Ahdistuneisuushäiriö vie voimat

Ahdistuneisuushäiriö vie voimat

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 26.04.2015 klo 07:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Baileys kirjoittanut 26.04.2015 klo 07:57

Moikka, oon tänne ennenkin kirjotellut, mutta vähän eri asiasta.
Pakko saada purkaa tänne taas omia ajatuksia ja kaikkea muuta.
Oon tosi huono tänne sivulle kirjottamaan, koska joskus vaan ei jaksa tai huvita vaikka haluaisin kun on niin paljon asioita mitä haluan kirjottaa ettei ne vaan ole mun päässä ajatuksina.

Ensinnäkin mulla on ahdistuneisuushäiriö niinkun otsikosta voi ehkä päätellä ja tätä ei ole kauaa mun papereissa lukenut vaikka veikkaan, että ensimmäiset ahdistukset yritti näkyä jo minun ollessa n. 12-vuotias.
Hain apua 2014 tammikuussa ja nykyään olen 20-vuotias. Opiskelen, mutta saatan jäädä nyt sairaslomalle taas koska en vaan pysty kouluun keskittymään ollenkaan.
Käyn kerran viikkoon terapiassa. Jos jollakin on kokemuksia psykoterapiasta niin kuulisin mielellään siitä?
Lääkkeitä en käytä, mutta resepti on kirjotettu, muistaakseni citalopramia 20mg.

Tässä nyt muutaman päivän on ollut ihan kauhea olo. Ahdistaa (tiedättekö kun pelkää jotain tilannetta hammaslääkäri, lääkäri tms. tulee sellainen inhottava tunne, sellainen on minun ahdistus yleensä), epätodellinen olo, sydän hakkaa, hulluksi tulemisen pelko, paniikki, yöllä en saa unta tai saan mutta heräilen jatkuvasti, itkettää, masentaa ja tulee toivoton olo ettei tämä ikinä lopu.
Nämä ei näin kirjotettuna varmaan kuulosta pahalta, mutta voin kertoa että ne on ja uskon että jotkut voivat samaistua näihin.
Tällähetkellä tuntuu ettei mun päässä kulje ajatukset ollenkaan enkä siksi juuri koulussa pystyisi olemaan.
On todella tyhmä olo siksi etten pysty suoriutumaan normaaleista koulupäivistä vaan olen ollut vain siellä pari kertaa viikossa parin tunnin ajan. Tietenkin kotona joitakin kokeita tms on ollut, mutta silti. Nyt olen vielä jäämässä sairaslomalle. Sanokaa ettei tämä ole typerää? Kyllähän minun nyt pitäisi jaksaa ja haluaisin.

Asiasta toiseen nyt taas. En tiedä onko muilla näin, mutta ennen kun menkat (kuukautiset miten kukin sen haluaa ilmaista) niin oireeni pahenee. Tuntuu että en parane ikinä ja on epätoivoinen olo. Kaikki nuo yllämainitut oireet ovat juurikin nyt ennen menkkoja enkä tiedä miksi ne aina pahenee aivan järkyttvästi?
Nuorena (olenhan vieläkin nuori) oli vain todella kovia alavatsakipuja, mutta nyt on ihan lamaannuttavia mielialanvaihteluita. En ole tajunnut ottaa puheeksi terapiassa tätä, mutta aion ottaa seuraavalla kerralla.

Pahoittelen kirjotusvirheitä, mutta kirjotin tämän puhelimella ja en jaksa niin tarkasti katsoa mitä kirjotan. 😀
Toivottavasti joku tätä edes lukisi.

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 17.05.2015 klo 23:46

Moi, saa nähdä mitä tästä viestistä tulee kuu kirjotan nyt äitin tabletilla, mikä on mulla ollu lainassa. Oon nyt kans vanhemmilla tai oon aina viikonloppuna pöivän tai parin ajan kun oon mun kehitysvammaisen siskon henkilökohtainen avustaja niin teen niitä hommia myös. Ja myös muinakin päivinä mutta vkloppusin ainaki! ja ei haittaa, että vastaat useammassa erässä!

Uudet silmälasithan ainakin voi tehdä pään kipeäksi ja itsellä onki ollut lasien käytön jälkeen pää vähän ja välillä enemmän kipeä. Kävin tänään ostamassa apteekista koiralle punkkipannan niin samalla ostin silmätippoja! Huomenna ajattelin aloittaa kokeilun niin voi kertoa onko minkäänlaista vaikutusta silmiin. Itseä ärsyttää tämä kun tuntuu että olisi tosi kuivat silmät ja raskaat ja väsyneet. Ku välillä tuntuu, että olisi jotain roskaa silmässä tai joktenki luomet painaisi silmääm en tiedä, ja sitten kirkkaalla säällä silmiät ei tykkää yhtään. Mutta ei mulla kipeät ole, toivottavasti se johtuu vaan uusista laseista? : ( Luultavasti jos sulla on vahvuuksia niissä laseissa, niin silmät saattais vaikka siitäkin vähän kipeytyä? En kyllä ole yhtään varma mutta voikohan tuota kysyä myös optikoltasi?

Ootko sää miettinyt sitä, että osaatko tuntea enää mitään? Kun kerroit, että mikään ei tunnu miltään vaikka kuitenkin osaat kuvailla tunteita. Määkin oon miettinyt samaa aina välillä ja varsinkin joku onnistumisen tunne tuntuu olevan ihan hukassa. Sain palautettua kandini ja sain siitä 4:sen mutta en olu siitä edes niin iloinen. 5 ois olu parempi mutta kyllä oon todella tyyty äinen 4seen, pelkäsin että tulee huonompi kun ajatteline, että kandini oli ihan huono. Nyt ehkä valmistunki syksyksi kun teen vaan sivuainekandin kesällä. En oo vieläkään saanu palautettua kaikkia kandin lähdekirjoja kirjastoon kun tuntuu niin oudolta että en muka tarvii niitä enään 😀 mutta joo tuosta tuntemisesta piti sanoo, että kyllä mulla kuitenkin pelas mm. mustasukkaisuus, pelko, ärtymys niin eiköhän ne muutki oo jossain tallessa. 😳 Tuntuu vaan, että negatiiviset tunteet jotenki blokkaa positiivisia tai jotain! Mulla oli joskus vaihe, että mikän ei itkettänyt. Nykyään itkettää aika helposti, sekä omat jutut että muiden. Herkistyn ehkä vähän nolostuttavankin helposti!

No mää oon viime aikoima heränny tyyliin aikasi taan klo 10! Saan unta vasta aika myöhään, tyylin klo 2 ja sitten herääminenkin siirtyy myöhään. Yritän kyllä muuttaa unirytmiä kun tuntuu, että tämä nykyinen rytmi ei oo mulle sopiva. Vaikeeta ku ooikaystävä on yökukkuja niin itellä vaikeeta mennä ajoissa nukkuu . Pitäs vaa pysyä tiukkana...

Outoa ettet saa b-lausuntoa!! Minä, joka en uskaltanut syödä rauhoittavia niin sain kuitenkin...enkä kyllä oo syöny vieläkään, toivottavasti muut keinot riittävät. Pakko niiden on riittää. pahempaa olisi, jos sinulla ei olisi ketään tukemassa ja tuomassa terapiaan mun mielestä. Kuitenkin läheisten tui on tosi tärkeetä... ja en itsekään koe olevani aina kovin tasapainoinen mutta sitähän tässä ollaan niinku etsimässä. Toivottavasti saat b-lausunnon pian. Missä terapiassa sitten nyt käyt? 😮 hyvä kuitenkin, että saat juteltua jollekin sillä ne kasaantuneet ajatukset ovat varmasti yksi pahimmista ahdistuksen ja paniikin aiheuttajista. Kun pelkoja sanoo ääneen nii jotenki se jo auttaa. Ja tämä niiden kirjottaminen tänne myös kun niihin saa vastauksen! : )

En varmaan ole oikeutettu toimeentulotukeen koska saan opintotukea.. paitsi nyt se loppui kyllä. Tienaan henkilökohtaisen avustajan työstä 500-600 e kk ja se riittää ihan hyvin kun ei mulla oo mitään suuria menoja ja vuokra on puolitettu poikaystävän kanssa. En myöskään tuhlaile paljoa ja ostan vaatteita ja muutakin tavaraa kirppareilta. Kyllä tietenkin joskus toivoisin tienaavani pikkasen enemmän mutta nyt tämä riittää. Niin ja kyllä äiti auttaa välillä, puhelinlaskun äiti maksaa vieläkin ehehe ... 😳 muuten kyllä maksan laskut ite : D En kyllä tiennytkään tosta, että toimeentulolla vois maksaa terapian. Se kyllä ehdottomasti kannattaa hyödyntää!

