Aikuisen elämää

16 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597

Joulun

3
Käyttäjä SunShine2 aloittanut aikaan 08.12.2015 klo 14:23 kohteessa Aikuisen elämää

Elämä on valintoja, ikävä kyllä, itse en aina vaan voi niitä tehdä. Yksi suurin elämän valinta on minun työttömyys ja siitä seurauksena taloudellinen ojanpohja. Tälläkin hetkellä kurkkua kuristaa näkymätön hirttoköysi, joka kiristyy päivä päivältä Joulun lähestyessä. Työttömyyspäivärahaa tuli viikko sitten 1020 euroa, josta talouden laskut vei 1016 euroa… neljä euroa…

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 25.11.2015 klo 18:37 kohteessa Aikuisen elämää

Mua ahdistaa kaikki niin paljon, että en saa mitään tehtyä. Tuntuu, että heräsin juuri äsken, mutta tekee mieli mennä nukkumaan. Ahdistuslääkekään ei tunnu auttavan. Tekisi mieli soittaa kriisipuhelimeen, mutta kun en saa soitettua. Ahdistaa.

Käyttäjä sarrukka aloittanut aikaan 22.12.2012 klo 18:48 kohteessa Aikuisen elämää

Ahdistaa ja masentaa. Selittämätön tuska ja ikävä. Tuntuu ettei millään ole enää väliä. En osaa kuin mokailla elämässä. Mokien vuoksi olen menettanyt paljon arvokkaita asiota elämässä. En vain aikoinaan sitä ymmärtänyt. Olin niin typerä. Ei joulu ainakaan oloa helpota. Mutta päivä kerrallaan. Jos ihme tapahtuisi elämä muuttuisi parempaan suuntaan. ☹️

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 02.12.2015 klo 21:03 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Mulle kävi aikoinaan niin , että mielisairaanhoitaja harjoittelija olikin vanha koulukiusaajani. Hänellä oli edelleen samanlainen ”heikkous on sairasta” asenne. En tiedä kuinka selvisin siitä jaksosta. Tuli vaan huomattua, että elämä on aika epäreilua.. Kiusaajat porskuttaa eteenpäin jne..

Käyttäjä Rikkinäinen Sydän aloittanut aikaan 30.11.2015 klo 01:03 kohteessa Aikuisen elämää

Seurustelin 1.5vuotta erään miehen kanssa. Olin hänelle alusta asti rehellinen menneisyydestäni ja kerroin hänelle että olen menettänyt luottamuksen miehiin ja arvostan rehellisyyttä enemmän kun mitään. Mies sanoi että on ollut puoli vuotta sinkkuna ja pidin sitä todella lyhyenä aikana koska olin jotenkin muutenkin niin epävarma hyppäämään suhteeseen entisten juttujen vuoksi.…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 29.11.2015 klo 16:37 kohteessa Aikuisen elämää

Semmosta, että ainakin omalla kohdalla kaikki nää psykoosit, masennukset, itsetuhoisuus… Johtuu siitä, että mua koulussa syrjittiin aikanaan. Siitä on jääny päähän semmoset traumat, että tuntuu välillä etten pääse niistä koskaan yli. Kun mieli joka päivä palaa niihin ja ne on unissa vaikka tapahtumista on jo about 13 vuotta. Olen puhunut…

Käyttäjä Marse aloittanut aikaan 18.06.2015 klo 16:34 kohteessa Aikuisen elämää

Onko täällä ketään, jolla olisi otsikkoon viittaavaa sairautta? Minkälaisia oireita teillä on? Mulla itselläni tuli kyseinen häiriö ihan yht’äkkiä ja se oli aivan kamala. Tuntu että jotkut ihmiset seuraa, lehdissä ja tv:ssä puhutaan minusta. Tuntu että mä sekoan ja kaiken joutu kestämään yksin pienen pään sisällä.

Käyttäjä Tuubihuivi aloittanut aikaan 30.11.2015 klo 22:37 kohteessa Aikuisen elämää

Milloin ihminen katsotaan syrjäytyneeksi? Jos ei ole töissä, eikä opiskele niin onko silloin jo syrjäytynyt. Minulla on keskivaikea masennus, viimeisin työsuhde päättyi n. vuosi sitten ja käyn nyt toista vuotta terapiassa ja työttömänä olen. Välillä haen jotain työpaikkaa ja pakkokin on etteivät katkaise ansiosidonnaista joka on ainoa tuloni. Tunnen että…

Käyttäjä e-maarika aloittanut aikaan 08.11.2015 klo 17:50 kohteessa Aikuisen elämää

Aloitan terapian omakustanteisesti enkä tiedä saanko Kelan tukea. Varmuutta tuen saamiseen ei ole ja sekin pelottaa jos en saa tukea. Varaa käydä yksityisellä ei ole kuin harvoin mutta halu käydä on suuri. On raskaita asioita käsiteltävänä. Miten tästä selviää? Varmaan ihanaa kun pääsen selvittämään asioita ja voi olla että olo…

Viha

4
Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 27.11.2015 klo 22:40 kohteessa Aikuisen elämää

Miten vihaa voi ilmaista? Hakkaamalla sohvatyynyjä. Joo, ei auta. Täällä seinät niin huterat, että ei voi oikein mitään tehdä. Yritän miettiä mikä auttoi, joskus. Nykyisin yritän viillellä itseäni, kun en muutakaan keksi. Yhden kerran huusin kotona, mutta ei se ollut vihaista huutoa. Vain ääntä. Sekin helpoitti, mutta kun ei täällä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: