. Enää edes ei tule niitä fiiliksiä joissa kaikki loksahti paikoilleen ja masennus syntyi äärimmäisestä tietoisuuden kokemisesta. Yksinäisyys, täysi yksinäisyys, hylätyksi tuleminen, sivullisuus, toiseus, merkityksettömyys. Edes lääkärit ei välitä. Näitä minun sanojani vastaavia viestejä lienee Tukinetin keskustelut täynnä. Minulla vaan ei ole voimia kirjoittaa, en jaksa sanoa… Jaksoin kirjoittaa edes näin paljon. 

Käyttäjä kirjoittanut 09.10.2022 klo 12:48

Kiitos Eieiei. Runosi on koskettava.

Toivossa on hyvä elää/ se luo pohjaa tulevaan/ josta en mitään tiedä/ vielä on aikaa.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 09.10.2022 klo 16:42

Kiitos Sääli ja kiitos sinun runostasi. Joskus mietin, että olisi sivustolle kirjoittavien hyvä tavata paikan päällä, silloin voisi keskustella ongelmista. Ongelmaksi muodostuu että ihmiset asuvat eri puolilla maata. No toisaalta on chatit olemassa.

Käyttäjä kirjoittanut 10.10.2022 klo 14:57

Minusta olisi kivaa tavata esim. sinua Eieiei. Mutta en usko sen mahdollisuuksiin, koska täällä ei oikeastaan voi sopia treffejä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 11.10.2022 klo 14:04

Kyllä se näin taitaa olla.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 11.10.2022 klo 19:28

Bach pelastaa. Vaikka se toisi surun mutta se lohduttaa ja rauhoittelee. Bach sanoo että kauneus on elämisen arvoinen, vaikka surisikin jotain. Surukin on kaunis vaikka olisi raastava ja julma ja kauhea ja kuristava, mutta suru kesyyntyy lopulta ja suru jää takataskuun vaikkei koskaan sinua jätä. Lopulta ei jaksa surra tai suree uusia asioita tai jokaisen päivän omia suruja tai suru muuttuu lempeäksi väsähtäneeksi hymyksi, luopumiseksi elämästä. Pois lähdöksi. Nukahtamiseksi. Anteeksiannoksi. Voitoksi.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 12.10.2022 klo 20:26

haluaisin unohtaa niinkuin

erään toisenkin olen

melkein jo unohtanut

mutta unohdus on vain että

jotain sielu liimaa

kaipuun ja haavan päälle

ja haava on silti siellä

piilossa

se on silti olemassa

iloa en etsi

se tuottaa vain tuskaa

ettei sitä saavuta tai

sitten saa häivähdyksen sitä

ja sitten se menee pois

Käyttäjä kirjoittanut 14.10.2022 klo 12:53

Kuuntelen suomi rap kanavaa radiosta.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 16.10.2022 klo 18:31

Ehkä mun pitäisi kuunnella sitä. Jossain vuosi sitten ylen radio ohjelmassa oli taltiointi jostain kansanmusakonsertista ja paleface esiintyi siellä muiden muassa. Esitys oli hieno. Ja tietenkin kantaaottava.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 18.10.2022 klo 12:48

Soitin pitkästä aikaa erään kappaleen joka on minulle ollut hyvin merkityksellinen ja tunteet pintaan nostava. Tällä kertaa piisi "opetti", että anna olla, luovuta, laske taakkasi pois selästä, ja nauti yksinäisyydestä. Älä enää murehdi ihmisistä jotka ovat vain julmia ja valheellisia. Tietenkin olen jo aiemmin oivaltanut tämän ja nyt vaan taas kohtasin soitellessa tämän näkemyksen.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 18.10.2022 klo 17:03

Hyviä oivalluksia, Eieiei. Voimia!

Käyttäjä kirjoittanut 21.10.2022 klo 19:05

Mainiota Eieiei. Olen huomannut sinussa on filosofisia piirteitä. Tänään tapahtui sellaista mitä olen aiemmin nähnyt unessa.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 22.10.2022 klo 23:03

Kerro, Sääli, mitä näit.

Käyttäjä kirjoittanut 23.10.2022 klo 10:54

Lähinnä tekstiä, jota unessani luin.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 23.10.2022 klo 12:43

Silmäilin tätä uutista:

https://yle.fi/uutiset/74-20001850

Ja mietin että mitä siinä tarkoitetaan merkityksellisillä ihmissuhteilla. Kun minulla ei ole ja yleensä katoaa ns. hyvä ystävyys jonkun kanssa, yleensä koska se ihminen kyllästyy minuun.

Miksi elämän pitäisi olla merkityksellinen ja mistä merkityksistä tässä uutisessa puhutaan? Tai yleensä, mitä valtavirtakulttuurimme arvottaa merkitykselliseksi? Kysyn tätä koska oma puolivuosisatainen elämäni on ollut lähes pelkkää sivullisuutta, toiseutta, hylätyksi tulemista, epäonnistumista, yksinäisyyttä, väsymystä, laiskuutta, turhautumista, epävarmuutta, katkeruutta, ahdistuneisuutta, ujoutta, toivottomia ihastumisia, pelottavien ihmisten pelkäämistä jne jne.

 

Eli elämäni on ilmeisesti ollut sitä mitä uutisessa kuvataan ilmaisulla sosiaalinen kuolema.

 

Pyrkiikö uutinen salaa antamaan yleisölle moraalisen luvan unohtaa yksinäiset vanhukset? Onko uutisessa itsekkään narsistisen liberaalin individualismin ideologiaa, että muka se on ok jos ihminen on omillaan ja yksin ja että kumminkin yhdessäolo parisuhteessa, ryhmässä, yhteisössä tuo vastaan ongelmia, erimielisyyksiä, kitkaa, traumoja?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 25.10.2022 klo 18:12

Konjakki lämmittää kun ei kukaan lämmitä.