Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 25.07.2011 klo 13:47

Heippa Kengu
Minäpä kirjoitan sen kiitos kirjeen sulle tälläviikolla kun kerkiin sellaisenaan
kuin kirjoitin.
Kyllä ihminen paljon jaksaa mutta rajansa kaikella ja ei pidä olla niin hölmö että
sinnittelee itse voimiensa äärirajoilla ( mulla on ja on ollut niin mahtavia ystäviä
ja kavereita että ei uskoisi enkä yksin olisikaan selvinnyt enkä jaksanut vaikeina aikoina )
Etkä sinäkään saa nyt jäädä tai olla yksin sinua autetaan ja saat avun mutta itse
pitää olla vähän aktiivinen.
Mutta rakennetaan sinulle sellainen tukiverkko johon kuuluu ammatti ihmiset , neuvolan
henkilökunta, tukihenkilöt, ystävät, kaverit jne.
Olen sinulle kirjoittanut aikaisemmissa viestiketjussa mistä saat tukihenkilön
Mene nettiin ja googleen laita hakusanaksi tukihenkilo niin saat heti keskusteluapua niin
se jo auttaa jaksamaan ja tiedät että et ole yksin.
Lapsen mummolle voit sanoa että tulee sinun luokse tai näette esim kunnan tiloissa
ei sinun siitä kannata ottaa stressiä.
Mutta nyt sinun pitää vaikeuksista huolimatta katsoa elämää pidemmälle ajalle niin
kyllä asiat järjestyy.
Olen aina sanonut ihmisille että tunteet heittelee laidasta laitaan ja aina tulee heikkoja
hetkijä ihmisen elämässä mutta sitä varten pitää ihmisellä olla tukiverkko ettäei ikinä
ihminen jää ongelmien kanssa yksin.
mulla oli mahtavaviikonloppu ( ei ole tarkoitus kehua eikä harmia tuottaa ) Mutta olin
lauantaina tytön kanssa seinäjoella vauhtiajoissa mut välillä tuntui että nyt ei tule mitään
kun noin pari tuntia ennen kuin irina rupesi laulamaan niin tuli rankka sateet ja kova ukon
ilma mutta noin 10-15 minuttia ennen esiintymistä sade ja ukonilma loppui ja
aurinko rupesi paistamaan.
En tiedä mutta Irinalla on niin mahtavat laulut ja livenä on niin mahtava esiintyjä
niin tulee niin onnellinen olo.
Sitten keikan lopussa irina tuli siihen esiintymis lavan viereen ja juttelin sen kanssa ja otin
siltä nimmarin levynkanteen ja taas muistutin ja kerroin mitä minä siinä
sivussa teen ja sanoin että saan sen lauluista niin paljon voimaa kun ihmisiä autan
ja joka vuosi otan Irinalta nimmarin niin muistan sen hetken kuin eilisen kun katson sitä
nimmari levyä.
Niin ehdottomasti sinäkin käyt jossakin mistä saat voimaa ja tulet onnelliseksi.
Sitten sunnuntaina tein muutaman kuution polttopuita.
ja nyt maanantaina olen ihmisiä kaupassa palvelemassa ilta meneekin sitten autoja
purkaessa kun yksi asiakas tulee hakemaan volvon purkuosia tuntuu vähän pahalta kun nyt puretaan 940 volvoa jolla on ajettu 850000 km kun autoon on kiintynyt ja paljon ajettu
ja sitten puretaan.
Mulla on jännää kun en ole käynyt muuta koulua kuin peruskoulun ja senkin sillon tällön
mutta töitä on niin paljon että en ikinä saa asioita kuntoon enkä tehtyä ja silti on kaikki
rästissä mutta työ on ollut minun pelastus sillä en ole ikinä kerennyt asioita miettimään.
Ja usko minun elämän kokemuksella sinun asiasi järjestyy ja viellä nautit elämästä ja olet onnellinen mutta hiljakseen edetään elämässä pienin askelinja minä olen monesti
sinua ajatellut ja toivonut sinulle kaikkea hyvää ja muistanut iltarukouksessa.
Kaunista kesää sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 26.07.2011 klo 12:47

Heippa Kengu
No nyt kirjoitan sen kirjeen tänne minkä kiitos kirjeen kirjoitin iltalehdelle toimitukseen
kun lupasin.
Heippa sinulle ( kuka luet tämän ) 15.7.11
Kiitos hurjasti tästä palkinnosta ( festari lipuista ) ne tuli kyllä oikeaan osoitteseen
ja olen lipuista tosi onnellinen.
Muistan kun netissä oli kilpailu perustele miksi saisit liput ja paras laulu.
Perustelin että Irinan laulu Näe minut tässä. Siinä on hurjasti sanomaa kun kuuntelee laulun sanat tarkkaan.
Esim jos on alistettu, narsistin uhri tai elää väkivaltasessa parisuhteessa.
Niin olen neuvonut kuuntelemaan kyseisen laulun.
Minä olen kuunnellut ihmisten iloja ja suruja noin 20 vuotta ja kun ihminen on apua tarvinnut niin aina autan yöllä tai päivällä ja autan loppu elämän vaikeuksissa olevia ihmisiä.
Se ei ole helppo työ mutta luoja minua siinä auttaa.
Kun ihmisellä on vaikea elämän tilanne niin ihmistä pitää auttaa, neuvoa, tukea jne
niin ihminen selviää ja elämä jatkuu.
Eikä kukaan ihminen saisi jäädä jäädä ongelmien kanssa yksin vaan jokaisella olisi joku ja
jokaisella olisi tukiverkko.
Kun joudun kuuntelemaan ihmisten vaikeita elämäntilanteita Työpaikalla, netissä,puhelimessa
Niin Irinan lauluista saan voimaa ja tietoa että et usko ikinä.
Mulla on myös irinan kirjoittama nimmari kortti joka on työpaikan seinällä.
Ja tästä Iltalehden festarikesä voittoilmoitus kirjeestä teen myös taulun muistan tuon palkinnon loppu elämän ja saan siitä voimaa.
Itse minä saan parhaan palkinnon työstäni kun ihmiset tulee vuosienkin jälkeen sanomaan kiitos kun autoit vaikeassa elämäntilanteessa.
Kaunista kesää sinne kaikille.
Läh. oman nimen ja osoitteen
ps. Myös siellä lehtitoimituksessa laittakaa sana kiertämään että jokainen huolehtisi lähimmäisistä ihmisistä niin kukaan ei jäisi yksin.
Välillä kannattaa ihmiseltä kysyä.
-Kuinka olet jaksanut
-kuinka olet voinut
-Mitä sinulle kuuluu
Kuin myös välillä kannattaa itse kysyä itseltään samat kysymykset.
Minä vaan toivon että kaikilla ihmisillä menisi hyvästi ja voisi nauttia tästä upeasta elämästä.
Kaunis kiitos teille näistä lipuista ja tytön kanssa mennään konserttiin.
Kiitos

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 27.07.2011 klo 21:58

Hei volvomies, kengu ja muut täällä 🙂!
Olen ollut hetken "paitsiossa", mitä lienen puuhaillut, ainakin vähän reissannut että olisi muuta ajattelemista kun leikkaus edessä elokuun alussa ja hirvittää. Selkä reistailee ja operaatio ensi viikolla. Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin. En saata tänne tulla kun en tiedä voinko istuakaan heti mutta luen jos voin tekstejänne vaikka seisaaltaan. Olen tehnyt asioita valmiiksi kun tiedän että pian alkaa väkisinmakuu kuten siivouksia, täyttänyt pakastinta jne jne. ettei teinityttäreni joudu ihan kaikkea tekemään puolestani. En ole koskaan ollut sairauslomalla ja koville on ottanut. Toivotan sinulle kengu kaikkea hyvää ja hyviä, auttavia ihmisiä elämääsi. Olet ansainnut aikaa myös itselle vaikka lapsesi ovatkin sinulle niin kovin rakkaita. Rakastan itsekin lapsia, kaikkia ja sinun kertomuksistasi kuulen myös että välität heistä todella ja asetat heidät itsesi edelle kuten me äidit teemme ja pitääkin. Lapset kasvaa pian niinkuin minunkin teinini, vastahan hän syntyi ja avioliittoni kukoisti, se aika tuntuu olleen ihan äskettäin vaikka siitä on aikaa 15 v. Kaikkea hyvää volvomiehelle myös, on hyvä että jaksat tukea meitä ja muita☺️❤️ sinä miespuolinen enkeli taivaan... Näkymisiin kun ollaan siinä kunnossa, pärjäilkää siihen saakka 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 29.07.2011 klo 10:46

Heippa Ero_Kesäk_2006
Onhan se luonnollista että vähän jännittää leikkaus.
Mutta älä pelkää leikkausta kyllä se siitä lääketiede on kehittynyt valtavasti
ja lääkärit tekee vaikka mitä.
Nyt vaan hoidat selän kuntoon ja hiljakseen leikkauksen jälkeen päivä kerrallaan
parempaan huomiseen mennään.
Mutta muistutan sinua että tulee heikkoja hetkijä niin kannattaa varautua esim
on joku jolle voit soittaa tai joku voi tulla sinun luona käymään jne.
Oli noin pariviikkoa sitten kun tyttöä käytettiin uimarannalla niin yksi entinen koulukaveri
tuli kanssa uimaan oltiin samassa koulussa reittiolla 75- 80 vuonna niin siinä
mietittiin että minne on mennyt 30- 35 vuotta ja töissä se vaan on mennyt niin vaikka
vaan jonkun kanssa juttelee niin se kummasti päivää piristää.
Kaunista loppukesää sinulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 01.08.2011 klo 20:14

Hienon kiitos kirjeen olit kirjoittanut Volvomies.Niin hienoa,että keikka oli onnistunut ja sait voimaa ja iloa.
Ero-kesäk-2006 voimia ja kovasti jaksamisia leikkauksesta toipumiseen.Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin.Ole itsellesi armollinen ja annat muiden tehdä hommat.Varmasti outoa sinulle,mutta terveyttään kannattaa vaalia.rohkeasti pyydät apua ja juttuseuraa itsellesi.
Niin hän se menee,että aika hurahtaa siivillä.Se ettei tää itse sääli poistu itsestäni harmittaa minua.Ulkoisesti näytän ok,mutta sisälläni on paha olo.Isommat lapseni 15 ja 13 v kyllä huomaavat väsymykseni yms.Heille en jaksa alkaa esittään roolia.
5 viikon tauon jälkeen pääsin treenaan salille.Vaikka viime yön valvotti 2v niin sinne menin lapset ensin päiväkotiin vietyäni.Nyt ainakin 2 viikkoa pitäis päästä säännöllisesti käymään.Tän kuun puolessa välissä on sinne kouluun haastattelu kerran.Pelkästään shoppailu ja asioiden hoitaminen yksin oli kivaa.5h omaa aikaa oli piristävää.Kävin sit kyllä lasten kanssa myös vaateostoksilla.Nyt taas huomaa päiväkotiin tarvii monenlaista hommata.Perjantaina onkin leiripäivä pienperheiden srk järjestää.Pääsee kaksi kertaa valmiiseen pöytään ja hetken on myös aikuisten aikaa lapsia vahditaan sen aikaa.
Olisiko teillä vinkkiä miten saan itse säälin pois itsestäni ja sen että alkaisin elämään tässä ja nyt😯🗯️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 03.08.2011 klo 11:18

Heippa Kengu
Minä kirjoittelen aika paljon paperiin kirjeitä on ne sitten kiitos kirjeitä
tai sitten kirjallisia kysymyksiä, tai päättäjille parannus ehdotuksia.
Kuin myös lähetän paljon postikortteja ihmisille.
Niin se paha olo kyllä / väsymys pitäisi saada kyllä sinulta pois sillä se
kyllä vie sinulta voimat.
Lapsille kyllä voit suoraan kertoa miten asiat on sillä lapset kyllä ymmärtää.
Mutta olisiko mahdollista että te koko perhe tukisitte toisijanne sillä se on valtava voima
vara kun sen oikein oivaltaa.
( mulle perheen tuki on todella tärkeä ja meillä se on hurjan hyvä )
Ymmärrän sinua ja sinun asiasi kyllähän se väsyttää kun kaikesta joudut yksin huolehtimaan
yksin ja vastuu painaa mutta on tärkeätä että huolehdit omasta jaksamisesta
ja hyvinvoinnista.
Kuin myös että et saa jäädä yksin vaan sinulla on aina joku tukena ja turvana
ja tiedät että aina sinua autetaan.
sinun pitää itse päättää että et itse sääliin vajoa vaan määrätietoisesti suunnittelet
elämääsi eteenpäin ja sinun nyt pitää jaksaa katsoa elämää vähän pidemälle
ajalle.
Mutta sinulla pitää olla ystäviä, kavereita, tukihenkilö, ammatti ihmisiä jne niin heti kun
heikko hetki iskee niin johonkin otat yhteyttä niin elämä helpottaa ja pääset
elämässä eteenpäin.
Noi on hyvijä juttuja kun olet seurakunnan järjestämällä leiri päivällä ja näet siellä uusia
ihmisiä niin toivottavasti saat uutta inspistä ja niin toivon sinulle että saisit sieltä
vertaistukea ja uusia ystäviä.
Kuin myös leirit, jumpat ota niistä kaikesta itsellesi voimaa ja iloa.
Minä ajattelen ja toivon sinulle kaikkea hyvää ja menestystä mutta edetään
hiljakseen niin kyllä elämäsi järjestyy.
Kaunista loppu kesää sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 06.08.2011 klo 18:53

Hei kengu ja volvomies ja kaikki täällä 🙂!
Tässä toipilaana hoipperehdin, koskee mutta olo paranee koko ajan. Sairaalakokemus oli
ihanan piristävä, kun oli monta muutakin samassa veneessä ja sai jakaa kokemuksia muiden kanssa.
On se muuten kumma kun volvomieskin kannustaa ottaa vaikeissa tilanteissa yhteyttä lähimpiin ihmisiin, ystäviin ym.
Mutta miten minusta tuntuu aina siltä että näitä ihmisiä on niin vaikeita kuormittaa omilla huolilla, on sellainen fiilis että kaikilla on omat ristinsä kannettavana. Tää lienee minun tuntemukseni ja tietysti on huolestuttavaa jos näin todella on mutta toisaalta ystäväthän ovat just tätä varten että tulevat vastaan heikoissa hetkissä ja rankoissa tilanteissa. Itse ainakin otan mieluummin yhteyttä ihmisiin, joilla on ollut vaikeita elämäntilanteita itselläkin, näin tunnen saavani tukea ihan toisella tavalla, tiedän että minua ymmärretään TODELLA enkä tunne itseä taakaksi.
Kengu, sinulle sanoisin että itsellä myös noita tuntemuksia välillä, annan niiden tulla ja mennä. Uskon että elämällä on minulla jotain uutta, hienoa tarjolla ja elän päivän kerrallaan enkä anna tuntemusten vaivata itseäni.
Laitan tähän yhden värssyn jonka kuulin sairaalassa vähän vanhemmalta huonetoveriltani:
Kun katsot mennyttä, kiitä,
kun katsot tulevaa, toivo,
kun katsot ylös, rukoile,
kun katsot ympärillesi, rakasta.
Kivaa syksyä kaikille ja sitä jaksamista
Kun katsot mennyttä😍

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 07.08.2011 klo 10:20

Hei!
Viestiini on tainnut pompsahtaa viimeinen rivi jostain, mutta haitannoonko tuo...
Mietin vielä sinun, kengu, tilannettasi. Olet mielestäni päässyt erittäin hyvin elämässä eteenpäin kun olet löytänyt kotoa pois ihmisten ilmoille. Siitähän se pikkuhiljaa lähtee. Tottahan jokainen varmaan on eron jälkeen vähän pallo hukassa, varsinkin lasten kanssa, mutta kummasti ajan kanssa huomaat että on muitakin vastaavassa tilanteessa ja joskus jopa senkin että jollakulla on asiat vielä huonommin.
Nyt olemme saaneet jo vähän tuta syksyn raikkautta. Oletkos marjaihmisiä? Minähän en sellaisesta tänä vuonna pääse nauttimaan kun ei taivu kroppa mättäälle.
Lapset ovat elämän suola ja heistä saa voimaa ja järjellisen selityksen sille miksi kannattaa jaksaa. Kun saamme lapsenlapsia niin uskon sen olevan myös hieno kokemus. Mutta eläminen tässä ja nyt lienee kaikkein vaikeinta. Mielikuvituksissaan sitä rakentelee tulevaisuutta joka ei aina menee niinkuin ajattelee. Ehkä sekin on jonkinlainen poispääsy, pako arjesta ja auttaa jaksamaan. Hyvä niinkin. Unelmat eivät ole koskaan pahitteeksi, jos ei haaveile niin mihin suuntaan sitä sitten osaa ohjastaa elämäänsä.
Voikaa hyvin kengu, volvomies ja kaikki täällä 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 08.08.2011 klo 13:23

