Stressi ja flunssa

Stressi ja flunssa

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 06.07.2011 klo 18:26 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 06.07.2011 klo 18:26

Oletteko huomanneet stressin ja ahdistuksen lisäävän alttiutta tulehdustauteihin? Minulle tuli raastava ero maaliskuussa ja parin viikon päästä tuli flunssa. Toukokuussa sairastuin rajuun vatsatautiin ja juhannuksena uudelleen flunssaan. Eli kuukauden parin välein sairaana! Aivan kauheaa. Lisäksi kaikkinainen särky ja paha olo lisää tietysti myös muita masennus- ja ahdistusoireita.

Kierre pitäisi saada katkaistua. Ehkä henkisen peruskunnon kohetessa alttius sairauksiin vähenee. Liikuntaa olen kyllä harrastanut, paitsi nyt tietysti sairaana ja kovassa helteessä ei ole voinut, muulloin kyllä. Mutta tuhoaahan tämä jatkuva tipottainen sairastelu vääjäämättä myös fyysisen kunnon.

Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? D-vitamiinia ja kalsiumia syön, samoin muitakin vitamiineja ja kivennäisaineita säännöllisesti.

Käyttäjä dinah52 kirjoittanut 07.07.2011 klo 12:28

Hei!
Kyllä raskas ja pitkittynyt stressi teettää sitä,
että immunipuolustus jää heikoille.
Itselläni todennut tämän niin kymmeniä kertoja,
samoin sukulaisilla ja tutuilla.
Alttius sairastua kaikenmailman virustauteihin lisääntyy.
Siksi olisi hyvä keskittyä
purkamaan sitä kerääntynyttä ahdistusta ja stressiä
sillä jotenkinhan se "tulee ulos". Voimia sinulle☺️❤️

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 07.07.2011 klo 14:07

Ehkä elämäntavassa on jotain säätämistä?
Mielelle lepoa? Asenne, jota itse koetan toteuttaa on tämän päivän eläminen, ehkä enemmän ajatus edellä kuin aiemmin? Nauttiminen hetkiin kätkeytyneistä mahdollisuuksista?