Minäkin ajattelin, että olen ainut jolla on näin hulluja ajatuksia, mutta on helpottavaa kuulla että joku muuki n on näitä miettinyt. Tämä on ahdistavaa mutta myös aika noloa ja näistä ei oikein kehtaa puhua. Nämä on niin järettömiä juttuja, että ne sekä nolottaa että ahistaa. Kuulostaa, että olet kuitenkin ehkä syönyt vähän huonosti joten se ehkä voisi selittää niitä patteja jos ne aliravitsemuksesta voisi johtua. Mutta tämä on vain oma veikkaukseni ja voin olla väärässä koska en todellakaa ole mikään lääkäri! Itsekin olin monta päivää aikalailla syömättä mutta silloin ei ruoka maistunut tai en saanut mitäön alas. Ei edes ollut nälkä. Samoihin aikoihin unta oli vaikea saada enkä oikeastaan nukkunutkaan. Nään tavallisesti paljon unia useampiakin yössä mutta silloin en nähnyt mitään. Olin siis tällöin juuri aiemmin aloittanut ssri-lääkityksen, jota söin sen 3 päivää ja lopetin kun sain todella pahan kohtauksen. Psykiatri oli silloin siä mieltä, että lopetan lääkityksen. Siitä meni muutama päivä , mi kä jälkeen hakeuduin päivystykseen kun oli niin kamala olo.Samoja oireita oli ollut tietenkin jo aikaisemmin lievempänä ja tityt ruoat saattoivat ahdistaa mutta tuolloin se meni ihan kunnolla päälle. Aika kai tähän auttaa? kauanhan näillä ongelmilla on kestänyt syntyäkin, ei ne niin nopeasti parannu. pystytkö syömään joitakin sellaisia ruokia, mitkä ovat ahdistaneet/aiheuttaneet kohtauksia? Sain kohtauksen kun olin tehnyt foccacia-leipää ja se on nyt vähän ahdistanut ja olen vältellyt sitä, mutta tein siitä erilaisen version joku aika sitten ja ei se ahdistanut. Kuulostaa niin pöljältä että joku ruoka ahistaa... sitä vaan jotenki niin helposkti leimautuu niihin tilanteisii n missä niitä kohtauksia on tullut! : (

Jännä tuo mieli kun keksii tommosia keinoja sitten käsitellä pahaa oloa! Kuulostaa kyllä aika hurjalta tuo sun ryyppyputki ☹️ mutta kyllä itsekin käytin alkoholia ennen aika holtittomasti ja humalahakuisesti. Nyt viimeaikoina oma suhtautuminen alkoholiin on muuttunut huomattavasti; on ihan mukava maistaa vaikka jotain uutta mutta murheiden hukuttamin pulloon ei tunnu enää ratkaisulta. Enkä haluakaan olla ihan sekaisin. Harmi vaan ku jotkut kaverit on sitten sellaisia että kun jos vaikka juuaan niin sitte juuaan kunnolla. Mutta kunhan eivät vaan dissaa sitä, jos ei ite juo nii paljoo niin ihan hyvä mun mielestä. Mua ärsygtää yks mun kaveri just päivitteli, miten tylsää ku yks meiän yhteinen kaveri ei ees uskalla varmaan juoda itseään humalaan. Oli ihan pakko sanoa, että ei ole kyllä iseasiassa itseäkään viime aikoina huvittanut juoda paljoa. Mun mielestä se oli tosi tökerösti sanottu. Saa nähdä kiinnostaako itseä milloin lähtä seuraavan kerran ns. kunnolla bilettään. Mieluummin teen nyt jotain itseäni kehittävää! : ) mun kaveripiirissä on kyllä myös ihan absolutisteja ja alkoholi ei ole keskiössä niin se onkin ihan hyvä juttu. Musta on muute ollu aika outoo, ku mulla ei ollu vaikka yläasteella ja lukiossa oikeen yhtää kavereita vaan oli aina vapaa-ajalla yksin, koulussa kyllä sitte muiden kanssa. Niin musta oli ihan mukavaaki olla yksin, ei nyt tietenkään kokoajan mutta yritän tarkottaa että vihdyin myös hyvin yksin. En ehkä sen takia oo oikeen sosiaalinen tai sen takia saatan jännittää jotain puhumista jne mutta nyt kun mulla on sitte ollu jo muutaman vuoden ollu kavereita ja oikeesti ihan hyviäkin kaverisuhteita (on kokemusta myös aika paljon huonoista ) niin nyt sitten nyt onkin hankalaa olla itekseen, tosi outoa. Kavereita ei kyllä aina tunnu näkevän ilman, ettö siihen liittyisi alkoholi. Mutta me ollaan alettu pitään leffailtoja ja käymään luontoretkillä välillä ystäväpariskuntien kanssa. Kuulostaapaa vanhalta jotkut luontoretket mutta mää oon tottunu ulkoileen koiran kanssa täällä vanhempien luona ollesa metsäpoluilla nii luonnossa liikkuminen on mulle aika tärkee asia! nii ja aika harvoin nekään onnistuu ku autoa saa vaa välillä lainaan.

Katon jäkistä samalla ku kirjotan tätä. 😀 Putin on varmaan ihan raivona pelin jälkeen... en oo aikasemmin ollut kauheen kiinnostunut mutta tällä kertaa tullut seurattua suomen pelejä ja sitten suomen mestaruuskisoja seurasin silloin tällöin. Eli varmaan aika samanlainen suhtautuminen ku sullakin!

Huh pahoittelut kaikista kirjoitusvirheistä, niitä varmasti on! Ens viikolla lähen viikonlopuksi tädin synttäreille hänen mökilleen. Sittenpä se kohta onkin jo kesäloma tai en ole kesälomalla ollut kyllä moneen vuoteen kun aina jotai rästihommia ollu stressattavana. Ootko jo tehnyt kesälomasuunnitelmia? Mitään festareita, lomamatkoja tai mökkeilyä? Viime kesänä en käynyt oikeesti missää kotipaikkakuntaa kauempanana paitsi yhtenä viikonloppuna kaverin mökillä. Tänä kesänä kyllä pittää käydä jossain!

Hyvää yötä ja mukavaa alkavaa viikkoa! 🙂

Ps. Mulla tulee aina ilmotud että oon ylittänyt hymiö-rajan ja joudun sitten niitä poistamaan....

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 18.05.2015 klo 19:38

Moi! Ihanaa, että oot siskos henkilökohtainen avustaja. Itsekin olen hakenut noita hommia, mutta näköjään niihin on monia hakijoita kun ei ole tullut koskaan vastausta.
Pitäisi varmaan tehdä lisää hakemuksia kunhan kerkeää ja jaksaa.

Mulla oli optikon mukaan +0,25 molemmissa silmissä, mutta mulle annettiin silmälasit joiden molemmissa linsseissä on +0,50 joten totuttelua se vaatii etten nyt tiedä johtuuko kipu niistä koska silmät ainakin kipeytyi samaan aikaan kun ne sain.
Nyt en ole vaan hetkeen niitä käyttänyt ja unohdin ne nyttenkin kotiin.
Onko sielläpäin paljon punkkeja sitten? Ootko ennen käyttäny punkkipantaa koirallasi?
Täällä oli ainakin viime kesänä tosi paljon punkkeja, että ihan ällötti. 😀
Toiseen koiraan punkit ei edes pääse tarttumaan kun karva on niin lyhyt ja tosi liukasta.
Toisella sitten oli jokaisen lenkin jälkeen 1-2 punkkia, että olihan se tosi mukavaa. Hyh.
Vielä en ole nähnyt punkkeja ollenkaan *koputtaa puuta*.
Kerrohan sitten toimiiko ne silmätipat niin voisin itsekin niitä kokeilla!

Oi eikös 5 ole se parhain numero? Vai oonko ihan väärässä. mutta minä olen ainakin ylpeä sun suorituksesta! 🙂
Itselläni on numerot tuolla ammattikoulussa luokkaa 1-2 ja 3 on parhain, mutta ihme kyllä sain tänä lukuvuonna yhden 3 ja matikasta 2 jota ei ole koskaan ennen tapahtunut.
En kuitenkaan osannut olla ylpeä itsestäni ollenkaan vaikka monesti olisi ollut syytä olla.
Mikähän siinäkin on? Oon myös tosi perfektionisti nykyään, että pakko olla se paras ja saada parhain numero, tietenkään en luule olevani parempi muita, mutta haluan tehdä kaikki jotenkin tosi hyvin ettei pelkkä hyvä riitä. 😟
Sanoit kyllä tosi hyvin tuon, että ne negatiiviset tunteet blokkaa positiiviset ja niin se varmaan on tai en keksi muuta selitystä kun tunnen kuitenkin vihaa ja katkeruutta tms joten en nyt ihan tunteeton ole.
Eniten harmittaa se kun saatan nauraa joillekkin asoille, mutta en silti koe olevani iloinen. Äh en tiedä vaikea selittää.
Jep tuo itkeminenkin on tuttua! Joskus otan liiankin itselleni muidenkin surut ja saatan pillittää itsekseni kotona muiden ongelmia jne. Oon tosi empaattinen muutenkin, ollut aina.

Joo minunki mielestä on outoa etten saanut sitä lausuntoa. 😮 Kai minä sen joskus kuitenkin saan niin saisi ehkä parempaa apua.
Käyn nyt siis kaupungin omalla psykologilla joka on siis ilmaista eli ei kovin hyvää apua sieltä oikein saa.
45 minuuttia kerran viikossa jossa vaan puhun oikeastaan itse omista asioista eikä niille siellä tehdä mitään tai neuvotaan ja opastetaan miten voisi tehdä mutta silti se apu on vähän sellasta 'turhaa' enkä koe saavani siitä mitään mitä haluasin.
Psykoterapiasta oon kuullut tosi paljon hyvää joten sitä haluaisin siksi kokeilla.
Kyllä siis se helpottaa kun saa purkaa omia tuntemuksia ja ajatuksia, mutta ne siellä vaan ei oikein keskity niihin mitä sanoo. 😀
Tuntuu, että tämä täällä kirjottaminen auttaa enemmän!

