Aikuisen elämää

8 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Briardi aloittanut aikaan 23.01.2016 klo 00:16 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 40-vuotias mies. Naisystäväni jätti minut kaksi kuukautta sitten. Ero tuli täytenä yllätyksenä. Jo ennen sitä elämäni on ollut ajoittain taistelua, pinnistelevää selviytymistä päivästä päivään. Yksinäisyyttä, hätää, itkua, valvottuja öitä ja itsensä lohduttelua, koska ketään muutakaan ei ole ollut lohduttamassa. Ahdinkoani selittänee suurimmalta osin lapsuuteni, jonka runnoivat alkoholisti-isäni ja mielenterveysongelmainen…

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 26.12.2015 klo 02:41 kohteessa Aikuisen elämää

En tiiä minne muualle kirjoittaisin. On mulla täällä vanhakin keskustelu, mutta en jaksa sitä etsiä tuolta ku se on jo niin tipahtanu. Tuntuu vaan kaikki ihan kauheelta taas. Siis ihan kaikki. Tuntuu että oon ihan kauhea ihminen enkä ansaitse mitään hyvää. Nyt jouluna varsinkin kun sain lahjoja niin tuntuu etten…

Miksi?

1
Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 25.01.2016 klo 19:11 kohteessa Aikuisen elämää

Mun elämä on täyttä paskaa. Olen sairas-eläkkeellä ja tuntuu että musta ole enää töihin, eikä opiskelemaan. Päivät menee tuskassa. Sitten nää lääkkeet jotka mulle on määrätty, tekevät vaan olosta huonomman ja pidemmällä aika välillä niihin jää koukkuun. On tämänkin päivän psykiatria aivan ulalla. Kaiken maailman keksintöjä on muilla tieteen aloilla…

Käyttäjä onnetontunari aloittanut aikaan 24.01.2016 klo 10:52 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä mistä aloittasin mutta nämä ainaiset raha/velkaongelmat alkaa käydä liian voimille. Olemme nuorehko perhe. .kaksi lasta. Noin reilu 5 vuotta sitten saatiin hommattua meille oikein unelmien koti. Syrjässä kylläkin, vanhahko talo/rakennukset. Tilanne oli jo silloin lainaa hakiessa että itselläni oli vain määräaikaisia työsopimuksia, mies työtön ja maksuhäiriömerkinnät joiden velat…

Käyttäjä Wineyard81 aloittanut aikaan 19.01.2016 klo 18:42 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kohta 35 vuotias nainen ja päällisin puolin kaiken pitäisi olla kunnossa. Hyvä työ jossa minua arvostetaan ja saan kehittää itseäni. Mutta siihen se sitten jääkin. Olen viimeiset 10 vuotta reissannut ympäri suomea keikkaluontoisen työn perässä, vanhat ystävät jääneet taka-alalle, muuttaneet, menneet elämässään eteenpäin, pariutuneet, hankkineet lapsia jne. Itselläni viimeinen…

Käyttäjä dinopeitto aloittanut aikaan 21.01.2016 klo 00:43 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 21-vuotias työtön nuori nainen. Ala-asteelta asti minulla on ollut poissaoloja koulusta, yläasteen viimeisen luokan kävin kotoa käsin, lukion keskeytin ja ammattikoulun pääsin läpi sormien katsomisen ansiosta. Sain koulussa hyviä numeroita ja minulla oli ystäviä, mutta pelkäsin esitelmiä, ääneen lukemista ja vastaamista. Minua ja ystäviäni kiusattiin. Yläasteen aikaan en syönyt…

Käyttäjä Onnetar82 aloittanut aikaan 14.10.2015 klo 23:24 kohteessa Aikuisen elämää

Ystävänikin kysyi ”Voiko sinulla olla masennus?” Sain viikko sitten tiistaina diagnoosin keskivaikea masennus ja työuupumus. Olen normaalisti iloinen,positiivinen, tunnollinen työntekijä ja kaikkien ystävä. Nyt olen kävelevä kysymysmerkki…?? Tykkään työstäni, mutta työtaakkani kasvoi liian isoksi. Viime kuukausina varmistelin työkavereiltani että olen varmasti tehnyt työni hyvin, pomoltani kysyin kykenenkö tekemään tätä työtä,…

Käyttäjä tylleröinen aloittanut aikaan 15.01.2016 klo 12:04 kohteessa Aikuisen elämää

On niin tyhjä olo juuri nyt. Monesti olen sanonutkin että ”kun kaiken pitäisi olla hyvin”. Suututtaa, ettei näin ole vaikka oikeasti onkin. Mulla on varmastikin todella vääristynyt mieli. On poikaystävä, ystävä, kavereita, koulu, työ, harrastuksia. Reagoin todella voimakkaasti asioihin. Ahdistus kouluunpaluusta (nyt teen siis verkossa kursseja) on suunnaton. Saa nähdä…

Käyttäjä Annikki88 aloittanut aikaan 18.01.2016 klo 14:24 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ollut lapsena koulukiusattu, eikä kukaan aikuinen puuttunut siihen, vaikka he tiesivät siitä. Ehkä olen jo silloin saanut kokemuksen, ettei sillä ole mitään merkitystä, mitä minä sanon, kun ei kukaan kuitenkaan tee asioille mitään, eikä minun mielipiteellä ole väliä. En tiedä onko minulla ollut sen jälkeen ongelmia luottaa ihmisiin vai…

Käyttäjä weepu aloittanut aikaan 18.01.2016 klo 22:04 kohteessa Aikuisen elämää

Olen uusi täällä. Etsin kai muita pimeydessä ja välillä kaaoksessa eläviä. Te minua ymmärrätte kun kukaan muu ei. Edessäni on opiskeluista valmistuminen ja sen jälkeinen elämä pelottaa. Olen hakenut työtä alaltani vaikka mihin, vain saadakseni kielteisiä vastauksia. Heitän elämäni tuntemattomille, kunpa tietäisivät kuinka suuri vaikutus heillä on. Mielialani on aina…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: