Olen ns. toinen nainen
Olen lukenut täällä noita joitakin pettämiskeskusteluja. En ole niitä jaksanut kovin hirveästi lukea. Yllättävän paljon niitä ketjuja kuitenkin on ja useimmissa tarinoissa on keskenään samoja elementtejä. Nyt jostain ihmeen inspiraatiosta ajattelin aloittaa oman ketjun. En tosin tiedä kiinnostaako aihe ketään.
Olen lapseton sinkku ja minulla on tiivis suhde tahollaan naimisissa olevan miehen kanssa. Miehellä on vaimonsa kanssa lapsia. Tutustuimme miehen kanssa työelämässä, tosin meillä on yhteisiä tuttujakin. Mies oli heti ensikohtaamisesta lähtien hyvin aloitteellinen. Minä en aluksi ollut hänestä kiinnostunut ja tiemme työelämässä erosivat. Tapasimme kuitenkin muutaman vuoden päästä uudelleen ja siitä tapaamisesta suhteemme alkoi. Tapaamme aina minun kotonani. Emme tee yhdessä muuta kuin vietä aikaa minun kodissani, jossa mies käyttäytyy melkein kuin kotonaan olisi. Seksiä harrastamme paljon ja monipuolisesti. Se on hyvää ja olemme siihen molemmat tyytyväisiä. Puhumme melko paljon seksistä. Puhumme kuitenkin paljon muustakin. Jo työpaikalla puhuimme paljon kaikenlaisista asioista, kun yleensä söimme yhdessä. Huumorimme sopii hyvin yhteen, kuten luonteemme kai muutenkin. Miehen vaimosta tai lapsista emme puhu. Mies on vain joskus suppeasti kertonut suhteestaan vaimoonsa ja antanut suppean selityksen pettämiselleen. En edes tiedä lasten nimiä tai ikiä. Olen ne saattanut kyllä kuulla. En paljon puhu miehelle omista ihmissuhteistani. Usein syömme jotain pientä yhdessä. Hän ei ole koskaan yöpynyt luonani, mutta päiväunet on joskus otettu. Meillä on miehen kanssa toistaiseksi voimassa oleva sopimus suhteestamme. Se voi kuitenkin päättyä koska vain kumman tahansa osapuolen taholta. Olen suhteemme aikana tapaillut myös joitakin muita miehiä, mutta en ole kertonut heistä tälle kumppanilleni. Hän ilmaisee joskus mustasukkaisuutta esimerkiksi lähtiessäni 3-4 viikoksi ulkomaille. Mies on ilmaissut, että haluaisi elää minun elämäni kaltaista (vapaata?) elämää. Yhteistä tulevaisuutta emme ole suunnitelleet. Monesti olemme kyllä puhuneet siitä, että meistä olisi voinut tulla hyvä aviopari. Mies on älykäs, mutta mielestäni jonkin verran kypsymätön ja vastuuton. Voin kuvitella, että hän aikoinaan kuvitteli itselleen aivan toisenlaista elämää. Jollain tavalla suhteemme on minusta hassu. Jollain tavalla taas tulee mieleen jotkut elokuvajutut tai tv-sarjat. Ajattelen siis, että tilanteemme ei tunnu perinteisen suomalaisen kuvion mukaiselta. Elämiimme kyllä kuuluukin paljon kansainvälisiä palasia, en kuitenkaan kerro miten. Olen miettinyt, millainen suhde miehen vanhemmilla on tai on ollut. Olen siis miettinyt, mistä hän on saanut pettämisviettinsä. Yksi hänen antamistaan voimakkaimmista pettämissyistään on viha vaimoaan kohtaan ja kosto. Mies sanoo vaimon hankkiutuneen tarkoituksella raskaaksi ilman yhteistä päätöstä. En tiedä, onko se totta. En ole jaksanut liikaa päätäni vaivata sellaisilla yksityiskohdilla. Olen kertonut suhteesta joillekin ystävilleni ja joillekin internet-tutuilleni. Olen ollut yllättynyt, miten hienosti asiaan on suhtauduttu. Ihmiset ovat lähinnä halunneet varmistaa, että minä suojelen itse itseäni. Toki joudun melkoista salaelämää viettämää, enkä esimerkiksi ole kertonut omalle perheelleni suhteestani. Naureskelemme miehen kanssa usein erilaisille hassuille sattumille, joita salailu aiheuttaa.
En nyt keksi enempää kerrottavaa. Halusin vain kirjoittaa tällaisenkin kirjoituksen, kun pettämisestä täällä niin paljon puhutaan. Tulen varmaan jossain vaiheessa katsomaan, onko tähän tullut vastauksia. Jos joku haluaa kysyä jotain, en ole varma osaanko vastata, mutta ainakin voin yrittää.