En tiennyt, että siitä saa kuitenkin noin paljon rahaa! Kyllähän tuolla varmasti pärjää ihan suht ok! Mullekkin vanhemmat maksaa vielä puhelinlaskut 🙂👍 Toisaalta itse maksan sen puhelimen kun mulla on kytkyliittymä.
Kyllähän sitä pärjää kun ei hirveesti ostele mitään ylimääräistä.
Minusta vaan tuntuu, että saan nyt paljon enemmän rahaa kun asun yksin kun sillon kun asuin silloisen poikaystävän kanssa. 😀 Ehkä parempi näin!

Voihan ne selän patit johtua ainakin siitä kun söin silloin huonosti, mutta siitäkin on jo aikaa tosi kauan tai no kohta vuosi. Alaselkä on joskus todella kipeäkin.
En itsekään hirveästi kehtaa kenellekkään puhua näistä ruokajutuista kun on nämä sen verran kummallisia ja minulle todella noloja koska ei kuka vaan välttämättä ymmärtäisi ja saattaisi ajatella vaikka ja mitä minusta.
Uskon, että aika tähän vaan auttaa ja se itsensä etsiminen ja pitää yrittää opetella hyväksymään, että tällainen olen enkä voi juuri nyt itselleni mitään vaikka tosi vaikeeta tämä on.
Pystyn joo syömään sellasiakin nykyään mitkä silloin muka aiheutti sen kohtauksen.
Kurkku oli yks mikä ''aiheutti'' ja nykyään syön sitä ihan normaalisti.
Joitakin vielä kyllä ''pelkään'' syödä esim. kala ja pähkinät, mutta muuten aikalailla kaikki menee! Tiedän, että tuntuu ihan typerältä pelätä syödä ja pelätä jotain ruokaa, mutta minkäs teet? Ei tästä kyllä ehkä omalla naamalla uskaltaisi puhua hirveen paljoa vaikka ei tässä nyt mitään hävettävää pitäisi olla. Kaikki vaan ei välttämättä ymmärtäisi. :/

Huh, no oli kyllä vähän tökerösti sanottu tai aika yläaste-maisesti minun mielestä.
No kaikki on toki erilaisia, mutta en itse ainakaan kenestäkään noin sanoisi vaikka ei humalahakuisesti joisikaan, en ymmärrä mitä se ketään haittaa jos joku haluaa tai ei halua juoda kännejä? Itselleni se on oikeastaan ihan sama, ei oikein ole mitään mielipidettä enkä siksi puutu kenenkään juomisiin.
Joo en minäkään ole nähnyt muutamia kavereita piiiiitkään aikaan koska niitä yleensä näki vaan juomisen merkeissä ja en nyt halua juoda oikeestaan ollenkaan koska olo on niin epävakaa. Kunhan saan itseni kuntoon tai parempaan suuntaan edes niin sitten uskon, että alkoholi kuuluu mun elämään taas enemmän, mutta nyt näin on ihan hyvä minulle!

Haha joo, onneks kanada voitti! 😀 Minusta kuoriutuu aina MM-kisojen ajaksi joku himo jääkiekkohullu, mutta sitten kun ne loppuu niin ei enää kiinnosta kun vuoden päästä.

Kirjotusvirheet ei mua haittaa kun en niistä mitään tiedä kun olen niin huono äidinkielessä. Lukihäiriö löytyy myös joten kirjotusvirheitä on minulla varmasti rutkasti.
Mulla ei ole mitään kesälomasuunnitelmia, ehkä viinijuhlilla käyn muttei kyllä juuri muuta.
Kesätöitäkään ei ole tiedossa, joka on toisaalta ihan hyvä niin saa ihan lomailla vaan.
Kaveri tulee ulkomailta tänne suomeen niin sen kanssa varmasti tulee oltua vaikka ei täällä ole kun viikon verran.
Mukavaa alkavaa viikkoa sinullekkin! 🙂
Mulle tulee kanssa aina ilmotuis että hymiöitä on liikaa, hahaha 😀

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 19.05.2015 klo 16:46

Heippa!

En tiiä onko täällä nyt niin paljon punkkeja kuin joillain alueilla, missä niitä oikeasti on. En ole kertaakana koirastani (koira on 6-vuotias!) vielä punkkia löytänyt mutta kaveri oli löytänyt koirastaan jo 3. Nytkai on vissiin tavallista enemmän punkkeja liikenteellä? Mulla on hirveä ötökkäkammo niin en tiiä mitä tapahtuu sinä päivänä kun löydän punkin koirasta...! En ole aikasemmin käyttänyt punkkipantaa, en tiedä onko tuohon turkkin läpi jotenkin vaikee tarttua? Japaninpystykorva on tuo minun koira.

Joo on se 5 paras ja kiva kun oot ylpeä musta! 🙂 Pitäshän sitä itekkin yrittää olla. Se vaan on välillä vaan vähän vaikeeta. Minä oon puolestaan ylpeä sinusta sun opintojen osalta; matikka on varsinkin tosi vaikeeta ja itse en siitä niin kunnialla lukiossa selvinnyt... 🙂🌻 Niin en kyllä tiiä, mikä siinä on että ei voi olla itsestään ylpeä? Kun kyllähän muutin voi olla. Mää oon yrittänyt tehdä silleen, etät koitan aina palkita itseäni aika pienistäkin jutuista jos siitä tulis vaikka hyvä mieli. Toivottavasti ei rahat vaa lopu kesken jos kovin innostun tästä, haha 😀

Musta tuntuu välillä, että vaikka periaatteessa oiski ihan ilonen jossain tilanteessa niin kuitenkin ne ahdistavat ajatukset ja huoli asioista on sielä taustalla. Ei voi olla niinku vapaasti onnellinen ja iloita jostain. En tiedä, koetko vähän samanlaista kun jos susta tuntuu, että vaikka nauraisitkin, niin et ole iloinen? ☹️ Sitä on tosi vaikea selittää.

Kyllä mun mielestä voisit ottaa sen lausunnon uuestaan puheeksi vaikka siellä psykologilla! Kun jos sinäkään et lääkkeitä haluaisi ekana vaihtoehtona syödä, niin ei jää paljoa muuta hoitovaihtoehtoja! Mulle tarjottiin tuota terapiaa vaihtoehtona jo viime vuonna mutta en kuitenkaan lähtenyt kun ajattelin, että onkohan siitä mihikään. Nyt oli pakko lähtä kun asioita on kasautunut niin paljon. Oon aina jostain lukenut/kuullut että kela ei myönnä sitä tukea siihen jos ei ole kokeiltu lääkitystä. Mullakin se psykiatri kirjotti siihen b-lausuntoon, että mulla on aloitettu lääkitys vaikka se oli jo lopetettu siihen mennessä! Aloin sitten miettimään, kirjottikohan se sen siihen tarkotuksella? Mutta viime vuonna mulle ei lääkkeitä mietittykään ja psykologi vaan ehotti ryhmää niin saatan olla väärässäkin.

Mustakin tuntuu, että tänne kirjoittaminen on auttanut! Kirjoitin pahimpina aikoina välillä päiväkirjaa, joka auttoi vähän myös. Olisi ehkä ihan hyvä kirjottaa talteen näitä niin voisi vaikka joskus käydä uusin silmin näitä läpi?

Joo kyllä sitä rahaa tulee silleen suht paljon kun teen aika paljon töitä viikonloppuina ja iltasinkin niin tulee lisiä sitten niistä! Niin ja tajusin myös, etten saisi edes toimeentulotukea varmaan kun poikaystä tienaa ihan hyvin. Mutta aina me ollaan puolitettu meiän menot ja se on itseasiassa mulle kokoajan velkaa kun mää tykkään enemmän käyä vaikka kaupassa! 😀

Hyvä, että pystyt taas syömään joitakin ruokia, mitä et ennen pystynyt! 🙂 Joo omalla naamalla en tästä hirveesti puhuis, en oo varmaan kellekään siitä sanonutkaan! 😮 Pelottais esim. poikaystävän reaktio jos paljastaisin että pelkään tai oon pelännyt jotain ruokaa/syömistä. Tai siinäkin on ollut se tilanne sitten, kun syö vaikka jotain niin sitten etukäteen jo miettii että entä jos se tilanne toistuu. Se on niin rasittavaa!

Unohin vastat kun kysyit siitä ebaysta... Joo oon käyny siellä välillä mutta pitääkö sielä maksaa sillä paypal-jutulla? Kun mun on oikeesti vaikee välillä tilata netistä kun ahistaa verkkomaksamiset 😀 Mutta sieltä oon yhtä paitaa ainakin katellut jo jonkin aikaa jos rohkaistuisin tilaamaan.. Mitä kaikkea sää oot tilannut sieltä? Onko aina onnistunut se tilaaminen? 🙂

Huh piti nyt aika nopsaa vastata, että kerkeen vielä tänään kun oon kotona vielä käymässä ja tulee kohta kiire lähtä kotia ja illalla en sitten kerkeiskään. Ainiin oon nyt silmätippoja laittanut niin en oo vielä ihan vakuuttunut. En tiiä osaanko laittaa kunnolla mutta väsyneiltä vieläkin tuntuvat ja se tippa aina leviää kunnolla myös silmän ulkopuolelle kun laitan..... Oon vasta 2 kertaa kyllä laittanut niin kokeilu jatkuu!

Mukavaa iltaa! 🙂 Aiotko seurata euroviisuja?

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 20.05.2015 klo 21:47

Iltaa! Eilen kävin lukasemassa sinun kirjotuksen, mutta en jostain syystä jaksanu kirjottaa tänne mitään. 😀 Oon nyt taas täällä omalla asunnolla.

En oikein tiedä millasessa säässä punkit yleensä viihtyy? Luulisin ettei kauhean kylmässä kuitenkaan? Vaikea sanoa.
Oi japaninpystykorvat on ihania! Mun ystävän perheellä on sellainen ja on ihana tapaus.
Todella rauhallinen rotu ainakin sen yksilön perusteella.

Mä ymmärrän mitä tarkotat ja joo sitä on tosi vaikeeta selittää niinkun kaikkea muutakin.
Esim. terapiassa en osaa yhtään kuvailla miltä mun ahdistus tuntuu siis kun se vaan tuntuu ahdistukselta 😀 Yritä siinä sitten selittää sitä niille.
Negatiivisia tunteita on ainakin vaikea selittää kun sillon tavallaan tuntee samaan aikaan niin montaa eri tunnetta jne.
Kyllä mä uskon, että sä tajuat mitä selitän.

Joo mun pitää kyllä ottaa puheeksi se uudestaan siellä, mutta varmaan silti syksylle menee se homma... no ehkä se onnistuu syksymmällä muutenkin paremmin kun kesällä on kaikilla lomia muutenkin.
Lääkkeet ei kyllä tule kuuloonkaan tai en oikeesti niitä haluaisi kokeilla ollenkaan ikinä.
Hassua, että jos ongelmat on tullut elämän aikana ilman mitään lääkkeitä niin kai ne lähteekin ajan kanssa ilman niitä.
Masennushan on tavallaan sellanen elimistön tulehdustila vaan, mutta en tiedä mikä ahdistuksen syy on.
Oon lukenut tosi paljon Luontais Terveys lehteä jossa oli juurikin masennuksesta tms. että miten sitä voi hoitaa kaikella muulla kun SSRI-lääkkeillä. Suosittelen niitä lukemaan jos vaan sua yhtään kiinnostaa. 🙂

Joo tänne on hyvä kirjotella omia ajatuksia! Itse oon niin huono kirjottamaan mitään käsin siis ihan kynällä kun ajatukset pomppii asiasta toiseen kokoajan niin vaikea saada siitä sellaista järkevää aikaan niin tämä netissä kirjottaminen on siihen hyvä ja kun saa vielä vertaistukea niin mikäs sen parempaa!
Joskus en halua lukea miltä minusta on tuntunut kun ne ahdistavat tunteet ahdistaa 😀 En osaa selittää tätäkään.

Joo ebayssa maksetaan sillä paypal-tilillä, mutta mulla se on yhdistetty siihen omaan tiliin eli ei tarvii erikseen siirtää rahaa jos mulla on vaan käyttötilillä rahaa niin pystyn sieltä tilaamaan!
Oon ostanu sieltä ihan älyttömästi tavaraa 😀 Tässä muutamia;
- Mekon, hameita, höyheniä, paitoja, koruja, koirille talveksi vaatteita, kaulapantoja koirille, vesikuppeja koirille, kynsitarroja, kynsiviiloja, lankaa, neulontapuikkoja, reppuja pari, aurinkolaseja, jotain simpukoita ja koristekiviä, tekokasveja, helmiä, sukkahousuja, neuletakin 😀
Eli todella todella paljon ja kun tuossa oli ehkä puolet mitä oon sieltä ostanu kun en enää muista kaikkia.
Kaikki tavarat on tullu perille ihan hyvin toki hitaasti jotkut koska no tuleehan ne tosi kaukaa ja halvimmalla mahdollisella kyydillä tietenkin koska itse tilaan niitä mihin ei tule posteja ollenkaan. 95% kaikki tuotteet on ollu samanlaisia tai parempiakin kun kuvissa joten ei mitään ongelmaa siinäkään.
Siskolle oon nyt tilannu yhdet kengät mitkä se halus ja ne meni tulliin koska ne maksoi 36e ja yli 22e ostokset yleensä menee tulliin huonolla tuurilla, mutta siis harvoin ebayssa mikään yksi tuote maksaa sitä 22e joten ei sekään haittaa. Tulleja siis maksoin 8e eli ei paha muutenkaan.
Kannattaa vaan katsoo ne kaikki kokotaulukot jos vaatteita tilaa.
Ja jos ne tuotteet ei tule perille niin saa rahat takaisin. Ne myyjät on tosi mukavia ja tekee tosi paljon yhteistyötä kyllä jos siinä tuotteessa on jotain vikaakin niin sillonkin ne tarjoutuu maksamaan kaiken takasin sulle että sanoisin sen olevan ihan turvallistakin.

Voi harmi jos ei ole silmätipat vieläkään auttaneet. :/ Mulle optikko sanoi että jos tarvitsee silmälasit niin jos niitä ei pidä niin silmät voi tuntua väsyneiltä niin johtuisko sulla siitä?
Kasteletko kylmällä vedellä ikinä sun silmiä? Kannattaa yrittää monesti päivässä vaikka kokeilla ja sitte jotain kurkkuja pitää silmällä jos sekin helpottais.

Just eilen katsoin ettei Suomi päässyt finaaliin niin en osaa yhtään sanoo jaksanko katsoa niitä muita. Jotenkin ei niitä kyllä jaksanut katsoa eilenkään kun oli karsinnat niin tuskin seuraan koko aikaa eli saatan välillä vilkasta miten niitä ääniä annetaan.

Huoh, nukuin tänäänkin tos pitkään tai aamulla aluksi heräsin joskus puoli 7 aikaan, mutta sitten nukahin omalla asunnolla (tulin siis aamulla tänne isän kyydillä) melkein heti ja nukuin n. klo 13 asti. 😀 En ymmärrä miten mua vaan väsyttää jatkuvasti.

Mitäs sulle kuuluu? Meinaatko itse seurata euroviisuja? 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 21.05.2015 klo 20:43

Moikka moi taas! 😀
Nyt on saatu valmiiksi se pöytä olohuoneeseen! Laitan linkin tähän ja toivottavasti se näkyy kunnolla; http://aijaa.com/yfMiSE
Se on tosiaan vanha ikkuna jostain purettavasta talosta tms (isä sen jostain hommas kun oli töissä) ja siihen on tehty jalat hukkapaloista ja tilattu tuo lasi siihen päälle vaikka tuossa ikkunassakin on lasit, mutta tuonne väliin voi jotain kivaa joskus kehitellä kunhan vaan keksin että mitä.
Mun mielestä toi on tosi hieno noin ikkunaksi 😀

Tänään siivosin oman kämpänkin kokonaan ja menihän siinä parisen tuntia vaikka ei täällä hirveän sotkuista ollut. Iso asunto kun on tai no 56 neliöö, mutta on se iso mulle tai riittävä oikeastaan.

Jep, tää nyt oli tällänen nopea päivitys vaan. 🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 22.05.2015 klo 00:00

Moi taas! 😀 En aiemmin kirjottanutkaan paljoa, mutta nyt on pakko.
En tiedä mitä rytmihäiriöitä mulla taas on... yritin vaan maata selälleen niin tuntui kurkussa oudolta (ihan kun henki salpautuisi) ja sydän pomppi miten sattuu. En osaa kunnolla edes kuvailla miten se hakkas, mutta tosi oudosti.
Edelleen on samanlaista vaikka on mennyt jo 30min ensimmäisestä.
Outoa kun multa otettiin kuitenkin EKG viime viikolla eikä lääkäri siitä mitään maininnut joten tuskin siinä mitään oli?
Oudointa tässä on se kun ei mulla ollut erityisen rankka päivä edes.
Onko sulla ollut tällasta? Pitäsköhän soittaa lääkärille tästä.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 22.05.2015 klo 12:01

Huomenta päivää! Täällä paistaa aurinko ja on ihanan lämmin. Istun parvekkeella ottamassa aurinkoa.
Heräsin jo 10 aikaan aamulla vaikka menin myöhään nukkumaan tuon sydämen muljahtelun takia. Äh, inhottaaa vieläkin se että mistä se mahtoi johtua.
Otatko paljon aurinkoa? Itse tykkään siitä kun ruskettuu koska näytän paljon paremmalta sillon ja yritän toivoa että naamakin alkaa näyttämään hyvältä kun saa vähän väriä pintaan.
Mulla on paha tapa repiä nun naamasta arpia sillon kun oon stressaantunut tai ahdistunut ja siks mun naama näyttää niin kauhealta aina. :/

Haha en taas keksi enempää kirjotettavaa 😎🙂🌻

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 23.05.2015 klo 00:22

Heippa!

Mulla ois huomenna jo heti aamulla klo 6 lähtö sinne synttäreille mutta vielä kerkeen kirjottaa!

Ensinnäkin tosi siistin näkönen tuo pöytä! 🙂 Meilläkin on ollut sohvapöytä jo pitemmän aikaa hakusessa ja tommosen ottasin kyllä paljon mieluummin ku mitä kaupoissa on tullut vastaan. Kivan yksinkertainen mutta kuitenkin tyylikäs,semmosesta tyylistä mää tykkään vaikka mun kämppä näyttääkin hyvin sekavalta ja räjähtäneeltä monesti... 😀

Siis sulla tuntui sydämen muljahtelua? En oo ite koskaan sitä varmaan tuntenut, mulla on enemmänkin päivittäinkin sellasta epätoivon ja sekoamisen pelkoa tai pelottaa ehkä se, että jos ei oo mitään mukavaa tulevaisuutta ja jos sekoan tai epäonnistun jne ja se saa kropan jotenki ylikierroksille. Se näkyy mulla sitten ehkä kiihtyneenä sykkeenä ja siis joko sekoamisen tunteena tai pelkona siinä, en tiiä. Mutta se on niin ahistavaa ja haluan siitä niin eroon... ei jaksais mutta ainakin tähän mennessä jotenkin pääsen niistä ajatuksista eroon. Mutta se on rasittavaa henkisesti. Niin mun poikaystävällähän oli diagnosoitu kans paniikkihäiriö ja se on syönyt nsiihen jo pitkään lääkkeitä. Sillä oli sydämen muljahteluita silloin, mikä pelotti sitä. Mulla pikemminkin on vaan jotenkin "kiihtynyt" olo, toso vaikee selittää. Tuntuu että lähtee ihan ylikierroksille ja sitte mua saattaa ahistaa aina jos pikkasenkaan innostun jostain, että entä jos menee yli. Oikeesti huoh! Mutta ei varmaan kannata olla muljahteluista silleen huolissaan, ne voi liittyä paniikkihäiriöön. Mutta jos ne jatkuvat niin ole yhteydessä viimeistään lääkäriin. Aina on kuitenkin hyvä tarkistaa. Niin ja on mulla ollu sitä, että sydän tuntuu tulevan rinnasta ulos ja seki on ihan karseeta... pelottaa että sellasia tulis sellasissa tilanteissa missä ei todellakaan toivoisi semmosia tulevan esim. kaverilla... kyllä ne ois ekgstä sanonu. Mulla on aina kaikissa tommosissa mittauksissa tosi tyyni ja rauhallinen olo mutta poikaystävällä taas ei ja sillä näky heti ekgssä kun sen syke kiihty niin kovasti.

Japaninpystykorvat on kyllä ihania mutta mun omani on kyllä kaukana rauhallisuudesta. Se haukkuu ovikellot ja hyppii vieraat mosneen kertaan ja tunkee vieraiden viereen rapsutettavaksi jne! Kovasti yrittäny oon kouluttaa mutta vaativaksi oon kyllä huomannut. Äitillä on samanlainen ja sekään ei oo rauhallisuutta nähnytkään mutta se onki vielä pentu! Mutta tosi kilttejä ihmisille molemmat ja aika miellyttäjiä kuitenkin. Omani on vain aika arka muita koiria kohtaan eikä hirveästi niistä tykkääkkään paitsi muutama poikkeus löytyyy! Millasia sun koirat on? 🙂

Oon ite kans lukenu kaikkia vaihtoehtohoitoja muyta vois tutustua tuohon sun vinkkaamaan lehteen kans! 🙂 huh sää oot kyllä sitte ebay-ammattilainen. Pittää varmaan itekki kyllä nyt rohkaistua sen suhteen, haha! Kyllä ää kastelen silmiä kylmällä vedellä samalla ku pesen kasvot mutta en muuten... ihanko ois viimepäIvinä ollutkin vähän apua tipoista mutta unohin tänään laittaa taad sitten... niin ja luin just taas piilokarsastuksesta niin se just väsyttää silmiä kun silmien on vaikea kohdistaa niin ehkä se väsyneisyys selittyis aika hyvin sillä! 😀 oon yrittänyt käyttää nyt aktiivisemmin laseja. Ei oo kyllä nytkään päässä.. o ko sun silmäoireissa tapahtunut muutosta?

En oo nyt oikeen jaksanu seurata euroviisuja kun mielen päällä on ollut kaikenlaista. Luin silloin ke äällä VAKAVA-kokeeseen mutta vaikka tuntui, että lukemisesta ei tullut mitään niin sain kutsun lastentarhanopettajan soveltuvuuskokeeseen. Mun pitäs ensiviikon keskiviikkon mennessä keksiä, millasen osaamisnäytteen sinne teen ku sellanen vaaditaan. Soveltuvuuskokeessa on myös haastattelu ja ryhmätilanne ja ne kyllä ahdistavat. Kiva alkaa panikoimaan siellä... oon myös hakenut muutamaan muuhun paikkaan muta ei oo vielä tullut tietoa, pääsenkö niihin kokeisiin. Ne on amk:n pääsykokeita ja haen sinne yo-todistuksella ja monesti sinne vaaditaan aika hyviä tuloksia ja mulla on "vaan" M:n paperit niin ei ainakaan viime vuonna tullut kutsua ees! Musta se on kauheen epäreilua kun ei kaikille lukio oo niin helppo ja minäki olin niin hölmö että kirkotin pitkän matikan iha surkeesti vaikka lyhyestä ois voinu saada paremman. Toivottavasti tuo hakusysteemi muuttuu jotenki kun en oo varmasti ainut joka miettii tuota! 😠

Tänään oli kyllä ihanan lämmin! Ja ottasin aurinkoo ehkä enemmänkin mutta en rusketu kovin hyvin... oon kyllä kateellinen niille jotka ruskettuu! ;o ja se tekee kasvoillekin ihan hyvää, ainaki mulla on yleensä kesän jälkeen iho vähä paremmassa kunnossa. Mutta nyt on pakko mennä nukkuun että jalsaa edes joten kuten herätä, mukavaa viikonloppua! En varmaan pääse vastaamaan huomenna mutta katsotaan! 🌻🙂🌻

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 24.05.2015 klo 12:02

Eilen en kerennyt kirjoittaa kun olin melkeinpä koko päivän menossa.
Kämpiltä lähdin joskus aamulla 10-11 aikaan isän kanssa hoitamaan asioita eli käymään kaupassa koska tänään ne ei ole auki.
Sitten menin ystävälleni katsomaan ja riehumaan sen koiranpennun kanssa ja omat koirat oli tietenkin mukana siellä. Muutaman tunnin siinä kerkesin olemaan kunnes piti lähteä hakemaan äidin autoa sen työpaikalta jonka ajoin sitten vanhempien luokse. Vanhemmilla sitten siivosin, tein ruokaa ja käytin koiraa ulkona.
Sieltä lähdin illalla omalle asunnolleni ja illalla joskus 9 aikaan kaveri tuli hakemaan minut niille katsomaan euroviisuja joita ei kyllä kauheen hyvin katsottu tai jaksanut keskittyä ihan kunnolla. Vähän ennen 1 yöllä kaveri lähti viemään minua kotiin.
Väsyttää vieläkin, mutta tähän on alkanut taas vähän tottua, että on sellainen uupunut olo pitkin päivää.

Luulotautisuus alkaa taas puskemaan läpi. Oon tosi hajamielinen ollut nyt nämä viikot tässä. Saatan unohtaa asioita ja sitä mitä oon sanonu/tehnyt, muistan asiat väärin tai siis että olen tehnyt ne esim. eilen vaikka siitä olisi jo pari päivää, tuntuu ettei päähän mahdu mitään järkeviä ajatuksia tai ajatuksia ollenkaan, tuntuu että meen vaan tuolla ajattelematta mitään, teen kaiken ihan normaalisti mutta tuntuu etten itse ole 100% mukana siinä, ahdistaa kokoajan tai on sellainen jännittynyt olo.
Näiden kaikkien takia pelkään sitä aivokasvainta mitä oon pelännyt tosi pitkään jo, mutta jotenkin tuntuu että noi 'oireet' voisi siitä johtua.
En tiedä, en vaan osaa hyväksyä että nämä kaikki johtuis vaan jostain mielenterveys asioista, se tuntuu tosi oudolta. Yritän keksiä kokoajan jonkun fyysisen sairauden itselleni joka selittäisi mun tuntemukset ja olemuksen.
Mulla on sattunut päähänkin tosi paljon viime aikoina, ennen ei sattunut oikeesti ikinä. Kipu enenmmänkin tuntuu otsan alueella.

Haha, aijaa mun käsitys japaninpystykorvista osottautuu vaan tämän yhden yksilön perusteella. 😀 Se on sellanen rauhallinen yksineläjä, mutta toki ikääkin on jo kai 8 vuotta. Toisaalta jokaisella koiralla on oma luonteensa.
Mun kääpiöpinseri on todella arka vieraita ihmisiä kohtaan tai se haukkuu sen pari minuuttia pelko perseen alla kun näkee jonkun uuden ihmisen joka haluaa sitä silittää tms. mutta silti se samalla antaa kyllä rapsuttaa, mutta pakko vaan haukkua silloin vähän aikaa, mutta sen jälkeen se vaan on ja kiehnää siinä uudessa ihmisessä. Se on myös tosi hellyydenkipeä ja hirveä sylikoira, aina sylissä ja siellä missä on ihmisiä. Tykkää nukkua peiton alla ja aamulla mun herätessä tulee samalle tyynylle nukkumaan selälleen. Pelkää isoja koiria, koska sillon kun se oli pieni niin sen kasvattajan luona oltiin kylässä niin sieltä ovesta pääsi yhtäkkiä 3 siht isoa koiraa (säkä ehkä 60-80cm ja mun koiralla 30cm) niin ne oli kokoajan sen kimpussa ja raukka pakoili niitä sängynalla.
Koiranpentujen kanssa tulee toimeen hyvin vaikka olisi vähän isompi koira, se vaan leikkii ja komentaa niitä. 😀 Yrittää opettaa tavoilleen aina. Ja tämä kääpiöpinseri on siis narttu syyskuussa 3 vuotta ja leikattu.
Chihuahua on uros juuri vähän aikaa sitten täyttänyt 2 vuotta. Sillä on ylipurenta ja on hieman normaalia isompi chihuksi. Pienestä asti ollut tosi kiltti ja tottelevainen, mun perään ihan hirveesti eli seuraa ihan joka paikkaan vaikkakin osaa rauhoittua kyllä kun yksin jää eikä ala vetämään hirveetä itkusooloa.
Paljon paljon rauhallisempi kun kääpiöpinseri. Vähän sählempi ehkä.
Koirille murisee ja vinkuu, mutta se on ymmärrettävää kun on niin pieni että pakko vähän näyttää että kyllä hänkin osaa. Haukkuu välillä toisille koirille, mutta uskoo usein kun ärähdän. Ovikellolle eikä toisille ihmisille hauku, mutta lapsia se pelkää 😀
Tuollasia mun koirat näin tiivistettynä, ihania kummatkin ☺️❤️

Mun silmäongelma on ainakin toistaiseksi lähtenyt pois. Ei enää satu silmiin.
Häiritsee vaan kun ei tiedä mistä se johtui. Tämäkin lietsoo sitä aivokasvainen pelkoa entisestään. Äh, ärsyttää.
Oon muutenkin just sellanen että pohdin kauheasti asioita, mietin ja pyöritän niitä mun päässä. Harvoin edes sanon, että taas mua ahdistaa ja pelottaa vaan pidän sen omana tietona koska oon rasittanu jo kaikkia liikaa mun ongelmilla että tuntuu ettei kukaan jaksaisi enää kuunnella.

