Kipu päiväkirja

Kipu päiväkirja

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 28.02.2016 klo 23:17 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 28.02.2016 klo 23:17

Elikkä sairastan (luultavasti) Tietzenin oireyhtymää, joka tuottaa kovia rintakipuja. Kyseinen vaiva ei ole vaarallinen, mutta tuskallinen kylläkin. Kipu on ollut 3 kuukautta lähes jatkuvaa ja välillä erittäin voimakasta.

Ajattelin kirjoitella tänne päivittäin(jos se nyt jotain sattuu kiinnostamaan), että miten on kivun kanssa sujunut ja mitä olen pystynyt tekemään kivusta huolimatta. Ja ihmiset voi puhua täällä samalla omista tuntemuksistaan.

Tänään (sunnuntaina) kävin lääkärissä ja neuvoi kipuihin Ice poweria ja kineesio-teippiä. Laitoin kumpaakin ja jotenkin olen pärjännyt ja pystynyt tekemään asioita…

Koko ajan mielessä on, että koska tämä tuska loppuu… Välillä kipu vie jopa yö unet… No, eipä sitä voi itse päättää, mihin sairastuu… Ei tässä silti toivoa olla kokonaan heitetty… Nyt vaan on tämmönen vaihe, huomenna ehkä jo parempi.

Käyttäjä kirjoittanut 29.02.2016 klo 11:38

Ei kai lääkäri tarkoittanut, että itse laittaisit kinesioteippauksen? Ei sitä teippiä vaan laiteta kipukohtaan vaan parhaimman hyödyn siitä saa kun sen laittaa esim. fysioterapeutti joka on saanut siihen koulutuksen. Hän voi kyllä sitten opastaa miten teippauksen tekee itse mutta rintarangaan on kyllä vaikea itse saada onnistumaan kinesioteippausta, koska siinä pitää tunnustella lihasten venytystiloja ja nivelliikeitä.

Teippaus fysioterapeutilla maksaa 50-60euroa teippaus pysyy jopa yli viikon.
Ehkä kallista mutta kannattaa kyllä kokeilla. Mulla ei ole Tietzeniä vaan muuten rintaranka-ongelmia ja kipuja ja käytän kinesioteippausta pari kertaa vuodessa. Samoin kannattaisi kyllä kokeilla akupunktiohoitoa jota myös otan ennen kinesioteippausta ja nuo kaksi saakin sitten tuntihinnalla ja plus teippirulla. Samalla hinnalla voi saada myös oikeat venytysliikkeet. Kannattaa katsoa nettisivuilta eri fysioterapeuttien hintoja.

Sorry, sotkin varmaan päiväkirjasi mutta kun olen kohta kipuhoidon erikoisvaleasiantuntija, niin aina tulee mieleen antaa ohjeita muillekin miten kipujen kanssa eletään.

Käyttäjä lxma kirjoittanut 29.02.2016 klo 14:16

Olethan jo varannut ajan kipuklinikalle? Siellä on kipuun, kiputuntemuksiin ynnämuihin erikoistuneet lääkärit jotka osaavat katsoa esim. kipulääkitystä vähän eri silmin kuin kipuasioihin erikoistumattomat lääkärit.

Käyttäjä belka kirjoittanut 02.03.2016 klo 00:09

Mieheni sairastaa polyneuropatiaa, joka ilmenee jatkuvina kovina kipuina jalkapohjissa, lepotilassakin. Öisin usein joutuu syömään Panacodia kun muuten ei nukahda. Kävely on hyvin vaivalloista ja liikunnasta ei ole puhettakaan. Viime lauantaina mentiin ulos syömään, käveltiin ehkä puolikilsaa yhteensä, niin lopputulos oli se, että nyt kolme vuorokautta ollut käytännössä sänkypotilaana. Pelottaa ajatellakin, mitä mahtaan kohdata tulevaisuudessa, sairaus kuulemma pahenee... Uusioperhe, oltu naimisissa alle 2 vuotta... Itkettää ja on täysin avuton olo kun näkee toisen kärsivän.

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 02.03.2016 klo 14:40

Maanvaiva, kävin fysiossa ja antoi ohjeet... Ja kyllä teippi toimii, vaikka vähän oon soveltanutkin. Ice Power auttaa myös, ainakin jonkin aikaa... Liikuntaa oon harrastanut nyt paljon ja siitä on ehkä suurin apu. Olen käynyt monella lääkärillä ja kaikki ovat vähän eri kannalla, että mistä kipu johtuu... Itse veikkaan että Tietzen ja samalla toivon, koska se ei ole kumminkaan vakava tauti...

Ixma, en ole varannut aikaa kipuklinikalta, mutta mielessä on ollut. En tarvitse kipulääkkeitä, olen syönyt buranaa ja panadolia ja Pronaxenia, mutta ei niistä mitään hyötyä ollut.

Ihan siedettävästi olen voinut, nyt lähi-aikoina, kun olen taas alkanut liikkumaan.