Ahdistavat uutiset

Ahdistavat uutiset

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 02.01.2013 klo 15:01 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 02.01.2013 klo 15:01

Minulla on usein tarve puhua uutisista ja jutuista joita tulee vastaa netissä.
Siksi ajattelin tämmöisen ketjun aloittaa johon muutkin voitte laittaa juttuja.

Tällä hetkellä minua ahdistaa tämä juttu

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288528280331.html

Kissa on leikattu jo kahdesti. Minusta tuo on pelkkää eläinrääkkäystä vailla vertaa.
Se olisi pitänyt lopettaa. Emä sen kai hylkäsi, kun huomasi sen vammat.
Millä oikeudella ihminen otti sen rääkättäväksi ja videoitavaksi?

Käyttäjä kirjoittanut 02.01.2013 klo 21:19

Samaan aikaan tuli sitten toisenlainen eläinuutinen.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013010216510457_uu.shtml

Tuo ei ahdista vaan on pelkästään surullinen mutta noin sairaita eläimiä pitäisi kohdella.

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 03.01.2013 klo 16:04

Eiköhän se ollut iloinen, kun lääkärikin oli todennut sen elinkelpoiseksi? Tosin se on vaikea päätös, milloin eläin pitää hoitaa ja koska sen on aika siirtyä pilven päälle.

Kävin tässä katsomassa kaneja ja marsuja, mutta kun myyjä kertoi, että elinikä on siinä nelisen vuotta, en miettinyt enää. Suru tulee liian nopeasti.

Käyttäjä purppuraenkeli kirjoittanut 04.01.2013 klo 08:00

Hei, eläin on eläin. Itselläni oli lapsena kissa. Rakastin sitä aivan tavattomasti...maalla...se katosi jonnekin omille teilleen. Pidän eläimistä ja kissoistakin mutta en tahtoisi sitä kotiini. Minulla on ollut koira ja sellaisen voisin laittaa vieläkin. Oma koirani sairastui ja halusin että sen kärsimys loppuisi ja annoin hänet nukuttaa. Olen sitä mieltä että eläimiä ei tulisi pitää vain ja ainoastaan ihmisten itsekkyyden vuoksi - vaan tulisi tietää miten eläintenkin elämä on rajallinen. Vierestä katsominen ja eläimen pitäminen itsekkäin perustein ei ole mielestäni oikein. Kärsivä, sairas eläin tulisi nukuttaa. _ Eläinten kärsimyksiin tulisi muutenkin kiinnittää huomiota.
- Eräänä iltana lähdin kävelylle ja riesakseni tuli iso sekarotuinen agressiivinen (häkki) koira. Se oli karannut koska sillä ei ollut pantaakaan. Ihmisille jotka pitävät koiraa ulkona häkissä ilman että niitä koskaan lenkitettäisiin saatika annettaisiin juosta vapaasti sisälläkään tulisi rangaista eläinrääkkäyksestä. Eläimen, koiran tai kissan vangitseminen häkkiin ei kerro eläinrakkaudeasta.
Mielestäni on turhaa ja eläinrääkkäystä myöskin eläinten leikkaaminen. - Annetaan eläimille niille kuuluva vapaa elämä.☺️❤️

Käyttäjä VimmaVamma kirjoittanut 04.01.2013 klo 09:25

Ihminenkin on eläin. Pitäisiköhän minutkin tappaa, sillä minulla monia sairauksia ja lisäksi kävelen ontuen?

Käyttäjä kirjoittanut 04.01.2013 klo 16:46

Sinulla ja muilla ihmisillä on sairauksiinsa lääkkeet. Vammainen ihminen saa apuvälineitä, pyörätuolin, kepin jne. Ihminen osaa sanoa, että nyt särkee leikkaushaavaa.
Jalatonta ihmistä ei laiteta hyppelemään korkealle ilmaan heti leikkauksen jälkeen ja putoamaan sieltä alas perseelleen joka juuri on leikattu.
Jalottomasta ihmisestä ei tehdä joka viikko nettivideota ja näytetä kuinka urhea, pieni ihminen hän onkaan, kun jaksaa hyppiä ja juosta vaikka puoli ruumista puuttuu.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 05.01.2013 klo 04:48

Ylipäänsä eläinten kohtelu ahdistaa. Millä oikeudella me orjuutetaan ja kidutetaan eläimiä navetoissa, sikaloissa ja kanaloissa, karsinoissa, häkeissä, aisoissa, poroaitauksissa, eläintarhoissa, tutkimuslaitoksissa jne jne jne? Pahempaa kuin kaikki keskitysleirit ja kansanmurhat ja ihmisorjuus. On joukkoharha, että meillä on oikeus ja että me ei muka tehdä pahaa eläimille. Olemme hirviöitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 05.01.2013 klo 11:06

Ruotsin aseellinen ryöstö.

Miten noin lähellä Suomea voi noin pelottavaa asiaa olla. Onko kadulla käveleminen turvallista. Koska noin käy meillä suomessa.

