Aikuisen elämää

4 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Vucy aloittanut aikaan 30.06.2012 klo 22:28 kohteessa Aikuisen elämää

Olen niin väsynyt tähän. Hetken jo luulin pystyväni elämään normaalia elämää. Nyt 23v ja 8 vuotta ollut ahdistusta ja paniikkia ja se tietysti sitten vielä masentaa. Nyt keväällä kaikki paheni. Päivittäin vain itken, saan kohtauksia, minulla on paha olo, huimaa, oksettaa, silmissä näköhäiriöitä, kipuja.. En enään jaksa, mutten tiedä mitä…

Arkuus

8
Käyttäjä Ainu88 aloittanut aikaan 06.05.2013 klo 11:03 kohteessa Aikuisen elämää

Ihan ensimmäiseksi pahoittelen tätä essee-kirjoitusta 😋 Eräs todella ahdistava ja pelottava tilanne on edessä… mutta ensin vähän ”taustatietoa”: Olen 24 vuotias, pienen pojan äiti. Olen onnellisessa parisuhteessa ja olen ollut kotiäitinä 2,5 vuotta, syksyllä tulee 3v täyteen. Mulla on lähes aina ollut pelkoa sosiaalisia tilanteita kohtaan, jo ala-asteella mutta olen…

Käyttäjä troubles aloittanut aikaan 12.09.2013 klo 17:46 kohteessa Aikuisen elämää

Jäin aikanaan koukkuun pikavippien ottoon. Ajauduin kierteeseen, kunnes olin puun ja kuoren välissä, olin maksanut velkaa velalla, kunnes mikään firma ei enää lainaa antanut. Postiluukusta alkoi ensin pudota muistutus-, sitten vaatimus- ja lopulta perintäkirjeitä. Ensin maksoin ulosottoon kykyjeni mukaan lyhennyksiä, mutta en riittävästi ja palkastani alettiin mittaamaan 1/3, joka on…

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 31.08.2013 klo 00:35 kohteessa Aikuisen elämää

Laihdutin viime syksynä todella paljon. Syömishäiriötä ei todettu, mutta luulen, että jos olisin jatkanut samaa rataa vielä jonkin aikaa, niin olisi käynyt. Nyt tänä kesänä olen ensimmäistä kertaa elämässäni todella tuntenut, ettei peilikuvallani ole niin suurta merkitystä. Haluan kyllä taas laihtua muutaman kilon siksi, että mahtuisin eräisiin kivoihin vaatteisiin joita…

Käyttäjä Epona aloittanut aikaan 31.07.2013 klo 15:50 kohteessa Aikuisen elämää

Olen käynyt kognitiivisessa psykoterapiassa kerran viikossa kohta 4kk ajan keskivaikean masennuksen, sos.tilanteiden pelon ja ahdistuksen takia. Tähän mennessä terapia on ollut lähinnä lapsuuteni muistelua ja päivittäisten kuulumisten vaihtamista yms yleistä lätinää. Ei kai tämä ole terapian tarkoitus? En ymmärrä miten tämän pitäisi minua auttaa? Vai onko terapia aina aluksi tällaista?…

Käyttäjä jasmine88 aloittanut aikaan 27.08.2013 klo 17:13 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä mistä alottaisin kun asiaa olisi niin paljon mitkä painavat mieltäni,toivottavasti joku jaksaisi lukea.Olin 18 vuotias kun sain esikoiseni,ihanan tytön,siitä on nyt aikaa viisi vuotta kun esikoisemme syntyi.ensimmäiset 8kk meni hyvin kunnes aloin saada ahdistuneisuuskohtauksia,ja eräänä päivänä en päässyt sohvalta ylös kun jalat olivat niin maitohapoilla,hengästyin pelkästä puhumisesta,silmät kuivasi…

Käyttäjä h aloittanut aikaan 06.08.2013 klo 18:37 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa. Kerron aluksi vähän itsestäni. Olen nelikymppinen kahden lapsen äiti ja naimisissa. Olen noin 15 vuotta kärvistellyt masennuksen, ahdistuksen ja jonkintasoisesta paniikkioireista esim. pankit, virastot ym. Mulla on ollut yli 10 vuotta lääkitys joka on toiminut ja sitten on paniikkiin oma tarvittaessa otettava lääke. Mä olen luonteeltani herkkä ja mulla…

Käyttäjä Idoeshca aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 08:59 kohteessa Aikuisen elämää

23v, en ole sairastanut koskaan syömishäiriötä. Olen muutoin ollut huono syömisrutiinieni kanssa aina lapsesta saakka. Voiko syömishäiriöinen tunnistaa itsensä syömishäiriöiseksi? Olen pähkäilijätyyppi, mietiskelen paljon. Nyt viime viikkojen kriisien saatossa olen syönyt huonosti ja suurimmaksi osaksi syöminen on ollut työn ja tuskan takana huonon olon suhteen. Tuntuu etten pysty vaikuttamaan elämääni…

Käyttäjä Tuskailija aloittanut aikaan 06.09.2013 klo 14:57 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille! Täällä sydäntänsä purkaa kolmekymppinen perheetön nainen. 11 vuotta sitten tapasin ihmisen, josta tuli järisyttävä ensirakkauteni. Seurustelimme muutaman vuoden, jonka jälkeen vielä pari vuotta erittäin raastavassa on/off – suhteessa. Lopullinen ero tapahtui 3 vuotta sitten, ja koko tuon ajan olen salaa itseltänikin elätellyt toiveita yhteenpaluusta. Turha toivo, ex on…

Käyttäjä aloittanut aikaan 05.09.2013 klo 05:39 kohteessa Aikuisen elämää

”Perinteisen joulurauhan julistuksen uusi lukija esitellään huomenna, kertoo Turun Sanomat. Turun kaupunki nimeää tehtävään uuden henkilön apulaiskaupunginjohtaja Jouko K. Lehmuston eläkkeelle siirtymisen vuoksi. Lehmusto on julistanut joulurauhan vuodesta 2003. Joulurauha on julistettu Turusta lähes katkeamattomana perinteenä 1300-luvulta lähtien. Julistuksen on lukenut perinteisesti Turun kaupungin virkamies Brinkkalan talon parvekkeelta.” mtv 3…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: