Eipä tässä mitään

Eipä tässä mitään

Käyttäjä mmila aloittanut aikaan 05.02.2022 klo 11:05 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä mmila kirjoittanut 05.02.2022 klo 11:05

En edes tiedä, mistä aloittaisin. Saati keksisin tälle mitään otsikkoa, mutta onhan tuohon joku laitettava. Tuskin tätä kukaan lukee, mutta en vaan kestä enää yksin näiden ajatusten kanssa. Yleensä patoan kaiken sisälleni, mutta nyt kaipasin apua ja tukea niin sanotuilta ystäviltäni, joten kerroin muutamalle voinnistani. En toki läheskään kaikkea, pintaraapaisun vain. Yksi sanoi, että hänelle tuli epämukava olo ja kielsi ottamasta enää yhteyttä. En ole sitten ottanut. Toinen sanoi höh ja alkoi selittää ensi viikon työvuoroistaan. Kolmas sanoi sentään tsemppiä, mutta siihen se jäi. En viitsi heitä pommittaa niin antaa olla. Maanantaina on hoitajan keskustelu, mutta mitä hyötyä siitäkään on? Aikoja 2 kk välein.

Viiltelen päivittäin ja mietin, miten toteuttaisin itsemurhan. Elämänhalua ei ole. En ole vielä keksinyt keinoa, olen kyllä lukenut eri lääkkeiden yhteisvaikutuksista yliannosteltuina ja miettinyt jotain muutakin. Haluaisin vaan eristäytyä kaikesta ja kaikista ja nukkua vain. Sairaalaan en halua, eikä minua sinne otettaisikaan kun on epävakaa persoonallisuus. Epävakaat viiltelevät ja tekevät itsemurhia. Minkäs teet. Ei se ketään kiinnosta.

Tein BDI-testin ja sain 51 pistettä. Mitä siitä? En tiedä, mitä sanon hoitajalle maanantaina. Toinen puoli haluaisi valehdella, että hyvin menee, kiitos kysymästä. Toinen puoli haluaisi vuodattaa kaiken, jos hän edes jaksaisi kuunnella. Mutta turhaa se olisi, ei hän tälle mitään voi ja seuraava aika on tosiaan sitten 2 kk päästä.

Tällä hetkellä yritän viiltää mahdollisimman syviä haavoja likaisella veitsellä ja toivon, että jokin niistä tulehtuisi ja kuolisin siihen. Heikolta näyttää sen kannalta, vaikken haavoja mitenkään hoidakaan. Ehkä joskus vielä käy tuuri.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 30.05.2022 klo 19:37

Hei,

Kuulostaa törkeältä sähköshokkihoito ja appipelleily. Tuota lukiessani tuli ajatus että tässä maassa terveydenhoitojärjestelmä hoitaa terveydenhoitojärjestelmää, ei potilaita. Oletko pystynyt ulkoilemaan mitenkään jos se ilahduttaisi sinua?

Käyttäjä mmila1 kirjoittanut 31.05.2022 klo 12:03

Hei, Eieiei. 🙂 Kiitos viestistäsi.

Luulen, että hoitohenkilökunta oikeasti uskoo noihin sähköihinsä ja appeihinsa, se on kuin jokin kultti. Mitään negatiivista mistään ei saa sanoa, kaikki on onnea ja auvoa vaan. Ja minä hankala kun en suostu mihinkään. En haluaisi mitään osaa koko hommasta, mutta olen jumissa tuon poliklinikan kanssa. Minulla vaihtuu lääkäri ensi kuussa ja tämä vanha oli kuulemma uloskirjannut paljon potilaita, kaikki, jotka pystyi. Minun nimeni ei ollut sillä listalla.

