Todellisuuden suora kohtaaminen

Todellisuuden suora kohtaaminen

Käyttäjä ahsujne aloittanut aikaan 08.09.2006 klo 08:47 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä ahsujne kirjoittanut 08.09.2006 klo 08:47

En väitä että elämä olisi pelkästää kauheata kaaosta, sirkusta, väkivaltaa ja veren roisketta – vaikka se siltä usein näyttää. Minun ongelmani on etten tunne saavani mahdollisuutta käydä depattia kenenkään kanssa niin, että saisin tyydytystä keskustelusta. En löydä ketään joka ei heti kohta tuntisi tarvetta takertua mihin tahansa lillukanvarteen puheen kääntämiseksi turvallisille vesille, rauhallisiin, seisoviin vesiin pois kaikesta ahdistavasta ja vaikeasta, raskaasta.

Suuri osa ihmiskunnasta käyttää kaiken tarmonsa paneutuakseen mahdollisimman syvälle kaikkeen muuhun kuin siihen, mitä oikeasti on olemassa. Ihmisiset kehittävät aivan järjesttömän määrän substanssiosaamista harjoittamaansa ammattiin, ettei vain yksikään valtavirran keskivertohyminästä poikkeava ajatus pääisisi häiritsemään vaivoin ylläpidettyä sisäistä tasapainoa.

Mitä se ihmistä auttaa jos hän tietää kaiken ihmiskunnan tähän asti keräämästä tiedosta nanotekniikasta, sellun liottamisen prosesseista, säärihaavan hoitotekniikoista jos hän ei tiedä mitään ympärillään elävien ihmisten elämästä, ilosta, kärsimyksestä tai omasta itsestään.

Ennen vanhaan ihmiset toimivat toistensa peileinä. Keskustelua käytiin pitkälle siksi että saataisiin tietää jotain itsestään ja maailmasta jossa eletään. Nyt ollaan saatu perusteellisen tarpeekseen KAIKISTA toisista ihmisistä eikä kukaan tunnu enää haluavan tietää yhtään mitään ellei se koske työtä, leipää tai rauhan säilymistä.

Meillä kuitenkin olisi varaa alkaa puhua paljon ja suoraan. Se olisi todellista anarkismia tässä yhteenpuristettujen huulien ja epäluuloisten silmien maailmassamme.

Käyttäjä ahsujne kirjoittanut 17.03.2007 klo 13:46

Trapetsitaiteilua pessimismin kanssa

Hei Viola Alba, sinussa tuntee kuin tapaavansa vanhan kaukaisen tutun. Voin paremmin kuin aikoihin, ainakin fyysisesti. Mielen kanssa on vielä ongelmia, mutta ne on uskoakseni hallittavissa. Täytyy tehdä elämästä projekti, on tämän päivän sana.

Katsoin yöllä Volker Schlöndorffin Peltirummun ja olen vieläkin pessimistisissä tunnelmissa. Asiaa ei auta että leffa pakottaa ajattelemaan Klaus Häröä ja hänen uusinta elokuvaansa ruotsalaisten köyhien pakkosteriloinnista. Rodunjalostus ei ole päättynyt meidän päiviimme: sadat vanhemmat joutuvat valitsemaan joko-tai, jos äidin kohdussa ei kaikki ole ok. Minä tunnen henkilökohtaisesti pakkosteriloidun skitsofreenikon. Hesarin Läskikapina ym. on paljaimmillaan arkipäivän fasismia. Monet muut aikamme ilmiöt herättävät syvää alakuloa - eikä siinä minun mielestäni ole mitään sairasta eikä hullua. On vain löydettävä ne ihmiset, jotka kykenevät näistä kaikista ilmiöistä puhumaan. Puhe auttaa kestämään.

Olen alkanut vastata puhelimeen ihan normaalisti. Kyllä ihmiset löytävät minut - eräskin sanoi soittaneensa joka vuosi, jos joskus vastaisin. Kummallista että vuodet katoavat väliltämme ja voimme jatkaa keskustelua siitä, mihin viimeksi jäimme.

Luulen että jos kaksin käsin tavoittelen rehellisyyttä ja avoimuutta, ansaitsen ystäväni.