Hei arka. Hienoa että jaksoit edes asiasta kirjoittaa. Olen itse lähes 50 nainen ja viime vuoden aikana halunnut lähteä tästä maailmasta muutaman kerran. Ystävät ovat pelastaneet.
Vaikea sanoa miksi joku joutuu samaan pisteeseen. Sen verran voin kuvailla tilaa että se on kuin pimeä itsekkyyden kaivo johon ei tule mitään valoa. Valitettavasti sinne ei näy mitään syytä miksi elää, ei puoliso, ei lapset, ei mikään.
Joku syy siihen kuitenkin löytyy, aina.
Itsellä kaikki oli kaiketi hyvin. Maseunnuin vakavati v. 2003 kun olin pässi mennyt uudestaan naimisiin täysin väärän miehen kanssa. Onneksi lääkärini tuki minua ja kun sain lääkeet pääsin siitä irti. Lopputulos oli se että vain minä ja minun lapset kärsimme. Tämän jälkeen muutin pois paikkakunnalta, lapseni lähtivät maailmalle (he voivat, onneksi loistavasti). Olin niin yksin etten tiedä onko kukaan koskaan ollut niin yksin. Helppo alkaa juomaan jne, joka loppuviimeksi johti sitten tähän.
Nyt olen lopettanut juomisen ja nuo tuho ajatukset, sain apua kun sitä pyysin. Lapseni ovat valitettavasti juomisestani kärsineet, yritän koota voimia pyytääkseni heiltä anteeksi. Tuhoajatuksista en halua heille kertoa, niin on mielestäni parempi.
Minullakin asiat juontavat lapsuuteen kuten miehelläsi. Keskustelu on auttanut. En tiedä haluaako/pystyykö miehesi niistä asioista puhumaan. Toivottavasti edes jotain.
Hyvä että olet vihainen, se on oikein hyvä tunne, antaa energiaa. Eipä muuten ole ensimmäinen kerta kun törmää tähän samaan anoppi ilmiöön. On se kumma juttu että nämä anopit eivät pysty näkemään mitä tekevät, oma äitini oli samanlainen. Hän kuoli v. 2006 ja siihen se sitten loppui. Onneksi.
Te olette perhe ja yksikkö joka päättää omista asioistaan ja ne ei kuulu kenellekään. (tämän olen sanonut myös omille lapsilleni) aikuisuuteen kuuluu että saa ja voi tehdä rajoja omaan ja perheensä elämään jos se häiritsee. Oletteko asiasta samaa mieltä? jos ja miehesi ei pysty tekemään rajaa, tee sinä se. Tod näk anoppi loukkaantuu mutta so what, siitä vaan. Voit ystävällisesti ilmoittaa että hän voi ottaa yhteyttä jos on pakko esim kerran kk tai sitten vaikka ei ollenkaan. Lapsella ratsastaminen on tyypillinen syyllistämiskeino, unohda se. (hyvä ystäväni joka palveli puolutusvoimissa sanoi minulle kerran että kaikkein loistavin ja tehokkain ase maailmassa on syyllistäminen, eikö ollut viisas mies?) voi ihan itse hakea apua itselleen, mutta tuskin edes tajuaa mitä tekee. nämä ihmiset harvemmin tajuavat tai sitten heräävät tähän, joten turha potkia tutkainta vastaan. anna sitten vaan olla, tarvitset energiaa aivan muuhun kun tähän.
Jos vaan jaksat yritä tukea miestäsi, tarvitsette elämään rauhaa, jossa pikku hiljaa voi parantua, ja varmasti paranette koko porukka.
Jos miehesi ei pääse irti äidistään, sano suoraan että nyt ei ole muuta vaihtoehtoa, sinä et sitä enää jaksa, eika tarvitsekaan. Päättäköön sitten itse ketä rakastaa eniten. napanuora on pakko katkaista ennemmin tai myöhemmin. that´s it.
Tärkeintä nyt olet sinä ja sinun voimat. Annan sinulle voimahalin. Ja monta.
Haluaisin olla tukenasi, kokemusta piisaa. M ☺️