Tarinani jatkuu. Minulla oli Kela-kortissa yli 20 vuotta diagnoosi 112, psykoosit ja vaikeat mielentervetsongelmat. Nyt saan uuden Kela-kortin ja 112 poistetaan. En ole sairastanut koskaan psykoosia. Tämä on kovan taistelun tulos. Olen lukenut kaikki sairauskeromukseni ja tehnyt monenlaisia huomioita. Ex mieheni manipuloi aikoinaan psykiatrisen sairaalan ja kotikuntani hoitohenkilöstön minua vastaan. Hän valehteli kaikki tietoni. Sairaalan sairauskertomuksiini on liitetty yli kymmenen sivua huomioitani. Olen lähettänyt ne nykyiselle ylilääkärille.
Tilanne tuli taas tänä vuonna huonommaksi, kun vanhan diagnoosin takia tk lääkäri leimasi minut harhaiseksi valehtelijaksi. Nyt osasin pitää puoleni. Tunnustan, että huusin lääkärille päin naamaa ja vaadin lääkärin vaihtoa. Se onnistui, sain asiallisen lääkärin ja minua uskottiin ja fyysinen vaivani hoidettiin.
Tämä asiallinen lääkäri tiesi, että epäilin väärää diagnoosia ja oli aikaisemminkin uskonut minua. Ryhdyin toimiin. Otin yhteyttä Kelaan ja pyysin 112 diagnoosin poistoa Kela-kortista. Vastaus Kelasta oli tyypillinen, minua pidettiin potilaana, joka luulee olevansa terve. Vastasin edelleen Kelaan napakasti ja asaillisesti. Seuraava Kelan vastaus oli ystävällinen ja pahoiteltiin saamaani huonoa kohtelua osalta lääkäreistä. Luvattiin, että 112 poistetaan.
En tiedä, mitä selvityksiä Kela teki tilanteestani. On joko kysytty nykyiseltä hyvältä lääkäriltäni tai ylilääkäriltä mielisairaalasta, jossa olin. Ei ole väliä tietää, kuka minua auttoi. Tärkein on tapahtunut 112 poistetaan tiedoistani.
Asun nyt eri sairaanhoitopiirissä kuin saadessani psykoosidiagnoosin. Olen laittanut omakantaan luovutuskiellon kaikkiin rekistereihini entisessä sairaanhoitopiirissäni.
Tarinani olisi kertomisen arvoinen. Jos jollakin on vinkkiä, miten ja missä tarinani kertoisin asiallisesti, napakasti ja rehellisesti, otan neuvoja mielelläni vastaan.