Heippa ero_kesäk_2006
Joo aina olen sanonut ihmisille että ikinä ei saa jäädä yksin kun tulee vaikea elämän
tilanne.
sen tiedän ja olen oppinut omasta elämästä minulla on ollut ja on niin mahtavia
ystäviä että aina autetaan toisia oli sitten yö tai päivä ( ei ole tarkoitus kehua tai kenenkään
mieltä pahoittaa ) mutta jos ei olisi ollut ystäviä / kavereita niin en varmasti olisi pystynyt
nousemaan enkä olisi jaksanut.
Mut on minulla ollut myös sellaisia ihmisiä jotka on halunnut harmia tai vaikeuttanut elämää.
Kirjoitan muutaman esimerkin sinulle.
Otetaan vaikka vuodelta 85 / 86 oli tila pahoissa taloudellisissa vaikeuksissa ja sillon
oli maalle vakauttamis lainoja niin kunnassa minulle oli annettu niin kielteiset päätökset
et että ei auteta eikä tueta päätöksiä.
Niin oli sitten yksi noheva kansanedustaja eduskunnassa ja sille soitin ja kysyin että voisiko auttaa sanoi että ei kerkiä mutta antoi toisen henkilön nimen että tuo hoitaa sinun asiat.
ja hoiti kanssa asiat että menee niinkuin pitää sanoi minulle sitten että kunnan puolesta
sinusta on annettu niin huono lausunto että sinulla on aina seinä vastassa ja oli myös kunnan
päättäjät kirjaimellisesti haukkunut että miten näin voidaan menetellä nuorelle yrittäjälle
Mutta se oli 80 lukua ja kun ei ollut tiettyä jäsenkirjaa ja olin juoppo pentu mistä ei
pitänyt mitään tulla niin sitä ei auteta näin se sillon maailma toimi.
Mutta kyseinen kansanedustaja sanoi minulle että jos jos maatalous hallinnossa ei päätös
olisi muuttunut niin olisi ottanut eduskuntaan asian käsiteltäväksi.
Sitten muistin kiittää kun oli asian hoitanut ja kysyin että mitä maksaa kun autoit ( muistan niin sanatarkasti ) kun sanoi että ei maksa mitään kun valtio maksaa palkan ja minä autan
ihmisiä ja sanoi viellä että muista kun pääset jaloilleen niin auta sinäkin sitten vaikeuksissa
olevia ihmisiä ( ja sen laskun minä nyt maksan ja aina autan vaikeuksissa olevija ihmisiä ja tulen loppuelämän auttamaan ) se kansanedustaja oli Iisalmelainen ja oli ammatiltaan pappi ja oli kansan mies joka auttoi ihmisiä.
Ensi vuonna tulee kuluneeksi 20 vuotta kun salama poltti navetan ja sillon taas oltiin vaikean
paikan edessä mutta hyvät naapurit sanoi että ei lannistuta eikä lannistuttu vaan rakennettiin
uusi ja moni naapuri oli auttamassa ihan talkoilla eikä maksanut mitään niin kyseiset ihmiset
muistan loppu elämän.
Mutta tänä päivänä on sääli että tietyllä lailla enää ei ole naapuri apua kun ei täällä maalla
ole enää kohta ketään et hurjasti on autioitunut maaseutu 90 luvusta.
Itse olen kauppa hommissa kierrellyt lähes koko suomen ja oltiin kaavilla niin vanha ihminen
tuli kauppaan kysyi minulta että paljonko tuo tuote maksaa niin menin esittelemään ja kysyin
että etkö sinä näe niin sanoi että en kunnolla kun on silmissä kaihi niin sanoin että olethan
käynyt lääkärissä niin sanoi että on ollut jo jonossa kuusi vuotta eikä tiedä millon pääsee
leikkaukseen niin niin minä kiukustun ja sanoin että ei noin voi ihmistä kohtaan toimia ja sanoin että minä hoidan sinun asiasi otin nimen osoitteen ja puh numeron soitin kaavin
kunnan sosijaali asioita hoitavalle ihmiselle se viellä sano kun kerroin asian että miksi sinä
toisen asioihin puutut niin siitä kiukustun et tuli rumia sanoja ja sanoin että jos vanha ihminen
on joutunut odottamaan kuusi vuotta niinasia kuuluu hoitaa ja kuuluu sinulle.
Sanoin viellä että seuraan kanssa että asia hoidetaan ja tarvittaessa kirjoitan asiasta eduskuntaan.
Olin muutaman kuukauden päästä taas kaavilla pitämässä poistomyyntiä ja kyseinen
henkilö tuli kauppaan sanoi minulle että kiitos sinulle nyt on saanut näön takasin miten on
hyvä olla.
Vaikka olen vahva ihminen niin kun asiakas oli lähtenyt pois niin kyllä minulle tuli takahuoneessa itku olin niin onnellinen ihmisen puolesta.
Oliko lähemmäs kestänyt ihmisen toimeentulo hakemus 1.5 kuukautta kun laki on että
pitää päätös tulla 7 arkipäivässä ja se on ehdoton niin minä tein ihmisen puolesta kirjallisen
kysymyksen poliisille että mitä tehdään kun kunta tai kaupunki rikkoo näin lakia ja poliisilta
tuli vastaus että on siirretty asia ja kysymys sosijaali toimeen ( en ole saanut viellä vastausta ) mutta pää asia että asiat menee niin kuin laki edellyttää eikä ihmistä jolla on
vaikeuksia simputeta eikä huonosti kohdella siitä minä kiukustun ja hoidan oma aloitteesti asian
jos ihminen minulle kertoo ja tiedän.
kynällä pystyy paljon asioita korjaamaan ja minä paljon kirjoitan asioista päättäjille mutta
yksinkertaiseen asiaan ikävä kyllä on vaikea saada muutosta.
Tässä sinulle muutama esimerkki miksi ikinä ihminen ei saa jäädä ongelmien kanssa
yksin vaan hommaa vaikka nohevan tukihenkilön niin varmasti auttaa elämässä eteenpäin
ja vaikka teen raskasta työtä niin luoja minua auttaa jaksamaan ja perheen tuki mulle on niin
tärkeä että muuten ei tulisi mitään en muuten jaksaisi.
Ehdottomasti lapsen lapset on upeita nyt nuoren parin poika on noin neljä kuukautta ja on hurjasti kehittynyt ja kasvanut.
Elämässä aina pitää olla unelmia, haaveita, suunnitelmia ja vaikka kaikki ei toteudu niin se
antaa jaksamista ja voimaa.