En yhtään muista mitä kaikkee sä kirjotit tuonne kun oon puhelimella niin ei pääse edes kunnolla katsomaan enkä halua että tämä teksti häviää tästä mihinkään.
Kirjottelen vähän myöhemmin lisää! 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 24.05.2015 klo 20:52

Nyt voisin jatkaa tätä kirjottelua. Kävin tänäänkin kaverilla, hän sai koiranpennun perjantaina niin omien koirien kanssa siellä oon nyt ollut että ne tottuu toisiinsa 😀
Nyt kuitenkin takaisin kämpillä. Yritän väsätä lapasia taas vaihteeksi... koska kesällähän niitä tarvitsee. 😎
Rupesi ahdistamaan ja itkettämään ilman mitään syytä. Mulla on yks tuttu joka haluaisi minun kanssa 'vähän' enemmän kun olla ystävä, mutta itse en halua kenenkään kanssa nyt mitään koska oon ihan hukassa itseni kanssa enkä todellakaan halua ketään rasittaa näillä mun asioilla kun tiedän miten rankkaa se pahimpina päivinä on. Kuitenkin hän sanoi, että haluaa tukea mua jos vaan tarvitsen apua tms ja, että hän tietää ettei minulle kaikki asiat ole helppoja... tuo viimeinen lause sai mut taas itkemään, en tiedä miks (syytän kohta alkavia menkkoja) mutta jotenkin se kaikki taas tuli mieleen ettei mulla ole helppoa vaikka tavallaan taas on.
Muutenkin kiinnitän aina huomioni kaikkiin asioihin ulkona tai tuollaisiin tekstiin ja aina ne jotenkin osuu jollakin tavalla kohdalle. Viimeksi kaupassa kävelin ja huomio kiinnittyi jonkun pankin tms mainokseen jossa luki isolla 'paranet pian' ... kiinnitätkö sinä huomiota näin paljoa ympäristöön? 😀 Minä kiinnitän aina niinkun oon aikasemminkin sanonut, että mietin ja pohdin liikaa asioita päässä.

Ryhmätilanteet tuollaisissa tilanteissa on tosi ahdistavia. Yritän itse aina jotenkin 'muuttua' eri ihmiseksi ja olla ajattelematta sitä tilannetta.
Oon ollutkin sitten tosi puhelias ja mukana niissä, yritän vaan ajatella että miks mun pitäisi hävetä tai ahdistua kun se on vaan tehtävänanto ja kaikki muutkin tekee saman eikä se haittaa jos mokaa ja tuskin kukaan pitää sua tyhmänä.
Mutta tajuan sua kyllä tosi hyvin.
Mulle enemmän aiheuttaa inhottavaa oloa jos pitää esittää joku esitelmä luokan edessä, vaikka siinä ei ole edes mitään pahaa mutta silti hyrr. 🤔
Sillon mua heikottaa, sydän hakkaa, janottaa jne. Ehkä en vaan luota niissä tilanteissa itseeni että osaan ja esitelmä on ihan hyvä.

Miten meni siellä synttäreillä? Jaksoitko herätä ihan hyvin vaikka menit aika myöhään nukkumaan? 😀

Kirjotellaan taas 🌻🙂🌻

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 24.05.2015 klo 22:57

Moi,

Synttäreiltä on nyt palattu ja ne meni hyvin. En itse jaksanutkaan kovin pitkään valvoa kun tuli nukuttua niin vähän. mutta se ei haitannut, oli mukavaa mennä ajoissa nukkumaan. Kävit mielessäni kun kahvin avecina oli tarjolla Baileysiä. En kyllä maistanut tällä kertaa kun nuo vahvemmat ei oo mulle hyväksi, haha 😀

Mää koitan aina sillon miettiä kun luulotautisuus koittaa puskea päälle, että enhän ole vielä kuollut siihen syöpään yms. minlä kuvittelin jo 5 vuotta sitten... inhottavaa vaan ku pelkään nyt enemmän sitä sekoamista niin siihe se ei toimi. ☹️ Mutta pitää koittaa nyt rentoutua ja lepäillä ja tehä asioita hitaalla aikataululla, mikä varmaan auttaa. Mulla oli tuota "viestien lukemista" tai kun jos vaikka sattui tuleen yhtäkkiä puheeksi tai jos satuin yllättäen lukemaan jostain syövästä jne niin ajattelin "ahaa, tämä on merkki varmaan siitä, että mulla on se. Ei muuten ilmenisi tämmöstä." Mutta tuohan on aivan höpön pöpöä! 😀 tarkkailen itse myös ympäristöä aika tarkasti ja ainakin itse koen aistivani muiden tunteita erityisen hyvin ja koen, että minulöa on hyvä intuitio. Voin olla todellakin väärässä mutta tuo tunne liittyy varmaan siihen kun itse tarkkailee itseä niin paljon niin automaattisesti sitten muitakin. Nyt oon pari lertaa nähny tavallaan myös aika ennustavaa unta mutta toisaalta ne asiat on ollu semmosia, joita oisi voinut päätellä ilman untakin. 😀 muutenki tulee tulkittua unia paljon ja näänki usein monestiki yössä unia. Näitkö sinäkin paljon unia, onko sulla tapana mietiskellä mitä ne aivot yrittää työskennellä kun nukut? Mää nään myös aika monesti unta mun poikakaverin eksästä mikä on hämmentävää ja vähän noloaki. Tunnen hänet ja oon ehkä vähä jotenki mustasukkainen tai jotenki hän ärsyttää ihan hirveesti..!

Muakin välillä ahisti tosi paljon tai vieläkin, jos en muistanut jotain asiaa hyvin mitä oli tapahtumut tai mistä oli puhuttu kun koen, että muistan tosi hyvin sovittuja juttuja. Mutta se varmaan liittyy tähän ahdistukseen ja stressaantuneeseen olotilaan jos meillä molemmilla on ollut sitä?
ootko nyt pitänyt laseja tai ollut pitämättä? Ehkä sun silmät on tottuneet niihin tai jos et oo pitänyt niin ne ei oo sitten enää ärsyttäneet tavallaan silmiä?

Minäkään en puhu ahdistuksesta kellekään paitsi terapiaryhmässä oon saattanut sanoa, en muista. Koitan olla siellä majdollisiman rehellinen ongelmista. Oon sanonu poikaystävälle yhessä tilanteessa, kun hän ei kertonut kuin vasta edellisenä iltana että lähtee ehkä seuraavana päivänä kaveri luokse muutamaksi päiväksi, että mulla on päivittäin ahistusta ja kaipaisin tietoa tommosista suunnitelmista vähän aikasemmin. Kun en välttämättä voi olla ihan yksin kotona kotona (olin silloi kuitenkin yhen yön, jippii! sitten lähin vanhempien luo kun mun itseasiassa piti muutenkin lähtä). Hän sanoi mulle sihen että ei oo tiennyt, että mua ahistaa koska oon niin monesti iloinen. Voi kumpa vaan itekin keskittyisin siihe iloisee olemukseen minkä näköjään muille voin antaa vaikka musta tuntuu, että oon kaikkea muuta enemmän. Kyllä mää oon ilonenki enkä esitä olevani onnellinen ja iloinen välillä mutta samaan aikaan on kyllä mielessä tai sen jälkeen heti ne negatiiviset asiat.

Nythän sulla on sitte paljon muuta mietittävää kun saitte koirakaverin! 🙂 Ja ehkä se on ihan hyvä, että sulla on muuta touhuttavaa? Koiranpennut on kyllä aina niin ihania tapauksia ja tulee melkeen aina hirvee pentukuume kun kohtaa koiranpennun! Mutta kyllä vielä oma koira riittää... nii ja mulla on kissoja 2 myös jos en oo jo maininnut, en muista!