Eilen päivällisen jälkeen oli pakko oksentaa. Sen jälkeen oli viheliäinen olo, mutta kai se jotain auttoi. Nyt arvon, syönkö lounasta vai en. Kai sitä jotain pitäisi syödä. Ainahan sitä voi sitten oksentaa jos siltä tuntuu. Viiltää tekisi mieli, suunnittelin jo sitä, mutta voi olla, etten voikaan tehdä sitä. Kesä on tulossa ja kevyet vaatteet ja eräs reissu, jossa jäisin todennäköisesti viimeistään kiinni. Oksentaminen on siitä hyvä, että siitä ei jää jälkiä mihinkään. Tai jos pari pintanaarmua..?

En oikein jaksa ulkoilla. Ulkoilen pakolliset ja siinä se. Huomenna olen menossa tallilla käymään, pakko ryhdistäytyä. Monenlaisia pakkoja elämässä.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 01.06.2022 klo 07:07

Mitä tarkoitat tallilla?

Käyttäjä kirjoittanut 01.06.2022 klo 11:01

Hei mmilat. Hyvää jatkoa sinulle, ja kaikkea parempaa. Toivottavasti saat miellyttävän lääkärin.

Käyttäjä mmila1 kirjoittanut 01.06.2022 klo 16:18

Hei, Eieiei ja Pikemiten. 🙂

Miellyttävää lääkäriä minäkin toivoin, mutta sellaista ei ole luvassa. Kesän ajaksi töihin palaa eräs jo eläkkeellä oleva lääkäri, josta en pidä ollenkaan. Toivottavasti ei tarvitse asioida hänen kanssaan kovin paljoa. Syksyn tilanteesta ei kai tiedä vielä kukaan.

Tallilla tarkoitin hevostallia, minulla on oma hevonen. En oikein ole jaksanut tallilla nyt käydä kuin kerran tai kaksi viikossa. Tänään olin siellä useamman tunnin ja hoidin hevosen pitkän kaavan mukaan. Kai se teki ihan hyvää olla ulkona, taisin vaan palaa auringossa. Nyt on voimat loppu, mutta onneksi loppupäivänä ei paljon mitään tarvitse tehdäkään.

Eilen taas oksensin päivällisen jälkeen ja sitten en saanut yöllä nukuttua, kun kurkku oli niin kipeä. Tosi järkevää... Jos olisin fiksu, en oksentaisi tänään. Mutta en vielä tiedä mitä tulee tapahtumaan. Eilen myös vähensin aamusta erästä lääkettä, söin sitä nostetulla annoksella muutaman viikon enkä huomannut eroa joten laskin sen takaisin. Tulee halvemmaksikin. Lääkkeitä menee niin paljon, että haluaisin jotain sieltä vähentää tai lopettaa.

Huomenna on lääkärin soittoaika aamupäivällä. Kai täytyy hänelle kertoa, että palautin tuon yhden lääkkeen vanhalle annostukselle. Ainakin jos hän kysyy. Olen tarkka näistä; teknisesti ottaen se ei ole valehtelua, jos jättää vain kertomatta. Tänään kaveri kysyi olenko pysynyt erossa teräaseista. Sanoin, että olen. Ja se on totta. Oksentamisesta en puhunut mitään. Ei hän kysynyt.

Käyttäjä kirjoittanut 04.06.2022 klo 21:07

Hei mmilat. Elämä kulkee eteenpäin kovaa vauhtia, välillä tuntuu että saattaisi pudota kyydistä. Kuinka sinulla menee kotonasi. Tuletko juttuun muiden kanssa. Minä haen vaihtoa asunnolleni. En tiedä muuttaisinko jos saisin asuntotarjouksen.

Käyttäjä mmila1 kirjoittanut 06.06.2022 klo 21:16

Hei, Pikemiten. Kiitos kun olet viestitellyt minulle tässä ketjussa. En enää tule kirjoittamaan tähän ketjuun, koska läheiseni lukevat tätä ja tekevät liikaa johtopäätöksiä voinnistani. Kaikkea hyvää sinulle ja muille tätä lukeneille.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 07.06.2022 klo 13:34

Hei, Mmila1, älä lähde pois.