Diagnoosin muutos

Diagnoosin muutos

Käyttäjä tähtitalvikki aloittanut aikaan 20.12.2019 klo 16:41 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 20.12.2019 klo 16:41

Onko kenellekään sattunut tällaista? Sain 20 vuotta sitten diagnoosin raskauden jälkeinen psykoosi. Nyt eräiden tapahtumien kautta diagnoosini on muutettu uupumukseksi. Olen saanut täysin väärää hoitoa (ei hoitoa lainkaan) 20 vuotta. Olen tuntenut itseni terveeksi jo vuosia. Siitä huolimatta olen saanut kaltoin kohtelua lääkäreiltä. He ovat katsoneet vain diagnoosia, eivät perehtyneet asioihini. Olen viettänyt myös täysin itsenäistä onnellista elämää vuosia. Ystävät ovat pitäneet normaalina. Vain lääkärit ovat pitäneet minua sairaana. Tämä on niin käsittämätöntä, että on vaikea ymmärtää. 

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 01.08.2020 klo 17:01

Minulla oli haittaa 112 koodista. Kai lääkärit näkee sen vastaanotolla? Sain usealta lääkäriltä törkeää kohtelua. Ongelma tulee varmaan silloin, kun lääkärit ovat tuntemattomia. Asuin noin kymmenen vuotta samassa paikassa. Lääkärit tunsivat, meni hyvin. Sitten tuli vieraita lekureita ja tilanne huononi. Olen tosi tyytyväinen 112 purkamisesta. Sain kummasti potkua ja virtaa elämään. Olen oikeasti tasavertainen. On suuri psykologinen merkitys 112 purkamisesta. Sitä on vaikea selittä

On yksi näkökohta, että antaa nyt asian jo olla ja keskittyy muuhun. Olen vaan niin perusteellinen, että haluaisin jonkun anteeksipyynnön tai muun  jotta unohdan. Hyvin moni on sanonut, että lopeta jo. Sanoivat jo ennen 112 poistoa. Jos olisin uskonut heitä, mitään ei olisi tapahtunut. Uskon itseäni ja jatkan niin kauan, kun olen itse tyytyväinen.

En ajattele näitä joka päivä. Minulla on paljon muuta kivaa. Ehkä täällä saa vaikutelman, että junnaan paikoillani, koska täällä kerron juuri tästä asiasta.

Minulla on vielä isot taistelut lasteni kanssa. Osa on isänsä luonteisia ja hänen puolellaan. Tärkeintä on, että lastenlapseni välttyisivät samalta taudilta. Sen koen nyt tärkeimmäksi asiaksi.

 

.

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 01.08.2020 klo 21:32

Kysyin kelalta puhelimessa, onko mitään tahoa, missä voisin valittaa tai saada hyvitystä? Neuvottiin oikeusaputoimisto. Se on ok. Kelan henkilö sanoi, että oikeusaputoimistoon voi soittaa nimettömänä. Tämä on taas päinhonkia. Hikeennyin kelan henkilölle. Minulla ei ole mitään salattavaa eikä hävettävää. Voin puhua omalla nimelläni. Minun alistajillani on hävettävää. Tähän vallankäyttö perustuu. Valtaapitävät haluavat, että olen hiljaa. He voivat jatkaa samaan malliin. Siksi ihmisiä sorretaan, koska kaltoin kohdellut ovat hiljaa.

Pari vanhankansan ystävätärtäni ovat kuunnelleet tarnani ja sitten sanoneet: "en kerro kenellekään." Minusta he voisivat kertoa vallan mainiosti. Moni ajatusmalli on vieläkin meillä aivan väärinpäin.

Käyttäjä kirjoittanut 02.08.2020 klo 10:11

tähtitalvikki kirjoitti:
Olen tosi tyytyväinen 112 purkamisesta. Sain kummasti potkua ja virtaa elämään. Olen oikeasti tasavertainen. On suuri psykologinen merkitys 112 purkamisesta. Sitä on vaikea selittää.

On yksi näkökohta, että antaa nyt asian jo olla ja keskittyy muuhun. Olen vaan niin perusteellinen, että haluaisin jonkun anteeksipyynnön tai muun  jotta unohdan. Hyvin moni on sanonut, että lopeta jo. Sanoivat jo ennen 112 poistoa. Jos olisin uskonut heitä, mitään ei olisi tapahtunut. Uskon itseäni ja jatkan niin kauan, kun olen itse tyytyväinen.

 

Tuo on niin totta. Itseä tulee kuulla, ajaa asiaansa maaliin asti.

Kaikilla ei kuitenkaan virta riitä siihen.

Eivätkä kaikki koe ihmisarvoaan kuin sinä koet. Voin tietysti puhua vain omasta puolestani. Sain ihmisarvoni vasta päästyäni rakkauden piiriin. Moni meistä on nujerrettu jo elämän alkuasetelmissa, silloin hoitotahon nujerrukset ei tunnu samalla tavalla kuin sinussa vaikuttaa tuntuvan. Turtumus sitonut voimat.

 

 

 

.

