Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä timuk aloittanut aikaan 16.06.2011 klo 18:55 kohteessa Aikuisen elämää

olen käyttänyt kauan( vuosia) imovanea nukahtamiseeni… yöllä herätessäni olen pahalla tuulella suorastaan vihainen ja tuskainen samoin vaikka jos nukun noin suht hyvän ja pitkän yön,,, olen aamulla tosi äreä en saattaisi kuunnella millään mitään ääntä pitäisi olla aivan hiljastA….menee monta tuntia ennen kuin rauhotun….jos rauhotun? Sitten sain ihottumaani ataraxia tarvittaessa…

Käyttäjä lohari76 aloittanut aikaan 07.06.2011 klo 15:54 kohteessa Aikuisen elämää

Hiljattain jouduin toteamaan, etten ole päässyt yli ulkopuoliseksi sulkemisen kokemuksesta. Ei sellaista koskaan tarvitsisi hyväksyäkään, mutta tuntuu, että ylireagoin tilanteissa, joissa ryhmästä pois sulkemiseen tavallaan vain viitataan esim. kirjoitetussa keskustelussa. Todellisesta poissulkemisesta ei siis ole kysymys tällä hetkellä. On vain oma herkkyyteni reagoida agressiivisesti. Ensimmäistä kertaa jouduin ulkopuoliseksi tarhassa, jossa…

Käyttäjä Lianna aloittanut aikaan 31.05.2011 klo 17:48 kohteessa Aikuisen elämää

Ystävälläni on hieno iso talo, aviomies, ulkomaanmatkat ja vaki työ. Oma tilanteeni tällä hetkellä: yksinhuoltaja, pikku kaksio ja keikka työt. Ystävyytemme alkoi sillon kun olimme kumpikin sinkkuja ja opiskelijoita. Onko kahden niin erillaisen ihmisen mahd. olla ystäviä, pakostakin heikommassa asemassa oleva vertaa itseään toiseen? välillä tunne on ollukin se, että…

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 16.06.2011 klo 19:38 kohteessa Aikuisen elämää

Rentouduin tänään ja sen jälkeen puuhastelin kotona. Puuhastelin = järjestelin ja sotkin lähinnä. Mietin vähän elämääni ja sitten vähän kuin humaus, niin tuli itselle ihan epätodellinen olo. Niin kuin se en olisikaan minä, joka toimin ja teen jotain tässä juuri nyt, vaan joku toinen? Tuolla oli viestiketju tyhjästä olosta, joka…

Käyttäjä Tweek aloittanut aikaan 31.03.2011 klo 01:28 kohteessa Aikuisen elämää

Miten päästä eroon syyllisyydestä? Olen aina halunnut vain olla muiden varjossa enkä koskaan halua olla huomion keskipiste. Olen ollut masentunut, syömishäiriöinen ja itsetuhoinen yms. n. 13 vuotta. Ennen olin kaikille mieliksi, kiltti ihminen enkä osaa vieläkään pitää puoliani ja sanoa ei. Olen alkanut tuntea kovaa vihaa läheisiä ja muita ihmisiä…

Käyttäjä LilyMay aloittanut aikaan 26.05.2011 klo 13:39 kohteessa Aikuisen elämää

velkaa niin että oksettaa Olen onnistunut sotkemaan raha-asiani todella todella pahasti. Luulenpa että olen jotenkin tylsyyksissäni kuluttanut aikaa turhaan shoppailuun Siis, eihän kukaan täysjärkinen käyttäyhy näin Älkää pliis haukkuko, olen herännyt, tajuan tehneeni tyhmästi, toivon oppineeni virheistä. Mutta auttakaa. En todellakaan voi puhua miehelleni, en ikinä. Stressaan rahasta jatkuvasti. Se…

Käyttäjä murtunut mieli2 aloittanut aikaan 14.06.2011 klo 14:38 kohteessa Aikuisen elämää

taas on takki niin tyhjä..☹️ Lapset vaatii (niinhän heidän kuuluukin) mutta mä en meinaa jaksaa mitään. olen läsnä, teen toki ruuan, voisi sanoa että heidän perustarpeet hoidan jotenkuten.seuraavan päivän voinnistani en tiedä, se vaihtelee lähes päivittäin. Lasten kanssa (iät 9,8 ja 3) en juuri jaksa leikkiä,ulkoilla jne. onneksi leikkivät hienosti…

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 02.06.2011 klo 15:07 kohteessa Aikuisen elämää

tossa otkikossa tulikin jo kysymys. Miten selvii läheisen kuolemasta? Itse pelkään että vaikka lääkitys onkin päällä, ni se pettää ja ite lamannun ja sairastun pahemmin. Miten selvitä ja pystyy kattoo vieressä kuolemaa tekevää läheistä? Miten hänen kanssa on?

Käyttäjä Venustrap aloittanut aikaan 12.05.2011 klo 11:32 kohteessa Aikuisen elämää

Puolisoni on mt -potilas. Omalla hoitajalla pitäisi käydä vähintään parin viikon välein keskustelemassa ja lisäksi on lääkärinajat. Mutta voi sinuaa ja varjele tätä nykytilannetta. Sijaisia, kun ei säästösyistä oteta ja hekilökuntaa on niukasti. Mitäs sitten, kun hoitava henkilökunta on itse sairaana tai muuten lomalla ? Täällä on omainen enemmän kuin…

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 09.06.2011 klo 08:46 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Eilen tapahtui psykoterapiassa pieni läpimurto. On siinä junnattukin paikallaan. Eilen tuskallinen kerta kun sain avauduttua jostain syvältä minusta sen pikkutytön, joka kaipaa rakkautta ja kieltää vihan. Minussa sisällä on se turvaton pikkutyttö, joka kaipaa äitiä, sitä äitiä, jota minulla ei ollut: turvallista äitiä. Kahden viikon päästä, kun alkaa taas…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: