Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kuten otsikko kertoo,oon ko. ongelmien kanssa paininut jo usean vuoden ajan=(tai oikeastaan ihan lapsuudesta lähtien.Lapsena olin koulukiusattu+äidillä oli päihdeongelma,jonka takia lähti usein baariin ja jäin sit yksin kotiin odottelemaan,hirveät pelot ja ahdistukset päällä että äiti ei enää palaa,tai sängyn alla on joku yms. mitä nyt lapsilla yleensäkin on. Lapsuus oli…
Tumma hahmo seisoo ovella ja paine on kohti maata, kyyneleet tunkervat silmiin. Monikohan kolkuttaa tänään turhaan tätä samaa ovea? No, päivä päivien joukossa… Kohta ohi tämäkin.
Olen positiivinen luonne, terve ja minulla on ystäviä ja kiinnostavia harrastuksia. Olen aina pystynyt näkemään asioiden positiiviset ja koomisetkin puolet, minulla ei ole koskaan ollut tylsää ja olen aina sopeutunut tilanteisiin ja löytänyt jotain uutta muualta jos seinä tulee vastaan. Olen pidetty ihminen ja uskollinen ystävä. Onnellinen periaatteessa. Nyt alkaa…
Elämäni on ollut kriisissä kohta 2-vuotta. Tosin nyt alkaa oleen tunne että tästä selvitään. On tapahtunut niinpaljon asioita joita ei ole kerennyt käsitteleen. Lasten lähtö pesästä. Siihen alkaa tottuu nuoria ei pyöri nurkissa enää kovin usenin. Hyvä että itsenäistyvät. Kyllä ne vuodet yksinhuoltajan ajoittain oli raskaitakin, mutta hyvää elämää kuitenki.…
Olen sairaslomalla vakavan masennuksen ja ahdistuneisuuden takia. Muut kolmekymppiset kaverini pakertavat töissä ja tunnen itseni todelliseksi luuseriksi. Elämässäni on tapahtunut kaikenlaista pahaa, mikä on tähän lopulta johtanut omalla kohdallani… Joku vahvempi olisi tosin voinut selvitä vähemmillä vaurioilla. Sen lisäksi että jouduin kasvamaan persoonallisuushäiriöisen juopon isän ja masentuneen työnarkomaani äidin kanssa…
Kuten otsikko jo kertookin, IHANAA JA RAUHALLISTA JUHANNUSTA KAIKILLE!!! Toivottavasti myrsky hellittää ja aurinkokin paistaisi keskikesän juhlan kunniaksi. 🌻🙂🌻
Etsiskelin ahditukseen apua ja törmäsin tähän sivustoon. Mitä olen tätä Aikuisen Elämää-palstaa lukenut, täytyy sanoa että ilmeisesti ahdistuksesta kärsivät ihmiset ovat joko lahjakkaita kirjoittajia, tai muuten vain älykkäitä yksilöitä; laadukasta tekstiä! On kiva huomata etten ole ainoa kellä on ongelmia, vaikka en toki toivoisi vastaavia oloja edes pahimmalle viholliselle. Lyhyesti…
Oon vähän outolintu töissä, muutaman ihmisen kanssa onnistuu keskusteleminen ilman ressiä, mut noh, sanotaan että fani klubissa olisi vielä paikkoja! 😉 Mä olen aina pitänyt itteäni melko herkkänä ihmisenä, mutta jotenkin on alkanut tuntua et nää ”normaalit(lue: ei ahdistuneet)” on herkempiä! Yks pitkäaikanen duunari(…ja hyvin arvostettu) alkoi ottamaan kontaktia(täysin asiallisesti…
Olen pitänyt useimmiten omaa päiväkirjaa, mutta tuntuu turhauttavalta kirjoittaa sinne enää, kun omien ajatusten itselleen selvittely ei enää auta. Ajattelin aloittaa kirjoittelemisen tänne, itseni avuksi, tiedoksi muille masennuksesta ja ahdistuksesta kärsiville, että tässä maassa meitä lymyää yksi lisää. Ja vertaistueksi ja kenties ideointiriihen synnyttämiseksi masennuksesta ja ahdistuksesta irrottautumiseen tai sen…
Lievästi sanottuna ottaa päähän, että eikös sitä tosiaankaan osaa elämäänsä elää niin, että olis hyvä olla! Jotenkin välillä ihan epäilen, että pitääkö sitä vieläkin aina hankkia itselleen hankaluuksia, vaikka kaiken piti jo mennä paremmin, kuin ennen. Eron jälkeen sitä ajatteli osaavansa ehkä joskus valita sellaisen puolison, että olis niinsanotusti tasapainoinen…