Kesä, lämpö ja kuumuus ahdistaa

Kesä, lämpö ja kuumuus ahdistaa

Käyttäjä Leijonamieli aloittanut aikaan 27.06.2011 klo 20:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 27.06.2011 klo 20:36

En erityisemmin pidä kesästä. Tunnen olevani erilainen tässä asiassa. On toki mukavaa kun ulkona on nättiä ja vihreää ja voi istua puistoissa. Mutta kesän lämpötiloja en kestä. Olen ollut samanlainen lapsesta asti. En viihdy auringossa ollenkaan ja jo 20 asteen lämpö saa minut ahdistumaan. Olo on nuutunut ja tukala, väsyttää.

Kaikki muut ihmiset ovat innoissaan kesästä ja lämmöstä, ja jaksavat koko ajan toitottaa kuinka ihanaa on kun on kesä. Kukaan ei tunnu ymmärtävän miksi minua ei huvita tai innosta kesällä juuri mikään. Huvittaisi, jos jaksaisin. Syön kunnolla ja muistan juoda riittävästi, mutta silti väsyttää.

Viileinä kesäpäivinä kun kaikki muut ovat murheissaan, minä piristyn ja jaksan vaikka mitä. Pilvet ja pieni sadekaan ei haittaa. Raikkaassa ilmassa on helpompi hengittää ja olo on reipas. Olenko ainoa?

Käyttäjä hopeakettu kirjoittanut 28.06.2011 klo 13:54

Hei Leijonamieli!

Minäkään en ole ikinä ollut kesän lapsia. Kevään alla alan usein jo etukäteen kehittää itselleni stressiä tulevista helleaalloista. Suorastaan inhoan kuumuutta. Kaiken lisäksi pikkuruinen asuntoni on kesällä kuin tulinen pätsi, joten sisälläkään kuumuutta ei pääse pakoon. Paitsi kylmään suihkuun. 🙂👍

Se on todellakin hassua, ettei ihmisille tunnu menevän jakeluun, että kaikki eivät nauti kesästä. Yritä siinä sitten selittää, ettet jaksa lähteä minnekään, koska ulkona on niin kamalan aurinkoista ja kuuma.

Odotan itse kovasti syksyä ja viileiden ilmojen saapumista. Mikäpä sen ihanampaa kuin samoilla syksyisen kirpeillä kaduilla pienessä tihkusateessa. 🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 29.06.2011 klo 20:30

Minä nautin sateista ja viileistä päivistä, kylmästä ja pakkasesta!

Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 30.06.2011 klo 15:32

Et todellakaan ole ainoa helteessä hengästyvä. Meitä on täällä paljon! Lämpö uuvuttaa ja monet palavat helposti auringossa (kuten minä). Helle on pahaksi myös monissa sairauksissa, erityisesti jos on sydänvaivoja tai esim. tulehduksia tai ihottumaa. Yleensä kuumaa ei kuitenkaan kestä kauan. Otetaan iisisti, sateet ja kylmä ovat pian täällä taas. 😉

Käyttäjä Leijonamieli kirjoittanut 30.06.2011 klo 19:06

Mukava kuulla, että on muitakin. Tai eihän siinä mitään mukavaa ole, jos helle ahdistaa, mutta kiva tietää etten ole ainoa laatuani. Terveellekin ihmiselle on tukalaa olla helteessä monta päivää, saati tosiaan jos on jokin sairaus.

Olin eilen saaristossa käymässä ja aurinkovoiteesta huolimatta ihoni paloi. Ajattelin ensin etten halua lähteä ollenkaan, mutta kun merestä tykkään, niin lähdin sittenkin. Tuuli helpotti kuumassa ilmassa olemista ja jaksoin olla kiukuttelematta 😎. Sitten illalla huomasin harmikseni, että käsivarret olivat palaneet.

Säätiedotuksen mukaan muutamaan päivään ei ole helpotusta tiedossa. Olen yrittänyt keksiä kotona tekemistä, kun en jaksa ulkona olla. Lattianpesu esimerkiksi odottaa reipasta siivoajaa ja leipoa tekisi mieli.

Syksyä odottellessa!

Käyttäjä Desper kirjoittanut 06.07.2011 klo 11:19

Minäkin pidin ennen "rumista" ilmoista ja ahdistuin aurinkoisella säällä. Nyt, kun masennukseni on alkanut pikkuhiljaa hellittää, olen ihmeekseni alkanut nauttia "kauniista" ilmoista. On mukavaa lekotella varjossa, suoraan aurinkoon en mene paahtumaan. Pilvien ilmestyminen taivaalle on alkanut herättää pientä pelkoa myös mielen menemisestä pilveen, kun se ennen tuntui rauhoittavalta. Olen aivan kummissani muutoksesta. Olin niin pitkään harmaudessa, mustien pilvien alla.