 

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 02.08.2020 klo 18:36

Hienosti kirjoitettu. On totta, että kaikilla ei ole virtaa ajaa asioitaan. Jostain syystä on turta.

On hienoa, että sait rakkauden piirissä ihmisarvosi. On myös minulle rakkaus tärkeä. Muiden ja itsensä rakastaminen.

Käyttäjä kirjoittanut 05.08.2020 klo 07:06

Niin. Ilman Rakkautta ei olisi ketään. Enemmän. Ilman Rakkautta ei olisi mitään.

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 17.08.2020 klo 09:14

Hei, Kirjoitin 30 sivun muistutuksen paikkaan, jossa kohdeltiin kaltoin. Potilasasiamies suositteli. On niillä lukemista, jos yhtään yrittävät perehtyä 😀😂😃

Käyttäjä kirjoittanut 17.08.2020 klo 20:12

Huippu sinä! 👌👍😂

Katsotaan mitä tapahtuu... 😄  ...ihmeeltä tuntuu, että millään ois mitään muutoksentuulta, mutta jos vaikka kuitenkin sittenkin:)

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 28.08.2020 klo 03:19

Vesiperä tuli. Tämä on mieletöntä.  Valtaa pitävät valehtelevat sumeilematta, kukaan ei välitä.

Kenen etua se ajaa, että pientäkään virhettä ei myönnetä? Olen sanaton.

No, ainakin tein perusteellisen selvityksen ja tuli tiedoksi.

 

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: Liian pitkä teksti
Käyttäjä kirjoittanut 03.09.2020 klo 13:12

Yrittänyttä ei laiteta.

Yritys on aina parempi kuin se, että vaan aikoo.

👍

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 05.09.2020 klo 07:56

Minulla riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita! Sattui toinen leimaaminen hulluksi omassa terveyskeskuksessani. Vielä sen jälkeen, kun 112 oli purettu. Lekuri tuli virheen huomattuaan paniikissa aulaan, jossa olin puhumassa vastaanottovirkailijan kanssa. Lekuri puhui kuin papupata. Kauaksi kuului, kun väittelimme. Tuli ehkä tasapeli! 😀

Nyt vihdoin uskon, että leimaaminen entisessä paikassa oli niin paha juttu, että sitä on mahdoton myöntää.

 

 

 

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: Liikaa tekstiä
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 3 vuotta, 7 kuukautta sitten. Syy: Liikaa tekstiä
Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 05.09.2020 klo 13:03

Se minun muistutus oli kaikkiaan 29 sivua (A 4). On siitä ollut hyötyä. Koulutusta lisätään. Näyttää, että haetaan lääkäriä, jonka vastuualueeseen kuuluu terveyskeskuksissa toteutettavan lääkärikoulutuksen laatua, mikä tarkoittaa mm. terveyskeskusten kouluttajalääkäreiden ja erikoislääkärikouluttajien valmentamista ja koulutuksen laadun arviointia.

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 08.09.2020 klo 14:57

Nyt keksin. Näillä palstoillahan saa olla "vainoharhainen". Lääkäreillä on terveyskeskuksissa keskenään jonkinlainen sisäinen tiedosto. Tällä tiedostolla he tiedottavat toisilleen, kuka potilas on harhaluuloinen.

Nimimerkki: Kokemuksia kahdesta terveyskeskuksesta.

 

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 10.09.2020 klo 18:02

Olen keskustellut parin hoitohenkilöstöön kuuluvan kanssa lääkärien keskinäisestä tiedottamisesta. Puhekaverini pitävät sitä täysin mahdollisena.

Hankalaa asiassa on se, että silloin diagnoosi kulkee vaan mukana, vaikka olisi vääräkin. Ja, jos yksi lääkäri pitää potilasta hankalana, niin kaikki muutkin pitävät. Lääkäreillä on valmiiksi ennakkoasenne.

Käyttäjä tähtitalvikki kirjoittanut 11.09.2020 klo 09:38

Nyt menee niin jännäksi, että täytyy ottaa verenpainetabletteja. Yksityiskohtaisia seikkoja en kerro.

Käyttäjä kirjoittanut 13.09.2020 klo 21:37

tähtitalvikki kirjoitti:
Nyt keksin. Näillä palstoillahan saa olla "vainoharhainen". Lääkäreillä on terveyskeskuksissa keskenään jonkinlainen sisäinen tiedosto. Tällä tiedostolla he tiedottavat toisilleen, kuka potilas on harhaluuloinen.

Nimimerkki: Kokemuksia kahdesta terveyskeskuksesta.

 

Oma kokemus (tk)lääkäreistä on, että potilas ihmisenä ei kiinnosta. Vaikuttaa yleensä että se lyhyt hetki minkä vastaanottokäynti kestää, lääkärin huomio kohdistuu sairauteen jonka lukenut papereista, ja siihen hetkeen kun kirjaa käynnistä. En usko, että lääkäreillä riittää mielenkiintoa itse ihmiseen joka potilaana kullakin käynnillä on. Aikataulutkin voi painaa päälle.

Meillä ei ole merkitystä keitä olemme. Tulos ratkaisee eikä se taida olla ihmisen hyvinvointi vaan se, että palkat juoksee.