Minun tarinani lyhyesti

Minun tarinani lyhyesti

Käyttäjä TheLonelyOne aloittanut aikaan 11.10.2013 klo 18:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä TheLonelyOne kirjoittanut 11.10.2013 klo 18:24

Heippa vaan kaikille. Ruudun tällä puolen kirjoittelee 20v nuori nainen, ja masennuksesta olen kärsinyt pian 3vuotta. Viimeisen puolen vuoden aikana olo on mennyt jyrkästi laskuun.. Oikeaa lääkitystä ei tunnu löytyvän ja nytkin tuskailen toista viikkoa jo Voxran sivuoireitten kanssa, pe lääkäri onneksi soitti ja kerroin olosta, Voxra lopetettiin. Nyt olen ollut pari pv ilman.. Milloinkohan oireet katoaa? ☹️ tosiaan kun Voxran aloitin n3vk sitten alkoi erilaiset oireet, huimaus, päänsärky, sekava olo, vatsa sekaisin/ei toimi, mutta pahinta on tämä jatkuva pahoinvointi ja etova olo. ☹️ Opamoxia olen ottanut tähän ahdistukseen mutta eipä kamalasti auta.. Kamala epätoivo, en jaksa enään tätä pahoinvointia ja huimausta! ☹️ toivottavasti olo alkaisi mennä parempaan päin.. Niin – ja ennen Voxraa söin Efexoria 75mg jolloin olo oli hyvä ja ei mitään sivuoireita! mietin pitäisikö aloittaa se uudelleen niin tulisi(ko?) parempi olo.. Oi voi.. ☹️ olen siis tällä hetkellä niin toimintakyvytön, etten pääse sohvasta tai sängystä pidemmälle, etoo niin paljon kokoajan.. ☹️ pitäkää peukkuja että olo paranisi PIAN!

Käyttäjä Alexander Gustafsson kirjoittanut 12.10.2013 klo 01:35

Siunausta ja tsemppiä.
Itsellänikin on masennusta, enkä enää jaksaisi kammeta itseäni uudestaan ja uudestaan tuosta kuoleman varjon laaksosta, mutta annan kaiken mennä omalla painollaan. Eli yritän parantaa oloani aina, mutten ota stressiä tai ajankohtaa. Joku päivä kaikki menee hyvin.
Kehysten sisältä ei maalausta näe, mutta kun luottaa, niin se ei mene hukkaan 🙂
Kiitos tarinastasi. Oli hienoa, että toit sen meille kuultavaksi, vaikkei itse masennuksesi olekaan hienoa.

Esimerkiksi huippunyrkkeilijä George Foreman oli erittäin vakavasti masentunut ja pärjää erittäin hyvin elämässään, koomikko Jim Carrey oli masentunut, kaunis Catherine Zeta-Jones oli masentunut, Yhdysvaltain presidentti Abraham Lincolnilla oli masennus ja ahdistuneisuuskohtauksia, leffastara ja karateka Jean-Claude van Damme oli masentunut ja myös hymystään tunnettu huippujalkapalloilija Ronaldinho oli masentunut.
Olet hyvässä seurassa ystäväni, olet hyvässä seurassa.

Masennus ei ole valinta, mutta siihen suhtautuminen on.
Kuten Rocky Balboa sanoo elokuvassa, kyse ei vertauskuvallisesti ole siitä, kuinka kovaa pystyt lyömään vaan kuinka kovaa sinua voidaan lyödä ja että silti jaksat.
Ei elämä ole aina ruusuilla tanssimista, mutta kaikki menee parhain päin kun ohjaa elämää rauhassa; kukin ottakoon vastuun teoistaan, mutta ei itseään saa painostaa liikaa. Olemme herkkiä yksilöitä, joilla on pelkomme ja tarpeemme. Luota hyvyyteen, sillä se palkitsee sinut loppujen lopuksi.

Rakkaudella 😍

Käyttäjä häviäjä35v kirjoittanut 12.10.2013 klo 12:56

Moi.

Mä olen taistellut masennuksen kanssa jo kohta 10vuotta. En ymmärrä mikä uusi lääke tämä voxra oikein?
Mulla on diagnoosina vaikea masennus ja mulle ei ole koskaan ees ehdotettu voxraa.
Heitä pois koko voxra ja joku muu tilalle josta ei tule sivuoireita!?

Itellä on mm. ketipinoria ja venlafaxia yms. Ja niistä ei ole sivuoireita, mutta jos jättää pois ne niin sitten tulee vieroitusoireita ja venla voi viedä seksihalut, mutta minulla ei ole vienyt.

Käytän myös melatoniinia, ataraxia, circadinia. Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.
Ehkä osittainen suun kuivuminen, mutta mulla on myös muita sairauksia joista on lääkitys joten ristikkäisvaikutus voi olla tämä sitten.

Mutta se mitä haluan tässä sanoa, on että voxra pois, siitä kuulen jatkuvasti moitteita ja valitusta, että sivuvaikutuksia liikaa. Ja haluan sano myös, että hyviäkin lääkkeitä on. En ole lääkäri, mutta pitkään paininu masennuksen kanssa.