Mollyan kirjoitti 15.12.2016 10:7
Oli todella mielenkiintoista lukea vähän erilaisempi pettämistarina. Eihän asiassa ole mitään väärää (ellei oteta miehen vaimoa lukuun)ja kumpikin on tyytyväinen siihen,mitä suhteelta saa. Paljon on varmaan samankaltaisia tarinoita,mutta niistä ei puhuta. Kuitenkin tulee vaikutelma,että suhteenne on melko pinnallinen ja kumpikin ottaa vain sen minkä tarvitsee. Ei kai kaikkien suhteiden edes tarvitse olla "suuria rakkaustarinoita". Toivottavasti jatkossakin suhtaudutte suhteeseenne samalla tavalla hauskana,salaisena tapaamisena silloin tällöin ja ei tule sitä tilannetta,että jompikumpi alkaisi vaatia enemmän,pahimnassa tapauksessa rakastuisi!
Kiitos Mollyan! Ajatuksenani oli, että parhaimmillaan tähän ketjuun voisi kehittyä ihan mielenkiintoinen ja avartava keskustelu. Olen monta kertaa meinannut kommentoida jotain joihinkin toisiin pettämisketjuihin, mutta en ole halunnut sotkea ketjuja ja lyhyenkin kommentin lisäksi olisin joutunut kertomaan omasta tilanteestani, jotta kommenttini olisi ymmärrettävä. En ole varma riittääkö minulla aikaa tai energiaa tähän ketjuun kirjoittamiseen. Riippuu vähän siitäkin kuinka paljon ja millaisia vastauksia saan. Lisäksi se riippuu kiireistäni. Tekisi kuitenkin ehkä jopa tehdä lainauksia tuolta toisista ketjuista tähän ketjuun, jotta voisin kommentoida joitain muiden kommentteja. Kaikkiaan olen ollut aika yllättynyt pettämisketjujen keskusteluista. Olisi hienoa, jos voisin edes jollekulle antaa jonkun uuden näkökulman asioihin. Olen itsekin näkökulmia ja ajateltavaa täältä saanut. Mollyanin tavoin ajattelen, että minun tilanteeni kaltaisia tilanteita on paljon enemmän kuin uskotaan ja sitten on hyvinkin erilaisia, monenlaisia, salasuhteita. Olisi mukavaa, jos jopa tähän ketjuun kirjoittaisi muitakin salasuhteellisia. Mollyan, sanoit mielestäni viisaasti, kun totesit: Ei kai kaikkien suhteiden edes tarvitse olla "suuria rakkaustarinoita. Olen sitä mieltä, että suuria rakkaustarinoita on aivan äärimmäisen harvoin kahden ihmisen välillä, mutta sitäkin tavallisempia ne ovat (nais)ihmisten korvien väleissä. En ole feministi, mutta jos minulla olisi valta, saattaisin poistaa kaikki prinsessasadut maailmasta. Suhteemme on varmasti omalla tavallaan pinnallinen, mutta olemme tutustumisemme alusta lähtien olleet ystäviä, viihtyneet yhdessä ja jutelleet paljon. Meillä on paljon yhdistäviä asioita kuten esimerkiksi työ ja harrastustausta, joten yhteisiä juttuja ei tarvitse hakemalla hakea. Sanoisin myös, että suhteessamme on molemminpuolista rakkautta.
ASM kirjoitti 15.12.2016 12:15
En oikeastaan halua ottaa tähän muuta kantaa kuin sen, että olet tehnyt oikean tulkinnan. Mies on kypsymätön ja vastuuton - ei kukaan korkean moraalin omaava ihminen käyttäydy noin. Toivottavasti olet tyytyväinen elämääsi ja toivottavasti vaimo saa mahdollisimman pian tietää puuhistanne. On se ikävää ettei vapailta markkinoilta löydy seksiseuraa. Helppoa miehelle.
Ei millään pahalla ASM, mutta epäilen ettei kuvaamallasi korkealla moraalilla varustettuja ihmisiä asu kovin monessa osoitteessa. Vai miksi tämän Tukinetinkin parisuhde- ja perhekeskusteluista varmaan kolmasosa käsittelee pettämistä? Olen tyytyväinen elämääni ja kertoisin siitä mielelläni enemmänkin. Sitä en kylläkään ymmärrä, miksi toivot vaimon saavan mahdollisimman pian tietää puuhistamme. En tiedä, tietääkö vaimo vaikka jo nyt, enkä edes halua tietää sitä. Kun teidän tarinoitanne olen lukenut, olen ollut huomaavinani, että tietoiseksi tulon hetki on ollut todellinen vedenjakaja petettyjen elämässä. Ennen tietoa elämä on ollut enemmän tai vähemmän kunnossa, tiedon jälkeen on itkua, masennusta, epäilyä ja ajatusten kehän kiertoa. Itse asiassa minulla on vahva intuitio, että minä en suinkaan ole miehen ensimmäinen syrjähyppy ja minun aikana on voinut olla muitakin. Osa pettäjistä haluaa pettää näkyvästi tai ei välitä näkyykö se ulospäin. Esimerkiksi tämä mies puhui toistuvasti ja avoimesti seksistä työpaikkaruokalassa, jossa oli muita ihmisiä kuuloetäisyydellä jopa samassa porukassa. Sen sijaan suhteemme on todellakin pysynyt vain minun kotini seinien sisäpuolella, eikä minulla ole mitään halua lähteä sitä muualle availemaan. Mielestäni on puolisoa kohtaan ikävää, jos pettäjä pettää pitkin poikin niin, että siitä tietävät monet. Olen tällaistakin tapausta seurannut läheltä. En kuitenkaan ymmärrä, miksi puolisolle täytyisi kertoa salatusta suhteesta, josta muutkaan eivät tiedä. Minusta se on puolisoiden välinen asia. Petetylle voi olla armollisempaakin olla tietämättä, mutta voin toki olla väärässä. Vapailta markkinoilta löytyy varmasti seksiseuraa, mutta tässä suhteessa on kyse muustakin kuin vain seksistä. Uskoisin että yhden kerran pettämisjutuissa seksi voi olla pääroolissa tai ainoana tekijänä, mutta pidempään jatkuvissa suhteissa seksi ei nähdäkseni ole ainoa syy.
