Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Mistä te haitte apua masennukseen ja ahdistukseen. Mulla tuli noin 3 vuotta sitten ensimmäinen paniikkikohtaus jonka jälkeen olen kärsinyt masennuksesta, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja yleisestä ahdistuksesta. Olen monta vuotta yrittänyt taistella sitä vastaan mutta nyt on alkanut tuntumaan siltä että olo on vain pahentunut sosiaaliset tilanteet ahdistaa paljon tuntuu että…
Olen huomannut itsestäni ja etenkin lähimmäisistäni, etten jaksa enää. Ainut iltojeni ratto, on tissuttelu kaljojen kanssa. Olen ollut kuukausia ilman, ja tiedän, että ilo ilman jotain päihdykettä, on teeskentelyä. Sanotaan, että humalaisten ja lasten suusta totuus tulee ilmi. Totta, ainakin toinen puoli. Nyt huomasin jotain hälyttävää. Tuli pieni, sanamuotoinen riita…
Minulla on kova kiire töissä, mikä osittain, muttei kokonaan johtuu myös siitä että otan paljon vastuuta työssäni. Työpaikalta tuntuu usein olevan vaikea lähteä ajoissa ja huomaan olevani usein työkavereille kireä, enkä tavallinen rento itseni. Työni on hoitotyötä. Esimerkiksi tänään joudun olemaan ylitöissä koska nuoremmat kollegat tarvitsivat apuani. Tai tarjouduin auttamaan…
Olen perheellinen kahden lapsen äiti ja teen lyhennnettyä työviikkoa. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä ja tuntuu,että tämä syksy laukaisee taas masennusjakson. En saa mitään aikaiseksi ja töihin jaksan juuri ja juuri raahautua. Masennus pelottaa. Mieheni tulee olemaan poissa paljon tänä talvena ja sekin ahistaa jo valmiiksi. Lääkityksenä minulla on ketipinor, efexor depot,…
Tiedän että lääkäreistä on pulaa, mutta se ei paljon auta. Olin kesällä sairaala jaksolla 5 viikkoa. Palasin kotiin ja ensimmäinen kuukausi meni aika ok. Ja sitten taas alkoi, hirveät paniikki kohtaukset, masennus, tutina ja tärinä, itkuisuus, jatkuva pelko, jatkuva unettomuus jne. Olen pyytänyt käydessäni terapiassa paikallisessa mtt,ssä (säännöllinen), että pääsisin…
Olen yleensä erittäin elämänhaluinen ja iloinen ihminen, olen pitkän aikaa (monta vuotta) jo ollut apu muille ihmisille. Aina kun heillä on ollut ongelmia, olen ollu aina kuuntelemassa ja auttamassa parhaani mukaan. Nyt olen itse ajatuksieni kanssa maassa eikä kukaan tunnu haluavan edes kuunnella. Olen siis opiskelija joka asuu vielä kotona…
Minun elämäni
112Ajattelin alkaa kirjoittaa tähän ketjuun omia ajatuksiani – vähän niin kuin maanvaiva kirjoitti omaansa. Jotenkin ihailin hänen rohkeuttaan kertoa omista ajatuksistaan avoimesti kaikille. Ehkä kaipaan juuri nyt jotain väylää, jonka kautta purkaa ajatuksiani ja tunteitani. Lähiaikoina olen kieltänyt itseltäni tulevaisuuden ajattelemisen. Itsenäistyminen lapsuudenkodista ahdistaa niin, etten tee muuta kuin leikin…
Hei kaikille! 🙂 Täällä uusi jäsen kirjoittelee ensimmäistä kertaa 🙂 Hakusessa olisi hyvä ADHD-asiantuntija joka olisi avoin myös erilaisille lääkehoidoille. Paikkakunnallakaan ei ole niin väliä kunhan olisi vain täällä Etelä-Suomen alueella. Apua en ole siis hakemassa itselleni vaan kumppanilleni joka yrityksistä huolimatta ei ole saanut apua oireisiinsa. Hänellä on todettu…
Kärsin toimimattomasta suhteesta sisareeni. Koko n. 50 vuotta eli Sisareni eliniän suhde on ollut jotenkin pielessä. Olen yrittänyt parantaa sitä – turhaan. Hän lupaa soittaa, tulla tapaamaan, mutta ei koskaan toteuta. Puheluihin hän harvoin vastaa ja lopettaa ne lyhyeen. Kaikki yhteydenpitomme menee hänen ehdoillaan. Kärsin tilanteesta kovasti. Veljenikään kanssa asiat…
Olen niin väsynyt tähän. Hetken jo luulin pystyväni elämään normaalia elämää. Nyt 23v ja 8 vuotta ollut ahdistusta ja paniikkia ja se tietysti sitten vielä masentaa. Nyt keväällä kaikki paheni. Päivittäin vain itken, saan kohtauksia, minulla on paha olo, huimaa, oksettaa, silmissä näköhäiriöitä, kipuja.. En enään jaksa, mutten tiedä mitä…