Hei taas
Monet kiitokset vastauksistanne, on lohduttavaa, kun saa asioihin laajemman näkökannan. Beren, et Sinä ollut tyly, puhuit asiaa, joka tavallaan herätti minut. Tunnen itseni ja tunnen myös mieheni.
Mieheni on erikoislaatuinen ihminen luonteeltaan. Nimenomaan hänen luonteensa tekee minun mielikuvitukselleni kepposia. Hän on erittäin avulias, jopa liiallisuuksiin menevä. Hän ei koskaan halua suututtaa ketään. Hän on kehittänyt itselleen erinomaisen tavan luovia, niin että pystyy miellyttämään kaikkia henkilöitä, suututtamatta ketään.
Valitettavasti minä olen ainoa, jolle hän uskaltaa näyttää todellisen minänsä, jolloin saan osakseni, joko hellyyttä, kylmyyttä tai harkitsemattomia solvauksia, tilanteesta riippuen.
Itse en aina jaksa ymmärtää moista käyttäytymistä. Mielestäni jämäkkyyttäkin tarvitaan ja uskallusta sanoa oman mielipiteensä. Jos hän oman mielipiteensä jollekin muulle, kuin minulle sanoo, on siinä anteeksipyytävä asenne.
Lisäksi tilannetta vaikeuttaa se, jos vastassa on mies, se ei minua niinkään haittaa. Vallitettavasti tilanne muuttuu, kun vastassa onkin nainen. Mielestäni hänen avuliaisuutensa ja ystävällisyytensä hipoo jo säädyllisyyden rajoja ja se on asia, mikä tekee meidän suhteessa pattitilanteita.
Aivan sama, miten asiasta keskustellaan, hän on selityksen maailmanmestari, joten minä jään aina altavastaajaksi 😞
Mariella, olet oikeassa. En voi tietää, mitä miehelläni on menossa, vaikka yrittäisinkin olla naisellisen viekas. Tällä hetkellä sekin tuntuu niin vaikealta. Kerron sen kohta. Pystyn täysin ymmärtämään tilanteesi ja ihmettelen, kuinka kauan me naiset pystymme elämään epätietoisuudessa sekoamatta.
Päällimmäisenä minulla on mielessäni Evenyn johtoajatus, jota olen alkamassa noudattamaan. Valitettavasti taas tuli takapakkia, enkä voinut sitä noin vain ohittaa.
Eilen tapahtui seuraavaa:
Olimme ajomatkalla, kun mieheni sai puhelun Marilta. Hänen äänensävynsä muuttui lämpimäksi, eli samanlaiseksi, kuin juttelisi lastenlapsiemme tai lapsiemme kanssa.
He keskustelivat työhön liittyvästä yleisestä tapahtumasta, joka on yleisölle avoin tapahtuma. He sopivat menevänsä sinne yhdessä. Olen Sinut sen kanssa, että Mari soittaa, tai lähettää tekstiviestejä, sillä se tulee olemaan jatkossa meidän tulevaisuutta.
Valitettavasti en voinut olla puuttumatta siihen, että sopivat yhdessä menevänsä tilaisuuteen, jonne myös minä voisin periaatteessa osallistua mieheni seurassa. Toin tämän näkökannan esiin ja meille syntyi siitä keskustelu.
Siinähän kävi, niin kuin aina ennenkin. Jäin alakynteen, koska hän perusteli asiaa ammatillisella näkökannalla ja sillä, että enhän minä ole kyseisistä asioita kiinnostunut.
Lisäksi hän sanoi, että kyseessä on työntekijä ja hän haluaa olla tasa-arvoinen kaikkia työntekijöitä kohtaan. Koskaan aikaisemmin ei kuitenkaan muidenkaan työntekijöiden kanssa ole sopinut menevänsä moisiin tilaisuuksiin, elleivät ole siellä sattumalta tavanneet.
Lisäksi hän oli väärässä, ettei kyseiset tapahtumat minua kiinnostaisi. Kyllä ne kiinnostaa yleisellä taholla, ei välttämättä pienillä teknisillä yksityiskohdilla. Yleensäkin tapahtuma ihmisineen ja tuttuineen sinällään on mielenkiintoinen, minkä hänelle kerroin.
Ihmettelin, miksi hän ei nyt minua kutsunut mukaan, kun aikaisemminkin on pyytänyt minut mukaan saman tyyppisiin tapahtumiin. Tällaista hän ei enää muistanut.
Kysyin, voinko tulla mukaan ja hän vastasi, että tietenkin voit, jos olet todellakin kiinnostunut kyseisitä asioista. Kumpikin kuitenkin meistä tietää, että se ei ole totta. Sinä haluat tulla mukaan vain, koska haluat tavata Marin.
Lisäksi hän esitti toivomuksen saada olla rauhassa kyseisessä tapahtumassa, jotta voisi tutustua ammatillisiin asioihin.
Ts. koska hän ja Mari ovat kiinnostuneita samasta asiasta, minä mitä ilmeisemmin tulen olemaan vain sivustaseuraaja. Ihmettelen vain, kuinka seurani ei aikaisemmin ole häirinnyt
Haluaisin mielelläni lähteä mukaan jo sen vuoksi, että saisin tuntuman tähän Mariin ja näkisin omin silmin, kuinka läheiset he ovat toisilleen.
Toisaalta, mietin omantunnonarvoani ja ylpeyttäni ja sitä, kuinka minua siellä kohdellaan.
Kertokaa, mitä minun tulisi tehdä?