Mistä palikoita uuteen elämään ja kasvuun eron/petetyksitulemisen jälkeen?
Heipä hei teille ketkä tänne eksytte.
Ajattelin, että rupean keräämään positiivisia ajatuksia ja toimia, miten voisi itseään auttaa, kun tulee jätetyksi enemmän tai vähemmän rajusti tai petetyksi tai muuten vaan suhde loppuu.
Mistä asioista saa tukea, apua ja onko sellaisia oivalluksia ja vinkkejä, joita voi toisille jakaa…?
1. Puhu, puhu, puhu ja puhu on auttanut minua purkamaan tunnetulppaa ja hahmottamaan puhumalla omia tunteitani, samoin toisen tunteita. Olen rasittanut ystäviäni vuorotellen, vähän miten sattuu ja soitellut auttaviin puhelimiinkin, jos niiden missio on jotenkin liipannut pohdinnan aihetta.
2. Olen hakenut apua… kriisikeskukseen soitin siinä kolmannen neljännen pahimman viikon päättteeksi, kun eksäni petti, vaikka jälkikäteen väitti ettemme enää seurustelleet edes, vaikkka olimmekin olleet intiimisti. Pahimpien fyysisten vatsakramppi-itkuoireiden kanssa ajoin suoraan päivystykseen, missä tosin itse rauhoituin jo ennen lekurin vastaanottoa – sain nukahtamislääkkeitä, joilla nyt mennään.
3. Olen hakenut sopivassa määrin keskustelukontaktia eksääni ja hän on luojan kiitos siihen suostunut ja tarvinnut itsekin apua ja huomannut sen jonkin verran selventävän tilannetta. Mutta armoton roikkumisriippuvaisuuskuvio tässä on vaanimassa koko ajan nurkan takana minua, liian kilttiä auttajaa, joka edelleenkin luulen olevani toiselle tarpeellinen auttamisen kautta…. ihan perseestä. Tähän pitäis oivaltaa nyt jotain…
4. rukous ja kirkossakäynti on mua auttanut, tunteet tulvii ja saan jotain lohtua itselleni, samoin kynttilöiden sytyttely siellä jotenkin kummasti vaan jeesaa…
5. mieluissaan touhuun uppoaminen, mulle se on soittamista
6. kertokaa te lisää sana on mieluusti vappaa… Terveisin Pöllöhuuhkaja (olen aikuinen mies)
7.
8.
9.
10.
…