Parisuhde vuoristoradalla
Minkälainen kuuluisi hyvän ja tasapainoisen suhteen olla? Tätä kysymystä kysyn usein itseltäni. Varsinkin taas nyt, kun tunnen oloni hyvin yksinäiseksi ja hylätyksi.
Aikaisempi suhteeni päättyi muutama vuosi sitten ja onneksi päättyikin, koska olin suhteessa maanis-depressiivisen henkilön kanssa ja se oli liian rankkaa minulle. Nyt vain tuntuu, että se rankka suhde on jättänyt minuun henkisiä pahoinvoinnin tunteita, mitä kukaan ei voi ymmärtää. Exän kanssa olimme väleissä siihen saakka, kunnes hän löysi itselleen uuden naisen, olin hyvin kärsivällinen hänen suhteen, mutta nyt yhtäkkiä minä olenkin se paha ihminen.
Nyt tämä paha olo raastaa minun tämän hetkistä suhdettani, jonka takia olemme koko ajan vuoristoradalla. Välillä menee erittäin hyvin ja välillä taas erittäin huonosti. Asiaa ei helpota yhtään se, että mieheni on yksinhuoltaja ja vaikka periaatteessa olemme perhe, niin silti koko ajan koen olevani ulkopuolinen. En oikein tiedä mitä voisin tehdä, etten tuntisi itseäni ulkopuoliseksi. Mieheni ei tätä huomaa ja kiistää asian, sekä väittää sen olen vain minun kuvittelua. Ja ehkä se voi osittain sitä ollakin.
Varsinkin silloin kun minulla on paha olla, en saa minkäänlaista tukea mieheltäni, vaan olen aivan yksin tämän tunteen kanssa. Sitten kun taas minun ajatukseni ovat kunnossa, niin asiat on meidän suhteessakin paremmin. Meidän suhteessa on paljon hyviä asioita, mutta minusta tuntuu, että on myös saman verran asioita, jotka hankaloittavat meidän yhteiselämää.
Niin monessa asiassa tekisi mieli luovuttaa ja antaa vain asioiden olla. Mutta kun en ole luovuttaja, niin sitä en voi tehdä. Tällä hetkellä elämä vain tuntuu liian haasteelliselta enkä tiedä miten sitä voisi helpottaa, ei kai mitenkään.
Meidän elämä on aivan liian kiireistä, mikä tuo arkeen stressiä ja väsymystä. Vaikka kuinka miettisi ajankäyttöa uudelleen ei asiolle voi kovin paljoa tehdä. Toiveena olisi, että asiat olisivat muutaman vuoden päästä toisin, mutta se muutama vuosi pitäisi ensin elää ja selvitä siitä. Joten umpikujassa sitä ollaan.