Hei kaikki,
Haen epätoivoisesti vertaistukea tilanteeseen, jossa 1,5kk sain tietää mieheni pettäneen minua 2,5 vuoden ajan 😥 Tuntuu niin epätodelliselta edes kirjoittaa tuota. Kirjoitin jo toiseen viestiketjuun, mutta siellä ei kukaan kommentoi. Kauhea tarve olisi saada keskusteluyhteys johonkin, joka tietää mitä käyn läpi. Ystävien ja terapeutin kanssa olen puhunut, mutta ystäviä ei viitsisi kuormittaa ja kaikkia säästöjä en haluaisi käyttää viikottaiseen terapiaan.
Laitan tähän sen toiseen ketjuun kirjoittamani viestin:
Ensimmäistä kertaa kirjoitan tänne, vaikka lukemassa olen käynyt kohta kuukauden päivät. Kuukausi sitten nimittäin paljastui, että miehelläni on ollut suhde yli kahden vuoden ajan. Sain tietää tästä, kun toinen nainen otti minuun yhteyttä. Nainen lähestyi minua vajavaisin tiedoin, joita sitten mieheni alkoi täydentämään tämän kauheuden paljastuttua. Naiselle oli yllätys, että mieheni kertoi minulle heti kaiken.
Mieheni mukaan, hän oli halunnut päättää suhteen jo jonkin aikaa, mutta nainen oli uhannut kertoa minulle eikä mieheni halunnut sitä. Jonkin aikaa sitä jatkui ilmeisesti painostuksen alla, kunnes lopulta mieheni otti "riskin", että nainen totetuttaa uhkauksensa. Ja niin hän teki.
Elämä on ollut tietenkin yhtä helvettiä nyt tämän ajan. Minulle tuli aivan puskista se, että mieheni on pettänyt minua. Hän ei ole ikinä antanut mitään aihetta epäilyille. Olemme olleet pitkään yhdessä mieheni kanssa, lähes 20 vuotta ja meillä on lapsia.
Ennen ajattelin, että jos toinen pettää, niin se on siinä. Nyt en näe sitä niin musta-valkoisena. Rakastan miestäni yhä todella paljon. Ja hän sanoo rakastavansa minua. Olemme itkeneet yhdessä tätä tapahtunutta. Ja hän on silmin nähden rikki ja häpeissään. Sanoo olevansa toisaalta helpottunut, että tämä paljastui. On ollut kuulemma raskasta kaikki valehtelu ja peittely. Ja nainen on kuulemma ollut ainakin loppuajasta aika ikävän oloinen.
Mieheni kertoo hakeneensa naiselta pelkkää seksiä. Ja heillä oli tästä jonkinlainen sopimus. Että kumpikin saa halutessaan lopettaa seksisuhteen. Nainen kuitenkin ajan myötä alkoi haluamaan enemmän ja enemmän. (Tätä on aivan kauheaa kirjoittaa).
Haluan uskoa miestäni. Hän haluaa, että menemme yhdessä terapiaan (itsenäisesti olemmekin jo käyneet tapahtuneen osalta). Hän näkee, että meidän on mahdollista korjata avioliittomme ja saada se paremmalle tasolle, kuin ennen tätä kaikkea. Lasten myötä unohdimme toisemme. Meillä oli kyllä hauskaa yhdessä ja teimmekin asioita yhdessä, mutta intohimo hiipui. Mies tuli torjutuksi usein minun puoleltani. Äidiksi tultuani näin itseni vain äitinä, en enää vaimona. Mieheni on kuitenkin painottanut, että tämä ei ole minun vikani, ja hän ottaa kaiken vastuun tapahtuneesta. Mutta olemme pystyneet keskustelemaan, että mitkä asiat tähän johti.
Ongelmani on, että sorruin viestittelemään sille toiselle naiselle, koska halusin saada vahvistuksen mieheni kertomalle. Ja osittain sainkin. Kerrottakoon vielä, että mieheni on kyllä avoimesti vastannut minulle joka ikiseen kysymykseen, joita olen hänelle esittänyt. Mutta naisen kertomukset olivat osittain ristiriitaisia, jo hänen itsensä kertomina. Ja saivat minulle tietenkin todella pahan mielen. Mieheni sanoo, ettei tuntenut mitään muuta kuin seksuaalista halua naista kohtaan. Nainen sanoi myös näin, mutta myöhemmin sanoi, että kyllä mieheni oli sanonut, että suhde on muutakin kuin pelkkää seksiä. Mieheni tietenkin sanoo, että nainen valehtelee ja kuvitellut kaiken, mutta toisaalta on antanut naisen ymmärtää tiettyjä asioita, jotta seksisuhde voisi jatkua.
Emme ole hakeneet eroa. Mutta olemme kyllä nyt puhuneet siitä. Tapahtuneen jälkeen olemme ottaneet yhteen, minä hyökännyt ja mies puolustautunut (verbaalisesti). Mutta toisaalta olemme myös lähentyneet. Suutelemme intohimoisesti, halailemme, istumme käsi kädessä sohvalla lasten mentyä nukkumaan. Olemme harrastaneet intohimoista seksiä useamman kerran. Haluaisin sitä koko ajan! Tunnen palavaa rakkautta miestäni kohtaan. Kuulostaako hullulta??
MUTTA samalla en saa mielestäni niitä naisen viestejä minulle. Hänen kertomaansa. Hetkittäin ahdistun suunnattomasti ja uskon, että mieheni on hakenut uutta kumppania naisesta, mutta jokin on mennyt pieleen, alkuhuuma kenties loppunut... Mutta onko sillä merkitystä? Mieheni on nyt tässä hetkessä minun kanssani ja sanoo katuvansa jne. Tietenkään en voi luottaa mieheeni sillä tavalla kuin ennen, en vielä enkä välttämättä enää ikinä.
Sellasta. Aikaa tuosta yllä olevasta tekstistä on mennyt parisen viikkoa. Kerromme yhä rakastavamme toisiamme. Emme ole vielä ehtineet pariterapiaan. Emmekä ole puhuneet syvällisemmin siitä, mikä mieheni johti pettämään. Sain terapeutiltani ohjeen, että sitä ei kannata enää miettiä/vatvoa, että mitä he ovat tehneet, missä ja milloin. Vaan todellakin keskittyä siihen, että mitä ja miksi meille mahdollisesti tapahtui ,mikä johti tähän tilanteeseen. Ja kohdistaa katseita enemmän tulevaisuuteen. Ymmärrän terapeuttia.
Mutta hemmetin paljon helpommin sanottu kuin tehty. Mietin useita kertoja päivässä, millaisin sanavalinnoin he ovat tapaamisista sopineet, ovatko suudelleet, onko nainen päässyt mieheni kainaloon seksin jälkeen 😰😰😰 Nuo ajatukset saavat minut aivan ihmisraunioksi. Vaikka meillä on mieheni kanssa nyt lämpimät välit, en uskalla kertoa näistä ajatuksistani. Hän katuu tapahtunutta. Tosin en ole varma katuuko hän enemmän sitä, että nainen osoittautui lopulta "myrkylliseksi" vai todella koko 2,5 vuotta. Minun on niin vaikea uskoa etteikö mieheni olisi ollut naiseen ihastunut aina siihen asti, kunnes nainen alkoi uhkailemaan.
Tiedän ettei kukaan voi kertoa minulle kauanko ajatukset palaavat vielä menneeseen ja pettämisen paljastumiseen. Jos saisin ne kauheat mielikuvat päästäni pois, voisin olla taas onnellinen mieheni kanssa. Suunnittelemme kesää ja tulevaa. Sanomme, että me saatamme selvitä tästä. Mutta ajatuksissani kärsin. En joka hetki, mutta liikaa. Vihaan sitä naista, vaikka ymmärrän ettei se ole hänen syynsä. Mutta vihaan silti. Hän tiesi, että miehelläni on vaimo ja pieniä lapsia.
Onko siellä ketään, joka ymmärtää minua ja voisi tarjota virtuaaliolkapään?