Käyttäjä kengu kirjoittanut 15.08.2011 klo 15:48

Toivottavasti jakselet hyvin ero-kesä-2006 ja toipuminen etenee hyvin.Kiitos ihanista sanoista.Niin myös sinulle volvomies.
Onhan se niin,että monessa asiassa mulla on asiat paremmin kuin toisilla.Onneksi ilo tulee lasten tekemisistä ja heidän uusista taidoistaan.Heidän halaus kesken päivän piristää ihanasti.Heillä on selvästi tietoisuus milloin äiti tarvitsee halia.Onneks mulla on yks taho jossa henkilö konkreettisesti yrittää saada mulle apuja.Väsyttää jo asioiden vatvominen ja puhuminen.Tekoja tässä nyt sit jo kaivattais.Nyt puhkun energiaa,kun sain uuden saliohjelman.Ruokavalioon tehtiin myös muutos,joka heistaa jaksamiseen kokonaisvaltaisesti.Hieman jännittää torstaina oleva haastattelu kouluun.Vielä kun joutuu miettiin missä se tarkalleen on ja mihin saa auton.Pienistä asioista saa ison,mutta ei sitä itseleen mahda jos jännittää.Iloa antaa minulle sekin,että lapsillani on koko ajan iloisempi ja jaksavampi äiti edessään.Pikkasen pystynyt sisustamaankin asuntoo ja sekin tuo piristystä.Haluan jatkossa elää joka päivä.Tehden asioita jotka ovat hyviä itselle ja lapsille.Yritän ajatella myös itseäni,vaikka välillä se tuntuu pahalta.Kuitenkin minä olen ainoa joka ottaa vastuun lapsista.Sitä tosiaan ei paranis unohtaa.helpommin sanoittu ku tehty.Ihmiseltä joka on elänyt muille ja muiden tarpeita täyttäen.Muttä mennyt on mennyttä uusi ihana tulevaisuus edessä iloineen ja suruineen.
Mukavaa syksyä teille 🌻🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 16.08.2011 klo 13:38

Heippa Kengu
Joo ehdottomasti huolehdit omasta hyvin voinnista ja jaksamisesta
se on tärkeätä sinulle ja lapsillesi.
onni ja ilo todellakin koostuu ihan pikku asioista ota sinäkin niistä kaiki irti
ja tee kaikkea mistä tulet onnelliseksi ihan pikku asioista.
arvaappa kellä on suosikki yhtyeen laulajan ja soittajien nimmarit A4 ja siitä
tein taulun ja laitoin tuohon kassapöydän viereiseen seinään ja aina kun katson
sitä taulua niin tulee tosi onnellinen olo ja rupeaa naurattamaan nyt kirjoitan
kaikille Irinan yhtyeen jäsenille kiitos kirjeen ja oltiinkin kouvolassa tykkimäessä
viime lauantaina irinaa kuuntelemassa ja kivaa oli.
Muuten jos haluat ajatuksille katkon niin meneppä huvipuiston huvi laitteisiin
niin saat varmasti ajatuksiin uutta näkö kantaa ja monet ajatukset unohtuu.
Onneksi sinulla on taho joka auttaa sinua se on hyvä.
Mutta yritä saada esim jumppa ryhmästä itsellesi joku ystävä / kaveri ja voimaa
sieltä itsellesi.
Muista että hiljakseen elämässä etenet pienin askelin ja yritä ajatella elämää
pidemmälle ajalle niin asiat selkiytyy ja elämä voittaa.
Mut muistutan että tulee matkan varrella myös heikkoja hetkijä niin niihin
myös varaudut.
Joo lapset kyllä ymmärtää ja tajuavat asioita ja porukalla pidätte yhtä
toinen toista tukien niin se on valtava voimavara.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 20.08.2011 klo 11:56

Hei Kengu, Volvomies ym.
Tässä sitä mennään neljällä jalalla kahden sijaan, menee se näinkin... kiva oikeastaan katsella maailman menoa kun ei voi juosta eikä etuilla vaan tyydyttävä köpöttelemään mummojen ja pappojen kanssa samassa tahdissa.
Oon tylsistyvää tyyppiä kun on oltava kotona toipilaana ja samalla katselen kotimaan bussimatkoja, jotka ovat edullisia päivän matkoja ja tarjoavat kivaa vaihtelua. Luuletko kengu että sinäkin voisit tehdä irtioton (haluatkos?) ja lähteä käymään vaikkapa vain ihan huvin vuoksi Ikeaan, messuille tms. ,muutamalla kympillä. Ainakin meidän paikkakunnalla on useita liikennöitsijöitä jotka matkoja järjestävät, myös Tallinnan matkat ovat halpoja. Itse olen kokenut parhaaksi irtiotoksi lähteä pois kotoa ihan uuteen paikkaan. Kun päivän ajattelee muita asioita niin saa kivasti etäisyyttä. Tuli vaan mieleeni, yksi tykkää yhdestä asiasta ja toinen toisesta. Itse suunnittelen Habitare-messuja vaikkei minulla rahaa ookaan sisustamiseen, mutta kankaistakin voi tehdä ihmeitä itsekin, kun vaan on ompelukone käytössä. Tässä minun vinkki irtiottoon, paljonhan sinulla puuhaa jo onkin kuten kuntosali ja opiskelusuunnitelmat. Minulla ne ovat nyt juuri poissuljettuja sairausloman takia, pitää keksiä muuta...
Kivaa syksyä teille ystävät, jaksakaa taas 🌻🙂🌻

Käyttäjä kengu kirjoittanut 20.08.2011 klo 20:02

Heipa hei volvomies,ero_kesä_2006 ja muut.Hitaasti mutta varmasti siis toivut selkäoperaatiostasi.Uskon,että on turhauttavaa sinulle,kun ei pysty tekeen kaikkia asioita.Hieno idea ero_kesä_2006,mutta tässä tulee se mun ongelma mihin lapset siksi aikaa??!!!Kyllähän tuossa ens kuun alussa olis yks messu ja sit toinen lokakuussa joihin haluas päästä.Ihannoittisin myös laivaristelystäkin...On monia asioita joita haaveilen ja sit tulee katkeroituminen....Ai niin pääsin 8 viikon tutustumiskurssille 🙂 ja siittä sit toivottavasti pystyn heti jatkaan haluamaani suuntautumiseen🙂Niin ja toinen on kiva kuulla naisilta lähinnä kommenttaja kropastani.Alkaa näkymään pikkasen tuloksia salilla käynnistä.Huvittaa itteäni,kun ennen olin epävarma ja toisten mielipiteet ja arvostusta janoava.Itteeni itse en vielä pidä hyväkuntoisen näköisenä.Tietysti minun tavoitteeni on ehkä jopa kilpailla,jos pystyy vuoden kunnolla treenaan ja ruokavalion saa toimimaan.Lähinnä haluan itselleni hyvänkropan ja hyvän mielen.Sali on ainoita paikkoja missä pää tyhjenee raskaiden rautojen parissa.Jotenkin kuten mun on päästävä salille ,vaikka opiskelisinkin.Toivottavasti sieltä sais juttuseuraa itselleen.Viikonloput kun ollaan minä ja pikkuset ovat yksinäisiä.Keskenämme ollaan tääkin päivä oltu.Joskus toivois lapsukaisten olevan hieman kiltimpiä ja rauhallisempia vois enempi tehä.....Tänään sattui heidän isä soittaan ja 6v saa sen jälkeen kiukkukohtauksia....Toki tiedostan,että tyttö ikävöi isäänsä ja kun ei osaa käsittellä mitä se oikeesti tarkoittaa.....Pikku hiljaa eteenpäin.Tulot tippuu ja menot kasvaa,ku koulupaikka on n20km päässä.Kaikilla tarttis olla volvomiehen kaltainen ystävä,joka osais katsoa toisten etuja.tuli siittä mieleen,kun sain kelan lappusen.Hieno volvomies,että autat pyytteettömästi ihmisiä 🙂🌻
Mukavaa syksyn alkua kaikille jakselkaa hyvin

