Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Työpaikkani ilmapiiri on muodostunut sellaiseksi, että olen ”katkeamispisteessä”. Olen työskennellyt yli 20 vuotta samassa työpaikassa. Olen tullut hyvin toimeen työtovereiden ja päälliköiden kanssa, kunnes työpaikkani tehtiin muutoksia ja sain uuden pomon. Olin äitiyslomalla silloin kun järjestelyt tapahtuivat ja innolla palasin työhön vuoden poissaolon jälkeen, uuden johtajan vastaanotto pöyristyttävää. Uusi johtaja…
Mitä sitten pitää tehdä jos ei vaan enää jaksa. Onko silloin pakko väkisin täällä taapertaa? Miksi ei ihminen saa itse päättää mitä tehdä? Jos on yksinelävä työssäkäyvä itsenäinen aikuinen ihminen, niin miksi en saa elämääni päättää jos tuntuu siltä ettei tässä ole mitään pointtia. Olen sairastellut nyt kolme vuotta. Nyt…
Hei! Olen 19-vuotias tyttö ja olen perheeni (isä ja pikkusisko) hyvin huolissamme äidistäni. Tänä aamuna hän rikkoi raivoissaan lasioven ja sen jälkeen tuli retuuttamaan minua vielä nukkuessani ja laukomaan tappouhkauksia, koska oletti minun vieneen hänen kampansa. Äiti saa näitä agressiivisia sekopäisiä kohtauksia kerran tai pari vuodessa ja ne kestävät parin…
Hei kaikille, olen 43 vuotta vanha brittiläinen mies. Olen asunut ja työskennellyt täällä jo yli vuosikymmenen ajan. Olen työskennellyt syntyperäinen opettaja Englanti 6 vuotta. Ennen tätä freelancerina 5 vuotta. Loppupuolella aloin tutkii palaavat yliopiston päivittää BSC MSC ja tarjosi ulkomailla. Sekä vaimoni ja minä olimme innoissaan ajatuksesta aloittaa uudelleen uudessa…
avuton auttaja 16.10.2010 klo 19.57 avuton auttaja Hei! Olen keski-ikäinen nainen Itä-Suomesta. Työskentelennsairaanhoitajan erikoissairaanhoidossa. Teen jatkuvaa kolmivuorotyötä ja työ on kiireistä, sekä fyysisesti ja henkisesti kuormittavaa. Työ on silti yksi tärkeimmistä asioista elämässäni. Mieheni jäi työttömäksi vuoden alusta ja alkon käyttö on lisääntynyt tuntuvasti sen jälkeen. Mieheni on juonut n.…
Koska itsemurhaa ei saa tehdä ja ihmisiä Suomessakin katoaa joka päivä, niin kriminalisoidaanko katoaminen kuten itsemurha? Eli saanko kadota ikuisiksi ajoiksi?
Mulla on tosiaan ollut elämässäni lievää alkoholistisuutta ja alkoholin alaisena saatoin pettääkin kumppania ja tehdä vaikka mitä tyhmää. Ehkä join ahdistukseeni suurimman osan, mutta joka kerta se meni siihen etten pystynyt kontroloimaan itseäni. Kaikesta huolimatta miesystäväni on pysynyt rinnallani. Mutta kärsin myös yliampuvasta mustasukkaisuudesta, voin saada paniikin kun hän edes…
Eilen tuli taas paskaa niskaan töissä tuutin täydeltä kun alkoi kahvipöytäkeskustelu ikäerosta. No aluksi kuuntelin sitä niinku niiden muitakin juttuja sillai huumorimielellä että ihan hauskaa juttua joo, mutta kun jutut alkoivat mennä siihen suuntaan että alettiin kysellä että kuinka paljon ikäero kenelläkin on miehensä kanssa asiat muuttuivat. No useimmilla oli…
Olen pian 38-v. nainen ja ihmettelen jälleen kerran sydän ja sielu murtuneena, miksi minulle ei ole aitoa onnea ja rakkautta suotu? En tullut isäni kanssa toimeen, lähinnä hänen juopottelunsa ja alistavan käytöksensä takia. Takana on vuodet koulukiusattuna, olen kärsinyt mielialaongelmista, joihin on lääkitys menossa, nyt annostus hyvin pieni. Tapasin 22-v.…
Millaisia kokemuksia teillä muilla on Sepramista? Mulle määrättiin Sepram 20mg kaks viikkoa sitten ahdistuksen ja paniikkihäiriön estoon. Ensimmäisen viikon aikana ahdistus oli kokonaan poissa jostakin kumman syystä, mutta toisesta viikosta eteenpäin on ollut suorastaan helvetillinen olo. Vaikutus kuulemma tulee vasta 2-4 viikon kuluttua lääkkeen alottamisesta :/ Olis kiva kuulla muiden…