Onni onnettomuudessa, että vain yksi haavottui.

Käyttäjä kirjoittanut 05.01.2013 klo 17:26

Minä en enää ajattele, että Suomi olisi sen turvallisempi maa kuin mikään muukaan maa.
Tuota Ruotsin juttua en ole seurannut muuta kuin lukenut otsikon.
On välillä hyvä olla ettei seuraa kaikkea mitä maailmalla tapahtuu.

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 05.01.2013 klo 21:52

Luin tuon linkin Lilli-Putti possusta . Niin surullinen tarina. Yleensäkin
kaikki eläirääkkäys uutiset ahdistaa😭

Käyttäjä Aijaivoi kirjoittanut 06.01.2013 klo 00:59

Tällä hetkellä mua ahdistaa eniten Sauli Niinistön puhe "oleskeluyhteiskunnasta". Jotta kun ihmiset ei etsi töitä eikä hae omia vahvuuksiaan ja kehitä niitä jotta saisi töitä. Mulla on poika, joka "oleskelee". Ei siks ettei olis kehittänyt itseään ja löytäny vahvuuksiaan ja etsinyt töitä. Niitä hän totisesti on tehnyt! Mutta kun joku muu on aina ollut sopivampi/parempi/nuorempi/omistanut auton jne.jne. Ei ihminen saa töitä sen perusteella kuinka itseään kehittää! Hän saa töitä, jos on onnekas, jos on suhteita tai jos on kouluttautunut hoitoalalle. 😝😠

Käyttäjä kirjoittanut 13.01.2013 klo 11:43

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013011316548918_ul.shtml

Naisten joukkoraiskaukset ahdistavat. Onneksi tekijät on saatu kiinni ja toivon pitkää tuomiota.

Käyttäjä kirjoittanut 01.02.2013 klo 12:38

http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20130131019168783_v0.shtml

Voi perhana että minua oksettaa tämä juttu. Kuinkahan paljon tuokin maksaa, eikö sillä hinnalla olisi voitu viedä joku oikea ihminen vanhusten luo juttelemaan.
Pienillä lapsilla on tuollaisia lelukoiria joita ne muka hoitavat mutta että vanhus lasketaan taas lapsen tasolle, on järkyttävää ja oksettavaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.02.2013 klo 17:51

Kevät.
se vuoden aika jolloin luonto herää kukkaan, mut sitten kun alkaa ite kattoo omaa juttua, ni ei herämistä tapahdu.

Käyttäjä kirjoittanut 11.02.2013 klo 14:03

"
Teemat Sunnuntai
Liittyykö Aspergerin oireyhtymä koulusurmiin?

F 84.5. Tämä koodi tarkoittaa Aspergerin oireyhtymää. Asiantuntijat ovat pitkään pohtineet, liittyykö oireyhtymä koulusurmiin. Asia on niin arkaluonteinen, että siitä on vaikea puhua."

Hesari kirjoitti sunnuntai jutun aiheesta, en laita linkkiä, kun se kai pitää maksaa että saa lukea.

Kylläpä assiyhteisö loukkaantui jutussa. Minä en enää ole Asperger, kun annoin diagnoosin pois. Pyörin silti noissa ympyröissä aina välillä, varsinkin silloin, kun he huolivat mut joukkoonsa, useimmiten eivät huoli.

Minulla jutussa tuli mieleen omat raivokohtaukseni ja ensimmäisen koulutapon aikaan pelkäsin, että minäkin jonkun ammun koulussa. Kun olin koulukiusattu tai olinko vaan häirikkö. Minä sain hirveitä raivareita ja pistin huoneeni palasiksi lähes joka viikko.
Onneksi pääsin terapiaan ja enää saan vaan sellaisia kirjoitusraivareita.
Mutta metsästysaseeni ovat varmassa tallessa enkä niitä koskaan voi itsekseni ottaa esiin.
Ihan minun omasta tahdostani niin on, en itseeni luota.

Miksi on arkaluonteista puhua kuinka joku ihmisryhmä voisikin olla altis tekemään koulusurmia? Jos asiasta annettaisiin puhua, voisi joku Asperger-nuori alkaa puhumaan sen sijaan että ampuisi muita ja lopuksi itsensä.
Sallitaan puhua kuinka nuorella koulusurmaajalla oli mielenterveysongelmia eikä siitä koko hullujen maailma vedä hernettä nokkaan.
Mutta joku Asperger-yhteisö on niin hieno ja ylväs yhteisö ettei heistä saa mitään negatiivista koskaan sanoa. He sen sijaan omassa yhteisössään jatkuvasti pilkkaavat ns tavallisia ihmisiä.

Käyttäjä kirjoittanut 12.02.2013 klo 13:34

Pohjois- Korean ydinkoe ahdistaa ja pelottaa.
Paavin erokin ahdistaa. Vähän kuin maailmanlopun ennettä ilmassa.