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 22.08.2011 klo 10:51

Hei kengu ja muut ystävät 🙂 täällä!
Tuli heti viestin kirjoitettuani mieleen sama asia joka sinuakin painaa. Onko mahdollista että esim. seurakunnasta kysyisit apua tai onko vielä MLL:llä hoitajia, jotka hoitaisivat ja onkohan hoitoa mahdollista saada korvauksetta. Itse kysyisin diakonilta tai papilta tai vastaavalta asiaa. Toivoisin todella että pääsisit jonnekin, olet upea äiti ja olet ansainnut vähän lomaa. Entäs sosiaalitoimi, voisiko sieltä kysyä. Minulle on joskus muistaakseni joku sanonut soskusta että tarvitsisin lomaa, mutta en silloin eron jälkeen pystynyt käsittelemään asiaa enkä kysellyt enempiä. Toivon todella että löydät jostain apua, niinkuin sanoin tulisin auttamaan varsinkin nyt kun on vaan aikaa mutta en voi välimatkan takia tulla, selkäkään ei ois este, aina sitä selviää kun haluaa. Kiva tuo sun koulujuttu, olet ollut todella aikaansaapa, itsekin taidan jäädä toiseksi. Noita volvomiehiä saisi olla joka paikkakunnalla, tulisi asiat järjestykseen 🙂 pikapikaa. Itse ajattelen, että aika parantaa haavat ja antaa voimia päivä päivältä lisää ja asiat järjestyy sitten kun niiden aika on (toiveajattelua?)... Kaikkea hyvää ja onnea hoitoasiassa, on pakko olla joku paikka josta apua saa kun sitä oikein tarvitsee!!!! Onnea matkaan kaikessa tekemisessä ja tulevissa jutuissa. Voimia meille kaikille ☺️❤️

Käyttäjä kengu kirjoittanut 22.08.2011 klo 20:17

Hei ero_kesä_2006 hienoa,että jakselet hyvin olosuhteisiin nähden.
Niin no kaikki mahdollinen taho on käyty läpi ja huonoin tuloksin.sossusta on sanottu laita lapset päiväkotiin niin saat omaa aikaa.Tarjosivat avohuostaanottoa toisena vaihtoehtona😭 ja tästä olen edelleenkin syvästi loukkaantunut.Jos kyse oli,että saisin edes kk yhden vuorokauden hengähtää.Nyt laitoin uutta haastetta elämään,kun ajattelin tuon 6v alkavan harrastavan tanssia.voisi sitä kautta saada itselleen kavereita kenties.Miten kaikki saada sopimaan yhtälöön.Kuntosalilla käynneistä en halua luopua oli tilanne mikä tahansa.Niin ja mihin minä sitten itteni pistän ,kun nuorimat 4v ja 2v kanssa haluaa harrastaa 😟🙂 Olen ehkä liikaa jättäytynyt itseeni,mutta ei jaksa vatvoa asioita enää.Ne ei puhumalla tule miksikään.En pidä kuin satunaisesti enää ystäviin yhteyttä.Kokeiltiin pariin kyllä yhteyttä,mutta heille ei sopinut vierailut.Tuntuvat olevan niin kiireisiä,etten sit viitsi vaivata ja häiritä.Ei ehkä pitemmällä tähtäimellä hyväksi minulle,mutta ei sitä väkipakolla saa ....Sitä tottuu kaikkeen ja toisaalta olen vahva jo kestämään tämän yksinäisyyden.Se kun on tuttuja jo koko elämän ajaltani ei ole siis vieras tunne minulle.Kiitos ero_kesä_2006 silti ihanasta kirjoituksesta.
Voikaa kaikki hyvin ja päivä kerrallaan eteenpäin hitaasti mutta varmasti😉