Voi ei, ompa hankala tilanne :/ ymmärrän kyllä sua täysin, ettet haluaisi suhdetta juuri nyt kun itsellä on raskasta. Itsekin olen miettinyt sitä ja siitä on välillä hirveet syyllisyydentuskat ja hävettää kun on mitä on ja toisen pitää vaan kestää. Tai ku mun poikaystävä on kuitenki sanonut, että häntä ahdistaa vaikka on aikonut ymmärtää enemmän. En toisaalta haluisi vaatia sitäkään koska munhan ongelma tämä on... toisaalta se sun kaveri kuulostaa tosi mukavalta ku haluaisi tukea sinua. Just tommosia sanoja sitä kaipaisi kyllä välillä. ☺️❤️ Mitä mieltä itse olet tästä sun kaverista, voisitko siis joskus kuvitella, että teillä ois jotai enemmän? Mutta jos susta tuntuu nyt, ettet ole valmis tai et tällä hetkellä pysty olemaan suhteessa niin ei ole hyvä alkaa miettiin mitään kaveruutta syvempää ehkä. Toisaalta vois aatella, että ei joku seurustelu niin paha juttukaan oisin kun kyllähän se on ihan mukavaakin, ainakin aluksi ehehe.. 😳mää en ehkä oo paras neuvomaan tässä asiassa kun tuntuu, että oon ite tehnyt oman suhteeni aikana suurimmaksi osaksi vain virheitä. Tämä ajattelutapa tosin on aika vahingollinen ja pitäs kai keskittyä positiivisiinki juttuihin!

Hyvää yötä, minä lähen nyt nukkumaan! 😴 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 26.05.2015 klo 11:14

Huomenta, siis yritin nukahtaa yöllä n. 12 aikaan ja varmaan nukahdinkin pariksi tunniksi. Sitten heräsin kun oli niin kuuma täällä huoneessa ja koira vielä sängyssä peiton alla nii olipa mukava olla! 😀
Piti ikkuna aukaista ja kello taisi olla jotain 3 ja ulkona oli ihan valosaa jo.
Lopulta nukahdin joskus 6 aikaan uudestaan.
Mulla oli silloin kun heräsin niin kauhean ahdistunut olo kaikesta. Onko sulla ikinä niin, että aamulla herätessä tai sillon jos yöllä herää keskenkaiken tosi ahdistava olo?

Tuleeko sun koira hyvin toimeen kissojen kanssa? 🙂 Itse en uskaltaisi kissaa ottaa kun ainakin toinen noista saattais vähän ihmetellä. 😀
Tulikin tuosta mieleen taas kun naapurit sekä vuokranantaja on ollut sitä mieltä, että mun koirat haukkuu 24/7 siis kun toinen näistä ei koskaan edes hauku muuta kun ulkona toisille koirille eikä se ole kiellettyä.
Sain tietää, että vuokranantaja (yksi niistä kun kyseessä on iso firma) asuu samassa talossa, mutta eri rapussa. Tieto tästä tuli mulle ihan puskista muutenkin, olin vaan menossa jatkamaan vuokrasopimusta ja sitten sieltä sanottiin että mene puhumaan henkilön x kanssa jatkosta kun täällä lukee ettei jatkettaisi sopimusta.
No voit arvata kuinka hämmentävä tilanne oli kun kukaan ei ole minulle mitään ilmoittanut asiasta.
No tämä va (vuokranantaja) sitten sanoi että kuuluu mun koirien haukunta sinne sen rappuun asti ja kyllä tunnistaa kun chihu haukkuu... no kun se mun chihu on just se joka ei hauku 😀 en tiedä oisko mun pitänyt itkeä vaiko nauraa, koska sen rapussa asuu joku vanhempi nainen jolla on chihu, että oisko vaikka se kerta hänelle asti kuuluu?
No siinä sitten sanoin, että voin vaikka äänittää jos on niin vaikeeta uskoa, kun nämä on oikeesti 90% päivästä hiljaa. Rupesi ärsyttämään ihan sairaasti.
Tässä talossa asuu todella paljon vanhuksia, mutta en silti hyväksy sitä etteikö mitään ääniä saisi mistään kuulua koska olenhan minä 'ainut' kuka välillä 'meluaa'.
Typerintä tässä oli vielä se kun oon ollut viimeiset 3 viikkoa mun vanhemmilla ja va sanoi, että kyllä tämän kolmen viikon aikana on kuulunut haukuntaa, hohhoijjakkaa. Se ei sitten ainakaan ole minun luota kuulunut. 😠
Va on myös sellainen vanhempi nainen, joten en yhtään ihmettele jos he ovat näitä nuorempia ihmisiä vastaan koska 'kaikki nuoret meluaa ja bilettää' vaikka itse oikeesti vaan neulon ja käytän koiria ulkona, oon tosi pahis. 😀
Sain sen vuokrasopimuksen sitten kuitenkin joulukuulle asti, tuskinpa ois sitä kirjottanut jos en ois sen mielestä puhunut totta.
Mulla on monesti ollut tosi huono tuuri va kanssa enkä ehkä jaksa enää jos joku rupee valittamaan lisää sellasista asioista mitkä eivät pidä paikkaansa.

Voi olla, että ne silmälasit aiheutti tämän. Niihin pitää aina kuitenkin tottua ja mun silmät ei näköjään tottunut enkä ole nyt uskaltanut niitä pitää päässä. Varmaan pitäisi, mutta se silmäkipu ei ollut kovin kivaa.

Tämän kaverin kanssa en tuskin halua yhtään mitään vaikka pystyisin/haluaisin suhteen koska hän on rutkasti vanhempi ja ei ihan halua samoja asioita kun minä.
Oon ruennut tosi vaativaksi siinä kenen kanssa haluan suhteen. Nuorempana sillä ei juuri ollut mitään väliä kunhan nyt ei ollut ihan joku järkyttävän näköinen juoppo.
Oon nuorena seurustellut niin monen kanssa etten kehtaa lukua tähän edes kertoa joten ehkä ihan ymmärrettävää asettaa se rima vähän korkeammalle.
Ehkä nyt ei vielä kuitenkaan tarvitse mitään seurustelua vaikka myönnän, että välillä kaipaan sitä tunnetta kun se toinen on vieressä.
Ehkä vielä joskus tässä kunhan 'paranen' suht normaaliksi.

Nyt täytyisi nousta jo sängystä käyttämään koirat uudelleen kun ne tuli käytettyä silloin puoli 6 aikaan viimeksi. Syömistäkin pitäisi etsiä tuolta.

Ihanaa päivää sinulle! 🌻🙂🌻

Käyttäjä Lunanen kirjoittanut 26.05.2015 klo 19:11

Iltaa!

No huh, sullapa on ollut yö! Mua ärsyttää just tuommoset, ettei saa yöaikaan kunnolla nukuttua ja joutuu sitten aamusta ja päivästä nukkumaan. Ei siinä ehkä ois muuten mitään, mutta mulle tulee siitä vaan sitte huono olo. Minä useimmiten nukun yön tosi sikeästi, enkä herää paljon mutta on kyllä niitäkin hetkiä ollut, kun on herännyt yöllä eikä ole meinannut saada unta kun on vaan ahdistanut. Aamulla herätessä oon aina väsynyt, koskaan ei jotenki virkisty yön aikana... Mulla on kuitenkin nyt projektina alkaa herään aikasemmin ja mennä nukkumaan ajoissa niin jos se auttas vähän.

Joo kaikki eläimet tulevat hyvin toimeen toistensa kanssa. Aluksi jännäsin kun alettiin poikaystävän kanssa seurustella ja hänellä oli kissa, että mitäköhän siitäki tulee mutta kyllä ne sietivät toisiaan ja saattoivat jo silloin nukkua sängyllä yhtäaikaa. Kun oltiin vuosi asuttu yhessä niin otettiin sitte kissalle vielä kaveriksi toinen kissa kun tämä poikaystävän kissa on niin rasittava öisin ja herättelee (tämä osittain selittää loputonta univelkaa), jos se kaveri vähän rauhoittais. Ja kyllä se vähän auttoiki mutta kyllä sitä yöllistä herättelyä vieläkin on! 😀 Kyllähän nuila on välillä hurjat jahtaamisleikit meneillään. Mun koirasta ja tästä uudesta tulokkaasta tuli sitten aika tosi hyvät kaverit ja ne usein nukkuvatkin vierekkäin tai kissa änkee koiran viereen nukkumaan. 🙂 Kyllähän tietty alussa oli vähän totuttelua mutta aika nopsaa nämä on viihtyneet toistensa seurassa!

No just, ompa kyllä kiva juttu. Ei voi olla totta, että jos kolmeen viikkoon et oo ollu ees kotona niin muka koirat haukkuneet? Taitaa olla sen rouvan koira joka haukkuu? Mullaki oli itseasiassa naapureiden kanssa ongelmia tähän liittyen kun mun koira haukkuu ovelle ja välillä saattaa innostuessaan haukahtaa sisällä. Heillä on vauva, joka nukkuu jo valmiiksi huonosti yöt sekä päivät ja he joutuvat heräileen niin kävivät sitten valittamassa että koiran haukku ärsyttää. Mutta en mää voi tuolle oikeen mitään kun ei munkaan koira 24/7 hauku, ovelle vaan jos joku vieras tulee. Ei se hauku esim. jos minä tuun ovesta. Poikaystävän sen haukkuu kyllä... Nii ja meillä ei vieraita niin paljoa käy! Harvoin. 😀 Paitsi ei sillon hauku jos poikaystävä tulee mun kanssa, haha! Nojoo mutta me tarkistettiin jostain, että koira saa haukkua päiväsaikaan ja yölläkin saa kuulua tavallisen elämisen ääniä. Tietenki ollaan hiljaa yöaikaan ja vaihettiin vielä makuuhuonettakin kun kuulemma meiän jalkojen äänet herätti niiden vauvan yöllä. Niin ja myös meiän kissa ehkä oli se pahin kun se raapi seinää kun halusi ruokaa mutta nyt ne ei oo enää valittanu ku vaihettiin huonetta ja sanottiin niille, että ei me nyt aleta elämää rajottaan niittenkään takia. Kun kyllä koira saa päivällä ovelle haukkua mun mielestä. Ja jos niiden vauva on herkkäuninen niin ehkä ei opiskelija-asunnot ole ensisijainen paikka muuttaa, tämä on nimittäin semmosta kunnon biletysaluetta. Ja heidän kämpästään kuuluu ihan ihmeellisiä ääniä meillekin. On myös niitä kerrostaloja, joissa eläimet ei ole sallittuja. Mutta tää perhe on ulkomaalainen niin eivät toki varmaan tienneet millaselle seudulle olivat muuttamassa. ☹️ Toivottavasti sulla selviää nuo asiat eikä tule turhia valituksia!