Tammyka kirjoitti 15.12.2016 15:29
Luulen,että kärsit tilanteesta,johon olet ajautunut. Mies palaa aina sen vihaamansa vaimon ja lapsien luokse ja itse jäät yksin. Kyllä mies olisi eronnut jos olisi halunnut vaimonsa jättää eikä ainakaan uusia lapsia olisi maailmaan saattanut. Toinen nainen on aina heikoilla selittipä sitä miten tahansa. Hyvä,jos jaksat uskoa teini-ikäisen tavoin tähän suureen seikkailuun ja toivoa sopii ettei kupla puhkea ja saa aikaan todella pahaa tilannetta.
En mielestäni ole ajautunut tähän tilanteeseen, vaan tähän lähteminen oli kyllä pidemmän harkinnan tulos. En katso jääväni yksin, vaan viihtyväni yksin asuvana. Minulla on runsas sosiaalinen elämä ja vastavuoroisia ihmissuhteita. Mielestäni elämäni on hyvää ja nautinnollista. En ole koskaan ollut naimisissa, enkä suoraan sanottuna usko koskaan avioituvani, vaikka mistä sitä voi täysin tietää. En ole teini, vaan jotain 30 ja 40 ikävuosien väliltä. Mies ja vaimonsa ovat minua jonkin verran vanhempia naisen ollessa miestään pari vuotta vanhempi. Olen ollut pitkässä avoliitossa ja takanani on muitakin pitkähköjä seurusteluita. Yksi kumppaneistani oli narsisti, toinen alkoholisti. En ole valmis ryhtymään kenenkään piiaksi enkä elättäjäksi. En myöskään suostu katselemaan vierestä esimerkiksi alkoholismia. Minulla on korkeakoulututkinto ja turvattu oman alani vakituinen työ. En koskaan avioituisi ilman avioehtoa ja muutenkin haluan pitää huolta itsestäni. Olen pitkän psykoterapiankin käynyt ja mielestäni elämäni on aika hyvässä balanssissa. En koe miehen olevan minulle suuri seikkailu. Hän on pikemminkin yksi elämäni osa-alueista. Vaikka pidän hänestä paljon, en luota häneen. Näissä keskusteluissa on usein puhuttu sanonnasta kerran pettäjä, aina pettäjä. Osa teistä on kokenut sen olevan totta, moni on kirjoittanut, ettei sanonta pidä paikkaansa. Minä valitettavasti uskon, että useimmissa tapauksissa se pitää paikkaansa.
Lopuksi haluan vielä kirjoittaa, että pettäminen lienee todella yleistä. Uskoakseni se on nykyään yleisempää kuin ennen vanhaan mm. ehkäisykeinojen kehittymisen, nykyaikaisten yhteydenpitomenetelmien ja matkustamisen helppouden (vrt. ennen hevosella tai jalan) vuoksi. Minä uskon ihmissuhteissa paitsi vietteihin niin myös eräänlaiseen markkina-arvoteoriaan. Mielestäni petetyksi tuleminen ei kuitenkaan tarkoita, että olisi jonkinlainen luuseri. On hyvä muistaa, että esimerkiksi upporikas, kaunis ja erittäin haluttu prinsessa Madeleine tuli petetyksi pitkäaikaisen poikaystävänsä toimesta. Pettämistarinoita on myös Hollywood pullollaan. Joissain Euroopan maissa rakastajan/rakastajattaren pitäminen on tuiki tavallista. Minua on monesti ihmetyttänyt, miten rikki teidän elämänne on pettämisestä mennyt. Voiko kaikki se johtua todellakin vain pettämisestä vai voiko kriisiin liittyä jotain muutakin? On ollut hyvä huomata, että osa teistä on esimerkiksi löytänyt tiensä terapiaan.
Ps. Olisi hauska tietää, mitä tuo moderaattori on moderoinut viesteistänne pois.