Luin myös iltalehdestä, että silmätkin voivat palaa auringossa! (http://www.iltalehti.fi/terveys/2015052519749593_tr.shtml) Äitille sanottiin kun se kävi viime viikolla optikolla tilaamassa elämänsä ekat lasit, että kaikki ainaki näyttää oudolta jonkun aikaa. Voin sitten kertoa kun hän ne saa ja on jonkun aikaa pitänyt, että miltä on tuntunut. Hänellä oli siis sekä huono lähi- että kaukonäkö ja myös hajataittoa että luultavasti niiden lasien aloitus voi olla outoa. Ootko koittanut googlettaa asiaa, että millainen on totutteluvaihe silmälaseissa joissa on kuitenkin vahvuuksia? Nopealla googlauksella silmälasien totuttelemiseen menee yksilöllisesti aikaa ja usein oireena on päänsärkyä ja oli joku maininnut silmän kipuilun. Jos se ei mene pois viikossa niin sitten optikolle takaisin koska voi olla, ettei se linssi sitten olekaan sopiva sinulle ja sitä voidaan muokata. Pitäsikö sun kokeilla vielä pitää niitä pitemmän aikaa? Jos kipuilu taas alkaa, niin sitten ainaki tiiät, että kyse on laseista. 🙂

Kannattaa sitä ollakin vähän vaativa kenen kanssa haluaa suhteeseen! 😉 Yhteiset arvot ja tavoitteet tulevaisuudelle on kyllä tärkeitä. Nuita asioita ei oo kyllä nuorempana osannut yhtään miettiä, tuntuu kyllä että vaikka on nyt mielenterveys heitellytkin niin on kuitenkin tavallaan kasvanut henkisesti? Tai en tiiä, tuntuu, että kun mietin vaikka itseäni kolmisen vuotta sitten niin olin kyllä välillä ihan höpö enkä ehkä välittänyt siitä, mitä itse haluan vaan siitä, mikä mitä muut voisivat minusta haluta. Kyllähän vieläkin ehkä ajattelu saattaa mennä helposti siihen suuntaan, että laittaa muut itsensä edelle. En nyt tarkota, että oisin oikeesti joku marttyyri, osaan kyllä olla itsekäskin! Mutta ei nyt enää ihan kaikkeen sano "joo" vaan voi kieltäytyäkin eikä ihan aina mieti sitä, että mitä muut ajattelee. toivottavasti pysytte sitten kavereina tämän sun kaverin kanssa! 🙂

Onko sulla vaikeeta esittää omia mielipiteitä jotenki julkisesti? Siis mulla on vähän silleen, että facessa en koskaan kehtaa päivittää mitään!😳 Oon nyt neljän vuoden aikana kun oon facessa ollut niin 2 tilapäivitystä tehnyt ja molemmat kerrat oon panikoinut että entä jos kaikki vaa ignooraa sen. Just eilen päätin taas aktivoitua ja olihan se jännittävää. Ei oo vielä ignoorattu kylläkään mutta jotenkin tuo on vähän vaivannut, haha..! Ja muutenkin on vähän vaikee vaikka ryhmässä sanoo mielipidettään ja varsinkaan luennoilla en kyllä kommentoi mihinkään mitään. Musta tuntuu, että multa puuttuu semmonen spontaanin juttelun taito vaan oon aina vähän varautunut ja vaivaantunut. Yhen kaverin kanssa oli ennen tosi spontaania jutustelua mutta sitten ei oltu pitkään aikaa yhteydessä ja nyt ku taas ollaan oltu niin musta se ei oo onnistunu niin hyvin. :/ Mutta ehkä sekin tästä!

Kirjotellaan taas! 🙂

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 28.05.2015 klo 20:36

Moikka! Ulkona on ihana sää! 🙂 Oon tässä kaverin luona ottamassa aurinkoa, yritän nyt jo tartuttaa rusketusta että saisin sitte loppukesästä olla jo ihan ruskea.
Aurinkorasvaa pitäisi vaan käydä ostamassa.

Oii, ihanaa, että teidän kaikki kolme elukkaa tulee keskenään toimeen! Joskus koirat ja kissat vaan ei sopeudu.
Jep, kaverinkin kissa oli hirveä herättelijä keskellä yötä, oli aina kiva olla siellä yötä ku piti herätä jatkuvasti 😀

Joo naapurit on aina niin mukavia. Inhottavaa kun itse yritän aina olla välittämättä ja valittamatta kaikesta koska en vaan yksinkertaisesti jaksa alottaa sellasta.
Oon ehkä liian kiltti sitten. 😀
Kyllä tuolta yläkerrasta kuuluu aina lasten huutoa päivällä joten en ymmärrä miten se eroaa siitä jos mun koira haukkuu pari kertaa päivässä... oon tässä laskenu 3 päivän ajan monesti mun koira on haukkunu ja oikeesti ehkä 10-20 kertaa eli ei todellakaan 24/7 😀
Kuulostaa tosi kivalta noi sinunki naapurit, hohhoijjaa ku ihmiset jaksaa.

Itseasiassa en ole enää kaverilla ollut hetkeen (moneen tuntiin) en vaan jaksa tuota pyyhkiä tuolta kun tämä kirjotus jäi kesken pariinkin otteeseen. Alotin tätä kirjottaa joskus päivällä 😀 No tuskinpa se mitään haittaa.
Huono puoli tässä on vaa se etten välttämättä muista vastata kaikkeen.
Paloin auringossa ihan kiitettävästi taas, mutta ei nyt mitenkään älyttömän kipeä iho vielä ole, onneksi.

En minäkään hirveästi 'esillä' ole facebookissa. Nuorempana päivitin sitä paljon ahkerammin. Nykyään lisään vaan kuvia sinne koirista ja välillä (harvoin) itsestäni kun jaksaa olla vähän edustavamman näköinen.
Koulussakaan en ole ehkä se puheliain. Oon tosi sosiaalinen ja keksin kyllä puhuttavaa ettei tulis hiljasta, mutta jos joku muu tekee sen mun puolesta niin en itse jaksa höpöttää oikein mitään.
Jotkut vanhat facebook päivitykset kyllä hävettää ja tuntuu etten edes itse niitä olisi kirjottanut kun ne on niin outoja ja typeriä 😀

Mitenkäs sinulla menee? 🙂 Anteeksi kun aina näin jäljessä kirjottelen.

Käyttäjä Baileys kirjoittanut 31.05.2015 klo 11:36

Huomenta 🙂

Täällä vanhempien luona olen, taas. Yötä en kuitenkaan ollut vaan isä kävi hakemassa minut tänne aamulla kun äidin siskot ja äidin äiti eli mummi oli käymässä täällä, tosin lähtivät äsken pois.
Mun molemmat mummotkin alkavat olla jo höperöitä ja vanhoja. Harmittaa kun ei edes ole älynnyt, että he ovat jo niin vanhoja kun vielä sillon vähän aikaa sitten he jaksoivat hiihtää, käydä salilla ja muutenkin liikkua, mutta ei enää.
Tällä äidin äidillä on aina tapana antaa 'salassa' meille lapsille rahaa... eilenkin sain kirjeen jossa oli ihana kortti ja rahaa.
Molemmat ukit ovat kuolleet jo kuitenkin. Toista en ole koskaan nähnyt kun kuoli äidin ollessa hyvin nuori n. 11-vuotias ja toinen kuoli jo monta vuotta sitten, mutta sen kanssa kerkesin pienenä olla paljonkin.
Nyt on oppinut enemmän arvostamaan omia ukkeja ja mummoja näin vanhempana kun nuorena ei osannut ajatella niin paljoa.

Mitäs muuta minä olen ttehnt... kävin kaverin kanssa kauppakeskuksessa ostamassa kesälle vaatteita. Uudet bikinit tuli hommattua + vähän muutakin.
Oli kyllä tosi tosi hankala löytää bikineitä... kiersin melkein kaikki kaupat läpi ja sitten sieltä H&M:stä ne löytyi 😀 En halunnut mitään erikoisia vaan tosi simppelit nätit bikinit. Ne on sellaiset turkoosit punaisilla ruusukuvioilla varustetut olkaimelliset josta saa olkaimet kuitenkin pois ja alaosa oli perus musta.
En ole pitkään aikaan käynyt ostamassa uusia vaatteita jos ebay ostoksia ei lasketa. Onhan se oikeesti tosi puuduttavaa ostella vaatteita pitkin isoa kauppakeskusta... jalat oli kyllä sen jälkeen niin kipeät. 😀

Aurinkoa on tullut otettua, nyt se vaan ei paista mutta onneksi olen jo hieman ruskettunut! 😎
Nyt se on luvannut aika 'kylmää' eli +15 ja aika pilvistä/sateista joten en taida aurinkoa päästä ottamaan pitkään aikaan. 🤔

Kirjottelen taas lisää kunhan keksin jotain! Hyvää kesää kaikille! 🌻🙂🌻